50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 163, 164, 165 ... 167, 168, 169  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sibilla80

BerichtGeplaatst: 24 Nov 2025 09:27:51    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen, ben ik nog even al is het wel vroeg.
Dadelijk voor de koffie naar de overkant.
Joke, die wens van je broer was ook een heel goede. Daar heb je mooie herinneringen aan, al is het natuurlijk jammer dat je je broer niet meer hebt.
Ja, die blauwe lamp is schitterend, daar zullen Henny en Peter veel plezier van hebben, lijkt me.
Dus bij jullie is ook sneeuw gevallen, je hebt er mooie foto's van gemaakt.

Greet, is de sneeuw inmiddels al weg? Hier wel, er viel zelfs regen vanmorgen. Nu is het droog en zelfs zonnig, niet te geloven toch.
ik ga naar de overkant, mensen. Tot later.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 24 Nov 2025 09:27:51    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 24 Nov 2025 10:09:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
De laatste wens ambulance is een prachtig instelling waar heel veel mensen hun laatste wens mee in vervulling is gegaan. Soms, zoals bij een vriend van ons, zijn ze net te laat. Gaat de ziekte sneller dan gedacht en dat jammer. Maar, hij wist wel dat het voor hem geregeld was, de volgende dag. Dat is overmacht.

Halleluja!
Geen gemopper en gemor in huis omdat manlief het weer niet gehoord heeft.
Hij heeft zijn oren uit laten spuiten

https://i.postimg.cc/NG4PrvGC/146443-lol-2.gif
Dat had ie veel eerder moeten doen. Zo zie je maar.

In het noorden sneeuw?
Hier zon en bewolkt. We zien wel.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 24 Nov 2025 14:58:00    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

We zijn weer terug van Mijdrecht, Het Spoorhuis. De wensambulance was een groot succes, onze zwager heeft er erg van genoten. Hij was wel kei-kapot natuurlijk en zal de rest van de dag en ook morgen nog wel doodmoe zijn en veel slapen, maar hij heeft het toch maar gedaan. Een extra pluim voor het personeel, zowel van de wensbus als van het zieken huis. De verpleegkundige, die mee was, heeft haar vrije dag er voor gebruikt. En de verplegers van de wensbus zijn ook vrijwilligers. Ik neem er mijn petje voor af.
En iedereen was er! Zelfs mijn schoonzoon en mijn jongste dochter kwamen nog even gedag zeggen. Hebben dus ook die wensambulance gezien.
Na afloop, toen de wensbus weer richting ziekenhuis ging, hebben wij samen met mijn andere zwagers en zussen daar ook geluncht. We waren er nu toch en sommigen moesten weer een uur in de auto zitten. Dat hadden ze er voor over.
Onderstaand een paar foto's, met toestemming van de betrokkenen.

Het Spoorhuis in kerstsfeer

weer terug in de ambulance

was dat even een verrassing
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 24 Nov 2025 15:34:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat fantastisch Sibilla dat dit kon via de wensstichting, wat zijn er toch fijne organisaties in ons land die dit mogelijk maken en dan ook nog een verzorgende die haar vrije dag opoffert om mee te gaan, ze bestaan nog mensen met hart voor de medemens.

Nu Peter weer goed hoort, moet je wel weer oppassen met wat je zegt Henny Very Happy

Puzzel van Xenos is gemaakt, was nog best even lastig.

Hierbij nog 2 foto's van Marrakesh, genomen op de souk (markt), dat zijn enorm kleine straatjes met heel veel kleine winkeltjes en daar zijn er heel veel van, je verdwaald er gewoon.

En een foto van de Saadische graftombes.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 25 Nov 2025 09:52:47    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal.

Ja Henny, dat gebeurt soms ook. Dat er een wens wordt vervuld en de patiënt zelf er dan niet meer is. Verdrietig is zoiets, lijkt me.

Inderdaad, ik ben het me Dagmar eens: nu Peter weer beter hoort, moet je wel uitkijken wat je zegt, haha. Laughing

Dagmar, wat heb je toch een mooie reis gemaakt. De foto's getuigen er van.

Mensen, het oogt buiten grijs en grauw. Maar de koffie is bruin, hier ook. En warm! Laaf je er aan en maak wat van je dag.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 25 Nov 2025 11:24:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen,

Sibilla wat een mooi moment was dat en je zwager heeft er van genoten.
Super en dat samen met de familie ja echt geweldig dat het kan met de wensbus.
Was vanmorgen naar de cultuurfabriek geweesr even een wandeling gemaakt.

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 25 Nov 2025 11:30:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is mistig :
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 25 Nov 2025 12:31:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibille, mijn petje af voor de mensen die het allemaal georganiseerd hebben.
.

Ik geloof zondermeer dat het voor iedereen een onvergetelijke dag was en voor je zwager helemaal. Dat blijft altid leuk om op terug te kijke,

Greet, met je 'twijfel'over de bezorgin heb je gelijk.
Bij het bestellen sprong het bezorgadres elke keer op limera en de bedoeling was ons thuisadres en op de woensdag.
Bericht vanmorgen dat hij vandaag bezorgd werd bij Limera. Shocked
Opgehaald en daar ook weer gedoe over de datum.
Lampje thuis en nu reageert de lamp totoaal niet op de afstandsbediening. Ook niet van die eerdere lamp. Dat felle is ook niets. De lamp zelf is niet gevoeling voor de instellingen.
Dus weer gaan klagen Rolling Eyes
De kleur van het schilderijtje is wel erg mooi.

Dit was de bedoeling Laughing
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 25 Nov 2025 12:48:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet bij jou ook behoorlijk mistig mooie foto van gemaakt.
Hier vanmorgen ook de zon kwam er een beetje door.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 25 Nov 2025 13:19:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier was het vanmorgen helder en nu pas bewolkt.
Zal ik jullie eens wat vertellen. Peter heeft het lampje opgepakt. Omgedraaid en zo meer. Opnieuw de afstandsbediening gebruikt en jawel! drie knippers en hij doet het prima. Blijkbaar zat er iets het contactje mis. Ook opgelost Very Happy
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 25 Nov 2025 16:33:13    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hallootjes Laughing
Jeeyje Henny, wat een gedoe met dat lampje. Maar jouw Peter is toch wel handig hoor dat hij het zelf kon oplossen. Hopelijk heb je er veel plezier van. Dat is toch de bedoeling, nietwaar.

Mistige bedoening bij jullie Greet, ik zie het. Maar je hebt er wel een mooie foto van gemaakt.

Is dat een textieldoek, Joke? Zo te zien wel. Leuk die cultuurfabriek. Het lijkt wel net een echt schilderij. Jouw foto van vanochtend is ook erg mooi geworden. je ziet duidelijk hoe mistig het was.

De zon is hier verdwenen, het is nu grijs en ook al een beetje schemerig.
Vanavond maak ik hutspot. Niet met klapstuk maar met rookworst. Het vlees is nog niet gaar genoeg voor klapstuk. We hebben natuurlijk veel te veel, het was in de reclame bij de Jumbo: twee pakken voor 1 euro. Ik heb hutspot en aardappelen genomen, boerenkool heb ik nog in de vriezer. Rookworst van de slager erbij, klaar. Jus heb ik zelf gemaakt.'
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 25 Nov 2025 17:49:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla lekker hutspot met rookworst kan ook best een keer zonder klapstuk
al vind ik het met klapstuk wat lekkerde.
Bedankt voor je reactie op het textiel doek
Dit is een van de "Veense wandkleden", een textielkunstwerk gemaakt door de deelnemers van het Textiel Café in Veenendaal.
De wandkleden worden gezamenlijk gemaakt door mensen die samenkomen om te haken, borduren, vingerbreien, punniken, tuften en vilten.
De bijeenkomsten vinden plaats in de Kunstkubus van De Cultuurfabriek, naast het Stadsmuseum Veenendaal.
De voltooide wandkleden worden op verschillende plaatsen in Veenendaal tentoongesteld.
Iedereen die creatief bezig wil zijn met wol en garen.
Jij geeft tenminste een antwoord op de foto net als Greet en dan hou het wel op.
Dat valt mij hier wel op en dat is wel jammer.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 25 Nov 2025 21:38:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Joke, dat wandkleed is prachtig. Zou ik zo ergens op een mooi plekje hier in huis ophangen. Wat vind je precies jammer? Ik reageer ook niet overal op maar natuurlijk wel op aan mij gerichte vragen of op algemene als ik een antwoord weet.
IK koop lang niet altijd een kilo vlees maar soms komt het zo uit met de verpakkingen of is er een aanbieding. We eten er niet meer vlees om maar plakjes gehaktbal zijn ook lekker op een boterham. Misschien moet De laatste tijd ga ik meestal naar de Hoogvliet, waar ze een aardig assortiment vlees hebben, bijvoorbeeld altijd wel een stuk procureur, dat ze elders vaak niet hebben. Gehakt is bij supermarkten vaak van wat duistere afkomst, bijvoorbeeld uit Afrika en heeft een of meerdere malen invriezen achter de rug. Maar misschien moet ik voor echte kwaliteit toch weer eens bij de slager kijken, waar je rustig wat riblappen door de gehaktmolen kan laten draaien waar je gewoon bij staat. Ik ben benieuwd wat ik daar moet betalen.

Sibilla, mooi verhaal over de reis van je zwager. Ik vind die wensambulance een prachtig idee om ongeneeslijk zieken nog één keer te laten genieten. Ze doen dat ook voor ongeneeslijk zieke kinderen die zonder die ambulance niet kunnen reizen. Heel mooi.
Die VW kever doet me denken aan mijn vaders eerste autootje, waarmee we met het hele gezin van Veendam naar de familie in Zuid-Holland reden, vader, moeder en drie kinderen in dat kleine ding, maar toch was het een stuk comfortabeler dan met de trein met overstappen etc.

Greet, volgens mij kun je uren kijken naar dat lampschouwspel dat iedere keer weer anders is. Lijkt me in ieder geval een stuk rustgevender dan de computermonitor, ter afwisseling.

Henny, mooi dat Douwe zo lekker actief is op zijn oude dag. Doe hem mijn hartelijke groet. Fotograferen gaat hem nog steeds heel goed af. Ik moet de Action puzzel nog maken.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2025 10:13:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Wat ik lees verbaasde me toch wel. Ik reageer over het algemeen overal op, maar soms niet, of niet meteen. Zoals bij dat wandkleed. Ik wilde later schrijven, vandaag dus. Dat het een mooi wandkleed is. Geinspireerd op de schilderijen van Vincent van Gogh, in zijn Franse periode, na de Nuenense periode. Ik woon in Nuenen, hè. De plaats die vooral om Vincent van Gogh bekent staat Very Happy Ik was gisteren vrij druk en ik denk dat we een nieuwe wifi nodig hebben. De verbinding valt reglmatig weg. Shocked Ik denk dat kees daar meer over weet.
Om dan een dag later uitgebreider te kunnen reageren. Dat doe ik vaker. Very Happy
Zolang we maar niet elkaar bewust negeren en kleineren. Dat heb ik wel anders meegemaakt Crying or Very sad Is er niets aan de hand.
Joke, het spijt mij dat het zo over gekomen is, want dat was niet de bedoeling.

Mensen, maak er een leuke dag van.

.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2025 11:00:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Puzzel van vandaag. Xenos in Emmen. gemaakt door Douwe van der veen.Very Happy
84 stukjes
Veel plezier!

https://www.jigidi.com/nl/solve/ijpfzohw/xenos-2-emmen/
Terug naar boven

Geplaatst: 26 Nov 2025 11:00:49    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 163, 164, 165 ... 167, 168, 169  Volgende
Pagina 164 van 169

Ga naar: