|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Dagmar57

|
Geplaatst: 26 Nov 2025 13:11:56 Onderwerp: |
|
|
Puzzel van Xenos weer gemaakt, zijn leuke puzzels.
Henny ik heb misschien ook nog wel paar foto's van Marrakesh die geschikt zijn als puzzel, zal ik je ze sturen zodat je kunt kijken of ze geschikt zijn als puzzel?
Ik reageer vaak helemaal niet op iedereen persoonlijk, ik plaats gewoon algemeen iets over wat ik doe of mee maak of plaats een foto.
Dat is mijn manier hier op dit forum . |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 26 Nov 2025 13:11:56 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 26 Nov 2025 15:25:14 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal .
De komende weken zal ik hier niet zoveel zijn , druk met mijn vrijwilligers werk , tja Sint en kerst tijd he . Vier jaar geleden was ik hiermee gestopt , maar ze zitten nu verlegen om helpende handen . het vrijwilligers werk is bij lichamelijk en verstandelijk gehandicapten en licht dementerende mensen . Af en toe een foto plaatsen zal wel lukken 😉
Het ijs is nog niet helemaal verdwenen uit de vijver.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 26 Nov 2025 16:55:46 Onderwerp: |
|
|
reageer vaak helemaal niet op iedereen persoonlijk, ik plaats gewoon algemeen iets over wat ik doe of mee maak of plaats een foto.
Dat is mijn manier hier op dit forum apart
Dat klopt wel Dagmar je hebt bij nog nooit een reatie geplaats
Doe dat bij jou dus ook niet meer weet ik dat ook weer .
Greet net als jou doe een stapje terug en een prachtige foto.
Laatst aangepast door joke op 26 Nov 2025 17:00:28; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 26 Nov 2025 16:57:44 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hallo allemaal goeiemiddag.
Dagmar, het is goed zo hoor, we vinden het altijd fijn om van je te horen, maar niks is verplicht. ik reageer soms ook wat verwarrend, niet altijd adequaat op berichten. En soms praat ik ook teveel over dingen die ik zelf meemaak. Het gaat er om dat we elkaar niet uit het oog verliezen, een beetje sociaal zijn met elkaar. En af en toe een foto is ook altijd welkom. ieder doet het op zijn of haar eigen manier, geen enkel probleem. De koffieclub is er voor iedereen die hier een bakkie wil komen doen, ongeacht wie het is. Geen trollen natuurlijk, maar die hebben we niet meer. Wel gehad hoor op sommige fora, maar dat is voltooid verleden tijd. Weet je welkom!
Greet, is het ijs bij jullie nog niet weg? Ik zie het, maar ja, je ziet dan ook helemaal in het Noorden, dat scheelt misschien.
Jij bent ook druk met vrijwilligerswerk, merk ik. Ook bij ouderen, dementerenden en mensen met een beperking. Dankbaar werk, ik weet het.
Geeft niet als je weinig komt, we zien je vanzelf wel weer verschijnen. En je foto's zijn altijd van het sublieme soort, daar genieten we extra van.
Vanmorgen weer gezwommen, heerlijk water, niet te warm en niet te koud. Daarna geholpen met de maaltijden aan de overkant. Ze aten nasi met babi pangang en kroepoek. Dat ging er in als koek natuurlijk.
Zelf heb ik nog een restant hutspot van gisteren. Met een kaassoufflé erbij is dat ook goed te doen.
De koeien staan nu op stal, het wordt te nat en te koud. Hoewel ze daar geen last van hebben, zegt mijn oudste dochter, de boerin.
Maar het is niet goed voor het gras, schijnt. Anyway, hier een koeienplaatje.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 26 Nov 2025 19:39:04 Onderwerp: |
|
|
| joke schreef: |
Dat klopt wel Dagmar je hebt bij nog nooit een reatie geplaats
Doe dat bij jou dus ook niet meer weet ik dat ook weer .
Greet net als jou doe een stapje terug en een prachtige foto. |
Dat klopt niet helemaal dat ik nog nooit op jou gereageerd heb.
Ik reageer sowieso vaak in het algemeen en niet op iedereen persoonlijk.
Soms doe ik dat ook wel, het vaakst over de puzzels van Henny, daar heb ik iets mee
Ik wil je in elk geval laten weten dat ik van mij uit geen enkele persoonlijke aversie tegen je heb of zo iets, zou het echt heel vervelend vinden als je die indruk hebt gekregen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 693 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 26 Nov 2025 22:38:56 Onderwerp: |
|
|
Goed dat iedereen zijn eigen wijze van participeren en reageren heeft en daar ook gewoon duidelijk over is. Daarnaast vind ik dat je ook best je verwachtingen mag uitspreken en als die heel persoonlijk zijn doe je dat in een pb. Ik ben in zekere zin een nieuwkomer hier en pas me graag aan. Niet tot in het extreme maar het is een gegeven dat nieuwkomers een inbreuk zijn op de gevestigde orde, een soort natuurwet. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn hoewel dat er soms wel van gemaakt wordt. Zeker in grotere verbanden zie je dan soms allerlei clubjes ontstaan die zich op de een of andere manier van elkaar onderscheiden. Dat kan behoorlijk doorschieten waarover ik de details, waar sommigen van ons over kunnen meepraten, maar even laat voor wat ze zijn. Daar is hier gelukkig geen sprake van. Moeten we koesteren!
Dus prima om hier virtueel een kop koffie met toebehoren te nuttigen en wat alledaagse dingen te bespreken, zoals je thuis, in de koffiehoek bij de supermarkt of de lokale horeca ook zou doen. In het echt mis ik weleens een instituut zoals de Engelse pub waar je daarvoor terecht kunt zonder meteen over elkaars thuisvloer te komen.
Vanmiddag wat noodzakelijke boodschappen gedaan. Ik heb nog aardig wat voorraad in de vriezer maar ik kom regelmatig leuke recepten met spruitjes tegen, taart, oven- en roerbakschotels. Gekookt (vooral niet te lang!) vind ik ze ook best lekker maar spruitjes komen toch beter tot hun recht als je ze bakt. Dus maar een kleine portie ingeslagen naast het noodzakelijke spul als papierwaren, boter, broodjes, kattenvoer en dergelijk saai spul maar de super had ook ruitenspray voor de auto die ik best wel nodig had en een paar leuke kerstmokken die ik voor € 1,49 per stuk niet kon laten staan. Zitten in de vaatwasser maar ik maak er morgen een foto van.
Koeien zijn goed bestand tegen slecht weer maar de wei vaak wat minder, zeker als het drassig wordt. Een graadje of twee onder nul gaat ook nog wel maar melkboeren kunnen bij strengere vorst hun werk niet goed meer doen. Het is een eeuwenlange ervaring dat koeien dat beter op stal gehouden kunnen worden. Maar toch leuk om ze nog even in de wei te zien. Precies dat verhaal hoor ik vaker, Sibilla, ook van biologische boeren.
Morgen de huisarts bellen want ik had al tijden over het hoofd gezien dat ik een voorgeschreven vitamine niet gekregen had van de apotheek. Bij een tekort van het goedje kun je zelfs een depressie oplopen...
Ook de gemeente ga ik benaderen vanwege een beplantingsplan in de straat waardoor ik met die rotte heup van mijn invalidenparkeerplaats zeker 70 meter om die struiken moet omlopen naar de voordeur ipv de ongeveer 10 meter nu. Dat kan niet de bedoeling zijn, in ieder geval niet die van mij...
Zo blijft een mens bezig. Af en toe denk ik dat het maar goed is dat ik met pensioen ben want anders zou ik geen tijd hebben voor al die ongein... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 27 Nov 2025 10:28:06 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal!
Alles is weer duidelijk, hoop ik, voor allemaal
Dagmar, ik geef je straks mijn E-mailadres, in een pb. Dan komt het goed.
Kees, wat een gedoe. Wij herkennen het. Ik vraag mij altijd af waarom ze niet een invalide persoon mee laten kijken bij de plannen. Een ervaringsdeskundige. Maar om dat te bedenken moet je zeker gestudeerd zijn.
Succes!
Greet, we zien je wel weer verschijnen. Veel plezier met je werkzaamheden.
Joke, vandaag zeker geen weer om te fietsen. Nat en koud.
Sibille, heerlijk om in zo'n verwarmd zwembad te zwemmen. Goed voor de spiertjes en meteen fit door naar de overkant voor de warme hap.
Goed geregeld
Vandaag is het hier nat en grijs. Een schutting wordt tussen de tuin van de aankomende bewoers en de tuin verder er naast geplaatst. Gisteren is een schoonmaakploeg in het lege huis hiernaast aan de slag geweest. Al de verf, stuck en wat al niet meer is, is nu verwijderd. Ik verwacht dat onze nieuwe buren op 1 dec de sleutel krijgen.
We zullen het beleven.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 27 Nov 2025 12:31:32 Onderwerp: |
|
|
Hier is het ook somber weer.
Ik heb dinsdag een kerstboom en toebehoren gekocht en de kerstboom al gelijk opgezet, jaren niet eens een kerstboom gehad en nog nooit in mijn hele leven een kerstboom in november opgezet, maar ik had behoefte aan de lichtjes.
Zal wel komen dat ik sinds mijn pensioen meer avonden thuis ben ofzo , het is in elk geval heel sfeervol die kerstboom.
Vandaag even een avonddienstje doen en verder niks bijzonders vandaag. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 27 Nov 2025 12:45:55 Onderwerp: |
|
|
Goededag allemaal
Dagmar het klopt inderdaad niet helemaal van het reageren en bedankt voor je bericht.
Kees goed idee om de gemeente te benaderen over de beplanting in de straat
Greet succes met je vrijwillerswerk ze kunnen je hulp goed gebruiken.
Sibilla gisteren lekker wezen zwemmen en ja de koeien staan nu in de stal.
Henny dus bij jou nieuwe buren wordt een schutting geplaatst en veel in dat huis gedaan
Doen ze dat van de gemeente !
Het gaat gelukkig wat beter met de oren blij toe.
Foto van bij de kreelpoort met oranje lampen er zit ook een boodschap achter heeft te maken met Orange The World kleuren oranje tegen
vrouwen geweld in veel plaatsen
over de hele wereld doen mee.
.jpg) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 27 Nov 2025 16:07:56 Onderwerp: |
|
|
Samen op reis 😉
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 693 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 27 Nov 2025 16:35:04 Onderwerp: |
|
|
Joke, mooi die verlichte poort. De plaat kan zo in de serie van Dagmar in Marakesh meedoen. We gingen zo af en te nog weleens in Veenendaal shoppen. Ook in Barneveld, geen van beiden echt grote steden maar wel flinke plaatsen met een aardig winkelcentrum en leuke winkels, terwijl je er ook nog wel redelijk kan parkeren, niet te duur of gratis. Voor echt funshoppen gaan we graag naar Utrecht, meestal met de trein, Hoog Catharijne voor de meer noodzakelijke dingen maar echt leuk zijn de Oude en de Nieuwe Gracht. Maar Veenendaal heeft zeker ook verrassend veel leuke winkeltjes.
Inmiddels contact gehad met de gemeente. Ik blijk de enige te zijn die gereageerd heeft op het renovatieplan van het gemeentegroen. Beleid is om zoveel mogelijk overbodige bestrting te vervangen door groen, want dat is beter voor het milieu. Ja, maar met dat stukje groen, hooguit 10 vierkante meter, wordt wel bereikt dat de bewoners hun auto nog wel dicht bij de voordeur kunnen parkeren maar vervolgens tientallen meters moeten omlopen met hun boodschappen, kinderwagen, rollator, rolstoel of krukken. En wat dachten we van glazenwasers, schilders, hoveniers etc.? Of door dat gemeentegroen moeten baggeren. Echt weer zoiets dat achter een bureau wordt bedacht. Maar goed, de mevrouw die ik sprak wil wel kijken naar een doorsteek voor mijn invalidenparkeerplaats. Ja, en dan loopt iedereen met zijn boodschappen, pakketjes etc, straks langs mijn auto met om en nabij 100% kans op schade. Dan zouden we kunnen denken aam een tweede doorsteek aan de andere kant van dat stukje groen. Okay, dat scheelt dan weer iets maar erg doordacht vind ik het niet. Ik ga e.e.a. op schrift stellen en ook de buren maar eens polsen.
Recept voor vitamine via de huisarts was geen probleem, zo geregeld. Waarom de levering gestopt was blijft een raadsel... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 28 Nov 2025 10:01:55 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal op deze sombere, grijze dag.
Joke, onze vorige buurvrouw woonde al 30 jaar naast ons, of wij naast haar. Zij woonde er eerder van het begin.maar werd in een kleine half jaar zwaar dement en moest verhuizen naar een verpleegtehuis.
Even over de huizen zelf. Dat zijn gemengde huizen. Huur en koop.
Ruim 20 jaar geleden werden die huurhuizen te koop aangeboden aan de bewoners zelf.
Wij op de hoek kochten. De buurvrouw niet. Daarnaast weer wel.
Nu komen tussen de twee koopwoningen in, in het huis van de buurvrouw, die huurde, nieuwe bewoners. Statushouders, een echtpaar met 7 kinderen. Dat is wel een hele verandering. Omdat de buren van de andere kant. Die hun huis ook gekocht hadden net als wij, te oud worden om hun prachtige heg te onderhouden besloten ze dat het nu de beste tijd was om de heg weg te doen en een schutting. Prachtige houten met betonnen palen te laten plaatsen.
Het huurhuis zelf is door de bouwvereniging ondertussen helemaal gerenoveerd. Vandaar dat wij ook regelmatig gingen vluchten voor de herrie
Dus, nee. Die schutting is helemaal zelf betaalt door de andere buren die ook het huis gekocht hebben.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, want in Eindhoven worden vaak schuttingen geplaatst door de woningbouw, maar dan moeten wel de huurders iets van 4 euro, of zo, per schutting, per maand extra betalen.
Kees, ik hoop voor je dat er een oplossing komt. Je buren polsen en er bij betrekken is zeker een goed plan
Dagmar werk ze.
Greet veel plezier!
Sibille, wel weer druk genoeg denk ik
Straks even de puzzel
Laatst aangepast door Henny op 28 Nov 2025 10:23:00; in totaal 2 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 28 Nov 2025 10:19:16 Onderwerp: |
|
|
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 28 Nov 2025 12:24:01 Onderwerp: |
|
|
Goedeimddag allemaal
Dat is wel veel 7 kinderen Henny als buren, dat zal toch wel enige lawaaioverlast geven, dit ondanks dat kinderen leuk zijn.
Inderdaad, die foto van Joke had zomaar in Marrakesh gemaakt kunnen zijn, mooie foto. Heel belangrijk ook die aandacht voor vrouwen.
Niet handig Kees, dat je dan zover om moet lopen, hopelijk kan er nog iets aan veranderd worden.
Greet, aan vrijwilligers is een groot gebrek, heel fijn dat jij zo inzet voor gehandicapten en ouderen. Vrijwilligers moeten in mijn optiek sowieso al veel meer gewaardeerd worden, zonder vrijwilligers en mantelzorgers stort de heleboel in, van de zorg tot de voetbal.
Sibilla, zal wel weer druk zijn
Nieuwe puzzel kom ik vandaag niet meer aan toe, die bewaar ik voor morgen.
Zo even naar de opticien, die vond dat ik veel te lang gewacht heb voor nieuwe meting, dus maar netjes geluisterd en afspraak gemaakt.
Fijne vrijdag allemaal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 28 Nov 2025 12:24:01 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|