|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
joke

|
Geplaatst: 28 Nov 2025 15:54:51 Onderwerp: |
|
|
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 28 Nov 2025 15:54:51 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 28 Nov 2025 17:19:54 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hallo allemaal.
Ja, er kwam weer niks van gisteren, maar vandaag is ook een drukke dag.
Even over de huizen, Henny. Ja, 7 kinderen is wel erg veel. Maar ja, ook hier wonen statushouders met veel kinderen. Ook wij hebben destijds ons huurhuis kunnen kopen en hebben dat ook gedaan. Dat was i januari 1978. We woonden e toen 10 jaar ls huurders. Naast ons is ook gekocht en verderop ook. Aan de andere kant is het huur, daarnaast ook. Maar op de hoek is weer koop. Zo is de straat verdeeld: 22 woningen en een derde is verkocht. Inmiddels zijn wij haast de oudste bewoners, we wonen er al vanaf januari 1968! Eigenlijk wordt het te groot, maar we hebben wel weer veel logeerruimte, dat is weer fijn en handig. Het huis is ook levensloopbestendig, maar nu natuurlijk ook wel een beetje gedateerd. Geeft niks, we voelen ons er happy, dat is toch belangrijk.
Joke, je foto is inderdaad mooi, het is goed dat er aandacht is voor Orange Day, voor vrouwen.
Fijn dat je oren nu minder pijnlijk worden, dat scheelt toch weer.
Kees, wat een gedoe zeg met die invalidenparkeervegunning. Ja, alles wordt bij ambtenaren achter het bureau uitgedacht, ze komen niet eerst kijken of iets wel kan. Zo ook bij jullie. opschrijven wat je tegenkomt, goed gedaan. En je mond opentrekken tegen die lui!
Greet, fijn dat je vrijwilligerswerk doet, vooral bij ouderen en gehandicapten. Het is dankbaar werk en soms wat ondergewaardeerd.
Dagmar, de puzzel maak ik ook nog, straks misschien. Morgen krijg ik logees tot maandag. En ik moet een afscheidsdienst voorbereiden voor a.s. donderdag. Daar moet ik morgen voor naar de nabestaanden. Dat kan wel, mijn schoonzus gaat naar haar zus op de thee. En mijn nichtje zal wel even plat gaan, ze moet toch veel rusten. Ik ben met een uurtje weer terug, dan gaan we een vakantie boeken voor ergens in mei 2026.
Zondagmiddag gaan we met z'n allen high teaen in het Spoorhuis in Mijdrecht.
Weinig tijd voor de koffie dus.
Oja, ik heb gisteren nog wel een appeltaart gebakken. Voor onszelf en de visite.
Vanavond heb ik mijn concert met Amicitia, gisteravond hadden we de generale. WIl gaat mee en ook onze jongste dochter.
Ik wens jullie een fijn weekend.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 693 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 28 Nov 2025 20:43:51 Onderwerp: |
|
|
Geweld tegen vrouwen speelt zich voor een heel groot deel af in de huiselijke sfeer maar op straat, op weg naar de winkel of naar het werk of bij het uitgaan zijn veel, misschien wel de meeste vrouwen voortdurend op hun hoede, mijden bepaalde straten, parken, fietstunnels, las ik gisteren nog in een artikel. Dat is niet van de laatste tijd maar al heel lang alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Op mijn werk ben ik aanspreekpersoon geweest voor huiselijk geweld maar ik viste slachtoffers er zelf ook nog weleens tussenuit, vrouwen met rare striemen in de halsstreek of kinderen met moeilijk te verklaren bloeduitstortingen of zelfs botbreuken. Vaak kwamen ze voor heel andere dingen op mijn spreekuur. Het vergt best wel wat van hulpverleners om daar goed mee om te gaan. Vrouwen doen vaak geen aangifte om uiteenlopende en soms begrijpelijke redenen en bij kinderen ben ik altijd voorzichtig geweest om al te voorbarige uitplaatsingen en ontzettingen uit de ouderlijke macht te voorkomen. Vaak is dat helemaal niet nodig en heeft zo'n stel of gezin als systeem voldoende aan adequate hulp. Daarom is het goed dat er instellingen zijn zoals Veilig Thuis zijn, die al te voorbarige maatregelen kunnen voorkomen, maar ook geweld en onveiligheid in het algemeen verdient aandacht of tegen vrouwen, in dit geval met Orange Day.
Zoals beloofd nog even die kerstmokken. Lekker groot voor thee of een sloot niet al te sterke koffie, waar MJ van houdt, maar ook voor warme chocolademelk met een flinke dot slagroom. Lijkt me een feest met de appeltaart van Sibilla maar dan gaat de slagroom daar natuurlijk op! Hier samen met het Franse boterpotje waar ik het elders over had:

Laatst aangepast door Kees op 29 Nov 2025 13:13:03; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 29 Nov 2025 10:17:20 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Joke, dus eindelijk is je oorpijn aan het minderen. Het werd tijd.
Ja, mishandeling en niet alleen van vrouwen is van alle tijden. Niet goed te praten, maar vaak uit fustratie en, in hun ogen vernederingen die ze af moeten reageren. Dat op degene die je het dichts bij staat. Je vrouw, je kinderen, maar ook andersom. Vrouwen kunnen ook mannen mishandelen en vernederen.
Een ding is zeker: Je slaat de liefde er uit en de haat er in. Geloof me maar.
Die stichtingen doen inderdaad heel goed werk.
Kees, dat zijn flinke koppen
Sibille, je blijft het maar druk houden met de uitvaarten. Ik denk dat het voor de nabesaanden ook een fijn idee is dat de uitvaart in ervaren handen ligt. Dat geeft ook weer rust.
Ik ga gebruik maken van het aanbod van Dagmar en foto's van haar gebruiken als hofleveransier. Ook de koning heeft meerdere hofleveransier, dus waarom ik niet
Greet weer mooie foto's van jouw hand zag ik voorbij komen.
Ik ga de was vouwen en manlief de blousen en overhemden strijken.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 29 Nov 2025 10:38:27 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Op de valreep toch nog een goeiemorgen. Het bezoek is er nog niet en ik heb dan tijd om de volgende uitvaart voor te bereiden. Want die staat gepland voor donderdag 4 december. Eigenlijk heb ik te weinig tijd, maar ja, er is niemand anders beschikbaar, dus tja...
Kees, dat zijn idd flinke koppen, maar wel leuke.
Ja, vrouwen- en kindermishandeling, je moet er toch niet aan denken. Maar het gebeurt, ook in hoger-opgeleide gezinnen. Het is niet te snappen, maar het gebeurt wel. Als er maar goede, echt goede hulpverlening mee bezig is. Ze kampen daar natuurlijk ook met tekorten, maar toch, je zult er maar slachtoffer van zijn. Uithuisplaatsingen zijn niet altijd goed voor zowel de ouders als de kinderen, dat moet wel goed bekeken en ingeschat worden. Het is en blijft een hele klus en je kunt het niet altijd goed inschatten, denk ik. Het blijft mensenwerk, hoe frustrerend ook.
Henny, goed idee om de foto's van Greet te gebruiken voor puzzels. Hofleverancier van de koude grond.
We verwachten dadelijk onze gasten. Oja, het concert gisteravond was een groot succes! Nog een jaartje, dan taai ik af. Amicitia bestaat dan 70 jaar. Dat wil ik nog meemaken, maar daarna is het over, Het 's avonds in het donker rijden breekt me al een jaar op. Het is toch minstens 6 maanden donker en vooral nat als ik de weg op moet. En Wil vindt het ook steeds minder prettig, dat raakt me ook. Ik wil niet dat hij in de stress zit tot ik veilig thuis ben.
Mensen, koffie en een goed weekend.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 29 Nov 2025 11:29:11 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Henny juliie krijgen dan best een groot gezin naast jullie met 7kinderen
Dat zal best wel wennen worden en meer geluid overlast geven.
Leuk toch een puzzel van Dagmar ben benieuwd.
Kees twee leuke mokken om thee koffie of chocolade melk in te doen.
Greet een mooie foto van die rode roos.
Sibilla zo dat is best lang dat koor bijna 70 jaar maar wel leuk om in te zingen
Een druk weekend voor de boeg zou zeggen geniet ervan samen met Wil en familie.
Ga zo naar de kapster het is veel te lang maar kan nou teminste wat horen
Nog niet optimaal dat komt nog wel..
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 30 Nov 2025 10:38:03 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal!
Joke, met jou kun je ook lachen!
Ga zo naar de kapster het is veel te lang maar kan nou teminste wat horen
Nog niet optimaal dat komt nog wel.
Ja, als dan je haar ook nog goed zit! Je kunt er straks tot na het nieuwjaar weer tegen.
Sibille, foto's van Greet zal ik zeker wel een keer gebruiken, maar ik had het nu over Dagmar. Foto's die ik krijg via een mail. Met uitleg. Daarvan noem ik de leveransier Hofleveransiers. Die ik, met toestemming van jullie gewoon, - foto's gepikt!-
Dagmar heeft mij zeker bijzondere foto's gestuurd. Woensdag de eerste.
Gisteren bezoek gehad en zij bracht een hele volle, met een bult, tas met hele dikke boeken mee. Voornamelijk SF. Maar daar weet ik ook heel goed weg mee. Straks eens een foto van maken. Komt wel.
Greet nog fietsen, of is het bij jullie harde wind?
Kees al aan het kokkerellen oefenen voor de feestdagen? Mijn manlief wel, maar het toetje wat hij gisteren probeerde viel erg tegen. Dan is het zoe goed om van te voren dingen uit te proberen. Dan valt het straks niet tegen
Heb een fijne dag en dadelijk nog een puzzel bij het volgende bericht.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 30 Nov 2025 11:30:04 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
In tegenstelling tot Kees hou ik dus helemaal niet van koffie of thee (ben een echte thee leut) uit grote mokken, ik prefereer kleine kopjes, ik drink liever 2 x een kleine kop dan in 1 x een grote. Zo zie je maar ieder zijn of haar meug.
Inderdaad die Joke haha, nu ze haar haren eraf heeft hoort ze beter, dat zal toch niet aan haar haren hebben gelegen denk ik??
Maar wel fijn Joke dat je haar weer goed zit, dat voelt altijd goed, een bad hairday is voor iedereen een ramp
Henny, ik hou heel erg van lezen, thrillers en detectives vooral, sf heeft me nooit gegrepen, daar kan ik me niet doorheen worstelen.
Ga zo gelijk de puzzel van Douwe maken.
Sybillia daar heb ik ook last van dat rijden in het donker en dan vooral in combinatie met regen lastiger wordt met ouder worden.
Alhoewel, zei dat tegen de opticien bij de oogmeting, maar die zei dat iedereen dat had niet alleen ouderen. Mijn oogmeting na 4 jaar viel positief uit, mijn ogen waren zo ongeveer hetzelfde gebleven, dus geen nieuwe bril nodig.
Vamiddag even naar mijn vriendin en dan op tijd weer thuis voor de formule 1, dat wordt heel erg spannend vandaag voor het kampioenschap.
Fijne zondag allemaal, het is zonnig weer hier. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 30 Nov 2025 11:50:19 Onderwerp: |
|
|
Dagmar. Daar hebben we het in de groep al eerder over gehad, maar mijn antwoord blijft hetzelfde. Ik ben gewoon een alleslezer. Echt zo'n boekenworm. Een veelvraat
Alleen dokters romans em boeketreeks en al datmierenzoet spul lees ik niet.
Romans. SF, Historische, avontuur, oorlogs, en noem maar op. heerlijk. Daar krijg ik niet genoeg van.
Een mok chocomel en een speculaasje er bij.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 693 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 30 Nov 2025 12:07:04 Onderwerp: |
|
|
Henny, ik vind het thema, de Emmense Action, van Douwes foto's wel heel origineel. Daar blijkt maar weer uit dat kijken en zien zeker het halve werk is.
Ik ben nog niet bezig met voorbereidingen of proefversies van maaltijden voor de feestdagen maar ik denk er af en toe wel aan. Ooit heb ik een volledig vegetarisch (niet veganistisch) kerstmenu gemaakt, letterlijk helemaal conform de recepten van een goeie kennis. Ik weet niet eens meer precies wat het allemaal inhield, maar ik kan me de kaaskroketjes en de tiramisu nog wel herinneren. Een aantal voorbereidingen had ik de dag ervoor al gedaan. Dat pakte wonderwel heel goed uit, het smaakte allemaal prima, zag er leuk uit, ondanks dat ik sommige dingen nog nooit had gemaakt. Dat laatste is een levensgroot risico omdat jouw oven net iets anders kan werken, de eieren misschien niet zo vers zijn als gewenst of de kroketjes in de frituur openbarsten. Ik noem maar een paar dingen en die fout heb ik meerdere malen gemaakt dus ik had toen wel heel veel mazzel. De afgelopen jaren heb ik meestal een deel van het totale menu verzorgd, waarbij de anderen de andere gangen verzorgen. Het zijn allemaal geen driesterren-hoogstandjes maar wel wat meer dan een gebruikelijke zondagsmaaltijd, om het zo maar te verwoorden, en dat vinden we allemaal prima. Meenemen betekent natuurlijk wel dat gerechten goed opgewarmd kunnen worden dus soufflé's en dat soort dingen wordt dan natuurlijk niks. Een kalkoen zal het ook niet worden maar ik denk bijvoorbeeld aan een helemaal zelfgemaakte en opgebonden rollade met een mooie saus. Dat is niet moeilijk waarbij de finishing touch zowel bij mezelf thuis als elders goed te doen is. Ik noem maar wat, maar als ik het dessert mag maken vind ik het onovertroffen tiramisurecept van mijn kennis ook een aanrader. Die is echt heel lekker, niet in de laatste plaats omdat hij niet zo mierzoet is als je in de supermarkt krijgt.
Laatst aangepast door Kees op 1 Dec 2025 11:45:28; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 30 Nov 2025 12:12:41 Onderwerp: |
|
|
| Henny schreef: | Dagmar. Daar hebben we het in de groep al eerder over gehad, maar mijn antwoord blijft hetzelfde. Ik ben gewoon een alleslezer. Echt zo'n boekenworm. Een veelvraat
Alleen dokters romans em boeketreeks en al datmierenzoet spul lees ik niet.
Romans. SF, Historische, avontuur, oorlogs, en noem maar op. heerlijk. Daar krijg ik niet genoeg van.
Een mok chocomel en een speculaasje er bij.
|
Ja je bent dan inderdaad een boekenvreter .
Ik beperk me eigenlijk bijna alleen tot spanning (thrillers,detectives) en biografieen.
Wat ik wel heel graag doe is op internet lezen, zeg maar iets opzoeken ergens over en dan al lezend steeds verder via links die je dan te zien krijgt en zijwegen in te slaan en zo kom je soms op allerlei sites terecht, heel interessant vind ik dat, kost alleen wel heel veel tijd haha. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 30 Nov 2025 17:12:54 Onderwerp: |
|
|
Goedenavond allemaal .
@ Henny . Je kunt dus weer een tijd vooruit met het leesvoer dat je bezoek meebracht . Ik ben aan het einde van de morgen wezen fietsen toen was het heerlijk fietsweer , bijna geen wind en volop zon.
@ Sibilla
Gezellig en druk weekend . Mooi dat het concert een succes was.
@ Joke .
Fijn dat het beter gaat met je gehoor , nu kon je het geluid van een knippende schaar misschien wel waarnemen zo niet dan wel wat de kapster tegen je zei vermoed ik . Prachtige foto van het kunstwerk , mooi hoe de kleuren in elkaar overlopen.
@ Kees
Mooie kerstmokken . Succes met je denkwerk wat betreft je bijdrage aan het kerstdiner .
@ Dagmar
Mooi dat je ogen nog ongeveer hetzelfde waren als bij de oogmeting van 4 jaar terug . En genoten van de Formule 1 .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ik wens jullie allen een fijne week .
Mijn decemberboom staat weer te schitteren in de kamer , tot plusminus 10 december is het de Decemberboom en dan wordt het kerstboom 😉😄
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 30 Nov 2025 18:04:18 Onderwerp: |
|
|
Goedeavond.
Henny nou jij kan voorlopig wel vooruit om boeken te lezen.
En de puzzel gemaakt was nog wel een dingetje.
Dagmar vast tv aan het kijken naar Max Verstappen.
Kees succes met het bedenken van een kerst diner.
Greet wat een prachtige boom met al die lichtjes.
Sibilla zal wel lekker aan het eten zijn met de familie.
Vandaag een rustig dagje ervan gemaakt met wel een wandeling van een uurtje
En met Daimond panting een poosje bezig geweest.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 1 Dec 2025 10:25:58 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal op deze eerste decemberdag. Nu gaan we pas echt naar de winter, en daarmee ook de feestdagen toe.
Toch, ik heb nog helemaal geen wintergevoel of echte koude gevoeld die ik van vroeger ken Of we dat de aanmomende maanden nog krijgen...
Kees, Henny, ik vind het thema, de Emmense Action,
Ik denk dat de Xenos daar niet blij mee is. Douwe is toch echt bij de Xenos geweest en niet bij de Action. Gelukkig is dat wel duidelijk op de foto's gezien.
Greet, ik heb wat van je geleerd. Dus een kale, zonder versiering, maar wel met lichtjes is een Decemberboom en een boom met lichtjes èn versieringen is een kerstboom. Nu begrijp ik ook waarom er hier al zo veel bomen zijn met aleen lichtjes.
Dank je!
Straks nog even naar de ortopedice schoenmaker. Mijn huisschoenen ophalen en meteen mijn nieuwe schoenen aanbieden, want ik kan er gewoonweg niet goed, vooral stabiel op lopen. en dat is nu juist de bedoeling, het gaat wel goed komen, maar het heeft deze ronde zijn tijd nodig.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 1 Dec 2025 10:25:58 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|