|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 3 Dec 2025 10:36:51 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 3 Dec 2025 12:18:03 Onderwerp: |
|
|
Henny dat voetbalgeweld met vuurwerk is totaal buiten proporties.
Sowieso al totaal onacceptabel dat voetbalhooligans het stadion in komen zonder dat ze mogen omdat ze een stadionverbod hebben.
Die lui verpesten het zo voor de gewone voetbalfans.
Ze moeten het zo doen als in Engeland, daar moeten mensen met een stadionverbod zich bij politie melden tijdens een wedstrijd en zijn de straffen veel zwaarder tot aan een strafblad toe.
https://ap.lc/ZedyG
Ja diamond painting zoals Joke doet is vrij populair, hoor er veel mensen over en ook clienten bij mij op het werk doen het als activiteit.
Ikzelf heb er geen geduld voor, vind het een gepriegel
Joke, Creedence Clearwater Revival is en was 1 van mijn favoriete bands in mijn jeugd.
Heb 2 jaar geleden John Fogerty, de zanger, live zien optreden op International Bluesfestival in Grolloo, werkelijk ongelofelijk hoe springlevend die nog was op het podium terwijl hij toen al 78 was, hij rockte nog alsof hij 20 was
Ga nu mijn eigen puzzel maken uit Marokko. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 3 Dec 2025 14:11:35 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal,
Greet wat een leuk kunstwerkje met kant van de Hortensia .
Henny ja er gaat niks boven schoenen die goed zitten en fijn dat de schoenmaker
het gaat aanpassen en maandag kan ophalen.
Jullie samen 14 december 48 jaar getrouwd ook best lang hoor en leuk dat jullie
dan naar de dierentuin gaan en uit eten ja dat hoort erbij hoor.
Sibilla snap wel dat je in het donker er niet uitgaat met de auto als het niet hoeft.
Zo kan het toch ook samen lunchen en lekker gegeten.
En begin morgen aan de kerstkaarten.
Dagmar ja dat zal vast een geweldig optreden zijn geweest om mee te maken.
Ook een band waar we nog steeds cd van luisteren zijn is The Rolling Stones
En jaren geleden naar een concert geweest van hun op 5 september 1998
op het Malieveld dat was ook prachtig om te zien en toen ze begonnen te spelen begon het te regenen..
Zo een prachtige foto van Marokko ga die later maken.
Een foto van Diamond panting
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 693 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 3 Dec 2025 14:40:49 Onderwerp: |
|
|
Greet, interessant verhaal over de (kert)stol. Ik vind het sowieso een leuke website met boeiende weetjes an achtergronden uit onze historie, soms erg verrassend.
Henny, zoals je weet hou ik nogal van de Indische keuken. Ik laat me graag inspireren door Jop van der Bijl die er een heel frequente vlog op nahoudt, veel Indische dingen klaarmaakt maar ook gerechten als hachee of recepten uit diverse andere landen, zoals Afghanistan. Van René Ameling ben ik ook een fan. Hij is klassiek geschoold en heeft onlangs een serie vlogs gemaakt over sauzen. Voor hobbykoks zeer de moeite waard, ook interessant omdat hij de achtergronden en de fysiologie van koken erbij uitlegt. Er zijn natuurlijk veel meer goeie kookwebsites en YT-kanalen maar ik heb ook een rijtje kookboeken, variërend van het oude Margriet Kookboek van mijn moeder tot Ma Cuisine van Escoffier terwijl de Indische keuken is vertegenwoordigd door de Indische keuken van Bep Vuyck en de Blauwe Hap, allebeis zeer uitgebreide kookboeken.Verder ontbreekt Herman den Blijker niet, die een paar leuke boekjes over bonen en een over peen en uien heeft geschreven en een zestal thematische boekjes over aardappels, ei, schaaldieren, varken, tomaat en kip. Verder e.e.a. over slowcooking, de Banketbakker van Cees Holtkamp, paleo etc. Meeste boeken tweedehands op de kop getikt. Inspiratie genoeg dus. Soms maak ik een recept minutieus, zeer aan te raden bij gebak, ook brood, maar vaak ook meer uit de losse pols, waarbij ik combineer en mijn eigen inzichten gebruik. Ik heb nog nog geen flauw idee wat er voor de feestdagen op het menu staat. Ik ga geen dagenlang in de keuken doorbrengen maar sommige gerechten moet je, meestal deels, nu eenmaal een dag van tevoren maken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 3 Dec 2025 15:15:00 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag, de woensdag is al weer bijna om. Niet gezwommen vandaag, maar wel naar de overkant geweest.
Henny, 48 jaar is ook al een hele tijd hoor. Bij leven en welzijn halen jullie de 50 wel. Een dagje dierenrijk is ook leuk, zo deden wij dat ook tien jaar geleden. Nu dus niet meer, dat wist je al.
Je puzzels maak ik later, de vorige moet ook nog.
Joke, je diamond paintingkerstkaart is leuk, ik heb ze ook. 12 stuks nog wel en allemaal verschillend. Veel steentjes over dus, maar dat geeft niet. Ik deel ze wel zo veel mogelijk in de omgeving uit, dan hoeven er niet zoveel postzegels op. Want dat tikt behoorlijk aan, op zo'n kaart moeten er twee en voor het buitenland zelfs 4.
Ik ben geen fan van The Rolling Stones, nooit geweest, ook niet van The Beatles. Maar die muziek kan ik tegenwoordig wel waarderen, ze hebben mooie liedjes gemaakt. Verder houd ik erg van nostalgische muziek en klassiek. Jaren 50-60 en klassieke componisten. Ook van Oude Muziek, naar het festival Oude Muziek in Utrecht ga ik graag.
Greet, je foto uit Marokko is absoluut een topper voor een puzzel. En je uitleg van de kersttol is dat ook. Leuk om te weten.
Kees, je kookkunsten zijn legio, lees ik. En je houdt van experimenteren, vooral in de Indische keuken. Daar kun je vele kanten mee uit. Ik doe niet aan vlogs, wel leen ik soms een recept van internet. En er staan hier enige kookboeken. Ooit had ik een hele serie: Uit eten in de wereld, met allerlei kookboekenn uit verschillende landen. Er was een groot boek en een klein, handzaam boekje met recepten. Het grote boek stond vol met foto's en wederwaardigheden van het land zelf, de recepten stonden gebundeld in het kleine boekje. ik gebruikte vaak de Franse keuken, soms de Scandinavische. Na 20 jaar heb ik alles weggedaan, het werd teveel van hetzelfde en bovendien had ik genoeg andere kookboeken in de kast.
In de krant (AD) staan ook vaak heerlijke recepten en van internet/tv.
Zelf heb ik hachee gemaakt. Zonder champignons, maar wel met uien en wortelen. Het ruikt erg lekker. Aardappels erbij, dat eten we vanavond.
Hoe is het met je campertje? Staat hij nu op stal? Daar moet het wel goed weer voor zijn, om daar nu mee op pad te gaan.
Voor de uitvaart van morgen is alles nu klaar, daarna gaan we naar Uithoorn voor een gehoortest van Wil. Die begint redelijk doof te worden, vind ik. Dus op naar Beter Horen!
Mensen, er hoeft vanmiddag niet veel meer. Heb het goed met elkaar.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 3 Dec 2025 18:07:51 Onderwerp: |
|
|
Goedenavond allemaal .
@ Henny
Fijn dat je zo'n goede schoenmaker hebt .
Zo te lezen maken jullie er een leuke dag van de 14de december , leuk vooruitzicht .
@ Joke
Wat een leuke kaart heb je gemaakt met het diamond painting , mooi tafereel en kleurrijk , prachtige foto .
@ Kees
De website Is Geschiedenis staat bij mij al vele jaren onder mijn favorieten , en ik kijk daar nog redelijk vaak een keer .
@ Sibilla
De prachtige puzzelfoto is niet door mij gemaakt maar door Dagmar .
Hachee met wortelen er in dat ken ik niet maar zal best lekker zijn dat geloof ik wel .
@ Dagmar , prachtige foto heb je gemaakt van een gedeelte van het hotel .
Ik heb me vanmiddag samen met een schoonzus van me bezig gehouden met het maken van pepernoten . Pepernoten vind ik nog altijd lekkerder dan kruidnoten .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 4 Dec 2025 10:51:29 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Nou, Kees, Het indisch koken zit wel in je bloed, blijkbaar. Voor mij is het vaak te scherp en daardoor maagklachten, maar ik zal manlief wel laten zien waar jij je recepten vandaan haalt.
Verzonden naar manlief
O ja, dames, ik was vroeger ook gek van de Beegees. Daar heb ik nog -helaas geen platen meer van- wel cd's van.
Greet, we proberen er altijd wel een bijzondere dag van te maken. Net als jij, helaas, goed weet, kan het zo voorbij zijn.
Sibille geeft het ook al aan dat ze zulke uitstapjes nog wel deden, tot 10 jaar geleden, toen werd het lichaamelijk toch wat mindere en gaat alles niet meer zo. Dus plukken wat je nog kunt!
Dat geldt ook voor goede vriendschappen
Ps, Greet, kun je niet een schaaltje eigengemaakte pepernoten op de site zetten. Ik denk dat het schaaltije zo leeg is. Zien er goed uit
.jpg) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 4 Dec 2025 11:37:29 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Greet jij actief bezig geweest met peternoten maken ziet er heerlijk uit .
Sibilla vandaag een uitvaart en daarna met Wil naar beter horen ja heel belangrijk om goed te horen.
Op het Scheepjeshofplein staat een acht meter hoge Granny Squares {gehaakte} kerstboom en volledig met de hand gemaakt door duizenden vrijwilligers.
Van dichtbij.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 4 Dec 2025 11:46:42 Onderwerp: |
|
|
Wauw! Joke, dat zijn veel lapjes!
Wat een werk, maar wel een mooi resultaat, |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 5 Dec 2025 10:48:44 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Ik heb begrepen dat niet alleen hier, maar ook iin de rest van het land het behoorlijk mistig kan zijn.
Dan het licht nog maar even aan.
Eigelijk niet veel te melden. Vandaag alleen een beetje rommelen en de was en zo. Sint doen we niet aan.
Vanmiddag lopen we even naar de Wibra. Die is hier gisteren geopend. Gisteren was het, op een afstand al, erg druk.
Als het vandaag niet druk is lopen we wel even binnen. Anders volgende week wel Die gratis Wibra emmer of tas bij de eerste aankoop. Nou... daar zit ik niet echt op te wachten.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 5 Dec 2025 12:23:39 Onderwerp: |
|
|
Wat een werk een kerstboom van gehaakte kleedjes, wel heel apart.
Hier ook mistig, wel voelt het minder koud als gisteren.
Net gauw even de tuin geschoffeld, je zou denken het is koud het onkruid stopt wel met groeien aar nee groeit gewoon door .
Wat ik ook vreemd is vind is dat we niet naar het songfestival gaan vanwege deelnae Israel, maar ze gaan het wel uitzenden, dus we doen niet mee maar gaan wel kijken naar Israel? Ik zou zeggen uit principe kijken we dan ook niet.
Vanavond naar optreden van Kensington in de Ziggodome. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 5 Dec 2025 12:59:51 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag.
Henny dus bij jullie nu een wibra die verkoopt ook van alles en niet duur.
Hier ook mistig en toch ook wel frisjes buiten maar boodschappen binnen.
Dagmar veel plezier vanavond bij Kensington die heeft een nieuwe zanger
Zanger Jason Dowd .
De puzzel is mooi bewaar die voor later.
Greet druk met werkzaam heden.
Sibilla hachee met wortels is mij onbekend om er bij te doen.
Kwam deze bonte specht tegen voor het raam in de huiskamer toch nog aardig gelukt.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 5 Dec 2025 16:12:52 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag.
Ook hier grijs en grauw vandaag. Zijn op bezoek geweest bij mijn zwager in het ziekenhuis. Het schiet nog niet erg op met hem, hoewel hij wel veel uit bed is en moet lopen. Maar alle toeters en bellen zitten er nog in, dus tja....
We spelen ook voor Sinterklaas, al doen we er zelf niks aan. We hebben letters gebracht op de boerderij en bij Sandra en Jeroen. En boodschappen gedaan bij de Aldi, de kaasboer en het Kruidvat. Alles weer in huis, ook voor het noodpakket. Hebben jullie daar al een bekje over gekregen? Wij deze week en ik heb een tas(je) gevuld met houdbare dingen. Als de elektra uitvalt heb ik water en frisdrank in de koelkast. En nog allerlei blikjes en potjes in voorraad.
We komen die 72 uur wel door. Oja, er moeten nog wel wat batterijen gehaald worden en we willen een fatsoenlijke knijpkat voor voldoende verlichting. Van de Karwei, zegt Wil.
Dagmar, veel plezier vanavond bij Kensington. Ik ken de groep niet, ook hun leadzanger niet, maar het zal ongetwijfeld heel leuk worden.
Joke, hachee wordt meestal met uien gegeten, maar tegenwoordig worden er ook wortelen in verwerkt.
Die bonte specht voor je raam, grappig hoor en goed gelukt die foto.
Greet, maak jij zulke lekkere echte pepernoten? Knap hoor. Stuur maar een schaaltje door, dat gaat hier wel op. Maar die puzzelfoto was dus niet van jou, sorry hoor.
Henny, 14 december is ook voor jullie ene bijzondere dag, maak er maar iets leuks van. Alles wat er te vieren valt, moet je vieren. Het is zo voorbij, Greet weet daar alles van, helaas.
Je puzzel van Dagmar's foto maak ik dadelijk.
Kees, ben je weer aan het kokkerellen? Je maakt vaak de lekkerste gerechten, lees ik. Smullen hoor.
Onze jongste dochter komt er aan. Ze doet haar boodschappen altijd hier bij de Jumbo en komt dan even theedrinken.
Fijne vrijdag,
Sinterklaasavond, wie viert dat nog van ons? Henny niet, maar Kees?Dagmar?Greet?Joke?
Hoort wie klopt daar kinderen..... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 5 Dec 2025 16:12:52 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|