50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 172, 173, 174 ... 203, 204, 205  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Henny

BerichtGeplaatst: 16 Dec 2025 10:19:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Kees en Greet. Het is inderdaad een verkoudheid in de bovenste luchtwegen. Met de longen er bij is de kans groter op een griep.
Nee, ik nies vrolijk door, ook in de nacht en dat is minder Rolling Eyes Slecht geslapen en ieen prachtige rode, schrale neus. Ik heb ook mijn vriendin afgeappt om haar niet aan te steken. Zij gaat volgend weekend met heel de fam een weekend naar Duitsland. Dan niet naar haar gaan, en andersom lijkt mij verstandiger.

Sibilla, het viel mij al vaker op. Dat bij jullie een mis meer een feestje is. Vrolijk gezang, koren en zo meer. Dat is toch wel veel uitnodigender dan die saaie missen bij ons. Leuk, hoor! Zo trek je nog mensen naar de kerk. Very Happy

Greet wat een prachtige foto's van die ganzentrek , die dubbele zon en van Joke, die bosfoto. Stuk voor stuk pareltjes. Very Happy

Straks even mijn huisschoen ophalen en verder mijn leeshoek opzoeken..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 16 Dec 2025 10:19:36    Onderwerp:

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 16 Dec 2025 17:14:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedenavond allemaal

@ Kees
Ik zie hier heel veel trekvogels langs komen waar de meeste vogels in een > vliegen zie ik de ganzen dat zelden doen , die vliegen meestal met een chaotische kopgroep .

@ Joke
Prachtig begin van de dag , prachtige foto . Mooi zo met de bomen in tegenlicht op de voorgrond .

@ Sibilla
Ik geloof direct dat de Kerstsamenzang heel mooi was . Mooi zo'n hele volle kerk .
In deze tijd is het niet zo vroeg opstaan hoor om de zon op te zien komen , de laatste dagen was het tussen 8.35 - 8.45 uur .

@ Henny
Je hebt het wel goed te pakken , vermoeiend he , beterschap.

Ik wens jullie allen een mooie avond .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Foto collage : reclame borden langs de weg .
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 16 Dec 2025 20:30:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Vroeg opstaan doe ik al een poosje niet meer, in ieder geval niet structureel omdat ik een nogal onregelmatig leefpatroon heb. Dat komt mogelijk door jarenlange onregelmatige werktijden, waarbij je eet, slaapt, werkt en recreëert als het moet en wanneer het uitkomt. Daarbij zal ik wel een mild adhd-trekje hebben waardoor ik een mate van externe structuur nodig heb. Afspraken plan ik meestal wat later op de dag maar als het vroeg moet dan voeg ik me er ook wel naar. Tot voor kort moest ik voor mijn werk meer dan eens de wekker op vijf uur 's morgens zetten om op tijd te komen. Dan moet je natuurlijk vroeger je bed opzoeken. Het lukte allemaal wel waardoor ik 's morgens toch goed de tijd kon nemen om mezelf te verzorgen, te ontbijten en een meeneemlunch te maken en op de plaats van bestemming, soms al gauw een uur reizen, nog even rustig een praatje te maken met collega's, voorafgaand aan het strijdgewoel. Heerlijk dat dat niet meer hoeft maar toch mis ik het wel, vooral het maatschappelijk nuttig bezig zijn.

Vanmorgen kreeg ik een aanbod van een 65plus detacheringsbedrijf, waar ik me tijden geleden al eens had aangemeld. Het gaat om logistiek werk voor een bedrijf dat medische materialen maakt. Ik heb geen flauw idee meer wat ik toen bij aanmelding aan kennis en kunde opgegeven heb maar hoogstwaarschijnlijk speelt mijn medisch achtergrond een rol. Belangrijk voor mij is dat het werk zittend gedaan kan worden.

Ik ben het thuiszitten spuugzat aan het worden. Als het wat wordt dan betekent dat meer regelmaat en wekkertje zetten maar dat heb ik er wel voor over. Ik weet nog niet veel maar er is me beloofd dat ik binnenkort een uitnodiging van de opdrachtgever krijg voor een gesprek en een rondleiding door het bedrijf.

Andere mogelijkheid is de Nationale Zorgreserve, die gevraagd is om vaccinatieteams samen te stellen voor militairen die uitgezonden worden. Lijkt me ook leuk om te doen, en me er ook voor aangemeld maar daar krijg ik begin januari meer over te horen.

Dat krijg je als er langzamerhand meer senioren dan jongeren zijn en de economie moet blijven draaien. Wie weet, misschien binnenkort mijn lunchtrommeltjes weer eens door de vaatwasser halen. Smile
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 17 Dec 2025 10:22:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Vannacht goed geslapen en niet bezweet wakker geworden. Het gaat de goede kant op. Laughing
Greet wat een leuk posters, hahaha. Wat het voor een actie is, of van een stichting, dat kon ik niet lezen.

Kees, een leuk idee, maar probeer eerst een proefperiode. Je geest wil wel, maar of je lichaam er mee eens is...
Dat je het thuis zitten moe bent wil ik zeker geloven. Ik hoop dat je het mee valt. Probeer het!

Nog niet veel te melden

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 17 Dec 2025 10:25:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Puzzel
Spreekt voor zich. Very Happy

https://www.jigidi.com/nl/solve/q1d3geum/img-9674-eindhoven-zoo/
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 17 Dec 2025 11:21:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny, als eerste gefeliciteerd nog met je 48 jarige huwelijksjubileum, wat een lange tijd.
Gelukkig knap je alweer iets op en lijkt het er op dat je voor de kerst weer helemaal fit bent.

Leuk Kees dat je aanbiedingen hebt om te kijken of je weer wat kunt gaan werken, wie weet waar dat toe leidt.

Mooie foto's komen er weer voorbij, Joke die wat onscherpe foto is heel goed uitgepakt, die lichtjes lijken inderdaad wel vogels, grappig hoe je onbedoeld zo'n bijeffect krijgt.
En ook de mooie zons op en ondergangen zijn weer prachtig.

Vandaag naar kerstdiner en begin zo meteen met de puzzel.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 17 Dec 2025 11:37:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Greet wat een geinige foto's van die duiven Very Happy leuk om te zien.
Sibilla genoten in de kerk van het kerst samen zingen en een hele volle kerk.
Kees best een uitdaging om weer aan het werk te gaan zou niet te hard van stapel gaan kan nog wel eens tegen vallen.
Henny goed geslapen en fijn dat het beter met je gaat de puzzel van die olifant.
Dagmar jij vandaag een kerstdiner lekker hoor zou zeggen geniet ervan.
Vanmorgenal vroeg op pad met de auto had niet veel meer in huis maar boodschappen nu binnen en strak een eindje fietsen.
Foto de berberis.

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 17 Dec 2025 13:49:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Vijf dagen per week werken wordt 'm echt niet, laat staan meer dagen, maar weekend- of een paar avonduren zou ik geen probleem vinden. Natuurlijk ben ik geen twintig meer en heb ik wat fysieke beperkingen maar energie in mijn hoofd heb ik voorlopig meer dan voldoende. Ik denk aan een dag of twee of drie dagdelen per week. veel senioren doen chauffeurswerk, bijvoorbeeld vervoer van gehandicapten of voor speciale scholen. Paar uurtjes 's morgen en 's middags. Misschien best leuk maar dat is niet mijn eerste keuze. Ik zie wel wat het wordt.

Dagmar, beetje volgens jouw filosofie, actief zijn, blijven en in mijn geval weer worden en er ook nog wat voor betaald worden. Van een zorgpensioen valt te leven maar een vetpot is het ook weer niet. Het hoeft niet per se maar het is wel meegenomen.

Joke, je hebt een fijne neus voor een mooie dagelijkse foto. Ga zo door!

Henny, die olifant die flink moet gymmen voor een lekkere hap is leuk. Die puzzel ga ik natuurlijk maken.

Greet, weer eens iets anders, die duivenplaatjes. Reclame kan soms erg leuk zijn.

Sibilla, ik ben oorspronkelijk opgevoed met de christelijke, in mijn geval nogal behoudende protestantse zondagsrust, christelijk-gereformeerd. Zondagen, doorgebracht met pelpinda's op een oude krant, zoveel mogelijk op zaterdag al bereide maaltijden. het traditionele gekookte eitje en beschuitje met suiker en bij uitzondering witbrood als ontbijt was allemaal best lekker. Vaak draadjesvlees bij de warme maaltijd. GBJ Hilterman op de radio met zijn politieke ge-oh over 'de toestand in de wereld' en zondagse, nette kleren die natuurlijk niet vies, laat staan kapot mochten worden, dus buiten spelen was ook niet gewenst. Als klein kind voeg je je natuurlijk. Mens-erger-je-nieten, mikado en ganzenborden kunnen best leuk zijn, vind ik nog wel, maar als puber verafschuwde ik die zondagse verveling op een gegeven moment. Ik verwijt mijn ouders niks, want die gingen, zij het schoorvoetend, wel met hun tijd mee. Ik heb er best wel wat warme herinneringen aan. Soms mis ik dat soort zekerheden, de voorspelbaarheid of misschien ook de structuur en ik hecht ook wel aan tradities. Maar de vrijheid om er al dan niet voor te kiezen staat voor mij toch wel voorop.

De rooms-katholieke versie was nogal zondig in die behoudend protestantse ogen want na de mis mocht je alles wat God nog net niet helemaal verboden had, was het geschetste beeld. Ik ken natuurlijk ook de joodse sjabat wel en het islamitische vrijdaggebed. Bij mij is daar niet zo gek veel van overgebleven. "Je moet en je zal, want het staat in dat boek!" heeft bij mij alleen maar weerzin opgeleverd. Het is niet heel waarschijnlijk, maar ik sluit niet helemaal uit dat het anders gelopen zou zijn als religie een veel humanistischer rol zou hebben gespeeld tijdens mijn opgroeien. Preken bij uitvaarten van oudere familieleden, ooms en tantes, niks geen zang of muziek, vooral hel en verdoemenis, met name gericht op de achterste banken van de aula, waar in mijn belevenis de zondaren vermoed werden, hebben mijn weerzin alleen maar versterkt. Maar ik heb later ook vieringen meegemaakt die me associeerden met de vroegste christelijke gemeenschappen, die veel meer in het teken van bevrijding en blijdschap stonden in de ruimste zin. Je loopt er zelf niet mee te koop maar ik ben wel benieuwd naar de gemeenschap waar je lid van bent, als je er wat over kwijt wilt.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2025 10:44:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal
Ik ben katholiek, maar daar werd thuis niet veel aan gedaan. Ik leerde al genoeg over de hel en vagevuur van de nonnen. Die zwarte plek op mijn ziel. Doodzonde. Ik ken het allemaal. Shocked
Zondags was ik niet in zondagse kleren te vinden. Welnee, Ik speelde liever achter ons huis. Op een groot braak terrein. Kuilen graven. Tot het witte zand. Bomen klimmen. Vliegeren
Nu ziet het terrein er zo uit. Nette speeltuin en strakke paden. Kuilen graven mag niet meer. Jammer, ik kon mij er toen heerlijk op uitleven

Ik zit te wachten op de trapliftmonteur. De toel begint regelmatig te haperen en stil te staan. Dat moeten we niet hebben Shocked Van de zomer al èèn anderhalf uur op de traplift vastgezeten. Met een volle blaas en darmen. Dat wil je niet meer!
Gisterenmiddag gebeld. Ze komen vandaag zo en meteen de grote serves beurt ingepland voor januari. Very Happy

Raad eens... Manlief is nu ook snotverkouden aan het worden. Gelukkig nog genoeg tisseus in huis,

Laatst aangepast door Henny op 18 Dec 2025 11:05:39; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2025 10:49:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal .

@ Kees
Succes met het vinden van een parttime baan . Als er niets op je pad komt dat bij je past kun je ook nog vrijwilligerswerk gaan doen toch ?

@ Henny
Leuk dat je ter afsluiting van jullie dierentuin bezoekjes deze foto kon maken van de olifant .
Het is mij ook niet duidelijk waar reclame voor wordt gemaakt op de borden met de duiven er op .
Mooi dat het wat betreft de verkoudheid weer de goede kant op gaat .
Vervelend dat de traplift niet goed werkt , hopelijk is het probleem snel opgelost . En vervelend dat Peter nu ook verkouden is , beterschap.

@ Joke
Altijd een lekker gevoel he als de boodschappen weer binnen zijn .
Prachtige foto van de berberis .

Ik wens jullie allen een fijne dag

Foto
Dit bloemstukje kreeg ik van familie van 2 van de groep cliënten waar ik als vrijwilligster bij betrokken ben . Alle vrijwilligsters kregen van hun een bloemstukje .
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2025 13:33:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny, hopelijk is het niet die akelige GB-griep die jullie getroffen heeft. Ik ben benieuwd wat die hier gaat aanrichten. De vaccinatiegraad is hier in Nederland best hoog maar vaccinatie loopt per definitie achter bij dergelijke virussen.

Wat een geklooi met die traplift, Henny. Zo'n voorziening zou toch juist moeten helpen om in je huis te kunnen blijven wonen. Hopelijk is het nu verholpen.

Greet, mooi kerststukje. Maandag gesprek voor die 65plus-baan. Ik heb nu meerdere malen gehoord dat het om een heel leuk team gaat dus dat moet ik met mijn sjagrijnige harses natuurlijk niet gaan verpesten. <LOL> Morgen naar de kapper om mijn uiterlijk enigszins mee te hebben. Was ik toch al van plan maar wel een terugkerend gedoe na 25 jaar zelf millimeteren...

Vrijwilligerswerk is wat mij betreft ook prima. De luxe van pensioen is dat je niet meer hoeft maar die uitnodigingen vind ik wel leuk om weer eens in actie te komen op wat voor manier dan ook. We zullen zien wat het wordt.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2025 15:48:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedmiddag,

Henny wat vervelend dat die traplift niet goed werkt is te hopen dat het nu is opgelost.
Dus Peter heeft het nu ook te pakken de griep beterschap voor hem.
Greet wat een mooi bloemstukje heb je gekregen toch een leuk dat je dat krijgt als vrijwillgster.
Kees jij eerst naar de kapper en daarna op gespek voor 65+baan maandag .en ja als je het nu al zat ben om thuis te zitten is dat wel een optie .
Vandaag een rustig dagje ervan gemaakt zo gehaktballen draaien voor bij de willof met gekookte piepers.

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2025 22:32:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Witlof, Joke. Ook zo'n klassieker. In Vlaanderen zeggen ze 'witloof' en daar maken ze er vaak stamppot mee, Witloofstoemp, krijg je dan op je bordje. Smile Ik heb het al een poosje niet gekookt, wel heb ik vaak een of twee stronkjes in de koelkast. Het blijft best een poosje goed maar is altijd handig om snel een portie rauwkost mee te maken, flinterdun gesneden, samen met een appeltje. Anders heerlijk met kaas en ham, Ik haal de kerntjes er wel uit, hioewel die tegenwoordig niet zo bitter meer zijn dan vroeger. Hoe maak jij ze klaar?

Uitnodiging voor a.s. maandag staat, voor weer eens een sollicitatiegesprek, en dat op mijn ouwe dag. Ik vind het ergens wel spannend maar dan op een leuke manier. Vroeger kon ik me over die dingen zenuwachtig maken maar daar heb ik eigenlijk al jaren geen last meer van. Langzamerhand heb ik meer iets van 'als jullie geen gebruik willen maken van mijn kwaliteiten dan is dat niet mijn maar vooral jullie probleem', of iets van die strekking. Klinkt eigenwijs en dat is het natuurlijk ook. Maar ik ga er met een open mind in en nieuwsgierigheid naar het bedrijf en de job hebben de overhand. Het is een onderneming die internationaal werkt, VS, groot deel van Europa, Australië, waarbij een redelijke beheersing van de Engelse taal nodig is maar dat lijkt me no problem at all. Wink

Naast een paar stronkjes witlof maar weer eens spruitjes gekocht. Ze zagen er mooi uit. Maar eens kijken naar een leuk recept maar dat ovenschoteltje van vorige week is voor herhaling vatbaar. Ik realiseer me nu dat ik best wel een koolliefhebber ben. De vele soorten zijn vaak prima te combineren met uien, te roerbakken, in ovenschotels of zelfs als rauwkost, hoewel ik ze dan liever even blancheer voor de verteerbaarheid en een iets mildere smaak. Ik ben ook gek op zuurkool en kimchi, gefermenteerde kool op Koreaanse wijze, vind ik ook lekker. Zou ook heel gezond zijn en dat geldt voor veel meer gefermenteerde voedingsmiddelen waar yoghurt en zuurkool ws. de bekendste voorbeelden van zijn. Binnenkort maar weer eens stamppot boerenkool maken, ook gewoon klassiek met een goeie rookworst.
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2025 10:36:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal

@ Kees
Ik wens je succes voor maandag . Stamppot rauwe witlof .... Lekker !! eet ik regelmatig .

@ Joke
Wat een leuke tekst staat er op het plaatje wat je hebt geplaatst .

Ik wens jullie allen een mooie dag en fijn weekend .

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2025 10:57:22    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal. Ik ben een beetje laat met alles, heb gisteren overgeslagen, met reden.
Mijn zwager is terminaal, wij gaan er straks naar toe met mijn zus. Ook onze buurman is terminaal, ook daar kijken we naar om. Hij heeft wel een vrouw en kinderen, maar toch.
We gaan nu weg, ik kom straks weer terug.
Terug naar boven

Geplaatst: 19 Dec 2025 10:57:22    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 172, 173, 174 ... 203, 204, 205  Volgende
Pagina 173 van 205

Ga naar: