50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 179, 180, 181 ... 184, 185, 186  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sibilla80

BerichtGeplaatst: 4 Jan 2026 14:23:12    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Ook mooi bij jou, Anky. Overal sneeuw, hebben we lang niet gehad. Hier is het steeds raak, buien te over. En op de tv het schansspringen in Innsbruck. Als alles goed gaat komen we daar in juni ook weer eens, in Innsbruck. Daar zijn we voor het laatst geweest in 1964! Kun je nagaan wat er inmiddels veranderd is. we kennen het vast niet meer terug. Anyway, als we daar geweest zijn zal ik er foto's van plaatsen. is nog ver weg en er kan nog van alles gebeuren, maar toch. Very Happy

Hier is nog een sneeuwfoto.

dit is de tuin van Zuiderhof, aan de overkant bij ons
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 4 Jan 2026 14:23:12    Onderwerp:

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 4 Jan 2026 15:37:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo genieten van alle sneeuw foto's en de puzzel van Henny
het windmoletje is veranderd in
een sneeuwbloem wat is de natuur toch mooi.
Sibilla mooie foto van jullie tuin en van de Zuiderhof.
Greet ook prachtige foto van de maan die schitterd over het water.
We hebben een uurtje gelopen heerlijk door de sneeuw goed te doen
Was droog en nu sneeuwd het al weer.
Beneden in de tuin.

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 4 Jan 2026 19:55:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat een supermooie sneeuw foto's heb ik aan me voorbij zien komen .
Leuk dat jullie allemaal de sneeuw hebben gefotografeerd Smile Smile

Foto : Vanmorgen vlak voor dat de zon boven de horizon uitkwam .
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 4 Jan 2026 20:53:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Vanmorgen was ik al vroeg op pad. Er lag een enprme bult sneeuw op mijn autootje, dat ik min of meer moest uitgraven. Vergeten een fottotje te maken maar het sneeuwde op dat moment behoorlijk, dus ik wilde snel werken. Gelukkig losse sneeuw en totaal niet ijzig, dus gelukkig makkelijk te verwijderen. Rijden ging wel aardig maar rustig aan, want het was op veel plekken best glad. De ruitenspray-antivries was overal uitverkocht. Die van de Action is niet duur en wordt als goed getest maar de schappen waren dus leeg. Ik heb gelukkig wel tien liter antivries (tot -10) voor de ruitensproeier kunnen scoren. Daar doe ik dan maar wat van in een sprayflacon. Het zal hetzelfde goedje zijn, denk ik.

Mooie sneeuwfoto's zag ik voorbijkomen, al dan niet met vogels en een zonsoplomst zoals je die alleen 's winters ziet.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 5 Jan 2026 09:26:19    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen op deze maandagmorgen.
Ik ben vroeg en mak de koffietent vast open. Vroege vogels hebben dan trek in koffie. Laughing en kunnen hun gang gaan.
Ik ga dadelijk naar de overkant, ook voor de koffie. Vanavond ga ik maar niet op weg naar Uithoorn. Wil vindt dat geen goed idee met ijs en sneeuw op de weg. Er wordt idd nog meer verwacht, dus ik sla even over vanavond. Zullen ze niet fijn vinden bij Amicitia, maar dit is overmacht.

Greet, wat een pracht vanmorgen, die lucht bij jou. Je bent altijd vroeg denk ik.

Joke, jullie gemeenschappelijke tuin ziet er ook winters uit. Het was ongetwijfeld ook wel lekker buiten gisteren. Ik ging even naar de schuur vanmorgen, en het was niet echt koud. Wel knisperde het onder mijn voeten en ik heb Wil mijn snowboots van de zolder laten halen. Ze passen nog goed, dat scheelt.

Het sneeuwt hier alweer, grote vlokken ook nog. Bij Amicitia hebben ze nog niet doorgegeven of het vanavond wel door gaat. Lijkt me niet echt haalbaar, aangezien onze dirigent toch ook uit Gorkum moet komen. En sommige zangers uit Alphen, Nieuwveen, Maarssen, Amstelveen, Hoofddorp, Ouderkerk aan de Amstel. Misschien maar een weekje overslaan? Maar ja, je hebt van die die-hards... Ik hoor/lees het wel.
Voor nu mensen neem het er van. En wees voorzichtig als je naar buiten gaat.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 5 Jan 2026 09:52:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Sibille, wij gaan, tenminste ik, ook niet weg. Peter gaat wel in de loop van de middag naar Plus om zes kratten alcoholvrij warsteiner op te halen. In de reclame, 1 en 1 gratis. Dan wordt het even inslaan Laughing Kunnen we er weer een hele tijd mee vooruit.

Ik ben net gebeld, of bij mij bloedprikken in de middag kan? Natuurlijk! Ik ga met dit weer de deur niet uit. Ik heb net mijn vriendin voor morgen ook afgebeld. Zij durfde ook niet naar mij toe met haar slechte heupen Laughing Ze wordt er donderdag aan geopereerd.
Dan is een telefoon en/of app wel handig.

Kees, onze wagen is ook onder het sneeuw uit gehaald. Een dikke handveger doet dan wel wonderen. Wel een zandvrije handveger, natuurlijk.

Greet weer een prachtige foto.
Zo ook de andere fotos. Very Happy

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 5 Jan 2026 10:59:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Op deze maandagmorgen het is echt winter ook hier blijft het sneeuwen.
Kees ja ook hier was de ruitenspray-antivries bij de action uitverkocht.
maar toch nog wat gevonden.
Greet een prachtige foto verschillende kleuren wat een gaaf uitzicht heb je jij zal nu ook wel niet gaan fietsen te gevaarlijk.
Sibilla groot gelijk dat je hebt afgebeld is en blijft link op de weg ze kunnen al die sneeuw niet voor zijn met strooien
Henny nou mag Peter wel goed uitkijken als hij de weg op gaat.
Mooie foto's komen voorbij.
Vanmorgen lopend naar de Jumbo geweest de fiets blijft voorlopig in het fietenhok.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 5 Jan 2026 12:43:58    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen weer. O nee, het is al middag, zie ik.
Kees, je auto en caddy zijn idd al weer aardig wit geworden en het gaat maar door.
Joke, toch nog naar de Jumbo gelopen. Ja, dat zouden wij ook kunnen doen, maar he hoeft niet, we hebben alles in huis. De kaas is wel op, maar dan doen we nog even zonder.
Amicitia heeft zelf alles gecancelled voor vanavond, dat is natuurlijk ook het verstandigst. Ik heb meteen aangegeven dat ik haar bericht heb gelezen. Vanmiddag ga ik nog wel even naar de overkant voor de Nieuwjaarsreceptie. Hoef alleen maar over te steken.

Het sneeuwt hier nog steeds, het zijn wel buien want af en toe schijnt ook de zon, heel apart. Vanuit de appartementen is het een mooi gezicht, die witte wereld. Ook hier in de tuin oogt het mooi. Het paadje is al weer dicht gesneeuwd en alles is bedekt met een dikke witte laag. In geen jaren zo'n sneeuwtoestand gezien. Mijn snowboots komen nu weer goed van pas, er zit een goede grip onder.

Zie ik nu bij Joke een narcis in de sneeuw? Dat komt waarschijnlijk omdat het eerst zo zacht was, het leek wel lente. Hopelijk overleeft die narcis de sneeuw. Wel heel apart hoor.

Henny, groot gelijk dat je je vriendin hebt afgezegd. En Peter gaat er toch vantussen voor het bier? Jullie auto staat ongetwijfeld ook onder de sneeuw, net als de onze. We hebben hem nog niet sneeuwvrij gemaakt, we hoeven er toch niet mee weg.
Je hoeft ook de deur niet uit voor het bloedprikken, lekker makkelijk toch zo.
Mooie foto ook bij jullie. Overal is het mooi nu.

In Zuiderhof probeerde de manager om de vuilcontainer van de achterkant naar voren te verplaatsen. Zodat de vuilnisdienst niet achterom hoefde te komen, dat is nu een probleem. Maar hij kon niet door de tussendeur bij de keuken! Dan maar niet, wachten tot de sneeuw is weggesmolten. De manager baalde wel, strooide dan toch maar zout over de oprit. Zodat andere toeleveranciers, familie en ook wij de vrijwilligers goed bij de ingang kunnen komen. Je ziet geen verschil tussen stoep en rijweg, dat is natuurlijk een beetje link.

Ik heb nog wat soep voor vanmiddag. Die zal ik warm maken, lijkt me wel lekker.
Tot later mensen.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 5 Jan 2026 13:09:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Er ging even iets mis met mijn bericht. Nog meer een keer plaatsen.

Ja inderdaad, Sibilla. IK zag net het kaartje en inderdaad, het Gooi geen code orenje en meteen over de grens met Utrecht was het een en al oranje.

Code oranje in veel delen van het land, ook in de provincie Utrecht. Ik had voor vanmiddag een afspraak in Hiversum, die ik daarom afgezegd heb. Daar had het nauwelijks gesneeuwd, werd me verteld, maar hier dus wel!

Onze autootjes. Met de Caddy, de witte, was ik gisteren nog weggeweest en die was daarna helemaal sneeuwvrij. Moet je nu zien...

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 5 Jan 2026 18:19:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedenavond allemaal

@ Kees
Je kunt gelukkig weer een tijd vooruit met het antivries.
Het is eens wat anders he , auto's met sneeuwpakken aan Smile heeft wat wel vind ik .
Apart dat het bord omgedraaid staat .

@ Sibilla
Dat de koorrepetitie voor vanavond afgeblazen is kan ik me goed voorstellen , volgende keer hopelijk betere weersomstandigheden .
Dat er zoveel sneeuw valt / gevallen is is de eerste keer na de winter van 2021 toen er ook veel sneeuw is gevallen . Toen was er de sneeuwstorm Darcy.
Mooie sneeuwfoto's van je woonomgeving.

@ Henny
Prachtige foto van de sneeuwbomen , mooi zo beeldvullend .

@ Joke
Ik ben vanmiddag wel op de fiets naar de winkel geweest , hier worden de doorgaande wegen en fietspaden goed sneeuwvrij gehouden en gestrooid . De sneeuwbuien zijn vandaag op afstand bij me langs getrokken . Supermooi de narcis .
Hier bloeiden voor kerst al enkele vroege narcissen .

Foto : Kunstwerk op het ijs

Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 5 Jan 2026 20:48:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooie sneeuwfoto's allemaal!
Hier ook veel sneeuw en er komt nog meer.
Gelukkig wordt er wel regelmatig gestrooid.
Ik hoop dat morgen de weg naar school een beetje berijdbaar is.
We gaan het zien!😁
Fijne avond! 🤗
sibilla80

BerichtGeplaatst: 6 Jan 2026 09:42:31    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal. Het is nog steeds winters wit hier, bij jullie ook natuurlijk.

Moet je nog werken Anky? Dan benijd ik je niet, mijn dochters moeten ook op pad voor hun werk. De een naar de kinderopvang van 2-4 jarigen, de andere naar har werkplek bij Zideris, een instelling voor verstandelijk beperkte mensen. Mijn schoonzoons zijn resp. ZZPer in de bouw en boer. De laatste heeft 700 melkkoeien en 200 stuks kleinvee. Zij moeten dus ook aan het werk. De zoon in Denemarken heeft iets minder last van sneeuw dan hier. Zegt ie. Er wordt ook beter gestrooid hoor, dat doen ze daar al snel. En het is er prachtig zonnig weer, zegt ie.

Enfin, ik heb mijn pedicureafspraak toch maar even een week verzet. Ze begreep dat wel, deed er niet moeilijk over.

Greet, kijk maar uit met die fiets. Het sneeuwt nog steeds, je kunt wel blijven strooien. Mooie foto van dat kunstwerk op het ijs. Ik moest even zoeken, maar toch gevonden natuurlijk.

Verder nog niet veel te vertellen, voor ons doen zijn we vroeg. De coffeecorner is open hoor, bedien jezelf!
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 6 Jan 2026 10:49:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Sibille, het was heel goed te doen voor Peter om gisteren naar Tongelre te gaan om de bestelde kratten alcohol vrij bier op te halen. Een en een gratis Mooi weer ruim 66 euro uitgespaard en we kunnen er weer een hele tijd tegen.
De wegen waren nog schoon van de strooi en schuifwerkzaamheden van de dag daar voor. Ook de auto was nog schoon.
Meteen weer boodschappen voor de aankomende dagen gehaald.
Hier is gisteren en vannacht bijna niets meer gevallen. Bij jullie, meer in het noorden was het gisteren een groter feest, wat sneeuw betreft.

Tot zo'n jaar of 12 geleden werd er nooit hier in de binnenstraten gestrooid, maar nu we hier in de buurt een seniorencomplex hebben juist heel goed en en de fietroute van de basisscholen naar de sporthal loopt bij ons langs dus die wordt ook goed schoon gehouden.
Morgenvroeg moet ik er wel door heen, want dan moet ik naar de kapper. Als Peter mij dan bij de intree van het Kernkwartier kan afzetten, moet het voor mij ook lukken

De prikster was er pas 14.30. Zieken, overlast door het weer. En zo door.

Weg voor de strooi en schuifwagen geweest waren
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 6 Jan 2026 13:15:18    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goed gedaan van Peter, Henny. Hier is in de straat niet gestrooid, nooit trouwens. Vroeger ook niet. De doorgaande wegen worden wel gestrooid. Wil gaat nu de auto sneeuwvrij maken en meteen de straat aan de voorkant met zout bestrooien.
Het sneeuwt hier nu niet, maar later op de dag wordt wel weer een en ander verwacht. Straks ga ik er toch even uit, met snowboots. Er dienen wat boodschappen gedaan te worden, al kan dat ook tot morgen wachten, we hebben nog genoeg te eten in huis.
Er ligt een dikke laag sneeuw op de auto, Wil is met een bezem aan de gang, met stoffer is dat geen doen. Laughing

Vanavond doe ik toch het koffierondje aan de overkant. Gisteren hoorde ik dat het sinds 2024 een verpleeghuis is geworden, geen verzorgingshuis meer. Dat scheelt wel voor de indicatie. En ik merk het ook aan de bewoners, dat ze steeds meer verpleeghulpbehoeftig worden. Tja, dat ga je krijgen natuurlijk, we worden steeds ouder. Er wonen nu al 3 honderdjarigen daar en velen zijn ver over de negentig.

Je prikster kwam tenminste nog Henny. Mijn pedicure komt normaal ook aan huis, maar vandaag dus niet. Ze was bang om uit te glijden, ik dus ook. Soms ga ik naar haar toe, dat was ik nu ook van plan. Het had wel gekund, achteraf gezien. Maar Wil is er niet happig op, daarom heb ik het maar verzet.

Nog een sneeuwfotootje vandaag.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 6 Jan 2026 14:34:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Het gaat langzaam beter, erk nog wel dat ik weinig energie heb en nergens zin in.
Mezelf gedwongen om er even uit te gaan wandelen, ben al anderhalve week amper buiten geweest.

Naar aanleiding van alle sneeuwfoto's die ik voorbij zie komen er zelf ook maar wat gemaakt.

Terug naar boven

Geplaatst: 6 Jan 2026 14:34:19    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 179, 180, 181 ... 184, 185, 186  Volgende
Pagina 180 van 186

Ga naar: