50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 181, 182, 183, 184, 185, 186  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kees

BerichtGeplaatst: 8 Jan 2026 16:34:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Taai bloempje, zeg, die Gelderse Roos. Goed gezien en mooi vastgelegd, Joke.

Greet, het schijnt morgen vooral in het noorden flink te gaan sneeuwen dus neem voorzorgsmaatregelen. Die zwanen staan er mooi op. Laten we hopen dat ze zich met vorst blijven redden. Je hoort nog weleens dat ze vastvriezen als ze een wak proberen open te houden. Eigenwijs als ze zijn maar ik vind dat altijd wel zielig.

In het midden hier vertrouw ik er ook niet erg op. Vandaag dooide het wat waardoor ik de tot iglo getransformeerde Caddy vrij makkelijk in oorspronkelijke taat kon terugbrengen.Op het woonerf was het even flink glibberen en bultjes sneeuw nemen met een aanloopje maar op een paar perifere stratjes na was het op de weg goed te doen. Parkeerplaats bij de supermarkt was ook verre van schoon maar met en boodschappenwagentje kon ik me aardig redden. Even flink ingeslagen, voor een aantal dagen vooral vers voedsel, kattenvoer en papierwaren. Paar dingen zo goed als uitverkocht maar wat ik nodig had was er.

Dagmar, fijn dat je goed opknapt. Goed om bezig te blijven voor je conditie maar doe het verder maar mooi nog even rustig aan.

Henny, goeie actie van Peter. Wij hebben een onderhoudsabonnement met storingsdienst. Het bedrijf heeft er dus zelf baat bij om goed onderhoud te plegen om niet onnodig op te hoeven draven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 8 Jan 2026 16:34:37    Onderwerp:

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 8 Jan 2026 18:09:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet een prachtige foto van de zwanen familie bijzonder om te zien.
Henny fijn dat Peter de buurman kon helpen met de cv ketel die het niet deed.
Dagmar ja een wandeling gemaakt dat doet je goed ook ingeslagen voor een paar dagen.
Sibilla ja er ligt nog veel ijs onder de sneeuw kun je gelijk merken als je er over loopt.
Kees ja bij de supermarkt is het zeker even uitkijken bij de parkeerplaats meestal alleen de ingang vrij van sneeuw.
Als het goed is gaat het binnenkort regenen hart nodig want het dooit niet erg hier.
En lees dat jullie ook al flink hebben ingeslagen ja je kan het maar beter al in huis hebben.

Laatst aangepast door joke op 8 Jan 2026 18:16:06; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 8 Jan 2026 18:10:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Dubbel🤪

Laatst aangepast door joke op 8 Jan 2026 18:14:59; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 8 Jan 2026 18:11:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Kees schreef:

Greet, het schijnt morgen vooral in het noorden flink te gaan sneeuwen dus neem voorzorgsmaatregelen..

Voorzorgsmaatregelen neem ik ieder jaar voor dat het winter seizoen aanbreekt , om genoeg in huis te hebben om te overleven voor het geval je de deur niet uit kan vanwege de weersomstandigheden dat heb ik van huis uit mee gekregen .
Ik heb zelf mee gemaakt in de jaren 60 dat we 2 keer ingesneeuwd hebben gezeten , de eerste keer was het 9 dagen de tweede keer 7 dagen .
. Tijdens de ijzelregen ( 1987 ), ijzelramp zoals de KNMI dat noemt had ik vakantie , wat was ik daar blij mee , ook toen waren er een aantal dagen dat je er niet op uit kon .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
de meeuw heeft een plekje gevonden waar hij / zij kan drinken en badderen .

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 9 Jan 2026 10:10:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Greet, ik had niet goed gezien dat het zwanen waren. Zeker bijzonder zo ook die meeuw in dat wad. Very Happy
Bij jullie veel sneeuw? Dat hebbenwe hier achter de rug. Op het moment regent het hier behoorlijk hard en de sneeuw is al aardig aan het smelten als sneeuw tijdens de regen. Het is nu 5 graden boven 0. Als het goed is gaat het vanavond weer behoorlijk vriezen. Dan wordt het uitkijken voor gladheid.

Kees. kattenvoer? Dus jullie hebben zo'n gezellige schootwarmer. Laughing Gezellig hoor. Wat dat betreft mis ik nog steeds huisdieren zoals een hond en een kat.
Aan de andere kant heb je wel weer de vrijheid te kunnen gaan en staan waar je wilt. Ik leen ze soms gewoon even in de vorm van logeerhond en oppaskat.

Dagmar, frisse buitenlucht is altijd goed als je herstellende bent van een longontsteking. Dat doe je goed. Weer even niet van Sibille gelezen. Ze zal nog wel druk met de overkant zijn.
Dadelijk plaats ik de laatste winterpuzzel Very Happy
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 9 Jan 2026 10:15:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Besneeuwde bomen en struikenkruinen. Zoek de huizen Very Happy
77 stukjes
https://www.jigidi.com/nl/solve/vs5b98r0/img-6316-zoek-de-huizen/
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 9 Jan 2026 10:30:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal .

@ Henny
Het is nog niet de hoeveelheid sneeuw die ze voorspelden maar wat niet is kan nog komen want ik zie buien om me heen . Was er gisteren wel wat sneeuw verdwenen door de dooi , dat is nu wel terug .
Wel waait het hier hard en vriest het .

Ik wens jullie allemaal een fijne dag en mooi weekend .

Foto : De grillige vormen in het sneeuwdek zijn veroorzaakt voor de harde oostenwind .

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 9 Jan 2026 12:09:14    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal.
Het dooit hier ook, Wil heeft aan de voorkant de straat sneeuwvrij gemaakt en er meteen zout op gestrooid. Maar ja, vanavond/vanmiddag al gaat het weer sneeuwen en vannacht opvriezen. Ik ben benieuwd wat het dan gaat worden met de gladheid. We hebben vanmorgen al vroeg een paar boodschappen gedaan: het bestelde brood opgehaald en meteen eieren en sinaasappels ingeslagen. Verder hebben ook wij alles wel in huis, zeker voor een paar dagen, net als Greet. Ik kom uit Amsterdam, wij hoefden niks extra in te slaan, maar dat deden we toch, in ieder geval doe ik het hier al jaren in de winter. Dan heb je altijd iets te eten en te drinken in huis. En andere voorraad, is ook wel zo makkelijk.

Het waait hier nog niet erg, maar het regent wel. Net als bij jou Joke. Die zandplaat is ook mooi, ik zie dat wel eens op de tv, knap hoor hoe die man dat doet.
Kees, kijk goed uit bij de supermarkt. Hier is ook geen pad vrijgemaakt, dat heeft iemand anders vanmorgen gedaan, we zagen het. Het hele plein voor het winkelcentrum is niet geveegd, raar toch? Sommige winkeliers zouden dat best zelf even kunnen doen nu, ze hebben jong personeel. Maar ja...
Greet, die meeuw heeft het goed gezien. Bij ons ligt al dagen een broodkruimbed op het pad. Geen meeuw, roek of ander gevogelte komt er van eten. Misschien moeten we weer vetbollen ophangen, maar ja, we hebben katten rondom ons huis, dan blijven vogels vanzelf weg. Mad

Dagmar, dat doe je goed, even naar buiten en een frisse neus halen. Is goed voor je conditie na een longontsteking. Wel oppassen dat je niet uitglijdt, dan ben je verder van huis.
Henny, ligt er bij jullie geen sneeuw meer? Lijkt me stug, ik zie op foto's van mijn familie in Helmond nog steeds alles wit. Wacht maar af: er valt nog het een en ander, ook bij jullie. Laughing Uitkijken met naar buiten gaan!

Ik ga eens een beetje stoffen, er moet tenslotte toch iets gebeuren in huis, nietwaar. Vaders heeft de stofzuiger al gepakt, dan kan ik niet achterblijven, toch? Laughing
Tot wederhoren mensen.

opgeruimd staat netjes
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 9 Jan 2026 13:00:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibille, dan moet je zus evn wat recentere foto's je toe sturen want dit zag ik uit mijn raam. Let op het tijdstip

En hier staat het molentje op
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 9 Jan 2026 13:26:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag ,

Hier is het ook aan het dooien de daken worden weer zichtbaar met nog een klein laagje sneeuw er op.
Greet een prachtige foto met die vormen die door de harde wind worden gevormd.
Sibilla vroeg op pad om nog wat boodschappen ingeslagen en de stoep weer schoon.
Henny die foto's zijn wel heel groot die je hebt gekregen scherm steeds schuiven Laughing leuk die puzzel ga hem zo maken.
Vanmorgen lopend naar de supermarkt geweest voor vers brood en fruit.
en nu weer lekker warm bij de cv.

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 9 Jan 2026 14:06:35    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Sibilla
Mooi dat het bij jullie dooit , hier vriest het nog . Mooi dat jullie de boodschappen weer binnen hebben .
Jullie kerstboom zag er mooi uit 👍.

@ Henny
Wat een groot verschil wat het weer betreft daar bij jullie of hier .
Hier nog steeds sneeuw , het vriest -2 gr en het waait stevig , windkracht 6 met uitschieters van 7 .

@ Joke
Ook jij hebt de boodschappen weer binnen , is het ver lopen naar de supermarkt ?
Prachtige foto van de merel tussen de bessen .
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 9 Jan 2026 14:18:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier dooit het ook, veel sneeuw is al weg, maar nog niet alles.
En dan valt er vanavond weer sneeuw en gaat het vriezen, dan zal het wel spekglad worden vermoed ik vanavond en morgen.

Ja het is in het Noorden al koud, las in de kranten dat de weersellende mee viel omdat ze goed voorbereid waren? Klopt dat Greet?

Sneeuwpuzzel weer gemaakt, leuke puzzel van de sneeuwbomen.

Het is inderdaad weer voor binnen, lekker warm.
Moet nu wel vaak denken aan de mensen in Oekraine, die nu in de kou zonder stroom en water zitten door de oorlog, vreselijk toch...................dat zal je werkelijkheid maar zijn, zijn die weersproblemen hier niets bij.
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 9 Jan 2026 16:04:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:

Ja het is in het Noorden al koud, las in de kranten dat de weersellende mee viel omdat ze goed voorbereid waren? Klopt dat Greet?

Het is inderdaad weer voor binnen, lekker warm.
Moet nu wel vaak denken aan de mensen in Oekraine, die nu in de kou zonder stroom en water zitten door de oorlog, vreselijk toch...................dat zal je werkelijkheid maar zijn, zijn die weersproblemen hier niets bij.

Vanmorgen eerst viel het wel mee met de weersellende , maar sinds het einde van de morgen zijn er best veel problemen op provinciale en gemeente wegen . Door de harde wind stuift het sneeuw heel erg
en daardoor ontstaan er duinen / duintjes , hier door zijn al een aantal wegen gesloten . Rijkswaterstaat was inderdaad goed voorbereid die hebben hier in het noorden de Lavastorm ( calamiteitenmachine ) ingezet waardoor de grote wegen redelijk goed begaanbaar bleven .

Inderdaad het weerprobleem hier is niets vergeleken bij de situatie in Oekraïne .
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 9 Jan 2026 18:49:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Het valt hier mee met het weer.
Af en toe een beetje miezer, nu een sneeuwvlokje er tussendoor.
Het was de hele dag dooiende.
In het noorden is het nog steeds niet best begrijp ik.
Vannacht gaat het een beetje vriezen, maar ik kan morgen uitslapen!
Lekker weekend, maandag zien we wel weer.

Fijne avond allemaal! 🤗
Greet.W

BerichtGeplaatst: 10 Jan 2026 10:40:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal .

Zoals de duinen / duintjes zichtbaar zijn op bijgevoegde foto's , zo zijn / waren ze er ook op een aantal wegen hier in het noorden .

Ik wens jullie een fijne dag .
Terug naar boven

Geplaatst: 10 Jan 2026 10:40:01    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 181, 182, 183, 184, 185, 186  Volgende
Pagina 182 van 186

Ga naar: