50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 184, 185, 186  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kees

BerichtGeplaatst: 15 Jan 2026 00:46:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Prachtige plaat weer voor heel groot aan de muur, Greet. Stuur je weleens wat in voor een van de weerprogramma's op tv?

Ik heb ook altijd wel 50, 60 euro aan contant geld bij me, zodat ik bij een storing in ieder geval de noodzakelijke dingen kan afrekenen. Het is aan te bevelen om dat in niet al te grote coupures te doen; biljetten van 10 euro, een paar vijfjes en wat muntgeld vind ik handig. Is ook een van de aanbevelingen van dat noodplan. Zo zie je maar weer! Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 15 Jan 2026 00:46:47    Onderwerp:

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 15 Jan 2026 07:35:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet zo dat is niet mis als je zolang zonder stroom zit kun je zien dat je dan echt geen
kant op kan en ja is altijd makkelijk om dan contant geld bij je te hebben.
Very Happy :gelukkig nu weer alles goed.en een prachtige foto weer.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 15 Jan 2026 11:50:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Greet, de stroomstoring al achter de rug?
Vanmorgen naar de podoloog/pedicure geweest. De voetjes zijn weer netjes. En bij de Wibra geweest voor nieuwe sokken. Peter heeft gisteren nieuwe sokken gekocht en ik vandaag. Kan ik zo alles in een keer verwisselen. Weg met die oude versleten troep. Very Happy
Ik draag toch steunkousen, maar soms sokjes als ik de huid van mijn benen een dagje vrij geef en geen steunkousen draag. Ik kan er weer tegen. Contant geld heb ik ook in huis voor de zekerheid. De glazenwasser -komt zaterdag- en de tuinman betaal ik gewoon contant. Dan kan ik wat makkelijker een fooi geven Very Happy
Peter gaat vanmiddag even de filter van de wasmachine schoon maken. Ik had blijkbaar uit mijn vest die gewassen moest worden. Kan gewoon bij de bonte was, vergeten een pakje zakdoekjes uit de zak te halen.
Tja... Dan ben je even bezig. Gelukkig gebeurt mij dat zelden Embarassed

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 15 Jan 2026 12:22:04    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemiddag alweer allemaal.

Ja, Greet, zo'n stroomstoring is idd lastig. Niet wat betreft de telefoon, daar kun je van buiten. Van de mobiel dan natuurlijk. Laughing Zo'n vrouw die dat zeg: ze kijken idd alleen op hun telefoon, betalen er ook mee tegenwoordig. Maar jaaa....als de stroom uitvalt heb je een probleem met zo'n ding. Ik heb ook altijd wat papier- en kleingeld in mijn portemonnee, niet alleen voor noodsituaties, maar ook gewoon. Ik wil altijd wat geld op zak hebben. Sommige dingen kun je niet met de pin of per bank betalen, zoals mijn kapper en mijn pedicure. Die hebben het liefst contant geld. Hoe ze dat verder doen zal me een zorg zijn, dat is hun probleem.

Kees, wij hebben niet zo'n stoommachine, maar het lijkt me wel handig. Vooral als je er een goede handleiding bij hebt. Hij was niet duur bij de Lidl, je bent er niet door bekocht. Ik kom zelden of nooit bij de Lidl, het is te ver weg. En als ik de benzine en afschrijving van de auto er bij optel, komt het op het zelfde neer als bij de Jumbo. Dus nee, zoiets koop ik daar niet.

Joke, het is nu weer goed te fietsen, maar ik begrijp dat je dat nog even niet doet?

Henny, heerlijk weer je voeten gedaan. Ik was ook naar de pedicure deze week. Je voeten, daar moet je toch zuinig op zijn, vind ik.
Zakdoekjes in je wasgoed, brrr. Wil vergeet ze ook vaak uit zijn zak te halen, dan heb je de poppen aan het dansen. Ik kijk nu eerst goed of er nog iets in die zakken zit, ook bij mezelf. Peter zal er maar druk mee zijn, lijkt me.
Steunkousen draag ik ook, zonder teenstuk. Daarom heb ik altijd van die kleine nylonkousjes er overheen, dat zit toch prettiger. 's Zomers laat ik dat achterwege, dn moge de tenen wel vrij zijn. Met sporten en met zwemmen heb ik geen steunkousen aan, te lastig. Er na heb ik daar geen zin meer in, soms wel. Vandaag heb ik ze ook aan.
We hebben samen de kerkbalansbrieven weggebracht. Dat doen we elk jaar, dit jaar zal wel voor het laatst zijn. Of volgend jaar. In 2028 of 2029 wordt onze kerk aan de eredienst onttrokken, zoals dat heet. Hoe het verder gaat? Geen idee, daar moeten we nog besluiten over nemen.
Vooralsnog gaat alles gewoon door, maandag a.s. moet ik een begrafenis doen. Daarom even geen berichten van mij, ik heb mijn tijd nodig voor de voorbereiding.
Groet aan jullie allen. (O ja, ik maak nog wel de nieuwste puzzel hoor. Laughing )

De mariagrot in onze H.Hart van Jezuskerk
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 15 Jan 2026 12:34:57    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Joke , @ Henny en @ Sibilla .

Het was geen stroom storing ,was dat zo geweest dan had ik ook geen boodschappen gedaan want dan had de lift het ook niet gedaan , en van 10 hoog met de trap naar beneden en omhoog dat is me teveel . En o ja Sibilla als de stroom weg is kun je ook niet contant betalen in de winkel want de kassa werkt dan niet .
.Hieronder staat te lezen wat het wel was .

Greet.W schreef:
Pff pff wat een dag .
Vanaf 03.00 uur tot 14.00 uur zonder internet , radio , televisie , huis telefoon en een zeer slecht werkende mobiel gezeten .
Doordat er in een verdeelkast een onderdeel kapot was waren er 6 zendmasten uitgevallen .
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 15 Jan 2026 18:08:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet niet goed gelezen dus 6 zendmasten uit gevallen .
Sibilla een mooie foto van de marie grot in de kerk.
Henny oei een pakje zakdoekjes in de wasmachine mee gewassen .
Fiets nu wel weer hoor de sneeuw weg maar nog niet lang hoor.
Groetjes vanuit....

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2026 10:26:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal
Sibille, jullie kerk uit de eredienst ontrokken! Shocked
Houdt dat in dat de kerk gesloten wordt en er geen diensten meer worden gegeven? Ik dacht dat jullie kerk juist zo goed bezocht wordt en een actieve parochie. Rolling Eyes
De Mariagrot is wel erg mooi
Dames en heer. Ik heb nog niet veel te vertellen vandaag.
Even naar een andere vriending geweest om bij te kletsen, of dat nieuws te noemen is...

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2026 10:29:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Puzzel! 84 stukjes
Dansende koppels van Douwe van der Veen

https://www.jigidi.com/nl/solve/7l169r62/dscf2956-de-foto-s-waren-genomen-in-de-stad-la-romana-dominicaanse-republiek/
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2026 10:50:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Sibilla samen de kerkbalansbrieven weg gebracht is toch voor een bijdrage aan de kerk
en geen diensten meer door de weeks of wordt de kerk gesloten geen idee?
Een fleurige puzzel om te maken Henny.
Volgende week komen we in de steigers te staan
gaan glas vervangen van de ramen en een nieuwe balkon deur en de buitenkant schilderen
dus zitten wel een poosje met minder uitzicht.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2026 16:10:29    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

O Greet, het was dus niet een stroomstoring, maar een aantal elementen,6 zendmasten nog wel. Nee, van 10 hoog loop je niet zomaar even op en neer. Dan heb je de exerciting wel gehad, lijkt me. Laughing

Henny, een andere vriendin is ook wel eens prettig. ook daar kun je mee kletsen. ik maak straks je puzzel, leuk.

Joke, je zit straks wel in de rommel, lijkt me. Maar het knapt er ook van op en dubbel glas: het scheelt met de kou. Of hadden jullie al dubbel glas en wordt dat vervangen?
Is dat een echte kalkoen? Of een beeld?

Ja, onze kerk wordt tzt aan de eredienst onttrokken, zo heet dat. Wanneer dat gaat gebeuren, daar zijn we nog niet helemaal uit, maar in elk geval binnen 3 jaar. Het is waar, onze kerk wordt in de zomermaanden goed bezocht. Vooral de toren is in trek, vandaar heb je een prachtig uitzicht over de plassen. En je kijkt (bij helder weer) helemaal naar Amsterdam en Utrecht. Maar ja, onze vrijwilligers worden ook ouder, er zijn te weinig priesters; die ijn meestal ook oud, hoewel die van ons 70 en 52 zijn. Die van 70 gaat binnenkort terug naar Limburg. Daar komt hij vandaan en heeft hij een huis, Dan blijft alleen de pastoor, van 52, over. Hij kan onmogelijk 8 lokaties bemensen, dat is niet te doen. Mijdrecht is door de bisschop aangewezen als eucharistisch centrum. Dat betekent dat dat de hoofdkerk is en blijft. Maarssen is een missionaire gemeente en valt onder de gemeente Stichtse Vecht. Die 2 kerken blijven bestaan, de andere 6 moeten dicht, helaas. Maar het is nog niet zo ver. Voorlopig gaan we gewoon door met alles. Tijd genoeg om maatregelen te nemen en te bedenken wat er met het gebouw en de pastorie moet gebeuren.

Ik ben vanmiddag naar de tandtechniker geweest in Mijdrecht. Er was een tand uit mijn bovengebit gevallen. Hij kon het ter plekke repareren, dat duurde een uur. Mijn zwager woont schuin aan de overkant, wij zijn bij hem koffie gaan drinken. Later ook nog even naar Hoogvliet gegaan voor een paar boodschappen. Of ik nu naar de Jumbo ga of hier meteen alles meeneem, dat maakt ook geen verschil en we waren er toch.

Nu thuis thee gedronken, dochter kwam nog even op bezoek en Wil gaat dadelijk kibbeling halen.

De dienst voor maandag is klaar, ik moet alleen de overweging nog maken. Doe ik straks.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2026 16:43:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla wat een prachtige foto van de R.K. kerk Heilig Hart van Jezus in Vinkeveen, ook wel bekend als de "Kathedraal van de Ronde Venen".
Het is een echte muskuseend vanuit het dierenkampje.
En hebben al dubbel glas maar zit er al heel lang in.
Fijne avond

Laatst aangepast door joke op 16 Jan 2026 17:38:07; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 16 Jan 2026 17:08:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo, het weekend kan weer beginnen!
Beter weer dan vorige week gelukkig.😁

Mooie puzzel weer Henny, ik ga hem vanavond maken.

Niet fijn zolang zonder stroom zitten.
Ik heb ook altijd contant geld bij me.
Je weet nooit wanneer er iets weigert.
Ook een keer gehad met een pinstoring.
Dan is het fijn als je gewoon geld bij je hebt.

Fijne avond allemaal! 🤗
Henny

BerichtGeplaatst: 17 Jan 2026 10:14:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!

Dadelijk komt de glazenwasser. Dat vind ik wel fijn, want ik heb het idee dat de ramen toch vuil zijn door al het vuurverk.
Vanmorgen zijn ook al de zakken en al eertde de bakken opgehaald. Vanaf nKerst zijn die bakken en zakken niet meer opgehaald vanwegen gladheid. Gezien de mensen toch de zakken buitenhangen, al die tijd, was het toch een zooitje. Maar nu is alles weer weg. Very Happy
Bij ons wel eens een storing meegemaakt bij de kassas, maar toen kon de klant ook niet contant betelen omdat eenvoudigweg de kassas niet open konden. Of dat overal zo is... Maar goed, toen naar een andere winkel

Vond ik leuk! Laughing
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 17 Jan 2026 12:03:29    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Henny
Leuke tekst , ik heb het er voor jou in zijn geheel op gezet .

@ Joke
Prachtige foto van de muskuseend .
@ Sibilla ,
prachtige foto van de kerk.

Ik wens een ieder een fijn weekend .
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 17 Jan 2026 13:02:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed gedaan, Greet. Zo ver ging mijn plaatje niet eens Very Happy
Terug naar boven

Geplaatst: 17 Jan 2026 13:02:55    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 184, 185, 186  Volgende
Pagina 185 van 186

Ga naar: