| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Greet.W

|
Geplaatst: 17 Jan 2026 14:54:29 Onderwerp: |
|
|
Het was heerlijk weer om een stuk te fietsen, weinig wind en volop zon.
Siësta :
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 17 Jan 2026 14:54:29 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 17 Jan 2026 15:54:05 Onderwerp: |
|
|
Het is zeker heerlijk weer!
Flinke wandeling gemaakt en op een terrasje koffie gedronken, lekker in het zonnetje!
Ik heb gisteren weer een sprookje op Sprookjeswereld gezet.
Greet adviseerde me dat hier te vermelden.
Bedankt Greet, ik ben blij dat je weer genoten hebt van mijn schrijfsel! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 17 Jan 2026 16:47:56 Onderwerp: |
|
|
Greet was zeker heerlijk weer om een stuk te fietsen en een prachtige opname
Van een groep eenden langs de waterkant, waaronder wilde eenden en gedomesticeerde varianten...
Zijn ook wezen fietsen heerlijk en gezond weer daar knap je van op.
Ga zo ook even het sprookje van Anky lezen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 17 Jan 2026 17:21:46 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Had ik een heel blad vol geschreven, alles weg pfff.
Henny, goed idee van die glazenwasser. Ga ik ook doen volgende week. Boven en meteen ook beneden, als hij toch bezig is. We zullen zien.
Anky, leuke sprookjes van jouw hand, ik lees ze ook.
Greet, de eenden hebben water genoeg, ze zonnen op de kant. Hier vliegen steeds wolken ganzen over. Het lijkt wel voorjaar, wat zullen ze verder trekken naar het Zuiden? Ze belegeren hier wel alle weilanden, die zitten er vol mee. Vinden de boeren niet fijn, maar ja, wat doe je er aan?
Joke, het was idd heerlijk weer om te fietsen. Dat heb ik niet gedaan, er was teveel te doen hier. Ik heb verse groentesoep gemaakt, met balletjes gehakt er in. En meteen balletjes ingevroren, samen met een restant erwtensoep. Wel apart natuurlijk, maar toch, altijd makkelijk.
Vanmorgen al vroeg brood gehaald bij de bakker. Normaal moet ik dit bestellen, speltbrood. Maar nu was ik erg vroeg, nog voor negenen. Toen was er nog genoeg in voorraad en kon ik ze meteen meenemen. Ik neem er altijd 3, de derde voor de halve prijs. Ze gaan in de vriezer, dan heb ik altijd brood genoeg.
We gaan aan de soep, ik heb de lektorenbeurt vanavond, moet dus vroeg in de kerk zijn.
Fijn weekend voor allemaal.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 18 Jan 2026 11:18:36 Onderwerp: |
|
|
Ook hier is het prachtig weer. Ik zie de koolmeesjes al met pluizen in hun bek om nestjes te maken. Ze zijn nog veel te vroeg Het is natuurlijk niet gek dat de natuur, en daarmee ook de vogeltjes in de war zijn.
Vandaag zondag, dus ook zwemdag
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 18 Jan 2026 12:30:10 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal .
@ Joke
Fijn he dat het gisteren mooi fiets weer was .
@ Sibilla
De vluchten ganzen kunnen ook wel eens een voor teken zijn voor een strenge kouperiode .
Ik heb hier deze maand tot nu toe zoveel vluchten ganzen zien langs trekken die uit het oosten komen , een teken dat ze het daar te koud vinden . Er zijn meteorologen die voorspellen dat wij nog te maken krijgen met een koude front uit Noordoost Europa .
Ja we hebben de winter nog niet gehad die duurt nog dik 2 maanden .
@ Henny
Grappig het waarschuwings bord in het zwembad 😄😂.
Was het hier gisteren stralend mooi weer , nu is het heel somber weer , koud en mist .
Foto : Poes had dorst .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 18 Jan 2026 13:43:55 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag ,
Greet ja er staat ons nog wel wat winterweer te verwachten als je het volgt op tv ,
en die poes is echt niet bang voor de eenden drink rustig iets langs de waterkant en hou alles goed in de gaten hele leuke foto's .
Henny is dat het zwembad bij jullie met dat bord in het zwembad.
Van morgen op de fiets bij schoonzus geweest is en blijft nog heel moeilijk voor haar het gemis heeft nog wel wat tijd nodig.
er ligt nog steeds een laagje ijs op het water vriest ook nog hier.
Brouwersgracht.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|