50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 186, 187, 188 ... 204, 205, 206  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Henny

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2026 10:54:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Het is hier koud en mistig. Echt weer voor handschoenen of wanten.
Was bij jullie ook het Noorderlicht te zien, gisterenavond? Hier blijkbaar wel en schijnbaar in heel ons dorp behoorlijk goed. Beter dan in Eindhoven, volgens de krant. Dat komt waarschijnlijk door minder strooilicht en reclameverlichtig. Wij hebben niets gezien. Ik kijk wel elke avond uit het raam als we naar bend gaan, maar onze slaapkamer is op het zuiden. Laughing
Dus dan zie je het niet.

Straks even naar mijn vriendin.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 20 Jan 2026 10:54:38    Onderwerp:

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2026 11:02:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Greet een prachtige natuur foto met de meeuwen die rond vliegen.

Henny hier geen noordenlicht gezien en ja zeker de handschoenen aan en een das om en muts op vooral op de fiets .
Was even naar de jumbo maar is best frisjes maar gezond weer.
het viooltje heeft het toch overleefd de sneeuw.

Fijne dag allemaal
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2026 14:42:53    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemiddag allemaal.
Gisteren was een beetje druk met de muitvaart, die enorm uitliep door alle sprekers, die voorbij kwamen. Maar ja, het is voor de familie natuurlijk wel belangrijk en daar doe je het voor. Het was stralend mooi weer de afgelopen dagen, nu ook nog. Wel koud! Nog helemaal geen voorjaar, al lijkt dat wel zo.
We hadden nog net tijd om de afspraak bij de kapper na te komen en 's avonds ging ik weer richting Uithoorn. Daar was de repetitiezaal ook koud, er wordt nauwelijks gestookt in die school. Maar okay, het was te doen, je wordt van zingen vanzelf wel warm. Laughing

Henny, dat zwembad lijkt me erg lekker. En dan die hamburger er achteraan. Zelf zie je ons ook nooit bij de Mac, maar onze kinderen gaan er vaak naar toe.
Heb je het Noorderlicht gezien? Wij niet, helaas. Jij dus ook niet, lees ik.
Ik denk dat je een beetje geluk moet hebben, soms is het hier ook hel verlicht door de kassen van Aalsmeer en Schiphol.

Greet, er ligt idd nog ijs bij jullie, en die poes was dus helemaal niet bank voor de eenden. Dat zijn onze buurkatten ook niet, zelfs niet voor ons. Ze zijn brutaal en blijven rustig zitten als we ze weg willen jagen. Pas als je met de bezem komt, schieten ze over het hek.

Anky, je amaryllissen komen vast wel mooi uit en je sprookjes zijn leuk om te lezen.

Joke, mooi dat vlonderpad. Ook heel handig, dan kun je door het naurrgebied wandelen. Op de fiets zal het idd nog wel fris zijn, om niet te eggen koud. Handschoenen aan en muts op, dat is zeker. Met wandelen hoeft dat niet is mijn ervaring. Zondag en ook gisteren was het best lekker buiten. Al hebben we er gisteren niet van kunnen genieten, op het kerkhof was het steenkoud!

Kees, ik maak de hamburgers ook liever zelf, al moet ik zeggen dat de angus-burgers van de slager ook wel heel goed zijn. Je hebt dus lekker opgeruimd. Dat scheelt toch wel weer.
Wil heeft de schuur opgeruimd: papier weggebracht, grof vuil naar de stort van de gemeente en naar de Kringloop voor een emmertje dat we overcompleet hadden. Hij is net terug en zeer tevreden met zichzelf. Laughing

Dagmar, het soort mij ook niet hoor, dit weer. Overdag lekker zonnetje, 's nachts mag het wat mij betreft een beetje vriezen. Gezond weer! Idd lekker om te wandelen.

We hebben wat boodschappen gedaan en dingen weggebracht. Daardoor loop je toch weer in de zon, heerlijk. Ik ga nu wat muziek studeren; Percolesi en Mozart. Ze vormen ons jubileumconcert van november a.s. Nog ver weg en heel moeilijk om te oefenen maar toch doen. Ik draai nog een jaar mee, dan stop ik bij Amicitia. Maar dat heb ik al verteld geloof ik.

Ik wens jullie een fijne middag.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2026 16:04:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Vanmorgen toch weer een flink bevroren voorruit waar ik wel even mee bezig was om die doorzichtig te maken. Bij de Welkoop wat vogelvoer gekocht en een nieuw raamhoudertje, want van de oude waren de zuignappen gaar. Ik moet nog wel ergens zuignappen in huis hebben liggen die misschien passen maar anders heb ik er twee. Dat zoek ik nog wel uit maar ik vind het veel te leuk om die vogeltjes zo tegen het raam van de achtertuin te zien fourageren. Na wat zoeken vond ik ook de vetbolhouder terug, waar er vier van inpassen. Verder wat pelpinda's, strooivoer en meelwormen voor een feestmaal om onze gevederde vriendjes lekker doorvoed de winter door te helpen.

Laatst aangepast door Kees op 20 Jan 2026 22:32:39; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2026 17:13:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Het einde van een zonovergoten en koude dag .
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2026 17:36:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet, wat een prachtige foto!❤️
Kees

BerichtGeplaatst: 20 Jan 2026 22:45:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet, weer een prachtige plaat met die winterse maar toch warme gloed van de zon.

Sibilla, waar haal je de energie vandaan? Ik begrijp wel dat je je niet wilt onttrekken aan het afscheid van dierbaren maar daarnaast doe je nog veel meer, meer dan veel jongere mensen op zich nemen, en dan ook nog je verpreid wonende famile bij elkaar weet te houden, zoals ik het zie. Ik ben altijd wel geboeid hoe je erover vertelt.

Joke, je hebt absoluut oog voor details. Zo'n iel viooltje verdient jouw aandacht.

Helaas heb ik ook het noorderlicht gemist. Ik weet niet eens of het hier helder weer was want ik sliep, cultuurbarbaar die ik ben...

Henny, hoe gaat het met je nieuwe buurtjes? De kinderen zullen wel weer naar school gaan
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 21 Jan 2026 08:14:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik wens jullie allemaal een fijne dag .
De dag is mooi begonnen :

een half uur later :
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 21 Jan 2026 09:50:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Kees jij vogelvoer gekocht en een nieuw raamhoudertje daar zullen de vogels van genieten en kunnen het nu ook wel gebruiken zal een mooi gezicht zijn om
dat te volgen.
Sibilla is zeker best actief in haar doen en laten en kan heel goed van alles vertellen toch knap zoals ze dat allemaal doet en reageer ook op allemaal.
Very Happy
Greet wat een schitterde foto's heb je gemaakt zo'n uitzicht heb alleen jij toppie wat een kleuren super mooi.
Straks komt onze Dochter en Kleindochter onze kant op en gaan dan lunchen bij de Buffel daar kun je heerlijk eten.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 21 Jan 2026 12:18:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal.
Wat een mooie foto's weer.
Kees, bij ons, ik denk daar al het huizen slopen en zo meer zien we vooral alleen nog grote vogels, zoals kauwen, duiven, eksters en soms een roek.
Nu wel weer vaker koolmeesjes, zoal van de week die nestmateriaal verzamelden.
Ik voer vooral veel vogelzaad en meelwormen, op de plaats. Ik haal zakken en emmers tegelijk bij koppelmans. Ze zitten al elke dag op mij te wachten. De vogels dan Very Happy

Met de buren gaat het goed. Ze trekken er regelmatig op uit. Hij met de zoon(tjes) en zij met de dochter(tjes). Ik denk om de wijk en omgeving te verkennen.
Dat komt wel goed. Geluidsoverlast hebben we er zeker niet van. Wel wat stommelen en schuiven overdag, maar dat zijn normale geluiden bij een groot gezin. We horen het zelfs niet meer bewust.

Ik heb weer een puzzel gemaakt!

Very Happy
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 21 Jan 2026 12:19:49    Onderwerp: Reageren met citaat

84 stukjes
https://www.jigidi.com/nl/solve/40zaz2bv/dscf3026-foto-s-genomen-in-de-domicaanse-republiek/
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 21 Jan 2026 12:34:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik eet zelden bij MAC Donalds of Burger King, ik vind het echt niet te eten, vooral die kleffe broodjes niet.
Zo zie je maar, ieder zijn ding.

Mooie foto's komen er steeds voorbij en Greet wat een prachtig uitzicht heb je toch vanuit je woning, ik kan me voorstellen dat je daar iedere dag van geniet.

Vanavond naar een pannenkoekenrestaurant, altijd lekker.

En weer een nieuwe verse puzzel van Henny, ga ik gelijk maar even maken.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 21 Jan 2026 17:52:10    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Ha dames en heren, ben ik weer.
Greet, wat ene prachtige foto van die zonsondergang, echt schitterend. heb je het Noorderlicht ook gezien?
Wij niet helaas, dat had ik al gezegd geloof ik.
Het was hier ook grijs vandaag. We zijn met mijn zus (pas weduwe) koffie gaan drinken in het Spoorhuis in Mijdrecht. Voor het eerst zonder haar man, dat is toch wel vreemd.
Daarna naar Uithoorn, Beter Horen, voor de hoorapparaten van Wil. Hij kon ze n iet in houden, teveel herrie. Nu zijn ze bijgesteld en heeft hij ze wél in. Het moet nog wennen.
Ik heb gordelroos, op ene rare plek onder mijn linkerborst. Vanmorgen ontdekt. Ik dacht: wat is het toch vochtig daar? Kijk ik: helemaal knalrood! Ik heb er zinkzalf op gesmeerd en de dokter gebeld. Morgenmiddag kan ik er terecht. Meteen even gekeken op Thuisarts.nl over gordelroos. Veel informatie, wel duidelijk ook. Waterpokken hebben we allemaal gehad, de kinderen ook. Het is voor mij en voor Wil niet besmettelijk, maar ik moet wel goed mijn handen wassen. Dat doe deed ik, doe ik nu extra.

Dagmar, lekker naar een pannenkoekenrestaurant, daar kun je echt van genieten. Ik geniet met je mee. Voor vanavond hebben wij boerenkool met worst, ook lekker, maar pannenkoeken zijn ook niet te versmaden.

Henny, je hebt leuke buren. En ach, je went idd aan kindergeluiden. Zolang ze niet jengelen en schreeuwen in de tuin, is het best om te doen. Kinderen kun je nu eenmaal n iet stilhouden. Leuk dat ze de buurt gaan verkennen.
Je puzzel maak ik straks of morgen, moet ik nog even over nadenken.
Vogels hebben wij niet zoveel in de tuin, er zitten wel een aantal katten in de buurt. Dan blijven de vogels vanzelf weg.
Vanmorgen zat bij mijn zus in de tuin, op de magnolia, een groene parkiet. Die deed zich tegoed aan de knoppen van de magnoliaboom bij de buren.Laughing

Joke, gezellig je dochter en kleindochter om mee te lunchen. Altijd lekker om met elkaar uit eten te gaan. Dat doen wij straks ook weer met mijn zus, nu hielden we het bij koffie met appelgebak.

Kees, ja, ik ben nog steeds een bezig bijtje. Zolang het gaat, gaat 't, nietwaar. Laughing Maar ik moet nu even gas terugnemen met die gordelroos, denk ik. Eerst maar even naar de huisarts morgen, dan weet ik meer. Misschien mag ik ook even niet zwemmen, geen idee.
We zouden vandaag ook een soort reünie hebben van oud-medewerkers van de SEZO. Dat is de welzijnsinstelling waar ik heb gewerkt. als maatschappelijk werkster ouderenzorg en later als sociaal raadsvrouw. Maar dat is pas in de avond en ik ga 's avonds niet meer naar Amsterdam, überhaupt niet meer ergens heen. Of het moet in Wilnis of Mijdrecht zijn, dicht bij huis dus. Ik heb mij afgemeld, ook al omdat de helft niet kon komen vandaag.

De boerenkool is klaar, we gaan eten. Ik wens jullie allemaal veel eetplezier en een fijne avond. Als ik iets vergeten ben: ik kom straks weer terug en lees dan alles nog een keer.
Ooo, ik zie dat ik Anky ben vergeten. Komt straks Ank: ik lees je terug.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 21 Jan 2026 19:06:57    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Leuke puzzel Henny, niet moeilijk ook.
Veel ganzen op het land, Joke. Zie je hier ook.
En je viooltje doet het ook goed.

Anky, ik zie je wel hoor. En je sprookjes zijn leuk om te lezen.

Mensen, hier komt de groene parkiet van mijn zuster. Nou ja, niet van haar, maar die op de tak bij de buren. Kijk maar of je hem kunt vinden.

Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 21 Jan 2026 20:02:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja hoor Sibilla, ik heb de parkiet gevonden! 😁
Het geeft niet hoor als je me niet altijd noemt.
Ik reageer ook niet overal op.
Fijn dat je mijn sprookjes ook leuk vind.

Ik ga zo ook de puzzel van Henny maken.

Ik geniet trouwens echt van de mooie foto's die jullie neerzetten!

Fijne avond allemaal!

Geplaatst: 21 Jan 2026 20:02:29    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 186, 187, 188 ... 204, 205, 206  Volgende
Pagina 187 van 206

Ga naar: