50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 193, 194, 195

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Anky

BerichtGeplaatst: 5 Feb 2026 18:30:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Geplaatst: 5 Feb 2026 18:30:07    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2026 10:17:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Anky, op jouw verzoek.

https://www.jigidi.com/nl/solve/4xdmauvz/20220503-133902-nest-in-brievenbus/

Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Greet.W

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2026 10:34:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal .

Ik wens jullie een mooie dag en fijn weekend .

Het volgende nummer gaat de laatste dagen regelmatig door mijn gedachten ,

Link

eindelijk maar toch is het vandaag 1 gr , nu maar hopen dat de temperatuur rap omhoog gaat .
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2026 10:56:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet een mooi liedje al versta er niet veel van maar snap wel dat jij naar het voorjaar verlangd Very Happy
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2026 11:02:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal
Zeker een toepasselijk lied, Greet. Ik hoop het voor jullie ook. Very Happy

Wij hebben besloten om twee airconditionings aan te schaffen en zijn nu informatie aanhet inzamelen over het hoe en wat.
Wij hebben veel ramen en de zon pal op het zuiden. Hoewel ik het heel graag warm heb is bij mij de lol er wel eens af en zeker bij manlief die het bijna nooit koud heeft.
Een in de huiskamer en een in de slaapkamer. Wij hebben ondertussen wel begrepen dat er veel kaf onde het koren zit en zeker goedkoop is vaak duurkop. Dus nemen wij rustig de tijd en informeren bij vrienden en kennisen over hoe en wat. We hebben nog de tijd. Very Happy

De puzzel van Anke haar vogel staat er al.
Nu nog even die van mij.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2026 11:03:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Knuffels
77 stukjes. Veel puzzelplezier!

https://www.jigidi.com/nl/solve/98nuqawy/img-9724-echte-knuffels/
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2026 12:00:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny zo dat zijn gelijk twee vliegen in een klap die puzzels.
Bewaar die nog even.
Zijn hier bezig om drie nieuwe ramen te plaatsen brŕr koud nu alles is eruit.
Wens jullie allemaal een.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2026 12:16:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat het koud is geloof ik, Joke. Sad
Een mooie foto, heleaas niet geschikt voor een puzzel, maar de kleuren zie graag. Very Happy
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2026 15:17:58    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemiddag.
Anky, wat een mooie foto's van die vogeltjes. Heb je die zelf gemaakt, knap hoor. Zielig dat die twee eitjes niet uitkwamen, maar ja, dat gebeurt altijd. Soms overleven ook de uitgekomen vogeltjes niet, wij vonden eens twee dode kuikens in ons nestkastje. De ouders waren allang weggevlogen.
Leuk dat Henny daar een puzzel van heeft gemaakt trouwens.

het is weer frisjes buiten, niet zo koud als gisteren. Toen was het ineens zo ontzettend koud, niet leuk meer. ik snap dat je het voorjaar wilt, Greet en dat liedje is leuk. Maar ja, we zullen er nog even op moeten wachten.

Henny, twee airconditioners nog wel. Heb je gene zonnescherm? Wij hebben de tuin ook pal op het zuiden, dat is in de zomertijd soms wel erg warm. Dan houd ik alles zoveel mogelijk dicht en het scherm omlaag. Scheelt een stuk. Ook boven houd ik dan alles zoveel mogelijk dicht, pas in de avond gaan de ramen open. Enfin, als jullie er profijt van hebben, doen!

Het huis is aan kant, de boodschappen binnen, de thee gedronken en oudste dochter met haar man in het vliegtuig. op weg naar Canberra, Australië. Daar komt ook hun dochter naar toe. Ze blijven er een week, gaan daarna naar Sidney. Het zal ons benieuwen. Ze zal ons een appje sturen als ze geland zijn op hun bestemming. Ik vind het maar niks, zo ver weg. Voor hun dochter is het natuurlijk wel fijn dat haar ouders komen. Even was het nog penibel of het door kon gaan. De moeder van de verloofde van hun dochter ligt in het ziekenhuis. Ze heeft kanker die is teruggekomen. Maar het gaat weer beter en ze gingen dus toch maar. Mocht het fout lopen dan komen ze terug en onze kleindochter ook. We hopen nu maar dat ze van hun vakantie kunnen genieten, het is toch een heel gedoe. De reis, het geld, alles bij elkaar.

Vanavond is de opening van de Olympische Winterspelen. Wij gaan natuurlijk kijken, het is toch een heel spektakel.

Nu ga ik de puzzels maken, lijkt me leuk.
Fijne vrijdag allemaal.
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2026 17:16:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt Henny, ik ga allebei de puzzels vanavond maken!

Sibilla, ja ik heb die foto's zelf gemaakt.
We waren een weekje in de meivakantie in het huis van onze dochter om op de katten te passen.
Toen lagen de eitjes al in de brievenbus.
Die werd toch niet meer gebruikt omdat ze een brievenbus aan de weg hebben staan.
Het mezenpaar vond dat een mooie lokatie voor een nest.
Heel veilig ook, ze konden zelf door de klep vliegen maar grotere vogels of een kat konden er niet door.
Zo konden we het verloop goed volgen.
Ze waren nog niet uitgevlogen toen we weer naar huis gingen, maar dochterlief hield ons op de hoogte en maakte foto's toen de vogeltjes wat groter werden.

Het was hier de hele dag miezerig, maar minder koud. De winter lijkt hier een beetje voorbij te zijn.
Morgen komt zelfs de zon, wordt er gezegd.
Zou fijn zijn.

Allemaal smakelijk eten en een fijne avond! 🤗
Henny

BerichtGeplaatst: 7 Feb 2026 10:39:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal, op deze zonnige dag.
Ten eerste Sibilla
Henny, twee airconditioners nog wel. Heb je gene zonnescherm? Wij hebben de tuin ook pal op het zuiden, dat is in de zomertijd soms wel erg warm. Dan houd ik alles zoveel mogelijk dicht en het scherm omlaag. Scheelt een stuk. Ook boven houd ik dan alles zoveel mogelijk dicht, pas in de avond gaan de ramen open. Enfin, als jullie er profijt van hebben, doen!

Natuurlijk hebben wij zonneluifels en zelfs een grote opblaasbare parytent.
Zoals je wel zult weten van je zus, die maar een paar km van ons af woont, weet je dat het bij ons 1 a 2 graden warmer is dan bij jou. Dat scheelt in de zomer al veel.
Afgezien van dit alles: Wij hebben ook zonnepanelen en die wekken in de zomer, em regelmatig ook in de winter, te veel op. Dat wordt niet meer Gesaldeerd. Sterker nog, nog even er we moeten bijbetalen omdat je stroom terug levert. Daar gaat het wel naar toe
Dan met een airconditioning kun je ook je huis verwarmen en wat ik begrepen heb, scheelt dat een flinke slok op de borrel met gasverbruik.
Nu wordt toch, min of meer het hele huis verwarmend. Alleen al door de buizen. En al de verwarmingen moeten toch een tikje open staan voor de doorstroming en zo.
Wij gaan niet ver op vakantie. Niet een paar keer per jaar vliegen naar het buitenland. Daar bedoel ik jullie niet mee, want dat ligt anders. Ik bedoel echte vakantie naar Suriname, Nieuw Zeeland en zo. Drie keer per jaar naar Tennerif. En het laatste is het belangrijkste. Dan ben je ook klappen geld kwijt en meer vervuilend.
Je laatste hemd heeft geen zakken en wij hebben geen kind of kraai dus waarom zou ik echt meer gaan sparen dan wij al doen.
Waarom het niet confortabel in de zomer hebben als het gemakkelijk anders kan? Binnen blijven als het zo heet is deden we toch al en manlief heeft COPD. Welliswaar in een lichte vorm, maar het scheelt wel
Boven op de slaapkamer. Ja, eindelijk niet wegdrijven uit je bed. Dat zal een stuk prettiger slapen.
Dit alles komt een beetje bitsig over, maar zo bedoel ik het niet. :lol:Zo en nu manief even lekker goed trimmen. Hoofd en baardhaar weer lekker kort.
img]https://i.postimg.cc/rFdks12t/kapper-bewegende-animatie-0041.gif[/img]

Anky, fijn dat je blij met die puzzel bent. Very Happy Als je nog een puzzel wilt hebben van het een of het ander. Stuur de foto maar. Very Happy
Dat geldt voor jullie allemaal, hoor Laughing

Greet, het lijkt bij jullie de goed kant op te gaan. Langzaam, dat wel, maar het kan nu overal dooien.

Joke, kun je weer fietsen en genieten van het weer nu de zon weer schijnt Laughing

Kees al weer wat opgeknapt?

Wij gaan boodschappen
https://i.postimg.cc/14xn29Zz/191667-quotidien-1.gif

Laatst aangepast door Henny op 7 Feb 2026 11:25:57; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 7 Feb 2026 11:05:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal .

@ Henny
Ja het dooit en een temperatuur van 3 gr , wat dat betreft zou ik wel even op de fiets een paar boodschappen kunnen gaan doen , maar helaas zit het hier nu potdicht van de mist en een luchtvochtigheid van 97% en dat laatste is niet goed voor mijn longen . Dus nog maar even geduld hebben voor ik er weer op uit kan .

Groot contrast tussen jou praatje over de airconditioners en het weer hier 🙂😊.

@ Joke
En de koude dag binnenshuis gisteren goed doorstaan ?

@ Sibilla
Mooi dat jullie dochter en haar man de reis naar Australië kunnen doen , ze zullen als ze terug zijn veel te vertellen hebben vermoed ik.

@ Anky
Ik hoop voor je dat de zon je vandaag goed gezind is .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mistfoto van hedenmorgen
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 7 Feb 2026 11:46:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Henny jullie boodschappen doen en ja twee airconditioners aan schaffen
Is wel een kosteplaatje maar ja het huis wordt wel koeler.
Greet zo bij jou dus best mistig en die luchtvochtigheid is voor jou geen doen
Dat is wel te zien op de foto .
Sibilla en nog plannen voor het weekend!
De ramen zitten erin en dat scheelt weer hebben het goed doorstaan
Very Happy
Vanmorgen even naar de markt geweest en een visje mee genomen.
Nu is het zonnetje er en de accu is aan het opladen voor een fietstochtje vanmiddag.
Street Art uit Deventer.

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 7 Feb 2026 11:48:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedeorgen allemaal

Hier is het ook zonnnig en lekker weer.
Ik heb ook de ramen op het zuiden, dan heb je inderdaad veel zon de hele dag op de woonkamer, maar ik heb een screen en dat scheelt enorm.
Wat ik er vooral fijn aan vind is dat je woonkamer veel licht opvangt bij de 1e zonnestralen.
Airco scheelt inderdaad (heb ik niet) zowel bij verkoelen als verwarmen.

Ik kan me voorstellen Sibilla, dat hoe leuk ook voor je dochter, je blij bent als ze weer veilig terug zijn in Nederland, Australie is ver weg. Aan de andere kant is het ook fijn dat je tegenwoordig overal naar toe kunt reizen in de wereld voor familiebezoek. Alles heeft 2 kanten zoals zo vaak met alles.

Greet, jullie hebben het wel voor de kiezen gekregen deze winter met het weer daar in het Noorden. Gelukkig gaan we richting het voorjaar.

Ja dat zal afzien zijn joke, de ramen er uit, maar ze zullen er nu wel weer in zitten denk ik toch? Nog lekker gewandeld bij de uiterwaarden?

Kees: die zal nog wel herstellende zijn van zijn opgelopen virus.

Puzzels zijn allemaal weer gemaakt (we worden verwend door Henny met veel puzzels ).

Vanmiddag kijken naar de schaatssters op de Olympische Spelen.

Fijne dag allemaal.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 193, 194, 195
Pagina 195 van 195

Ga naar: