|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Greet.W

|
Geplaatst: 16 Feb 2026 15:34:13 Onderwerp: |
|
|
@ Joke
Je hebt de smaak te pakken gekregen he om de kleuren van een cd te fotograferen , mijn uitleg bij foto van de dag was dus duidelijk Mooi de cd's zo op een rijtje . Supermooie weergave. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 16 Feb 2026 15:34:13 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 16 Feb 2026 15:57:47 Onderwerp: |
|
|
Wat een treurige situatie van je vriendin en haar man sibilla.
Ja dat is een probleem, mensen die eigenlijk het ziekenhuis uit moeten en moeten revalideren, daar is inderdaad soms geen plek voor.
Hetzelfde geldt vaak voor mensen die ook opgenomen moeten worden waar geen plek voor is of de wachttijd ellenlang zoals in verpleeghuis, ggz of de jeugd of gehandicaptenzorg. Het komt dan neer op naasten, tenminste als je die al hebt en die zijn vaak ook al overbelast.
Maar je vriendin kan toch wel thuiszorg en/of huishoudelijk hulp krijgen, zeker ook omdat beiden niet gezond zijn?
Boeken......ik lees ook veel, soms meer en soms minder met perioden, ik kan 2 a 3 boeken per week makkelijk aan, ik ben net als Anky een snelle lezer en aangezien ik van thrillers hou, kan een boek soms zo spannend zijn dat je het wel uit moet lezen.
Tijdschriften lees ik eigenlijk nooit (behalve in de wachtkamer vd tandarts) en ik lees ook veel op internet, dingen opzoeken, me in onderwerpen verdiepen, dat is ook heerlijk.
Breien en haken vind ik ook leuk, heb ik jaren niet gedaan maar er onlangs weer eens mee begonnen, kan heerlijk onder het tv kijken door.
Diamond painting of puzzelen heb ik dan weer geen geduld voor.
Grappig toch hoe iedereen een persoonlijke voorkeur heeft.
Vanmorgen scheen hier der zon, dacht ga ff lekker fietsen, was inderdaad lekker maar wel stuk kouder dan ik had verwacht.
Opruimen is altijd goed, schept rust in je (woon)omgeving en in je hoofd vind ik altijd.
Kijk nu wat minder OS, de mooiste sporten om te kijken zijn nu wel voorbij wat mij betreft.
Fijne dag/avond nog allemaal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 16 Feb 2026 16:24:01 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hallo allemaal,
ik zie dat jullie aardig bezi zijn gewest hier.
Om op Greet en Henny terug te komen: ik lees graag en ook best wel veel. Daar neem ik de tijd voor. TV kijk ik wel, maar selectief, vaak BBC-NL, thrillers of detectives. Die lees ik ook graag, maar ook historische romans en soms ook wel streekromans.
Verder doe ik aan diamond painting, net als Joke. breien en haken, naaien, ik heb het allemaal gedaan, borduren ook. tafellakens vol. Hele pakken voor mezelf gehaakt. Zelfs gevoerd, omdat haakwerk nogal uitzakt op den duur.
Truien gebreid, voor manlief en kinderen/kleinkinderen. nu doe ik dat allemaal niet meer, het is niet meer nodig en ik kan het ook niet meer met mijn handen. Lichte vorm van artrose, soms. Ook spelen mijn schouders dan op, dat is minder fijn om te werken. Mijn naaimachine was na 60 jaar compleet op, die van mijn dochter heb ik nooit goed kunnen gebruiken en dus weggegeven aan een collega van het koor. Zij heeft een dochter in een Palestijns vluchtelingenkamp, is daar getrouwd en heeft ook kinderen. Zij runt er een atelier voor Palestijnse vrouwen en kan naaimachines goed gebruiken.
Wat betreft die vriendin en haar man: ze hebben huishoudelijke hulp via de WOZ en ze hebben ook regiotaxi en Valysvervoer. Ze heeft ook zelf een auto, maar kan die nu niet zelf gebruiken. Hij mag/kan geen auto meer rijden. Het is ook allemaal wat onduidelijk hoor, maar morgen ga ik wel even naar haar toe in het ziekenhuis. En hij eet bij ons, samen met onze kleinzoons. Ik maak maar macaroni, denk ik. Wel zo makkelijk voor een grote groep.
Gisteravond kwamen de kleinzoons en de oudste had zijn vriendin meegebracht. Heel leuk hoor, het is een leuk meisje. Ze voelde zich wat opgelaten, omdat vriendlief natuurlijk weer niet gezegd had dat ze mee zou komen. Het maakte voor mij niks uit, ze was welkom en er was eten genoeg.
Kees, je bent lekker aan het opruimen geweest, merk ik. Dat geeft lucht in huis, ik weet er van. Soms is het gewoon nodig. Wat grappig dat je zelf je gordijntjes naait voor je campertje. Doet je vrouw daar niks aan?
Het was hier gissteravond een witte wereld, er lag me toch een pak sneeuw, iet te kort. Maar vanmorgen was het grootste deel al weer weg en de temperatuur is prima. Ik kan dus mooi op pad vanavond, naar de repetitie. We hebben ook een extra vergadering over het voortbestaan van ons koor. Dat hangt aan een zijden draadje. Voor mij maakt het niks uit, ik stop toch aan het eind van het jaar. Maar voor het koor is het wel belangrijk, de meesten willen toch wel door. Enfin, w wachten het af hoe de stemming uit valt.
Het goud blijft stromen, daar in Milaan. Xandra Velzeboer heeft nu ook goud gehaald, zo mooi om te zien vind ik dat. Over Femke Kok stond een heel stuk in de krant: ze doet tenminste normaal. Wat Jutta Leerdam haalt is natuurlijk ook geweldig, maar ze doet zo arrogant en overdreven. Waarom moet ze haar bh laten zien? omdat het geld oplevert? Grr, geef mij maar het normale, die Kok. En Jens van 't Wout, ook goud, geweldig toch. Dat zijn tenminste normale jongens en meiden, die toch veel presteren. Het doet aan de prestaties van die Leerdam niks af, dat is fenominaal, maar verder....
Anky, ik lees dat je op vakantie gaat? Veel plezier en een fijne tijd gewenst.
O nee, je hébt vakantie Dat is andere koek. Dan heb je wat meer tijd om te doen wat je graag doet: een boek lezen.
Nou mensen, ik vind het wel weer genoeg voor vandaag. We spreken/lezen elkaar morgen wel weer.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 16 Feb 2026 17:49:10 Onderwerp: |
|
|
Greet het was leuk om te doen en je uitleg was super🤗
Ja de voorjaars vakantie is begonnen en kunnen ze de accu weer even opladen.
Vooral de hoge school met veel huiswerk en stage lopen.
Sibilla een mooie foto van de daimond panting.
Ja zo heeft ieder zijn hobby.
Wens jullie een ...
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 17 Feb 2026 11:50:22 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Veel foto's en hobby's kwamen voorbij.
Hou niet van lezen ben liever buiten op de fiets en de camera gaat altijd mee
Joke, van lezen heb ik altijd al gehouden en van fietsen en voral urenlang lopen, ook. Vooral met de honden liep ik dagelijks kilometers af. Gaf rondleidingen door Weverkeshof en voor Documentatiecenrum van Gogh Door het Dorp. . Handwerken. Haken met zo'n dun garen dat het naaigaren leek. Breien, volop vesten en bedsokken voor mijn moeder
IK heb het allemaal gedaan.
Maar toen.
Toen kon ik langzaam met mijn handen niet meer uit de voeten en later werden mijn voeten niet meer handig. Steeds minder kunnen En weer meer inleveren.
Toen kwam ik op het idee om gezelschapdame te worden in bejaardenhuis De Akkers. Dat ging goed, totdat er nog meer bij mij mis ging. Ik kon soms dagen niet vooruit door mijn fibromyalgie, naast mijn andere kwalen. Ik moest vaker afzeggen en dat kun je die mensen niet aan doen. Die reken op je. Dus daar ben ik ook mee gestopt toen mijn laatste gastheer gestorven is.
Via de pc kan ik nog wel wat en ben ik op sommige sites, achter de schermen actief. Dat kan ik nog lang vol houden.
Vandaar veel lezen. Dat kan ik nog wel. Als dat niet meer kan. Ik hoop dat het echt niet zo ver komt. Dan kan ik nog altijd luisterboeken horen.
De kunst is om altijd het positive te blijven zien.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 17 Feb 2026 11:54:37 Onderwerp: |
|
|
O ja. Van de zomer hebben wij een raam laten reparen, want zodra regen uit het zuiden kwam lekte het raam.
Gisteren goed uit kunnen testen, want het gig mij toch een partij hagelen! Nog geen drup binnen. De handdoek bleef droog. Dat is weer mooi gemaakt.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 17 Feb 2026 14:44:43 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal .
Zo te lezen is hier niemand die zich hoeft te vervelen , lezen , handwerken , diamond painting , opruimen , zag ik allemaal voor bij komen . Fijn dat jullie de dagen wel weten te vullen
@ Sibilla
Je hebt het maar druk met de eters , maar gezellig he .
@ Joke
Een prachtige foto van de zonsondergang laat je hier zien .
@ Henny
Mooi dat de test een positief resultaat laat zien .
Ik heb me vanmorgen maar weer eens bezig gehouden met het maken van mini loempia's . Ze zijn heel lekker en ik heb weer voorraad in de diepvries.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 17 Feb 2026 15:31:37 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag,
Henny ondanks alles blijf je toch positief en dat is een goed teken.
En maak je voor ons toch ook maar mooie puzzels.
Sibilla jij vandaag op bezoek bij vriendin en daarna krijg je mee eters mm macaroni dat zullen ze vast lekker vinden.
Greet dat ziet er super lekker uit en dat zelf gemaakt met een sausje erbij.
Het is hier heel wisselvalig zo schrijnt de zon en zo weer regen.
vanmorgen wat dingen in huis gehaald en wat klusjes gedaan.
Morgen gaan we naar de betuwe naar familie onze Kleindochter is terug van vakantie in Marokko
en heeft nu voorjaars vakantie en gaan een bakkie doen en bij kletsen.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 17 Feb 2026 15:42:47 Onderwerp: |
|
|
Mmmm....Greet, dat ziet er lekker uit!
Ik ben dol op loempia's, groot of klein.
Zelfgemaakt zijn waarschijnlijk het lekkerste, maar ik ga er maar niet aan beginnen.
Henny, ik ben ook heel blij met je puzzels!
Ik hoop dat je er nog lang mee door kan gaan.
Sibilla, macaroni maak ik ook regelmatig.
Met van alles erdoor.
Ik maak meestal een grote pan vol, dan kan ik wat in de vriezer stoppen.
Lekker makkelijk.
Hier is het ook wisselvallig, nu schijnt de zon, maar net was er een bui met hagelstenen
Zat ik natuurlijk middenin...😆😁
Fijne dag allemaal! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 18 Feb 2026 09:54:04 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Ik ga nog wel door met de puzzels. Met of zonder sneeuw. Straks naar de kapper. De zes weken zijn al weer om.
Gisteren is mijn vriendin naar ons gelopen. Nog welmet de rollator, maar het ging zo goed dat ze van ons uit ook naar de Jumbo ging om wat brood tehalen. Bakker en slager waren dicht i.v.m carnaval. Dat ging ook goed, appte ze.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 18 Feb 2026 09:56:19 Onderwerp: |
|
|
Vandaag is het aswoensdag, haring happen voor de vastedagen, en de optocht van de lege portemonnees. Wat veel belangrijke is. Vandaag is het ook puzzeldag!
Ik heb een puzzel gemaakt van de openings opstelling over dino's tuincentrum Coppelmans in Nuenen.
90 stukjes
Veel puzzelplezier!
https://www.jigidi.com/nl/solve/e0s3pvp1/img-9814de-sprekende-boom-met-zijn-maatjes/
Het gaat weer niet helemal goed met de instellingen daar. Het ziet er ook anders uit  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 18 Feb 2026 11:49:08 Onderwerp: |
|
|
Goidag allemaal .
@ Joke
Het was vast een gezellige dag bij de familie . Jullie kleindochter zal veel te vertellen hebben .
@ Anky
Oeps een hagelbui is niet fijn , kun je toch beter sneeuw of regen hebben , maar helemaal geen neerslag zou natuurlijk nog beter zijn
@ Henny
Mooi dat het met je vriendin goed gaat .
Leuke puzzel foto
postimages werkt bij mij wel goed.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De dagen dat ik er niet op uit kon vanwege de winterse omstandigheden heb ik binnenshuis mijn hobby fotograferen maar uitgeoefend .
Spelen met water , beetje afwasmiddel en knikkers :
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 870 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 18 Feb 2026 15:45:20 Onderwerp: |
|
|
| Bij mij werkt Postimage ook niet goed. Er zullen wel andere mogelijkheden zijn maar ik pas opmijn lokale computer de grootte in IrfanView even aan en dan gaat ie weer via Postimage online alhier. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 18 Feb 2026 16:08:15 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het volgende hier al vaker verteld : Een goed alternatief voor postimages is ImgBB
https://nl.imgbb.com/
Als je daar je foto mee upload dan hoef je hier niet voor en achter de link img aantetoetsen . Waar je wel op letten moet dat bij de keuze insluitcodes deze op BB-code groot met link staat .
Ga je met je muis op de code staan dan verschijnt daar kopieren , toets dat aan en je kunt de foto hier zo plaatsen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 870 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 18 Feb 2026 17:54:23 Onderwerp: |
|
|
| Greet.W schreef: | Ik heb het volgende hier al vaker verteld : Een goed alternatief voor postimages is ImgBB
https://nl.imgbb.com/ |
Goed dat je dat nog even aanhaalt, Greet, Ik ben er een poosje geleden even mee geprutst maar al gauw afgehaakt, ws. omdat ik niet de juiste opties aanklikte. Die foto met water, knikkers en afwasmiddel vind ik heel geslaagd. Geef die plaat een leuke titel en hij kan lekker vergroot zo in een galerie. Miniloempiaatjes ga ik ook eens proberen. Bij de eerstvolgende boodschappenronde maar eens wat filodeeg inslaan.
Sibilla, wat een getob met je vriendin. Het lijkt me vooral naar om haar te zien aftakelen, terwijl haar man ook niet zoveel meer in te brengen heeft.
Wat de OS betreft is de eer van NL op schaatsgebied ruimschoots gered en dat vind ik wel mooi. Die BH van Juttq Leerdam was er een van Adidas, begreep ik, een merk dat helemaal niets doet aan schaatskleding. Maar de commerciële bedoeling van die veel te ver geopende rits was wel weer duidelijk. Zonder sponsoring schijnt de sport niet te kunnen maar op deze manier staat het me ontzettend tegen.
MJ heeft altijd een broertje dood gehad aan handwerken. Mogelijk omdat haar fijne motoriek niet zo goed is en, zoals dat vroeger op school ging, kreeg je dan op je kop omdat je het niet goed deed, wat de aversie alleen maar vergrootte. Dat ging bij haar thuis ook zo, want mijn schoonmoeder had zeven kinderen en schopte bij wijze van spreken de kinderen de keuken uit omdat ze dat alleen maar lastig vond. Jammer, want ze kon lekker koken. De kinderen moesten al hun energie maar in studeren stoppen, wat de een beter afging dan de ander. Dat is een belangrijke oorzaak dat ik de warme maaltijden verzorg. Ik kwam alweer jaren geleden met een naaimachine naar huis. "Ik hoef geen naaimachine", was de eerste reactie. "Die is ook niet voor jou maar voor mij", was mijn antwoord. Niet dat ik hem dagelijks gebruik maar ik ben er toch redelijk handig mee. MJ kan wel heel goed met kleine kinderen omgaan. Jammer dat ze daar niet wat meer mee gedaan heeft. Eenvoudige dingen als een lekke fietsband plakken werden in dat gezin uitbesteed aan de fietsenmaker. Daar hoefde je bij mijn vader echt niet mee aan te komen. Zelfs het spaken van een fietswiel deden we gewoon zelf. Ik heb mijn dochter bijgebracht dat ze rustig zelf ook een schroevendraaier of een sleutel mocht pakken om iets aan haar fiets vast te draaien en daar plukt ze nog regelmatig de vruchten van. Als er een schilderij of een lamp opgehangen moet worden doet ze dat zelf.
Joke, je CD-foto mag er ook zijn. Je hebt net als Greet vast ook wat geëxperimenteerd met de lichtinval voor een mooi resultaat.
Henny, ik bewonder je optimisme ondanks al je beperkingen. Ik hoop dat je gezichtsvermogen het zo goed mogelijk volhoudt. Dat RK 'vasten' heb ik altijd raar gevonden. Jan de arbeider mocht nog geen flintertje spek, hoofdkaas (zure zult) of een mini-gehaktballetje, terwijl meneer pastoor van een prachtige moot zalm zat te genieten op vrijdag. Nou ken ik meerdere Brabanders die er overigens net zo over denken. Gelukkig is dat idiote gedoe afgeschaft hoewel veel mensen, ook protestanten en seculieren graag vis eten op vrijdag waar natuurlijk niets op tegen is als dat vrijwillig is.
Anky, geniet lekker van je vakantie.
Dagmar, er komt de komende tijd weer wat warmer weer aan maar ook meer nattigheid, dus ik hoop dat je tussen de buien door toch wat kunt fietsen.
Inmiddels heb ik niet alleen de naaimachine maar ook de gebruiksaanwijzing en het voetpedaal tevoorschijn getoverd, dus ik ga de komende dagen wat naaiwerk doen, repartiewerk en kaasdoek (gebruik ik af en toe als zeef bij koken) afzomen, en mogelijk aan de gordijntjes beginnen. Verder moet ik de nieuwe kruimeldief ergens ophangen en één van de diepvriesladen van de koelkast is beschadigd, dus die moet ik ook nog repareren. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 18 Feb 2026 17:54:23 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|