|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Henny

|
Geplaatst: 19 Feb 2026 09:56:41 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal in deze natte witte wereld. Winter is mooi, maar die sneeuw mag van mij weer de spreekwoordelijke kast in. Van mij mag het weer voorjaar worden.
terug over repect voor iemand hebben over het met hindernissen om te gaan. Nou, ik heb ook enorm respect vroor Greet hoe zij creatief wordt als ze niet naar buiten kan. Over kees, die met zijn verminkte voet. Zo mag ik het toch wel noemen, zich weet te redden. Het huishouden doet, kookt en met zijn autootje aan de gang gaat,
Sibille, die zo bezig is met goede doelen voor de mens. Zo kan ik wel door gaan, want stuk voor stuk heb ik bewondering voor wat jullie zijn en doen.
Jullie zijn stuk voor stuk goud waard!
En dit mag best groot!
Zo naar de podoloog en vanmiddag komt een schoonzus op bezoek.
Dat is wel weer eens gezellig. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 19 Feb 2026 09:56:41 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 19 Feb 2026 10:49:30 Onderwerp: |
|
|
Wow Henny, dat is een prachtige binnenkomer!
Ik heb ook respect voor jou! ❤️
En voor alle mensen hier.
Jullie doen gewoon alles wat binnen vermogen ligt. Super!
Eerlijk gezegd ben ik wel blij dat het nog vakantie is..😆
Het regent en sneeuwt door elkaar hier en het is een vreselijke koude wind.
Maar vanmiddag wordt het droog, ga ik nog wel wat boodschappen doen.
De frisse neus halen zal wel lukken. 😁
Ik wens jullie allemaal een gezellige dag! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 19 Feb 2026 11:58:25 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad laten we respect hebben voor elkaar, er is al ellende genoeg in de wereld. Fijn toch dat we hier zo prettig met elkaar omgaan.
Hier is het ronduit rotweer: koud, regenachtig en veel wind, maar we gaan de goede kant op richting de lente.
Vandaag nog 1 x schaatsen, de 1500 meter mannen en daarna hou ik de OS wel voor gezien en gaan we voor het volgende sportevenement, de formule 1 die begint in maart .
ik heb al 40 jaar een hartsvriendin en zij gaat vandaag naar het Hospice en haar leven zal niet lang meer duren.
Hoe ouder je wordt hoe meer mensen je ontvallen, het maakt ook dat je meer nadenkt over het einde van je eigen leven.
Ondertussen leef je gewoon door, dat heb ik altijd al het vreemde gevonden van het leven en de dood, je leeft gewoon door ondanks alle rampspoed die je overkomt.
Vandaag hou ik een lekker thuisdagje, lekker warm met een boekje op de bank denk ik.
Fijne dag nog allemaal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 19 Feb 2026 12:15:56 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hallo mensen, ben ik weer.
Gisteren kwam het er niet van.
De macaroni werd kip-kerrie Vonden ze ook allemaal erg lekker. Kleinzoon (24 nu) schepte zelfs twee keer op. Hij vindt dat ik lekkerder kook dan zijn moeder. Daar is broer Ben het helemaal mee eens. Nou ja, zijn/hun moeder bakt graag taarten en allerlei lekkers. Ieder heeft zo zijn/haar voorkeuren nietwaar.
De vriendin is vandaag -eindelijk- naar Maria oord verhuisd, de kliniek voor revalidatie. Dat is hier in het dorp, dichtbij huis dus, ook voor haar man. En voor ons, we kunnen nu wat vaker op bezoek zo lang ze daar mot verblijven.
Ach, ieder heeft zo zijn/haar eigen hobby's. Henny houdt van lezen, ik ook. Zij heeft ook van alles gedaan, met haar handen en haar voeten. Net als ik. Maar als het niet meer gaat moet je wat anders verzinnen om bezig te blijven. Gelukkig kunnen wij nog van alles, maar we merken wel dat we ouder worden. PHPD heet dat. In ons geval gaat het allemaal weer over, soms met hulp van de fysio. Ik zwem nog en we sporten nog, dat gaat goed. zo lang als we dat kunnen doen hebben we niks te klagen. En er staat ook nog ene fiets in de schuur. Die wordt bij tijd en wijle ook nog gebruikt, in ieder geval door mij.
Die loempia's zien er heerlijk uit, zeg. ik maak ze ook niet zelf, koop ze meestal bij de kippenboer of de Jumbo. Altijd makkelijk om wat in voorraad te hebben.
Ik zie mooie foto's langskomen en ook een puzzel. Die ga ik maken! En een leuke prent van Henny
Straks op bezoek bij de kleinzoon. Hij viert zijn verjaardag vandaag, is 24 geworden. Zijn ouders zitten nog in Sidney, Australië. Ze komen zaterdag weer thuis, hebben een geweldige reis gemaakt. We kunnen dat volgen via Polarsteps.com. Heel handig, zo zijn ze te volgen.
Joke, je kleindochter is ook weer terug uit Marokko. Ja, ze hebben nu voorjaarsvakantie, die van ons ook. En het is overal erg rustig, vind ik.
in het zwembad gisteren waren we met 4 mensen! En er bleef niemand koffiedrinken na afloop. Dus ging ik ook maar naar huis. in m'n eentje vind ik er niks aan en thuis kan ik ook koffiedrinken.
Dagmar ik ben het helemaal met je eens. Over wat je schrijft over je vriendin en leven en dood. Hoef er niks aan toe te voegen. Sterkte ook voor jou, afscheid nemen van iemand die je dierbaar is, is altijd moeilijk.
Mensen, ik ga jullie groeten en verlaten voor vandaag.
Heb het goed en leef je leven.
Bij mij gaat het uploaden goed, maar soms doet ie het ook hier niet. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 19 Feb 2026 14:57:47 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag ,
Ja respect hebben voor elkaar is wel belangrijk en ook een gezeliig groepje zo.
Het is hier op het moment droog maar wel met een aardige stevige wind.
Greet bijzonder die knikkers met een paar druppels afwasmiddel al niet kan doen een prachtige foto ervan.
Kees jij achter de naaimachine voor je gordijntjes succes ermee.
Sibilla gefeliciteerd met jullie Kleinzoon .
Dagmar dat is moeilijk naar zoveel jaar dat je vriendin opgenomen is in een Hospice sterkte ermee .
Zo nu de puzel maken en daarna de Max lezen.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 20 Feb 2026 08:27:42 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Ik kom jullie hierbij allemaal een prettig weekend wensen .
.
Verder heb ik nu niet veel te schrijven , ik ben nogal verkouden .
Zonsopgang vanmorgen
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 20 Feb 2026 09:54:56 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Loempia's zijn ook erg lekker en zeker zoals die er van greet uit zien.
Dagmar, triest dat je vriendin naar het Hospice gaat om haar laatste dagen i te gaan. Het is wel goed dat het kan. meestal gedraait door vrijwilligers en daar zit liefde in.
Mijn schoonzus kwam gisteren geen goed nieuws brengen.
Haar zoon 45 jaar, heeft meegedaan aan zo'n ontlastingsonderzoek vrijdag de 13de kreeg hij bericht dat hij meteen naar de huisatrst moet. Die stuurde hem meteen door naar het ziekenhuis. Hij voelt zich goed. Topfit. Nergens last van,
Kanker in zijn darmen en zowel links als rechts vlekken in de longen. Hij is nu doorverwezen naar Tilburg.
Nu maar afwachten. zijn jongste kind is nog geen anderhalf.
Zo gaat het leven ook.
Het is hier droog, eindelijk. Vandaag willen manlief en ik eens flink aan de slag gaan. Dat hoort er bij.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 20 Feb 2026 11:11:07 Onderwerp: |
|
|
Goeiemorgen allemaal!
Henny, dat is een heel naar bericht.
Maar ze zijn tegenwoordig heel knap met verschillende kankers te genezen.
Hopelijk gaat dat bij hem ook lukken.
Je puzzel ziet er weer geweldig uit.
Leuk die dino's.
De meeste kleuters in mijn groep zijn dol op dino's, zowel de jongens als de meisjes.
Greet wat een prachtige zonsondergang!
De zon wil hier nog niet erg, beetje grijs, wel droog.
Maar de temperaturen stijgen een beetje.
We zijn vanavond te eten gevraagd bij vrienden. Verrassing wat we voorgeschoteld krijgen. In ieder geval geen vis, daar hou ik niet van..😜 verder lust ik alles hoor.
Fijne dag! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 20 Feb 2026 12:08:16 Onderwerp: |
|
|
Ik had iets geplaatst maar blijkbaar vergeten op te slaan, dus nog maar een keer.
Henny wat een naar nieuws over de zoon van je schoonzus, vreselijk.
anky eet smakelijk vanavond.
Greet hopelijk blijft het bij verkoudheid en gaat het niet over in griep.
Gisteren schaatsen gezien, zo leuk voor Nuis dat hij brons heeft gehaald.
En de emoties van de winnende Ning waren ook fantastisch.
Dacht dat ik klaar was met de OS.
Nu even de puzzel van Henny maken., maar vandaag komt de 1500 meter voor de vrouwen nog, dus maar weer voor de tv vanmiddag
Nu de puzzel van Henny maken.
Fijne dag nog allemaal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 20 Feb 2026 13:10:28 Onderwerp: |
|
|
Greet dat zijn tweer prachtige foto's van de zonsopgang.
en beterschap met je verkoudheid .
Dagmar ja dat was mooi om te zien van Nuis dat zijn laatste rit brons heeft gehaald.
Henny dat is een triest bericht en daar schrik je van.
Anky eet smakkelijk zal best lukken.
Sibilla nog plannen voor het weekend!
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 21 Feb 2026 10:25:49 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Het is al weer zaterdag en maandag zijn de vakanties ook afgelopen.
Hier schijnt, jawel. De zon!
Voor hoe lang weet ik niet, maar hij schijnt er.
Straks nog even naar een verjaardag.
Geniet van de dag.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 21 Feb 2026 11:14:26 Onderwerp: |
|
|
Goeiemorgen allemaal.
Hier schijnt ook het zonnetje en het is veel minder koud.
Het was erg gezellige gisteren bij onze vrienden.
We hebben lekker gegeten en veel gekletst.
Dat hoort er zo bij.
Groentesoep met balletjes, heerlijk!
Karbonaatje met gebakken aardappelen, boontjes, championsuassaus en tomatensalade, ook heerlijk! 😋
Als toetje, chocolademousse met slagroom.
Ik hoef vandaag niet meer te eten! 😁
Ik heb weer een sprookje op SPROOKJESWERELD gezet voor de liefhebbers.
Fijne dag! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 870 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 21 Feb 2026 21:30:14 Onderwerp: |
|
|
Henny, wat een vervelend nieuws over de zoon van je schoonzus. Natuurlijk komt zoiets altijd ongelegen maar 45 is wel erg jong voor een dergelijke diagnose.
Zonder iets af te doen aan wat ik je toebedeelde heb je natuurlijk gelijk dat iedereen respect verdient.
Vanmorgen al vroeg op stap om wat boodschappen te scoren, zowel supermarkt als Welkoop. Ik had potgrond nodig om de kamerplantjes wat meer ruimte te geven en ook wat bloempotten en schotels. Ondanks dat het af en toe wat miezerig regende was het goed te doen aan de tuintafel om de plantjes te verzorgen. Ze staan er zowel in de voor- als de achterkamer weer mooi bij. Meteen wat bijgevoerd met Pokon, dus over een week maar eens zien of ze met die tractatie de shock te boven zijn gekomen.
Tien gouden medailles voor Nederland. Daar heb ik als niet-sportfanaat zelfs respect voor! Toch leuk voor ons kleine landje!
Ik hou het verder even kort. Eten, een curry die ik gisteren al gekookt had. We doen er makkelijk twee dagen mee. Morgen wordt het stroganoff met kip. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 22 Feb 2026 10:00:45 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen op deze regenachtige zondagmorgen.
Ik was er even niet, geen tijd. Tja, dat gaat zo soms.
Maar nu heb ik alles even teruggelezen. Hoop dat ik niemand vergeet.
Henny, ja, dat is naar nieuws om ten horen. Zo jong nog en dan al kanker. Ze kunnen veel tegenwoordig, ik hoop voor hem en zijn gezin en zijn ouders niet te vergeten! dat er iets aan gedaan kan worden. Een operatie in elk geval en verder misschien chemo of bestraling. Om nu al je gezin te moeten verlaten is een hard gelach. Sterkte voor allemaal, ik brand er een kaarsje voor.
Respect heb ik voor jullie allemaal, je doet allemaal je best in het leven, ieder op zijn eigen manier.
Anky, werk je met kleuters? Wat leuk, mijn oudste dochter ook. Vanaf 2 tot pl.minus 4 jaar. In de kinderopvang. Jij werkt op een school, geloof ik? Zo spontaan als die kindjes zijn. Als ze groter zijn ook trouwens, maar dat hangt ook van de leeftijd en de opvoeding af.
Kees, we hebben idd weer goud op de OS. 10 gouden medailles, vooral die van Kjeld Nuis vind ik super. Die heeft weliswaar brons, maar voor hem (en voor ons ) voelt dat als goud. En wat dacht je van die ouwe Jorrit Bergsma? Super toch zoals die over de streep ging. Ik vind de spelen leuk om naar te kijken, behalve het ijshockey en curling. Dat boeit me niet zo.
Vandaag de afsluiting, daar zullen we niet veel van zien, vrees ik. Vanmiddag hebben we het Shantycafé, hier in het dorpshuis. Daarna komt mijn zus mee en blijft hier eten.
Anky, je hebt heerlijk gegeten, zo te lezen. Leuk toch en gezellig. Je sprookje lees ik straks.
Henny, je puzzel maak ik straks. De vorige was ook weer leuk om te doen.
Het regent hier al de hele morgen, gisteren was het ook druilerig., weinig zon gezien.
Je plaatje is weer leuk, zoals altijd. Waar je ze toch vandaan?
Joke, je foto van het Veens Kaatje, geweldig. Wat i dit, advocaat? Lekker, met slagroom. Echt een oudevrouwendrank.
ach, Dagmar, dat gebeurt mij ook regelmatig. Heb ik iets geschreven, floep weg! Weet ik niet meer precies wat en aan ie ik iets heb geschreven. Dan maar opnieuw, met het risico dat ik iets vergeet. Ze nemen het ons niet kwalijk hoor.
Jij keek dus ook naar het schaatsen. Dat brons voor Nuis, het voelde voor hem als goud en niet alleen voor hem. Hij is tenslotte ook al 36!
Greet, sterkte met je verkoudheid. Je plaatste toch weer mooie natuurfoto's, daar ben je een kei in.
Mensen, ik heb trek in koffie. Ik wens jullie ene fijn weekend, ondanks de regen. Het wordt beter deze week, de lente komt er aan zegt men.
KOFFIE!
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 22 Feb 2026 10:00:45 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|