|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
sibilla80

|
Geplaatst: 7 Mrt 2026 09:44:21 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen.
Ik heb eigenlijk al iedereen ene fijn weekend gewenst, maar aangezien ik vroeg ben vandaag, open ik de tent maar meteen.
Het is hier nog niet zonnig, dat komt nog geloof ik.
We hebben het ontbijt verorberd en zijn bezig de krant soldaat te maken.
Ik ga nu eerst even het bed opmaken, daarna aan de koffie.
Verder nog niet zoveel te beppen, dat komt misschien nog.
En anders: fijne zaterdag, maak er wat van.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 7 Mrt 2026 09:44:21 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 7 Mrt 2026 09:48:13 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allamaal!
Henny, lopen de tijdlijnen door elkaar?
Sibille, ik bedoelde in de puzzel. Een Dino en daarbij een meisje met een rugzakje en hammen. Een hakblok met een vis er op. Het varkentje dat verslag doet. Daar loopt wat door elkaar.
De airco's hangen en wij hebben ze al in gebruik genomen als verwarming. het is even wennen met instellen, maar ik denk dat het snel gaat wennen.
Jongens. Ik heb een goede aankoop gedaan om gewone boeken weer goed te kunnen lezen.
Een leesvergrootglas
https://www.bol.com/nl/nl/p/comforthulpmiddelen-vergrootglas-plat-flexibel-klein/9200000038986440/
Dat werkt beter dan een gewone loep. Zo kan ik weer beter mijn aandacht bijhet verhaal houden.
Zo kan ik toch genieten van zowel gewone boeken als e-books en daar ben ik blij mee
Geniet van het weekend!
.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 7 Mrt 2026 12:33:12 Onderwerp: |
|
|
Nog geen zonnetje, maar het voelt wel lekker buiten.
Henny, wat fijn dat je zo goed kan lezen.
Ik heb ook het liefste een gewoon boek in mijn handen.
Ik heb intussen al meer dan 300 bladzijden gelezen in mijn dikke pil.
Het blijft boeiend te lezen hoe het er in de 17e eeuw aan toe ging.
Het verhaal zelf leest ook goed.
Sibilla ik hou ook niet van die liefdesromannetjes waar de heldin en de held elkaar op de eerste bladzijde ontmoeten en meteen een hekel aan elkaar lijken te hebben. Het hele boek verder vol met misverstanden en ja hoor, aan het eind eindelijk vallen ze elkaar in de armen en leven lang en gelukkig. 😄
Ik hou meer van thrillers zoals Freida Mcfadden en Arlidge, daar heb ik intussen alle boeken van gelezen.
Als er een nieuwe uitkomt vraag ik die meteen aan bij de bieb.
Voor allemaal een mooi weekend! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 7 Mrt 2026 12:55:50 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hoi Henny, fijn, die loep. Nu kun je ook gewone boeken lezen, daar houd je wel van. Ik ook trouwens en Anky ook, lees ik.
Anky, ik heb bijna alle boeken van Dan Brown, Nicci French, hendrik Groen (die komt trouwens op de tv morgen met dat volkstuinenverhaal, met Annette Malherbe in de hoofdrol. Lijkt me erg leuk te worden) en nog zo wat schrijvers. Ook dichtbundels van Ine Verhoeven, Huub Oosterhuis staan bij mij op de plank. Als je van Ine Verhoeven iets wil hebben, laat maar weten dan stuur ik het op. Geldt trouwens ook voor de anderen hoor, ik heb nog wat van haar staan. Ze is inmiddels overleden, maar ik heb wat van haar werk geërfd.
Voor vanavond heb ik tomaten/groentesoep gemaakt, met gehaktballetjes. Zelf ben ik er dan niet, want in de kerk. Voorbereiden voor het 40-jarig priesterjubileum van een vroegere priesterstudent, die bij ons zijn priesterjubileum wil vieren. Hij is ook in onze kerk priester gewijd in 1986. Dat was toen best bijzonder. Enfin, hij wil ook met en bij ons zijn jubileum vieren. Dat wordt een grote happening, het jongerenkoor (inmiddels 40 jaar ouder ) is uitgenodigd en er komen ook nogal wat gasten heb ik begrepen. Wij, als lokatiebestuur -lokatieraad en pastoraatsgroep- zijn er bij betrokken, maar het koor heeft zelf de liturgie e.d. samengesteld. Wij verzorgen de maaltijden en de koffie/thee met. Ook na afloop, dan zijn ook de aanwezige parochianen uitgenodigd. ik, zei de gek, mag het cadeau overhandigen: een kaars met 40 en een afbeelding van Vinkeveen en een fles drank (ipv bloemen). Niet met wijwater, wel met een hemelse afdronk en een afbeelding van Vinkeveen met kerk erop.
Er is gisteravond weer volop geschaatst: Femke Kok, Suzanne Schulting, Marriet Flederus en Jenning de Boo: een gouden viertal. Feest volop. Nu is het all-round schaatsen aan de beurt, ook leuk.
Eat ik minder leuk vind: de Paralympische Spelen zijn vanavond pas om 24.00 uur! Veel te laat en waarom? Op de Duitse zenders is het al bezig. Dat is toch ook belamgrijk? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 7 Mrt 2026 13:46:10 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal
@ Henny
Mooi dat de loep goed bevalt . Het zal inderdaad wennen zijn de airco als verwarming .
@ Anky
Van liefdes romannetjes hou ik ook niet , ik lees de laatste tijd weer veel reisverhalen .
@ Sibilla
Mooi dat de priester bij jullie in de kerk zijn jubileum viert . Mooi cadeau dat hij krijgt .
Ja jammer dat de Paralympics zo laat worden uitgezonden bij de NPO op de tv . bij de NOS op Internet kun je via livestreams het wel direct volgen en inderdaad anders via de duitse tv zender ZDF.
Naar buiten gaan zat er gisteren ( Saharastof ) niet in en vandaag helaas ook niet vanwege de dichte mist .
Ik wens jullie een fijne voortzetting van het weekend .
Tegen de zon inkijken zonder dat je verblind wordt kon gisterenmiddag , dit kwam door het aanwezige Saharastof in de atmosfeer .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 8 Mrt 2026 09:47:47 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Ik gooi de koffietent open vandaag.
Ik was al vroeg op vandaag, om 04.30 om de formule 1 van Australie live te zien en vanmiddag schaatsen op tv, tenminste als ik dan niet in slaap val op de bank .
Hier is het nog mistig vanochtend, maar als het goed is komt rond 11 uur het zonnetje erbij.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 8 Mrt 2026 10:19:09 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal in deze grijze wereld.
Greet, ik kan mij voorstellen dat die zandstorm niets voor jou is. Een mens met gezonde longen gaat er al last van krijgen laat staan longpatienten
Het wel echt niet mee zitten.
Anky, wat heerlijk als jij je zo kan verdiepen in een boek. Historische verhalen lees ik ook graag. Vooral omdat je er nog iets van op steekt Wat kruiden betreft. Zeer intressant hoe ze problemen aan pakten. Dan nog de beschrijvingen van de verzorging van mens en dier.
Nu ben ik met een SF boek bezig met tovenaars, ridders en draken. drie delig. Gemiddeld vijfhonderd pagina's per boek. De kronieken van de raven. Eerste deel Dauwdief
https://www.hebban.nl/boek/de-kronieken-van-de-raven-1-dauwdief-james-barclay
Het boek daar voor heette: De weduwe van de Kolonie van Welstand. Daarvoor: Kruistocht in spijkerbroek. Hoe divers kun je het hebben
Sibille, wat mooi dat die priester zo zijn Jubileum kan vieren
Heel bijzonder, ook. Dat zal een mooie dag worden voor iedereen.
Geniet er van.
Nu is het nog tijd voor een puzzel1
Laatst aangepast door Henny op 8 Mrt 2026 11:10:20; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 8 Mrt 2026 11:44:40 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen,
Dagmar zo dan was jij wel laat om te formule 1 te bekijken.
En Max Verstappen begon op de 20ste plek maar toch maar mooi nog een 6de
plek gepakt.
Sibilla gisteren vast genoten van de priester om samen met jullie '
het Jubileum te vieren en ook een mooie kaars gekregen.
Greet en is de saharastof nu nog aanwezig op de foto is heel goed te zien die dichte mist en de zon op de foto.
Henny zal best even wennen zijn met die nieuwe aicro om het warm te krijgen.
maar in de zomer wel herlijk koel.
Vanmiddag een eindje fietsen wordt toch nog 17 Graden.
de ooiervaars zitten weer op het nest.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 8 Mrt 2026 15:02:40 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal
@ Dagmar
Zo zo , jij hebt er wel wat voor over om al zo vroeg op te staan om de formule 1 van Australië live te zien . En schaatsen gezien of waren de luikjes gesloten ?
@ Henny
Vandaag tussen de mist periodes in een klein rondje gefietst samen met mijn vriendin . Tot 10 uur zat het hier potdicht van de mist toen kwam de zon er bij en trok de mist weg en zijn we om 11 uur gaan fietsen , ik was drie kwartier thuis en het zat weer potdicht. En nu vanaf half drie gaat het heen en weer , het ene moment zie ik weer meer het andere moment is de wereld weer heel erg klein.
Leuke puzzelfoto 😄
@ Joke
En was het mooi het eindje fietsen ? je had er gelukkig mooi weer bij .
Prachtige foto van de ooievaars op het nest.
Het is vandaag International vrouwendag .
Paars is internationaal de kleur van Internationale Vrouwendag. De kleur staat symbool voor rechtvaardigheid en waardigheid.
Onderstaande foto vind ik wel toepasselijk voor deze dag , een foto waar de kleur paars veel op te zien is . ( foto vandaag gemaakt )
Ik wens jullie een fijne voortzetting van deze dag . |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 9 Mrt 2026 09:50:42 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal op deze zonovergoten ochtend.
Dagmar, jij wilt alles wel volgen, dus voor jou zijn deze race dagen smullen.
Greet, fijn dat jij zo even tussendoor er even uit kom om te fietsen. Je foto is ook duidelijk over wat het zand doet. Dat geeft ons ook een goed beeld.
Sibille, zal de zondag ook volop genoten hebben met het jubileumfeest van de priester.
Joke, dat het natsionale vrouwendag was zag ik pas bij het journaal van 20.00. Ik hou dat allemaal niet bij,
Anky, ik heb jouw sprookje gelezen. Dat was weer leuk.
Kees ook druk geweest met het sport kijken?
Gisteren heerlijk wezen zwemmen en van de sauna genoten. Het was niet te druk en dat is altijd fijn. Tijdens het bubbelen in het bubbelbad hebben wij lekker bij kunnen kletsen over wat ons allemaal bezig houdt. Ditjes, en datjes, hoor. Geen zware politiek. We komen tenslotte om lekker te ontspannen. IK heb mijn beenspieren ook weer lekker kunnen trainen
Ik wacht nu nog op de prikster voor vingerprik. Ik zag ze gisteren al bij de ingang van het zwembad, dus ik weet dat mijn lievelingsprikster komt. Met haar heb ik een goede band. Ze prikt mij al vanaf de eerste dag, in 2020.
Mensen geniet van het leven!
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 941 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 9 Mrt 2026 10:24:45 Onderwerp: |
|
|
Goeiemorgen allemaal. De uitbundigheid is wat minder maar het voorjaar zet toch wel door. Komende dagen wat nattigheid en temperaturen die normaler zijn voor deze periode maar we mogen niet mopperen. Ik had de afgelopen dagen even de puf niet om te reageren, wel gelezen.
Niettemin bij vlagen lekker bezig met de grote opruimactie die al lang gaande is. Toen mijn werk ophield ben ik een poos slachtoffer geweest van het midische circuit met langdurig gips om mijn rechtervoet waardoor ik weinig kon doen. Dat (de Charcotvoet) is wel weer aardig bijgetrokken maar door andere kwalen, waaronder mijn heup, zat er niet echt schot in. Vorige week dus de ergste troep in de achtertuin aan kant gemaakt en nu binnenshuis bezig met stapels tijdschriften (zonde om weg te gooien, deels ongelezen) te bundelen om die zonder pardon in de papiercontainer te deponeren. Dat gaf al wat meer ruimte en motiveert enorm om er lekker mee door te gaan.
De Caddy is natuurlijk gotendeels al ingericht als minicamper maar bovenop de ladenblokjes en daarnaast is met neergeklapte achterstoelen toch nog aardig wat ruimte om dingen te vervoeren naar de kringloopwinkel en het recyclingstation.
Ik heb nu ook wat meer ruimte om dingen te sorteren, uit te zoeken en zonodig te repareren en te onderhouden, zoals de espressomachine.
Naar sport kijk ik nauwelijks maar heel af en toe ben ik er toch wel even door geboeid. Ik ben er een groot voorstander van om sport grotendeels bij de publieke omroep weg te halen. Het levert niets op, kost misschien juist geld en allerlei leuke en interessante programma's verdwijnen omdat de omroepen zo spastisch blijven vasthouden aan een overmaat aan sport, terwijl er zat mogelijkheden zijn bij de commerciëlen, waardoor niemand sportevenementen hoeft te missen:
Belangrijkste programma's die verdwijnen (2026-2027):
BNNVARA: Kassa, 3 op Reis, First Dates, Proefkonijnen, Wortelboer en Van Rossem, Van Roosmalen & Groenteman, Nieuwjaarsconcert.
VPRO: Zomergasten (na zomer 2026), Hoofdzaken, De Cadeaufabriek.
AVROTROS: Studio Voetbal, Draadstaal, Flikken Rotterdam, Het Mooiste Meisje van de Klas.
KRO-NCRV: BinnensteBuiten (doordeweeks), Zin in morgen.
Omroep MAX: De Rijdende Rechter, MAX PubQuiz, TV Monument, Carrie op Vrijdag, Het Hoge Noorden.
Overig/Radio: Close Up, Nu te zien!, Man en Kunst, Mollenstreken, Zappsport (minder afleveringen), en de radioprogramma's Adres Onbekend, Volgspot, Opium, Andermans Veren.
Niet dat ik ze allemaal volg maar juist die diversiteit, toegankelijke cultuur en consumentenzaken horen m.i. bij de publieke omroep thuis. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 9 Mrt 2026 11:18:27 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen op deze maandag met een zonnetje erbij.
Greet gisteren een eindje wezen fietsen en prachtig een veld vol bloeiende krokussen.
Henny lekker wezen zwemmen is goed voor je spieren.
Gisteren ook wezen fietsen een uurtje en al vroeg vandaag klusjes in huis gedaan.
Het was afgelopen.vrijdag feest in het veen de corridor is opgeknapt en er was
Een hele groote taart foto vanuit de buurt heb daar een app van.
Foto lukt niet dus maar een andete.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 9 Mrt 2026 11:29:28 Onderwerp: |
|
|
Goidag
@ Henny
Het was dus weer genieten in het zwembad en de sauna . Mooi dat je een prikster hebt die je al zoveel jaren kent.
@ Kees
Succes met het opruimen .
@ Joke
Mooi dat je ook op de fiets weg bent geweest gisteren , vandaag weer en de klusjes al klaar in huis 👍
Prachtige foto van de Japanse sleedoorn .
Ik wens jullie aan fijne dag .
Gisterenmiddag ook even bij het dierenparkje geweest , de damhertjes lagen lekker in de zon.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 9 Mrt 2026 14:17:09 Onderwerp: |
|
|
Greet: ja de oogjes vielen dicht , heb nog wel de laatste ritten van de 10 km gezien.
Kees: als je tegenwoordig sport wilt zien bij de commercielen moet je overal voor betalen. Viaplay moet je voor betalen (formule 1 en Premierleague), Championsleaque kun je enkel bij Ziggo zien, maar als je andere provider hebt, moet je daar dus ook voor betalen. Eredivisie wedstrijden kun je enkel zien als je lid bent van KPN (ESPN), bij andere zenders moet je ook voor ESPN betalen.
Persoonlijk vind ik al die betaalzenders voor sport niet leuk meer, sport hoort voor mij wel bij de publieke omroep, waarom verschil maken bij de NPO tussen informatieve, spel of sport uitzendingen? Iedereen betaald mee aan de publieke omroep dus ook sportliefhebbers.
Henny; lekker even naar de sauna, lekker ontspannen.
Joke: wandelen is leuk, maar fietsen ook, ik fiets ook nog wel eens in de omgeving maar alleen bij mooi weer Prachtige foto ook van de ooievaars.
Sibilla: fijn dat het priesterschap gevierd kon worden
Anky: ja lekker lezen, met dit weer vind ik het ook heerlijk om in de tuin een boek te lezen.
Fijne dag allemaal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 9 Mrt 2026 14:17:09 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|