| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 892 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 19 Mrt 2026 23:03:13 Onderwerp: |
|
|
Henny, vervelend nieuws. Hoewel je het een beetje aan zag komen hoop je toch op een mooier verhaal. Daarbij moet ik denken aan mijn eigen visus, die soms wat wazig is maar tot nu toe blijkt het een min of meer chronische ontsteking te zijn die ik kan wegdruppelen met een soort kunstmatige tranen die je zonder reept kn kopen. Zoiets hoop je dan, kan ik me voorstellen.
Sibille je blijft maar druk met in- en externe zaken en alles wat daar tussenin ligt.
Dagmar, klint best eng, een prikkertje dat mogelijk vastzit in je zoons keel. Je weet nooit wat voor weg zo'n scherp stukje bamboe aflegt dus goed om toch even na te laten kijken.
Joke, ik had die kaasje gisteren al gezien maar erg leuk, origineel en dus nog fotogeniek ook.
Anky het was de afgelopen dagen heerlijk weer. Vanmiddag zelfs lekker even buiten gezeten met een kop koffie bij het bedrijf waar ik een afspraak mee had.
Dat bedrijf gaat de kampeerinbouw van de Caddy nog een beetje aanpassen, zoals ik al vertelde. Als dat klaar is dan is die inrichting precies naar mijn zin als het goed is. Op de terugweg nog even naar de Action in Bilthoven voor een handig setje om ramen te zemen, een sprayflacom met daarna gemonteerd een wisser en een wasser, wardoor je maar één hand nodig hebt. Handig voor in de auto om ook onderweg even gauw de voorruit streeploos schoon te maken.Voor thuisgebruik misschien ook wel maar voor meerdere ramen heb je al gauw een flinke emmer water nodig.
In het winkelcentrum vroegen een paar kinderen me om drank voor hun feestje te kopen, keurig nette jongetjes van 12-14 jaar. Ik ben zelf natuurlijk ook jong geweest maar ik heb dat geweigerd, uitgelegd dat die wet er niet voor niets is en dat drank niet nodig is om het gezellig te maken. Ik had die vraag nog nooit gehad en vroeg me af waarom ze mij er uitpikten met hun vraag, dat terwijl ik makkelijk hun opa had kunnen zijn. Zou ik het bij jongens van een jaar of 17 misschien wel gedaan hebben? Ik ben absoluut geen puritein, drink zelf heus weleens wat, maar deze kinderen vond ik in ieder geval wel erg jong, zeker om hun gezondheid in de waagschaal te stellen. Objectief gezien is alcohol voor iedereen al bij kleine hoeveelheden schadelijk maar zolang het brein in ontwikkeling is, tot een leeftijd van zo'n 23, is het extra schadelijk. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 19 Mrt 2026 23:03:13 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 20 Mrt 2026 08:09:33 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal ,
Ik wens jullie een mooie dag en een fijn weekend .
Wilgenkatjes :
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 20 Mrt 2026 09:05:54 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Wens jullie met deze magnolia
Een fijn weekend |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 20 Mrt 2026 10:07:12 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen allemaal.
het is teveel om alles terug te lezen, ook mosterd na de maaltijd, denk ik.
Toch zal ik proberen om bij iedereen even te reageren.
Eerst Dagmar: zo, dat was vast wel schrikken toen je zoon dat prikkertje inslikte. Hoe krijgt hij dat nu voor elkaar? Gelukkig viel het mee, maar zo'n kijkoperatie gaat ook niet in je koude kleren zitten. Het prikkertje zal er ook wel weer op de normale manier uitkomen, hoop ik.
Henny: ik lees iets over een prikje in je oog. Dat kreeg een vriendin van mij ook regelmatig. Vanwege de maculadegeneratie. Dat zal bij jou ook zo zijn?
Heb je daar nog last van? Gelukkig dat Peter je bril weer heeft gevonden. Dat je onthutst was, is te begrijpen. Ik ben sinds de glaucoom lid van de OOGvereniging. Krijg daar ook regelmatig ene blad van in de bus. Daar staat heel nuttige informatie in. Ik kan het je aanbevelen om daar lid van te worden.Eigenlijk heb ik het niet meer nodig, maar ik blijf toch lid.
Kees je campertje is in goede handen, lees ik. Hij wordt 'reis' klaar gemaakt, dan kun je fijn op stap. Gaat vrouwlief echt niet mee? Het lijkt me zo ongezellig voor je, maar ja, soms is het fijner om alleen op reis te gaan. Dat is waar.
Joke wat ene mooie magnolia. Ze staan hier nog niet in bloei, maar ik geniet er altijd van. Niet van de uitval daarna, maar ach, dat hoort er ook bij.
Ik wens jou ook een fijn weekend.
Greet Wilgenkatjes, wij hadden ze een paar jaar geleden ook hier in de tuin. Maar het boompje kreeg kuren, de katjes kwamen niet meer, wel het groen. Nu hebben we het boompje maar geknot, ik denk dat we er een prunus voor in de plaats zetten. De bosanemonen zijn ook weer erg mooi. Die bloeien hier ook volop. Ik merk dat alles weer in de knop en in bloei zit. Gisteren hebben we de tuin opgeschoond, staan er allerlei onbekende en niet door ons geplante bloempjes in bloei, zo leuk.
Anky ik ben nog niet aan je verhaal toegekomen. Ook net aan de puzzel van Henny trouwens.
Zoonlief is inmiddels gearriveerd, hij zit nu boven achter zijn computer, er moet ook gewerkt worden, schijnt het.
We zijn vroeg vandaag, de vaatwasser draait, de zon schijnt en er hoeft niet veel gepoetst te worden. We gaan aan de koffie!
Fijn weekend voor allemaal.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 20 Mrt 2026 10:25:44 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Ik ben weer een beetje van de schrik bekomen.
Even voor de duidelijkheid ik heb zowel links als rechts macula degeneratie. In de rechteroog de droge vorm en in de linker oog de natte vorm. Dan gaan vaatjes achter in het oog lekken, of zoiets. Simpel gezegd.
Rechts, nog vrij mild, is mooi stabiel gebleven.
Links de natte vorm, is met sprongen achteruit gegaan en die kan met spuiten in het oog behandeld worden. Mist het aanslaat. Genezen kan het niet, wel stop gezet worden, als het aan slaat.
Anky, bij die jij kent is het goed aangeslagen
Dinsdag beginnen ze met de eerste reeks. Ik ben benieuwd.
Greet, de bril is weer terecht en op mijn neus.
Kees, ik zou het ook niet gendaan hebben, Drank voor de jeugd kopen.
Miischien doet het een van hun opa's wel en dachten ze dat jij dat ook wel zou doen.
Dagmar, ondertussen geen schade gekomen van dat prikkertjes/ Die heeft ondertussen wel zijn weg gegaan en er uit.
Joke, ook vandaag is het weer heerlijk weer om te fietsen
[img]https://i.postimg.cc/prk13t1c/3bf1d0eced824990a9b4e58e23b2564b-goods.avif[/img]
Laatst aangepast door Henny op 20 Mrt 2026 11:41:21; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 20 Mrt 2026 12:05:08 Onderwerp: |
|
|
@ Henny
Je foto was te klein , ik heb het groter gemaakt en nu wordt het wel geplaatst .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 21 Mrt 2026 09:21:32 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Greet, wat moeten wij toch zonder jou.
Fijn dat de foto nu te zien is.
Ik heb een paar filmpjes bekeken over de ingreep en ben nu helemaal gerustgesteld. In je hoofd maak je het allemaal erger dan het is. We zullen het dinsdag wel avonturen.
Ik heb de macula vereniging al aangeschreven dus ik ben min of meer al lid.
Kees hoe gaat het nu met je dochter? Is ze al terug in Nederland?
Ik heb last van een boompollenallerie (waar heb ik nu geen last van ) dus geen katjes en zo bij mij in de buurt. Mooi vind ik ze wel, maar dan op een afstandje.
Joke, en de andere fietsfanaten. Het is nu de tijd om mooie fietstochten te maken en te genieten van al die mooie bloesems die nu ontluiken . Jullie hebben er al mooie foto's van gemaakt
Dagmar. Ik ga nu een paar puzzels maken van foto;s van Douwe. Hij heeft ze gemaakt in Mexico. Wel even geleden, maar dat mag de pret niet drukken.
Geniet van de dag.
l
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 21 Mrt 2026 10:52:38 Onderwerp: |
|
|
Henny, je puzzel was prachtig!
Wat allergieën betreft kan ik je een hand geven...😄😁
Voor ongeveer alle pollen die er rondwaaien ben ik allergisch en dat zijn er veel.
Maar daar heb ik al mijn hele leven last van, dus vooral in deze tijd pilletje slikken en neusspray gebruilen.
Het is niet anders, maar er zijn ergere dingen.
Oh ja ook allergisch voor cavia's, maar die heeft nu bijna niemand meer. Toen mijn kinderen klein waren had wel zo ongeveer iedereen een cavia!
En ik maar niezen...🤧
Maar ik neem zo even koffie, met een lekker koekje en daaarna een poosje naar buiten.
Vanavond weer de muziek draaien op de dansclub.
Gaan we er weer een gezellige avond van maken.
Fijne dag allemaal! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 21 Mrt 2026 11:40:46 Onderwerp: |
|
|
Hee Anky de DJ
Dat is een keer wat anders. Leuk zeg
Nee, van dieren heb ik geen last. Ook niet van Cavia's en muizen. Er is allemaal wel mee te lezen  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 21 Mrt 2026 12:24:12 Onderwerp: |
|
|
Vandaag begint de lente met een mooie zonnige dag.
Druk geweest in de tuin met weer van de afgelopen dagen.
Zoonlief heeft geen gevolgen meer van het prikkertje, zal wel opgelost zijn door maagzuur.
Wat een prachtige foto's komen er weer voorbij, heerlijk al die ontluikende foto's van het voorjaar.
Weekend werken en dan weer flink aantal dagen vrij.
Ik verheug me op de nieuwe puzzels.
Fijne dag allemaal en geniet van het mooie weer. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 22 Mrt 2026 08:05:43 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal op deze zonnige dag .
@ Henny
Mooi he dat je er filmpjes over bekijken kunt , komt duidelijker over dan de informatie in een folder . Sterkte dinsdag .
@ Anky
Vervelend de allergie , helaas zijn pollen overal en kun je ze niet ontlopen.
@ Dagmar
Werk ze vandaag en geniet van je vrije dagen.
Joke , lekker fietsen vandaag ? Sibilla , geniet van de aanwezigheid van jullie zoon en Kees al plannen maken om er met de Caddy op uit tegaan ?
Ik wens jullie een fijne dag .
Foto : Love is in the air 😊
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 22 Mrt 2026 10:13:55 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Ja, laten we zeker genieten van het mooie weer. Het is nu ècht voorjaar.
Gisteren was Peter gevallen bij de AH bij de karretjes. Hij wilde zijn karretje in de rij duwen en tegelijkertijd de boodschappentas uit de kar trekken. Daarbij stropte zijn voet op de bollopende straat en draaide zo de grond op. Gelukkig bleven de boodschappen daarbij in het karretje. Hoe zij enkel draaide dacht ik meteen Die breekt zijn enkel, maar gelukkig niets aan de hand/voet. Het was niet hard gegaan en meteen waren er mensen bij om te helpen. Geen last van zijn enkel en zelfs nog geen blauwe plek en hij gebruit nog wel bloedverdunners. Gelukkig maar.
Verder niets meegemaakt
Greet, wat een enorm veel kauwennesten en kauwen in de boom. Zoveel nesten bij elkaar zie je niet vaak
Straks nog zwemmen en dat is altijd leuk. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 22 Mrt 2026 11:20:20 Onderwerp: |
|
|
| Henny schreef: |
Greet, wat een enorm veel kauwennesten en kauwen in de boom. Zoveel nesten bij elkaar zie je niet vaak
|
Het waren kraaien en roeken die daar bij de nesten zaten toen ik de foto heb gemaakt.
Roeken broeden in kolonies en doen aan hergebruik ze gebruiken zolang een nest intact is ieder jaar hetzelfde nest . |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 22 Mrt 2026 11:20:20 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |