| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
sibilla80

|
Geplaatst: 8 Apr 2026 10:33:21 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hallo lieve vrieden,
ik heb even geen tijd, zal alles vanmiddag wel bijlezen. Het is hier druk met doodgaan! Morgen een uitvaart, dinsdag ook weer.
We hebben er al weer vier achter de kiezen, ze weten hier van geen ophouden.
Later meer. Sjussss.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 8 Apr 2026 10:33:21 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 8 Apr 2026 10:40:00 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal op deze zonnige dag. Het kan hier wel 20 graden worden
Wij wachten nu op onze nieuwe opblaasbare partytent. Bij ons is het heel lang een party, want waarschijnlijk zet peter hem vandaag al op. Nog geen 10 minuten werk.
Voorbeeld: Obelink Air Shelter 365 partytent
Begin okt laten hem weer leeg lopen en opgeborgen
Kunnen we er weer een jaar of vijf tegen. Niet zoals het bedoeld is, maar het werkt wel. De standaard partytent er voor werden vaak door hevige wind, of stormen verwrongen omdat de winsstoten door een smalle 'sluis' gaan door het huis van de achterburen en van ons en dan door een smalle 'gang'
Dan konden wij weer een nieuwe kopen, die toch ook wel aan de prijs zijn.
Luchtbuizen bewegen al de kanten mee op en verbuigen dus niet. Dus kunnen die jaren mee.
Dagmar, ik heb nog genoeg papieren boeken. Zelfs vorig jaar een tas vol gekregen, maar gewone boekken lezen gaat niet meer zo best. Met een E-reader wel. Dus de e-reader geeft de uitkomst.
De bieb heeft ook heel veel E-boeken en daar haal ik mijn boeken binnen.
Nee, nog niet mijn boek uit, want erkwam veel tussendoor, maar vandaag wel. Ik hoef nog maar 40 pagina'.
De boodschappen zijn al binnen. Huisoudelijke dingen klaar, dus dat wordt ontspannen genieten in de tuin.
Anky, de kinderen kunnen vandaag en morgen ook veel buiten zijn. Dat is goed voor die kleintjes.
Kees nog plannen?
Sibilla, druk met regelen. Die blijft wel bezig. Top!
Wat de tuin betreft.: Zaterdag komt mijn tuinman weer om de boel weer netjes te maken.
Daar heb ik zo mijn 'personeel' voor.
Wij kunnen het niet eecht zelf meer, maar wij vinden het ook leuk om naar hard werken te kijken
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 8 Apr 2026 10:49:58 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad wat een heerlijk weer, echt genieten.
Sibilla, dat is niet leuk zoveel begrafenissen, sterkte er mee.
Ik neem aan dat het jouw tuin is op de foto sibilla, wat een prechtige kleurrijke tuin heb je.
Dat is inderdaad handig Henny zo'n buigzame partytent, die kan tegen een windstootje.
Vandaag werken, is het haast te mooi weer
Fijne dag allemaal en geniet van het heerlijke zonnetje. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 8 Apr 2026 12:23:09 Onderwerp: |
|
|
| Puzzel gelijk gelegd, leuk die 3 schapen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 953 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 8 Apr 2026 12:53:28 Onderwerp: |
|
|
Sibilla, je hebt het er maar druk mee. Een waardig afscheid van een overledene is veel waard voor de nabestaanden, dus ik begrijp wel dat je daar voldoening uit put.
Joke, mooie foto van de roodborst. Ze zijn niet bang uitgevallen en blijven redelijk stil en nieuwsgierig zitten, dus vaak wel dankbaar fotomateriaal. Overigens een tip: roodborsten fourageren zowat alleen maar op de grond, dus pindaslingers, vetbollen en alla andere dingen die je ophangt zijn niet zo aan ze besteed. Ik gooi regelmatig een klein handje gedroogde meelwormen in de tuin als ik vermoed dat er een roodborst in de buurt is.
Henny, Kobo e-reader heb ik ook, bevalt me uitstekend. Mooie partytent. Je ziet vaak dat ze het hele seizoen blijven staan. Ook handig als je droog wilt blijven voor een klus aan je fiets of iets dergelijks. De schapen zijn klaar om geschoren te worden, zo te zien.
Ondertussen wordt het steeds aangenamer om buiten dingen te doen. Ik ben nu bezig om raamschermen te maken van karton en radiatorfolie. Dat alles heeft een poos stilgelegen, Ik ben de gebruiksaanwijzing voor de gordijntjes kwijt. Zal wel ergens onderop een stapeltje papieren liggen maar dat komt dan nog wel. Die ramschermen wil ik sowieso hebben om tegen de kou te isoleren als dat nodig is maar die aluminiumfolie is ook zonwerend, hoewel dat speciale (getinte) raamfolie ook al enorm scheelt.
De eitjes zijn er met Pasen wonderwel bij ingeschoten maar we hebben een paar dagen toch best lekker gegeten. Ik heb nog wat zalm en groene asperges over maar die komen vandaag of morgen wel op.
Verder zijn we eigenlijk toe aan een nieuw loungesetje voor in de achtertuin. De oude, gemaakt van dat namaakrotan, valt zowat uit elkaar omdat het kunststof dels is vergaan. Maar eens kijken of ik een simpel setje voor een leuk prijsje op de kop kan tikken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 9 Apr 2026 08:21:11 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal .
Ik wens een ieder een fijne dag .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 9 Apr 2026 09:05:11 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Een mooie dag geniet ervan.
.jpg) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 9 Apr 2026 09:12:43 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Kees, zo'n tent is ook fijn om onder de was te drogen. Jij zou er ook lekker onder kunnen knutselen.
Wij hebben heel de middag buiten gezeten. De tent tegen de luifel aan en je hebt een behoorlijke schaduwrijke plek. Vandaag is het ook heerlijk weer om buiten te zijn. Dus we poetsen morgen wel als het regent. Ik boven en manlief pakt beneden iets exra's aan. Zo komen wij er ook.
Greet wat staat die treurwilg er mooi bij.
Dagmar, gisteren een volgende boek binnen gehaald. Eem dag later dam gedacht, maar daar is geen plicht bij.
Verder aan de dames die ik niet genoemd heb en de koffieleuten die ik wel genoemd heb,
Heb een fijne dag en geniet van al het goeds
Geinig plaatje
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 9 Apr 2026 09:14:22 Onderwerp: |
|
|
Pakt niet
Maar door het proberen zie ik nu wel de foto van Joke. De grutto! Toch  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 9 Apr 2026 09:39:25 Onderwerp: |
|
|
| Henny schreef: | Pakt niet
Maar door het proberen zie ik nu wel de foto van Joke. De grutto! Toch  |
Dat komt volgens mij omdat het geen Jpg of JPEG afbeelding is.
Jpg en Jpeg zijn hetzelfde. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 9 Apr 2026 09:58:03 Onderwerp: |
|
|
Gewoon zoals ik altijd doe. Eerst via postimages en toen via ImgBB
Nog een keer
[img]https://i.postimg.cc/4xMQ0Rm3/ac6a95b0cdf242c484637626c904a548-goods-(1).avif[/img] |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 9 Apr 2026 10:54:53 Onderwerp: |
|
|
| Henny schreef: | Gewoon zoals ik altijd doe. Eerst via postimages en toen via ImgBB
Nog een keer
[img]https://i.postimg.cc/4xMQ0Rm3/ac6a95b0cdf242c484637626c904a548-goods-(1).avif[/img] |
Het klopt wel dat je het net zo doet als anders maar je plaatje is geen JPG of JPEG bestand maar een avif bestand en omdat het een avif bestand is zie je hier op de site de afbeelding niet .
Plaatje heb ik veranderd van een avif. bestand naar een JPG bestand
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 9 Apr 2026 11:40:57 Onderwerp: |
|
|
Greet, bedankt, maar ik hoop dat morgen alles weer gewoon gaat zoals het moet gaan. Zeker weer met de puzzel  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 953 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 9 Apr 2026 21:46:52 Onderwerp: |
|
|
'Avif' is bij sommige toepassingen een iets te exotisch formaat voor een plaatje, denk ik. Converteren naar gif of jpeg is dan de remedie, zoals Greet al uitgelegd heeft.
Ik heb 'm in je oorspronkelijke bericht gegooid, Henny. Je kunt overigens beter je oorspronkelijke bericht even wijzigen en eerst 'voorbeeld' kiezen om het resultaat te bekijken. Als je een keer worstelt met een afbeelding mag je daar best hulp bij vragen. Plaatjes bewerken is een vak apart waar je je best in moet verdiepen voor het gewenste resultaat. Greet is er erg handig in. Ik heb nu alweer jaren geleden een harde leerschool gehad als lokale webmaster, toen webruimte duur en de ruimte voor plaatjes beperkt was. Dan leer je wel om een afbeelding zodanig te bewerken dat het een minimum aan bytes kost en toch fris en fruitig gepresenteerd wordt aan de kijkertjes.
Vanmiddag maar weer eens naar mijn favoriete toko geweest voor wat lekkere dingen. Ze hebben heerlijke kroepoek, heel verse taugé en uiteraard een mooi assortiment aan oosterse waren, zoals kruiden, sauzen, maar ook best veel vers spul, diepvries en verse zelfbereide gerechten, zoals daging smoor, sambal goreng boontjes (van kouseband) en rndang. Als ik er op loopafstand woonde zou ik daar zeker tweemaal per week te zien zijn, al was het alleen al omdat het er zo lekker ruikt. Die taugé ben ik van plan om zelf te maken. Dat is niet moeilijk, zelfs met een weckfles lukt dat prima. Je hebt er verder alleen maar van die kleine groene mungboontjes voor nodig.
Het weer is echt genieten. Je ziet steeds meer korte mouwen op straat en de voor de zekerheid meegenomen jas had ik zeker niet nodig. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 9 Apr 2026 21:46:52 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |