|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Anky

|
Geplaatst: 13 Apr 2026 13:18:49 Onderwerp: |
|
|
Het is hier een bewolkte dag, maar niet echt koud.
Ik hou ook van die combinatie klaprozen en korenbloemen.
Maar daar is het nog iets te vroeg voor.
Vorig jaar heb ik nog best veel korenbloemen gezien bij de klaprozen.
Ik kijk er wel steeds naar uit.
Wat ik wel veel zie op het ogenblijk zijn paardenbloemen, heel veel paardenbloemen!
Mooi dat zonnige geel.
Fijne dag allemaal! 🤗
 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 13 Apr 2026 13:18:49 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 13 Apr 2026 15:51:39 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag allemaal.
Ja, Anky, die zie je hier ook veel, paardenbloemen. En heel veel speenkruid. Onze tuin staat er vol van. Als het is uitgebloeid heb je er wel veel werk aan om het er weer uit te krijgen, maar het staat heel gezellig. En het houdt de katten weg, want het is een echte bodembedekker.
Vanmiddag zijn we weer naar de kapper geweest, we kunnen er weer even tegen.
Het is hier grijzig, maar niet koud. En er staat weinig wind. Iets meer zon zou wel aangenaam zijn, maar ja, we mogen niet klagen, het is pas april.
Vanavond hebben we weer een repetitie van onze zangkoor, daarna tot 11 mei niks. Het blijkt vakantietijd te zijn en de week erop, maandag 27 april, is koningsdag. De maandag erna is het 4 mei, dan ga ik ook niet zingen.
De tulpenpuzzel was leuk om te doen, een echte hersenkraker. Zoveel kleuren, dat kost wel even tijd voor je die gemaakt hebt. Ik begin altijd met de randen, dat scheelt een slok op een borrel.
Verder heb ik eigenlijk niks inhoudelijks te vertellen. En wens jullie ene fijne avond.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 14 Apr 2026 07:34:16 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal .
@ Henny
Al wetend ben ik gelukkig niet dank je wel voor de enorme blos bloemen . Leuk vooruitzicht , een keer brunchen met de overbuurman .
@ Joke
Prachtige foto van de eend met jonkies .
@ Dagmar
Ik zie hier nog wel veel korenbloemen , ook in combinatie met klaprozen en kamille . Dat komt waarschijnlijk ook omdat er veel akkerranden worden ingezaaid met een bloemenmengsel dat vlinders en bijen trekt .
@ Ankie
Een héle mooie "gele " foto . Als het meezit dan zie ik hier in de komende week een paar weilanden die dan geel zien van de paardenbloemen .
@ Sibilla
Je hebt dus voor weken weer je haar goed zitten
Voorlopig geen repetitie van het zangkoor , ook fijn toch om 's avonds niet meer de deur uit te moeten .
@ Kees
Binnenkort een keer de hort op met de Caddy ?
Ik wens jullie een fijne dag .
Foto : Perzik bloesem .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 939 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 14 Apr 2026 07:52:00 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allen. 'Bedankt voor de bloemen', was paus Leo even vergeten maar dat maak ik hier dan maar even goed. Mooi hoor, die bloemenpracht, al dan niet recent. Het begint naast groen ook heel kleurig te worden met de niet-bolplanten die gaan bloeien. Toen ik nog een gazonnetje had in de achtertuin stond die altijd vol met paardebleoemen en madeliefjes.
Henny, je hebt wat teweeggebracht met die laatste puzzel. Kan allemaal gebeuren maar toen ik ik opmerkte dat ie niet makkelijk zou zijn had ik niets teveel gezegd, want ik ben er wel een poosje mee zoet geweest. Geeft niks, een beetje röring in de tent schudt de boel lekker op.
Straks de koelkast maar even inventariseren om te beoordelen wat voor boodschappen we nodig hebben en ik moet naar de pedicure.
Verder ben ik aan het bekijken wat voor dagtripjes leuk zijn om te doen, met name wat dagrecreatie om de Caddy eens aan de tand te voelen in de praktijk. Kijken of de stoeltjes en de luifel voldoen en uiteraard gaan er dan ook broodjes mee en de koffie wordt dan natuurlijk vers gezet. 's Kijken of ik MJ er warm voor kan krijgen. Overnachten ben ik nog even terughoudend mee vanwege mijn heup. Ik word te vaak met pijn wakker en dan heb ik echt wat warmer weer nodig om even de benen te strekken. Dat moet dan buiten want daar is in zo'n minicampertje echt geen ruimte voor. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 14 Apr 2026 09:18:51 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Greet zo die springt er wel tussen uit gaaf die kleur van de perzik bloesem.
Sibilla de haren weer kort kan je er weer een tijdje tegen.
Dagmar ja is ook altijd mooi om die koerenbloemen met klaprozen te zien.
Henny nog plannen voor vandaag!
Anky ja je ziet nu heel veel paardenbloemen.
Kees toch een leuk idee om er wat dagtripjes te maken en samen is het toch veel leuker als alleen en veel gezelliger
Wij gaan ook regelmatig een dagje uit nu het weer wat beter wordt.
Rotsschildzaad
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 14 Apr 2026 09:23:46 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Vandaag gaat het weer aardig weer worden. De eerste was draait al in de machine. Vandaag wil ik nog een extra was draaien met dingen die niet zo vaak hoeven zoals badjassen. Nu zitten er grote dingen in zoals badlakens en handdoeken. Zondag gebruikt met de sauna en zwemmen.
Kees, ik hoop dat jij je vrouw mee kunt krijgen voor een uitstapje. Zoiets als de waterlinie, of zo. Daar kun je dan mooi dicterbij komen en eventueel picknicken bij je caddy. Ik zie het wel zitten.
Dames, weer zulke prachtige foto's. Als je sjacherijnig bent -ben ik niet, hoor. Dan gaat bij het bekijken van die foto's het vanzelf over.
Ik ga straks naar mijn vriendin
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 14 Apr 2026 11:32:42 Onderwerp: |
|
|
Al die mooie lentefoto's van bloemen/velden etc daar word ik ook vrolijk van als ik ze hier voorbij zie komen.
Vandaag werken, verder niets bijzonders.
Nederland is een prachtig land voor dagjes uit Kees, hoop dat je er veel gebruik van kunt maken met je caddy.
Fijne dag allemaal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|