50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 224, 225, 226, 227, 228  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Henny

BerichtGeplaatst: 19 Apr 2026 09:45:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemal.
De tulpenvelden zijn inderdaad prachtig en veel gevarieerder dan vroeger. Het blijft mooi om te zien Very Happy

Anky. Jeetje Henny, jicht?? Ik dacht dat dat iets van heel vroeger was dat oude mannen kregen...😁

Dat dacht ik ook en vooral oude mannen die veel dronken. Een oude man ben ik niet en ik heb al 6 jaar zo goed als geen druppel meer gedronken Very Happy
Ik ben weer een uitzondering op de regel.
Medicijnen: alleen naproxen. Dat is onstekingsremmend en pijnstillend. Pas dinsdag bloedpikken in het ziekenhuis. Daar ben ik dan toch in verband met mijn oogprik. Woensdag uitslag en dan nog eventueel medicijnen die de urinezuur afbreekt. Dat heb je als er een weekend tussen zit.roll:
Het gaat nu wel wat beter. Wat ben ik blij dat ik op aanraden van Sibille een jaar geleden huisschoenen heb laten maken. Very Happy In mijn gewone ortho schoenen kan ik nog niet in. De huisschoenen kan ik wel aan,

Pluspunt: Sam kan nu de hele dag bij ons zijn. Anders niet omdat wij gaan zwemmen. Nu gaat Peter alleen en Sam en ik houden elkaar gezelschap
Foto van voor de nieuwe inrichting.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 19 Apr 2026 09:45:50    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 19 Apr 2026 09:48:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Puzzel waar ik vooral Kees een plezier mee doe Very Happy
88 stukjes
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 19 Apr 2026 12:07:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag,

Dagmar veel plezier in Ameland geniet ervan.
Greet prachtige collage van al die bollen velden uniek om te zien.
Henny het zit je ook niet mee zeg en beterschap.
Anky ja nu hebben de scholen vakantie gaan jullie er nog op uit.
Gisteren wezen winkelen en man geslaagd voor nieuwe jas en T-shirts.
Zelf niet een leuke jas kunnen vinden je ziet nu veel van die zweet jassen
katoen is bijna niet te krijgen .

allemaal kaboutertjes langs de grift.

Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 19 Apr 2026 17:41:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Leuk Joke, die kabouters!
Wij hebben er heel veel in de tuin staan.
Waaronder een appende kabouter, die doet de hele dag niets anders!
De scholen hebben bij ons nog geen vakantie.
Nog een week werken, dan begint voor ons de vakantie.

sibilla80

BerichtGeplaatst: 20 Apr 2026 11:56:21    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hallo, ben nik weer. Was een paar dagen afwezig wegens twee overlijdens, een verjaardag en 5 dagen logees. Nu ben ik er weer, maar heb nog een en ander te doen. Kom zo terug. Laughing
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 20 Apr 2026 13:11:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal ,

@ Henny
En helpt de medicatie nog goed ? fijn dat je goede schoenen hebt voor binnenshuis.
Mooie foto van een stukje van jullie interieur en Sam .

@ Joke
Ik zal voor je hopen dat je nog een leuke jas vind .
Supermooie en leuke foto van de grote familie kabouter.
Grappig de 2 kleine eendjes die er langs zwemmen .

@ Anky
Wat een leuke foto van de vele tuin kabouters en andere tuinbeelden.

@ Sibilla
Fijn dat je weer hier bent , nu een week rustig aan doen Question

Foto :
Bij een dierenverblijf dat nu op de plek is waar vroeger een Borg stond lopen damherten . daar is 1 witte bij.
Het onderkomen voor de dieren moet de Borg voorstellen zoals die daar in 1678 gebouwd is .

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 20 Apr 2026 15:20:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag,

Henny en gaat het een beetje met de pijn nu leuk dat Sam er was.
Anky leuke foto van al die kabouters in je tuin met die mobiel is toppie.
Sibilla fijn dat je er weer ben en van de week maar rustig aan doen.
Vast nog wel een foto van de jaren 50.
Greet wat een leuke foto's van die damherten die witte springt er wel tussen uit en hebben een leuke plek.
Vandaag een druk dagje gehad en nu staan de gehakt ballen op .

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 20 Apr 2026 16:12:41    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Ja, ik ben er weer. heb eerst de puzzels gemaakt, nu alles lezen. Het is teveel om op te reageren, maar ik zie wel mooie foto's. Van lammetjes, pas geboren, kersenbloesem, paardenbloemen, allerlei bloesems, kaboutertjes.
Jullie moeten het me maar niet kwalijk nemen, maar het was hier heel druk de afgelopen week. We hebben 5 dagen logees gehad, had ik al verteld geloof ik. En twee begrafenissen, plus een verjaardag en ook nog het 70-jaig jubileum van ons koor. Ik heb nog wel jaren-50 foto's, die moet ik nog wel even overzetten. Fijn dat jullie het hier naar je zin hebben en dat iemand steeds de koffietent opengooit. Die is van ons allemaal hoor, al staat mijn naam er bij.
Veel van ons hadden bij de Kringloop allerlei jurken en hoedjes gescoord, dat was heel leuk. Die van mij willen jullie vast niet zien, ik lijk wel een oud vrouwtje.(Ben ik natuurlijk ook, maar dit lijkt nergens naar Laughing ). Er waren quizen, een bingo en heel veel hapjes, drankjes, een huffet en een toneelstukje. Het was al met al een heel leuk feest.
Ons nichtje had ene leuke dag met haar nichten (onze dochters en nog een paar andere dochters van schoonzussen). Zij gingen naar ene escaperoom/fort en daarna lunchen ergens i Uithoorn.
Ik had vantevoren gezorgd voor een pan soep met broodjes voor de thuisblijvers, zijnde Wil en zijn zus en later de dochter van die zus.
Enfin, het was allemaal leuk en ook veel. Deze week doen we het rustig aan, de bedden zijn verschoond, Wil heeft de auto laten wassen en verder hoeven we vanavond niks.
Hier zijn een paar foto's van het feest.
De organist heeft toestemming gegeven voor het maken en verspreiden van de foto.

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 20 Apr 2026 16:31:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Even kort. Niet dat ik het zo druk heb maar ik voel me de laatste tijd wat lusteloos en ik slaap best veel. Dus toch maar weer eens bloed laten prikken, waarbij ik vooral nieuwsgeirig ben naar Hb en tsh., dus bloedarmoede en schildklier. De waarden hielden de vorige keer al niet over dus mogelijk dat er e.e.a. bijgesteld moet worden, al dan nietin de 'garage'.

Henny, je doet me absoluut een plezier met puzzels van pluimvee. Ik heb er goeie herinneringen aan, ook omdat het best slimme beestjes waren. Het haantje heeft me ooit eens aangevlogen, ws. omdat hij een concurrent in me zag voor zijn hennetjes. Zie je het voor je? Zo'n piepklein haantje dat een boomlange vent aanvalt? Het zal een eenmalige vergissing geweest zijn maar dat haantje was voor de duvel niet bang en joeg veel grotere beesten de stuipen op het lijf als ze te dichtbij dreigden te komen. Verder kon ik het prima met hem vinden hoor, maar lekkere hapjes gaf hij toch liever zelf aan 'zijn' hennetjes.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 21 Apr 2026 08:00:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Gek, al wat ik gisteren geschreven is is verdwenen Sad
Even kort.
Het gaat heel goed met mijn grote teen. Bijna geen last meer van. Vanmorgen de laatste Naproxen ingenomen. Ik heb er nog meer dan genoeg, hoor, maar als het niet echt nodig is doe ik het liever met paracetamol af.

Straks nog even bloedprikken in het ziekenhuis hoe het gesteld is met de bloedwaarde. Daar krijg ik morgen de uitslag van van de arts,
en dan moet ik er toch zijn voor mijn oogprik. Dat kan dan meteen in een moete door.
Sibilla, wat een leuk feest en wat leuk in elkaar gezet. Dat moet erg gezellig geweest zijn.

Kees, ik zal het pluimvee voor je in de gaten houden. Als ik er zie zal ik een foto voor je maken Very Happy

Mijn vriendin komt vanmiddag naar ons. Koude op mijn oog kan ik straks niet zo goed hebben, dus dan komt zij naar mij.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 21 Apr 2026 08:18:21    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen, ben ik ff vroeg vandaag. Laughing
Nou ja, er hoeft niet zoveel meer deze week, dus maak ik de tent even open.
Ojee, dat heeft Henny al gedaan. Goed zo!
Ja, het was een erg leuk feest, dat van Amicitia.

Henny, oei, je grote teen is geblesseerd? Ja, Naproxen is niet zo geweldig, wel goed tegen de pijn. Maar paracetamol is te verkiezen boven dat andere. Groot gelijk in.
Dat je vriendin nu naar jou toe komt is ook fijn. Jij gaat altijd naar haar, omdat ze moeilijk loopt of andere ongemakken heeft. Nu is het en keer andersom, fijn dat ze daar begrip voor heeft.

Kees, ik hoop dat je gelijk hebt. Lusteloosheid kan met van alles te maken hebben. Goed dat je dat laat onderzoeken.
Ik lees iets over haantjes en hennetjes, zowel bij jou als bij Henny. Ik heb de discussie niet gevolgd, maar weet wel dat haantjes feller zijn en niet graag hebben dat je aan hun kippen komt. Laughing Dat schijnt bij mensen ook zo te werken. Wink

Jongelui, ik ga wat doen. De strijk wegwerken en straks even naar de overkant voor de etenskar boven. Maar nu eerst: KOFFIE.
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 21 Apr 2026 16:49:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Geel van de paardenbloemen

Fijne avond .
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 22 Apr 2026 09:32:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal op deze zonnige ochtend. Het begint hier buiten al wat lekker aan te voelen, Het is al 13 graden.
Sam is al gebracht en ligt lekker bij de achterdeur. Te wachten tot hij de tuin in kan, maar om de deur open te houden. Daar vinden wij het nog te fris voor. Very Happy

Greet, nu heb ik mas de foto's met de hertjes goed gezien en ook het 'landgoed huis'. Wat leuk gedaan en het frist meteen het hele gebouwtje op. Heel goed. Very Happy
Met mijn grote teen gaat het al heel goed. In mijn gewone schoenen gaat nog niet lekker, dus ik houd mijn huisschoenen maar aan. Pijnstilling heb ik nog niet nodig en ik denk dat het zo blijft. Vannacht zelfs geen parasetamol nodig gehad. Very Happy
Gisteren mijn oogprik gehad. Dat viel meer mee dan ik dacht. Ik had gevraag of de arts wilde waarschuwen als de prik kwam omdat ik dan niet zou schrikken. Dat scheelde enorm. Over 6 weken weer.

Wij gaan vandaag genieten. Ik hoop jullie ook. Very Happy

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 22 Apr 2026 09:47:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Puzzel omdat Kees gek met kippen is Very Happy Nog eentje om het af te leren
Buurvrouw, ben je thuis?
88 stukjes

https://www.jigidi.com/nl/solve/3gte2rte/img-9847-buurvrouw-ben-je-thuis/
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 22 Apr 2026 17:41:59    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Henny
Fijn om te lezen dat het met de pijn in je grote teen goed gaat en dat de oogprik mee viel .
Mooie kippenfoto , en was de buurvrouw thuis Question Smile Smile

Foto : Gele dovenetel
Terug naar boven

Geplaatst: 22 Apr 2026 17:41:59    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 224, 225, 226, 227, 228  Volgende
Pagina 225 van 228

Ga naar: