50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 225, 226, 227, 228  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sibilla80

BerichtGeplaatst: 22 Apr 2026 18:30:56    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Mooi Greet, dat veld met paardenbloemen.
De puzzel met de kippen heb ik ook gemaakt, leuk!
Het was hier ook schitterend weer, we hebben heerlijk buiten gezeten.
Ben eerst nog wezen zwemen, daarna met de etenskar naar b oven, Kes (mijn kleindochter) was ook mee. Ze vindt dat gezellig, maar wil zelf niet in de zorg. Geen stage dus, maar wel een extra helpende hand.Laughing

Henny, Sam heeft het wel weer naar de zin denk ik. Maar idd: 's morgens vroeg de deur openzetten is 't nog fris.
Je oogprik heb je weer gehad. Lijkt me toch niet fijn, zo'n prik in je oog. En over 6 weken moet je weer?
Huisschoenen met een vervelende teen is idd beter dan gewone schoenen, daar kun je dan niet in. Ik weet dat, heb het ooit ook meegemaakt. Een teen gestoten aan een drempel, pfff. Daar moest ook nog een pleister omheen, kon ik natuurlijk niet in een gewone schoen.
Je puzzel van die kip/buurvrouw Laughing , leuk, heb ik meteen gemaakt.

Greet, ik zag de foto van de hertjes en het landhuis later ook. Idd goed gedaan, jij bent daar echt een kei in.

Ik wilde nog even twee belastingformulieren invullen, maar de sms wil niet meewerken. morgen maar weer proberen. Er zijn ter elfder ure nog mensen, die hun formulier willen laten invullen. Doe ik natuurlijk wel.

Vanavond had ik een lofschotel gemaakt, met champignons, ham en kaas en paneermeel. Half uurtje in de oven, klaar. Geen aardappel erbij, niet nodig. Wil vond het heerlijk, dus doen we dat nog een keer. De lof is goedkoop bij de Jumbo, 2 voor een geld, een euro.
Vandaag had ik bij het Kruidvat 5 flacons douche crème van Kneipp voor 5 euro. Meegenomen, heb ik een cadeautje voor mijn zus en zelf ook nog wat in voorraad.

Mensen, een fijne avond allemaal.

verschillende soorten vis, lekker
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 22 Apr 2026 18:30:56    Onderwerp:

Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 22 Apr 2026 19:56:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Het was hier ook een mooie dag, de hele dag zon.
'sMorgens nog koud, maar 5 °! Maar vanmiddag echt lekker.
Nog 2 dagen dan begint hier ook de vakantie.
We zijn druk bezig met het moederdagcadeau, dat moet deze week mee.
Want de vakantie duurt tot moederdag!
Ik ga zo de kippenpuzzel nog even maken.

Fijne avond allemaal! 🤗
Henny

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2026 09:23:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal. Anky, dus volgende week begint jullie de vakantie. Dan hebben ze hier al een week achter de rug. Very Happy
Het zal mij niet verbazen of ons volgende week ook weer gevraagd wordt of wij weer een dagje op Sam willen passen. Ze hebben twee kinderen, dus een dagje uit is niet gek. Sam vindt het best en wij ook.

Sibilla, een prik in je oog is ook geen pretje, maar ook niet zo erg dat ik er van af zie. Een verdovingsprik van de tandarts is erger en als ik hiermee mijn zicht kan behouden... Dan heb ik het er graag voor over. Very Happy

Dadelijk foto's overzetten die ik een paar weken gegelden gemaakt het in de nieuwe tuin van de vriendin, een blok verder in onze straat. Ze is trots op haar tuin en dat mag ze ook zijn.
Verder wat boodschappen en straks beginnen aan deel 5 van Het weesmeisje.

Geniet van de dag.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2026 13:06:23    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Gossie Henny, ik weet niet wat erger is: iedere prik in je oog of je mond is een kwelling. Vind ik hoor. Maar bij mij hoeft dat gelukkig niet (meer). Laughing Tenminste niet in mijn mond, daar huist nu een bijna-volledig kunstgebit. Ik hen ng wel mijn voortanden en 1 kies onder. Daarvoor ga ik ieder halfjaar naar de mondhygiëniste. Naar de tandarts hoef ik niet meer, dat scheelt. Wil wel, die moet volgende week naar de kaakchirurg om een kies volledig eruit te laten halen. Dat kan de tandarts niet zelf, zegt ie. De wortel zit te diep en de kies is afgebroken.

Het lukt me niet om in te loggen bij de belastingdienst. Ik moet dat met een sms doen, maar het werkt niet. Nu staat op de website dat er niet ingelogd kan worden. Fijn is dat, hopelijk kan het binnenkort wel weer, want de tijd dringt en ik heb er nog twee liggen. Als het te lang duurt moet ik verlenging aanvragen. Ook weer zoiets. Nou ja, we zien wel.

Vanavond bak ik pannenkoeken, lekker makeelijk.

Anky, fijn dat je volgende week vakantie hebt. Nu nog even die moederdagdingetjes afmaken. Daarna twee weken vrij? Veel scholen hebben nu al vakantie, weet ik. Die gaan 4 mei weer open.

Mensen, geniet van de lentezon, die is zo goed voor iedereen.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2026 14:34:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Back van een paar dagen Ameland.
Dat is zo'n mooi eiland met prachtige en vooral rustige stranden.
Heb genoten, behalve van het fietsen tegen de wind in, dat viel enorm tegen Very Happy maar was ook wel lachen.
Het viel me ook op dat er echt belachelijk veel (grote) vakantiehuizen staan, halve eiland is vakantiehuis volgens mij, nu viel het nog mee met de toeristen. Kan me voorstellen ook al is het een grote bron van inkomsten voor de eilandbewoners dat ze in de zomer al die toeristen ook meer dan zat zijn op hun prachtige eiland, zou ik tenminste wel hebben als ik er zou wonen.

Zie weer mooie foto's voorbij komen en ook lekkere gerechten.
Ik moet nu nog even de achterstallige puzzels in gaan halen.

Vanavond nog even naar een the Doors tributeband, mijn favoriete band in mijn jonge jaren.

Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2026 17:43:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedenavond allemaal

@ Anky
Hier hebben de scholen deze week al vakantie , ze hebben hier het advies van OCW opgevolgd . Sterkte met nog de drukke dag voor de vakantie en alvast een fijne vakantie gewenst .

@ Henny
Leuk dat Sam zo welkom is bij jullie en misschien de komende week weer voor de deur staat 🙂

@ Sibilla
Vervelend dat het niet goed werkt om in te loggen bij de belasting dienst.
mmm Lekker pannenkoeken , naturel of voeg je er iets aan toe zoals bijv. kaas, spek of appel.

@ Dagmar
Tsja fietsen tegen de wind in , dat je dat tegen viel kan ik me wel een beetje voorstellen . De laatste dagen had de wind er veel zin in , ja ook hier , en ja als je dan op de vlakte bent dan is het stevig trappen .
In het hoogseizoen moet je niet op 1 van de waddeneilanden zijn , dan is de rust ver te zoeken .
Prachtige foto Exclamation zou in een reisfolder niet misstaan 👍

Familie Gans

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2026 18:27:30    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Allereerst Greet: wat een geweldig leuke foto's van die eenden met jongen. Onee, het zijn ganzen, ik zie het.
Pannenkoeken met spek en zonder, dat is de traditie. Onze huisvriend wil graag met spek, Wil heeft liever zonder. Kan allebei.; Ik heb een nieuw koekenpannetje, nou jongens dat gaat als een tierelier! Wil is er ook heel enthousiast over, hij bakt meestal de pannenkoeken. Vandaag heb ik dat zelf gedaan, voor de verandering. Very Happy
Ik kan nog steeds niet inloggen, heel vervelend. Morgen heb ik geen tijd, dan gaan we naar Valburg bij Nijmegen, mijn zus is jarig.

Dagmar, ik zie dat je op Ameland bent geweest. Prachtig is het daar en (nog) rustig. Over enkele weken is het er weer stikdruk met vakantiegangers, want ja, dan zit het er vol mee. Net als op Terschelling. Niet fijn, maar voor de eilandbewoners is het wel een bron van inkomsten. Wij zijn er ook het liefste in het voorjaar of in het najaar, als het weer rustig is. Mooie foto van het strand!

Henny, was het gezellig met je vriendin? Zal vast wel.

Lieve mensen, ik wens jullie een fijne avond.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2026 08:33:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen,

Dagmar wat een prachtige foto vanuit Ameland straalt echt rust vanuit.
Sibilla lastig dat je niet kan inloggen bij de belasting dienst.
Gefeliciteerd met je Zus en een fijne dag.
Greet wat lief die familie gans met die jongen erbij.
Anky nog een dagje druk voor Moederdag en dan vakantie een fijne vakantie.
Kees jij nog plannen om met de auto weg te gaan een dagje.
Henny leuke puzzels en wie weet komt Sam volgende week jullie kant op.
Wens jullie een fijn weekend.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2026 09:44:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Wat een prachttige foto's weer. Elke ochtend weer een feest om dit topic open te maken. Very Happy
Dagmar weer terug van haar paar dagen Ameland. Dat beloofd weer een paar mooie foto's.

Greet, nog even het bijzondere verhaal achter Sam.
Sam heeft ons zelf gekozen als suikeroom en tante.
Hoezo? vraag jij je af
Sam, als puppy kwam ik vaak tegen als ze de hond uit liet en zijn vrouwtje wist al dat wij veel verstand van honden opvoeden hadden. Zo kwamen wij aan de praat en Sam wist ondrtussen precies waar wij wonen,. Bij hun de poort uit. Recht oversteken en in die gang de eerste poort, rechts.
Op een dag was Sam er tussenuit gepiept. Na flink zoeken, waar vonden ze hem. Bij ons achter bij de poort. Very Happy
En zo is het gekomen. Ze zijn god en goed voor hem. Daar niet van, maar ik denk dat hij bij ons meer rust vindt. Wij hebben geen kinderen en zij wel.
Daardoor hebben hun nu een goed logeeradres voor hun hond en Sam een plek wat hij zelf uitgekozen heeft

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2026 09:48:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog even de puzzel. Nog een paar kippen voor kees om het af te leren Very Happy
88 stukjes
Kippen in het kleine dieren veld

https://www.jigidi.com/nl/solve/pykwee7n/img-9827-ook-hier-geen-korrel-te-bekennen/
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2026 15:30:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben weer bijna helemaal bij met de puzzels, alleen die van vandaag zo nog even maken.

Lekker Sibilla pannenkoeken, smaken altijd lekker.

Wat een leuk verhaal over Sam Henny dat hij jullie zelf min of meer uitgekozen heeft.
Zo heb ik ooit een hondje uit het asiel gekozen, dacht neem het 1e hondje dat uit zichzelf naar me toe komt, heb hem bijna 18 jaar gehad.
Heb wel eens ergens gelezen dat als je een hond of kat neemt het vaak zo blijkt te zijn dat ze op het baasje lijken qua karakter.

Wat een grappige foto Joke met in het weiland paardenbloemen en achter het weiland koolzaad (gok ik tenminste dat het koolzaad is), beide geel.
En de ganzen met de kleintjes zijn ook leuk Greet, heb een hoop eenden met jonkies gezien op Ameland, daar stikt het echt van de eenden.

Kees hoop dat je je weer wat fitter voel.

Anky nu lekker vakantie, geniet er van.

Ameland:

Fijn weekend allemaal.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2026 18:10:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier weinig reuring in de tent. Volgende week bloed laten prikken en nee, ook de puf om er een dag op uit te trekken ontbreekt even. Het moet ook wel een beetje weer zijn om buiten te kunnen zitten want veel lopen is er nog niet bij, zoals jullie weten. Verder moet het de moeite ook wel waard zijn want alleen al een familiebezoekje (Zeeland, Groningn) kost me aardig wat liters maal ongeveer 2,50 euro. Gisteren zat de tank nog voor een kwart vol maar ik was bijna 100 euro armer toen ik met een volle wegreed van de pomp... Meestal gooi ik de tank al vol als ie nog ongeveer een kwart bevat om onverwachte omstandigheden het hoofd te kunnen bieden en helemaal leegrijden doe ik absoluut niet omdat het technisch zeer af te raden is. Je krijgt dan een residu van vuil en water vanuit onderin de tank in je motor. Ik rij met de Caddy wel een stuk zuiniger dan met het MB busje, dat op diesel reed. Ooit was de diesel een stuk gedkoper maar die tijd is voorbij.

Ondertussen vermaak ik me wel met de puzzels. Die met de kippen zijn leuk, ook technisch vanwege de verschillende kleurvlakken, waardoor ze goed te doen zijn, hoewel ik er altijd wel even mee zoet ben. Ook de foto's bekijk ik graag, o.a die van Ameland. Dagmar, je hebt echt meer fototalent dan je zelf dacht! Ook die van vogels, andere dieren en bloemen en planten, de 'oogst' van de afgelopen dagen, vind ik prachtig
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2026 19:06:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Prachtige foto's weer!
Hier is het nu ook vakantie heerlijk 2 weken geen wekker zetten! 😆
Weer een leuke kippenpuzzel Henny.
Die ga ik straks maken.
Het weer blijft lekker met flink wat zon.
De temperaturen niet zo hoog, maar dat vind ik niet erg hoor.
Ik ben al blij als het droog blijft.

Fijne avond allemaal! 🤗
Anky

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2026 19:57:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb weer een sprookje neergezet op SPROOKJESWERELD voor de liefhebbers.
Greet

BerichtGeplaatst: 25 Apr 2026 07:26:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal .

@ Joke
Prachtige "gele " foto Smile

@ Sibilla
Ik hoop voor je dat je ondertussen wel hebt kunnen inloggen bij de belasting dienst . Dat was dus een verjaardag niet naast de deur , vandaag rustig aan ?.

@ Henny
Leuk verhaal over hoe Sam jullie als suiker oom en tante geadopteerd heeft .

@ Dagmar
2 prachtige foto's van het strand en de duinen van Ameland .

@ Kees
Vervelend dat het allemaal niet zo goed wil , sterkte ermee .

@ Anky
IK wens je een fijne vakantie .

Ik wens jullie een fijn weekend .

Foto : Daslook. De bloemetjes en het blad van deze plant zijn eetbaar .

Terug naar boven

Geplaatst: 25 Apr 2026 07:26:04    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 225, 226, 227, 228  Volgende
Pagina 226 van 228

Ga naar: