| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Henny

|
Geplaatst: 27 Apr 2026 09:13:31 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Hier hangt de vlag en wimpel ook al buiten. De zon begint al wat meer door te komen. Het zal een mooie dag voor de koningsmarkt worden. Wij gaan niet. Ze zeggen wel dat het op een scootmobiel goed te doen is, maar mijn ervaring is alleen; Hèèl goed opletten en uitkijken dat je niemand aan tikt. Ook niet als ze opeens een stap naar achter, of opzij stappen, want Jìj`hebt het expres gedaan! Dat zijn niet de jongelui en jonge ouders. Die zeggen eerder: "Ga eens opzij, Liesje. Laat die mevrouw er door." "lukt het, mevrouw?"Nee, oma's die trots met hun prinsesjes zijn. Dààr moet je niet aankomen. Daarom gaan we meestal met de auto en parkeren we op het parkeerplein bij de supers en lopen wij een gedeelte van de markt. Nu gaat het wel goed met mijn teen, maar niet zo goed dat ik daarop laat staan door die prinsesjes, of hun oma's woedes riskeer.
Het afsluiten van het zwemseizoen was erg gezellig. Het zwembad Te Braak had gezorgd voor hapjes en de vereniging voor drankjes. Dat hadden wij nog niet eerder meegemaakt dat een zwembad voor de hapjes zorgde. Zeer attent en dat waardeer ik erg.
In sept begint het volgende seizoen weer.
Nu eerst: De zomer!

Laatst aangepast door Henny op 27 Apr 2026 10:21:45; in totaal 2 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 27 Apr 2026 09:13:31 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 27 Apr 2026 15:13:34 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Koningsdag. D rommelmarkt is al zo goed als over hier. De Shanty's hebben leuk gezongen, ik was er bij. Het was heel druk op het Boeiplein. Daar was alles nu gesitueerd, omdat de Heulbrug nog niet open is. Daardoor moet de Kerklaan vrij zijn voor het verkeer. Eigenlijk is alles hier beter geregeld dan op de Kerklaan. Je loopt je altijd het schompes langs de vele vrijmarktkramen. Leuk hoor, maar niet meer voor ons. Net als Henny: te druk, veel ouderen met scootmobiels, rolstoelen en rollators. En kinderwagens niet te vergeten! Niks mis mee, maar daardoor loopt het wat moeilijker. We hebben na het zingen nog een tijdje aan een tafel gezeten, met bier, wijn en poffertjes. Daarna toch maar op huis aann gegaan. De buren vieren hun feestje hier in hun tuin in plaats van in het dorpshuis. Goedkoper en gezelliger, wij hebben er geen last van. Leven en laten leven, toch? Zo vaak komt het niet voor.
Hier een kleine impressie van Koningsdag in Vinkeveen 2026
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 953 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 27 Apr 2026 17:00:59 Onderwerp: |
|
|
Mooi weer hoor, al die voorjaarsfoto's. Het wordt allemaal mooi groen maar het moet wel een keer gaan regenen om het groen te houden. Voor de vogels en de egels wordt zelfs aangeraden om wat bakjes water in de tuin te zetten en dat doen we dan ook.
Iedereen viert koningsdag op zijn eigen manier, merk ik. Ik ben zelf geen fan van het koningshuis. Al dat oranjegedweep, ook bij de sport hoeft voor mij echt niet maar goed, de meerderheid van de bevolking vindt het een leuke traditie en dat was op straat ok wel te merken waar veel mensen iets ornajes aangetrokken hadden qua kleding en voor kinderen is het natuurlijk ook altijd een leuk feest. MJ denkt er iets anders over, en hoewel republikein ben ik ook weer niet zo fanatiek, dus wappert er aan de gevel rood-wit-blauw met oranje wimpel. De vrijmarkt heb ik maar overgeslagen. Vroeger was het hier in Soesterberg altijd een groot spektakel met een enorme jaarmarkt en Amerikaanse luchtmachtmilitairen die hamburgers barbecueden en chocolate chips cookies verkochten. Ik heb wel wat flarden koningsdag op de tv gezien, o.a. van het marathonprogramma van Max op paleis Soestdijk.
Over dat paleis, waar we niet zo gek ver vandaan wonen, heb ik nog wel een verhaaltje. In de periode dat prinses Juliana ernstig aan het aftakelen was reden we een keer langs het paleis, waar we een bovenraampje wijd open zagen staan. Jullie kennen misschien het begrip 'an old man's friend', een redelijk milde dood door een longontsteking bij mankerende hoogbejaarden. 'Ojee, als dat maar goed gaat', zeiden we tegen elkaar en geloof me of niet, enkele dagen daarna overleed Juliana.
Overigens leuk, Henny dat je positief bent over jongeren. Geen mens is hetzelfde en je moet altijd uitkijken om te generaliseren maar ik kom heel vaak jongeren tegen, kinderen en jong-volwassenen die me hulp aanbieden als ik even sta te stuntelen met mijn krukken en een zware tas of doos boodschappen. Ook van ouderen hoor. Maar mij zal je niet horen zeuren over de jeugd van tegenwoordig en wij assertieve boomers zijn er in het algemeen toch maar in geslaagd die jeugd fatsoenlijk op te voeden. Daarbij bedenk ik me altijd maar dat die jongeren het in veel opzichten een stuk moeilijker hebben met huisvesting en de in mijn ogen vaak te hoge eisen die de maatschappeij stelt, terwijl ze ook nog eens verre in de minderheid zijn. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 28 Apr 2026 08:30:26 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen allemaal.
Henny, ik zie en leuke foto, waar je volgens mij ook een puzzel van hebt gemaakt. Nou, de katten van mijn buren komen toch wel in onze tuin hoor, prikkeldraad of niet, ze lopen er gewoon omheen. We hebben al van alles geprobeerd, maar het enige dat helpt is een hond. Dan blijven ze echt wel weg. Toen wij nog honden hadden, kwam er geen kat in de tuin. Nu moet ik ze eruit jagen, heel vervelend. Als ze me zien aankomen maken ze al dat ze eg zijn of ze gaan brutaal op de rand van het hek zitten kijken, zo van: wat ga je doen, ik ga lekker toch niet weg. Als ik dan de bezem pak, zijn ze zó verdwenen.
Kees, je hoeft ook geen fan te zijn hoor. Ieder zijn meug, denk ik dan. Zelf vlaggen we wel, we hangen ook die van Zuiderhof op want daar hebben ze geen mensen meer voor. De bewoners zijn er wél blij mee, de meeste tenminste. We vinden ook het gedoe in het dorp altijd wel gezellig, het geeft toch een bepaalde sfeer.
Hing Juliana uit het dakraam? Gossie, die vrouw heeft het moeilijk gehad met die schuinsmarcheerder van haar. En dan ook nog dement als een deur worden, ik snap dat ze in een helder moment heeft gedacht: voor mij hoeft het niet meer.
Nou, ik zou voor geen geld met het koningspaar willen ruilen. Al kost een president ook een smak geld en er is vaak ook niks feestelijks aan zo iemand.
Enfin, we hebben het weer gehad. Over tot de orde van de dag, we gaan allebei naar een pedicure. Lekker de voetjes laten verwennen.
Wil gaat de plastic zakken buiten zetten en dan gaan we aan de koffie.
Fijne dag, oja, ik heb alle puzzels gemaakt. Leuk tijdverdrijf als er toch niks op de tv is. Radio aan, wel zo gezellig.
Nu koffie!
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 28 Apr 2026 09:04:48 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Sibilla, dan hebben de buren hiet niet goed afgedekt. De bedoeling is dat de katten de tuin niet uit kunnen. Of jouw buren hebben heel slimme katten. Die heb je er ook soms tussen en prikkeldraad wordt zo-ie-zo nooit gebruikt.
Honden werken zeker goed.
Wij hadden vroeger een kat en als er een andere kat bij ons in de tuin kwam rende ze naar binnen om de hond te halen. ja, echt. Tibor begreep de kat en ging dan meteen mee naar buiten. Buiten ging Flame, zo heette de kat, tussen de voorpoten van Tibor staan en dan blazen naar de andere kat. Werkte altijd!
Het zingen en vieren ging gezellig bij jullie. Dat is goed aan de foto's gezien.
Nog even meegeholpen met de vlaggen bij de overburen.
Vandaag gaat alles weer zijn gangetje al hoewel: Ik ga weer eens beginnen met steentjes in de voortuin schoon te maken. Daar groeit nu opeens zoveel onkruid tussen 'muur' of het wel lijkt of het gezaaid is...
Dat houdt in dat het grint uit de voortuin gehaald wordt en ik borstel de stenen, een voor een schoon. Dan gaat het schone weer terug de tuin in. Monnikenwerk, maar dan kan het er weer een jaar of tien tegen. Ik ben nu eenmaal tegen kapot spuiten of bestrijdingsmiddelen tegen onkruid of insecten. Dan maar in fases zo de tuin aanpakken.
Over een paar weken is de klus weer geklaard.
Dadelijk de was draaien en vanmiddag naar mijn vriendin.
De hond zittend, dat was tibor. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 28 Apr 2026 10:25:57 Onderwerp: |
|
|
Goidag
Leuk om jullie " verslagen " te lezen over hoe jullie Koningsdag ingevuld hebben .
@ Henny
Ik wens je veel succes met je monnikenwerk .
Mooie foto van de honden en hun baasje , en leuk hoekje van de tuin van je vriendin .
@ Sibilla
Heel mooi in beeld gebracht de Koningsdag in Vinkeveen .
En prachtige foto van de boom met de waterval van witte bloemen .
@ Anky
En heb je nog puzzels voor de kleuters kunnen scoren ?
Ik heb gisteren niet de drukte opgezocht maar ben de natuur in gegaan waar het heerlijk rustig was .
Daar kwam ik bij een aantal meidoorns langs die al zo lekker ruiken ( vind ik ) ook al zijn er nog maar zeer weinig bloemetjes bij die volop in bloei staan .
Paardenbloemen : Van knop tot bloei en van bloei tot pluizenbol .
Ik wens jullie een fijne dag |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 28 Apr 2026 17:29:52 Onderwerp: |
|
|
Goedenavond allen
Ik heb gisteren op koningsdag eerst de aankomst van de koninklijke familie in Dokkum gekeken, was best leuk dit jaar. daarna nog even hier over de braderie gelopen, maar is ieder jaar hetzelfde.
Vanmorgen naar Duitsland geweest sigaretten kopen (scheelt echt heel veel geld) en getankt en vanmiddag de tuin gedaan.
Nu lekker een rustig tv avondje met eerst het Blok en daarna VI.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 28 Apr 2026 19:05:44 Onderwerp: |
|
|
Het was flink druk gisteren met koningsdag, het was dan ook prachtig weer.
Je komt dan natuurlijk heel veel kinderen tegen. Zo ook bij de kleedjes met de verkoop.
Moeilijk om dan niet bij iedereen wat te kopen. 😁😄
Maar ik heb een toch een paar leuke puzzels kunnen vinden.
Ik loop nog een paar puzzels van Henny achter zag ik.
Ga ik vanavond maken.
De meidoorn begint hier ook steeds meer te bloeien. Ik ben ook dol op die lekkere geur.
Ruikt echt lenteachtig vind ik.
Fijne avond allemaal! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 29 Apr 2026 08:50:22 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Zo te lezen hebben jullie genoten van het koningsfeest. Mooi
Ik heb in zo'n anderhalf uur twee emmertjes middelgrote kiezelstenen weggewerkt. Ik heb het nog in de vingers, dus dat komt goed.
Dagmar, om veel te kopen had ik nooit zoveel last Hoewel je soms pareltjes kunt vinden.Net als in een tweedehands zaakje. Je moet het treffen.
Dadelijk komt de schuin overbuurman naar ons. Hij heeft ons uitgenodigd om met hem mee broodjes te gaan eten in de broodjeszaak van zijn zoon. Soep vooraf Hij is er zo trots op en wel het met ons delen. Dan zijn wij niet de beroerste om hem daar naar te brengen en mee aan te schuiven.
Erg leuk, lijkt mij, en lekker.
Geniet van de dag.
Dit plaatje is gewoon een plaatje van internet. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 29 Apr 2026 16:27:10 Onderwerp: |
|
|
Genoten van de lunch met je buurman Henny?
Puzzel van vandaag weer gemaakt.
Greet kijk je ook nog steeds het Blok? En heb je net als ik ook een favoriet stel? Mijne zijn Lotty en Frank, zij omdat ze zo vrolijk en enthousiast is en hij om zijn hele droge manier van doen.
Weer een heerlijke dag vandaag.
Vanmiddag gefietst, waaide wel maar had nu mijn elechtrische fiets, dat scheelt.
Fijne avond allemaal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 29 Apr 2026 19:31:29 Onderwerp: |
|
|
Goedenavond
@ Henny
Lekker gegeten ? is het eten in de broodjes zaak voor herhaling vatbaar ?
@ Dagmar
Ja ik volg het Blok nog . Mijn favoriet zijn ook Lotty en Frank , mijn minst favoriete stel is Steffie en Gregor .
Fijne avond !!
De nijlganzen en hun jonkies .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|