|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Dagmar57

|
Geplaatst: 4 Mei 2026 13:18:10 Onderwerp: |
|
|
Hier heeft het gisteren wel veel geregend Henny.
Ik heb geen last van slakken in de tuin Sibilla.
Greet leuk dat je er zoveel vanaf weet door je opvoeding en zelf hier nog op door geborduurd hebt, ik leer daar ook weer van.
Leuke foto's ook van de jonge watervogels.
Joke hele mooie foto van Wageningen.
Kees, nee ik ga zeker niet van die dure apparatuur op mijn iphone toevoegen, doe het gewoon met de camera van de iphone, die vind ik voorlopig goed genoeg.
Nu werken, fijne dag allemaal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 4 Mei 2026 13:18:10 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 4 Mei 2026 15:04:21 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hoi allemaal,
Kees wat vervelend van je maag. Ik hoop voor je dat je er nu minder last van hebt. De loempia's komen wel van pas, die eten wij ook regelmatig. Gehaald bij de kippenboer, in de diepvries en eten wanneer het ons uit komt.
Het heeft hier behoorlijk geregend gisteren, maar verder is er nog niet veel gevallen. De auto is wel weer schoner dan hij was. Door de bomen aan de overkant komt veel op onze auto's terecht, bovendien doen de duiven er ook nog eens een schepje bovenop. Hij ziet er nu weer wat toonbaarder uit.
De slakken blijven komen, ik haalde er nu ook weer een paar uit de tuin. De kliko zit al helemaal vol ermee, maar ja, dan kunnen ze ook hun best doen met eten en kleine slakjes maken.
Greet, je weet idd veel van van de foto's, de dieren en de planten. Ik kan dat allemaal niet meer goed on thouden, vroeger wel. Tja, de leeftijd hë.
Maar ik geniet er ook van hoor, van je foto's.
Zoals van Joke, Anky en Henny, die maken ook mooie foto's. En Henny maakt er vaak ook een puzzel van, zo leuk.
Vanmorgen was er een 4mei herdenking in Zuiderhof. Ze hebben daar tegenwoordig een geestelijk verzorger. Wist ik niet, maar het schijnt zo te zijn. Ze deed het heel goed, er was ook een harpiste bij. Veel bewoners hebben die rot-oorlog toch nog meebeleefd, dat kon je goed merken. Sommige waren daardoor zeer geëmotioneerd. Wij hebben zojuist de Nederlandse vlag halfstok gehangen, ook bij ons huis. Voor de bewoners van Zuiderhof is dat toch belangrijk.
We denken vanavond ook aan de slachtoffers van de oorlogen die nu aan de gang zijn. Daar zijn ook gewone burgers de dupe van.
Dagmar, heb je nog geen vakantie? Ik heb ook geen dure apparatuur op mijn smartphone, maar wel een fototoestel.; Dat is eigenlijk van Wil, maar hij doet er niet veel mee.
Hier even een foto van vanmorgen. De mensen op de foto hebben toestemming gegeven voor plaatsing.
Fijne dag voor iedereen, de zon schijnt hier nog steeds volop. Geen regen te zien.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 4 Mei 2026 18:42:04 Onderwerp: |
|
|
Zo ik ben weer thuis!
Paar dagen weggeweest, dus weinig gereageerd hier.
Eerlijk gezegd ook weinig foto's gemaakt.
Er kwam gewoon niet van...
Maar mijn lievelingsbermbloemen, de klaprozen, zag ik weer volop en die wil ik jullie niet onthouden.
Sibiila, vervelend die slakken.
Toevallig heb ik pas een slakkensprookje geschreven, met de oplossing om ze weg te krijgen..😄😁
Dat ga ik een dezer dagen plaatsen.
Fijne avond allemaal! 🤗
 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 5 Mei 2026 09:57:48 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgenallemaal.
Prachtige laprozen Ankie.
Hier is het gisteren min of mee droog gebleven.
Gelukkig is er met de dodenhedenking niets bijzonders gebeurd. Alleen een paar mafkezen die riepen verwijderd. En er voor de bekladding van het bevrijdingdsmonument. Dat is al erg zat.Ik was bang coor ergere dingen, nu met al de bedreigingen en vernielingen.
De vlag hangt nu weer buiten, maar dan wel vlag in top.
Vandaag niet naar mijn vriendin, want ik kreeg gisteren een app dat ze een app van haar jongste dochter gekregen had.
Zij hadden, met het gezin, een vakantiehuisje geboekt vor deze week en oma's mocht mee!
Dat wilde de kleinkinderen graag. Nou, mooi toch. Nu maar hopen dat ze veel dingen binnen kunnen doen zoals uitstapjes in een kinderspeelhuis, of zo..
Morgen komt mijn neef met zijn vriendin en Sjors de hond zodat wij kunnen kennis maken met de lobbes. Het vrouwtje van Sam komt dan ook en kijken wij of we de honden samen kunnen brengen en hoe dat gaat voor de eerste keer. Dat wordt afwachten.
Nu eerst boodschappen en dan zien we wel. Ik denk lezen, met dit weer.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 5 Mei 2026 11:31:43 Onderwerp: |
|
|
Anky wat een fantastiche foto van die klaprozen, echt schitterend.
Ik vond het echt schandalig dat, wie het dan ook waren, het monument op de Dam hebben beklad op 4 mei, hoe haal je het in je hoofd.
Ik was ook blij dat de herdenking gisteravond zonder problemen en in stilte is verlopen, maar toch wel treurig dat je er bij voorbaat angst voor hebt dat dit verstoord kan worden.
Vandaag 5 mei doe ik niets bijzonders.
Zo Henny, je gaat er nog een logeerhond bij krijgen begrijp ik?
Toch wel leuk als je zo van honden houdt je met logeerhonden die honger kunt stillen.
Sibilla, ik heb altijd min of meer vakantie sinds mijn pensioen.
Fijne dag allemaal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 5 Mei 2026 12:14:20 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag,
Anky een prachtige foto van die klaprozen eigen foto?
deze week nog vakantie en maar lekker relaxen.
Het is gewoon te gek voor woorden om het monument op de dam zo te bekladen en verder gelukkig alles verder goed verlopen.
Ja we leven in een rare tijd als je het nieuws volgt met al die ellende.
Henny jij zal vast wel in een boek duiken en morgen bezoek met twee hondenbenieuwd hoe dat gaat is altijd even afwachten hoe ze op elkaar reageren.
Sibilla lastig al die slakken in je tuin vreten vaak een hoop stuk.
Dagmar af en toe werken ben je wel onder de mensen en verder lekker doen
wat je leuk vind.
Gisteren twee uurtjes wezen fietsen bij de hooilanden was goed weer voor.
Vandaag een rustig dagje is ook wel eens fijn.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 5 Mei 2026 12:29:00 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag allemaal.
Dagmar, ik ben het helemaal met jou, en Henny, eens wat betreft het bekladden van het monument. Schandalig gewoon dat dit gebeurt. En vooral dat niemand dat heeft gezien, want ze moesten toch hoog klimmen om bovenin te komen. En het was ook op ene tijdstip dat het niet meer heel donker was. Dat moet iemand toch gezien hebben? Of ben ik nou zo debiel?
Heb jij altijd vakantie? Ben ik met Anky in de war, die is nog aan het werk, op haar school.
Ooit schreef een vriendin een verhaal: wij hebben voor altijd vakantie. Over haar vriend en haarzelf, met pensioen en altijd onderweg.
Anky, de klaprozen, geweldig hoor zo'n foto. Mooi dat je de slakken uit je tuin hebt gekregen, hier tieren ze nog steeds welig. Ik doe ze in de groene kliko, volgende week gaan ze in de afvalverwerking.
Leuk, Henny, twee honden om voor te zorgen. Het zijn echt jullie kindjes, die honden. Ook leuk dat je neef langs komt. Altijd gezellig, zo'n bezoek.
Joke, fietsen tussen de hooilanden levert een mooi plaatje op. Lekker als dat kan.
De donkere was draait, de zon schijnt volop dus de zonnepanelen doen hun werk. Jongste dochter heeft uitgelegd (en een mail geschreven) over de KPN en de glasvezel. Wij kregen ene kastje toegestuurd, zonder daar opdracht voor gegeven te hebben. Er was bij ons verwarring over die glasvezel. Het blijkt nu dat de koperleiding eruit gaat en iedereen over moet op dat glasvezel. Zonder extra abonnementskosten. Dat hebben ze er niet bij vermeld. Dus heb ik dat kastje terug laten sturen en gemeld dat wij niks hadden besteld en ook geen order hadden geplaatst. Daar kreeg ik natuurlijk bericht over en de mededeling dat onze tv en internet dan op zwart zou gaan. Ik meldde terug dat we dan op ene andere provider zouden over gaan. De dochter heeft nu uitgelegd hoe het precies zit en een nieuwe mail gestuurd. Afwachten maar.
Vanavond gaan we uit eten in het Spoorhuis, Wil heeft dat zo gepland.
Verder niks te melden.
Fijne dag v andaag. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 5 Mei 2026 14:18:44 Onderwerp: |
|
|
Hoe de kerktoren rond Koningsdag en 5 mei verlicht is :
de kleine rode lampjes zijn van de windmolens. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 5 Mei 2026 15:38:31 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Geweldig Greet, goed gedaan!
Leuk dat de kerktoren verlicht is op deze dagen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 6 Mei 2026 08:52:23 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Gelukkig zijn de bevrijdingsfeesten overal goed verlopen.
Greet, mooi die alleen verlichte kerktorens. Bakens in woelige dagen.
Inderdaad Sjors komt met ons kennis maken en met Sam. Dat kan op het veldje hier naast het huis. Het zal in het begin aftasten zijn, maar uiteindelijk wel goed komen.
Uiteindelijk komen zowel Sam als Sjors bij ons in juli/augustus op loge en ze overkappen elkaar 10 dagen. Dus 10 dagen samen. Dat vergt wel wat aandacht.
Verder zien wij nu wel hoe de dag gaat verlopen.
Nog even een puzzel maken  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 6 Mei 2026 10:14:45 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen,
Greet een prachtige foto van de verlichting van de windmolens en de kerktoren.
de puzzel ga die zo maken van Ameland straalt echt rust vanuit.
Stadmuseum in het veen leuk om daar eens rond te kijken.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 6 Mei 2026 16:08:46 Onderwerp: |
|
|
Goedenavond allemaal
@ Sibilla
En lekker gegeten in het Spoorhuis ?
Met het glasvezel gedoe zal het vast wel goed komen vermoed ik .
@ Henny
En is de kennismaking tussen Sjors en Sam goed gegaan ?
@ Joke
Prachtige foto van het water met het raapzaad op de oevers .
Leuk het Veens schaapje .
Ik wens jullie een fijne avond .
Voor de dijk bloeit het koolzaad
Koolzaad van dichtbij:
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 6 Mei 2026 17:17:51 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hoi allemaal.
Ben blij dat de festiviteiten goed zijn verlopen, alles weer normaal. De vlag van Zuiderhof hangt ook weer, Wil werd er voor bedankt.
Hoe verliep de kennismaking van Sjors met Sam, Henny? Ging goed natuurlijk, dat kan niet anders bij jullie. Je puzzel ban het Amelandse strand maak ik dadelijk. Herkenbaar, dat strand, wij waren er meerdere keren. Zoveel rust straalt er van deze foto.
Joke, leuk dat museum, en zo dichtbij huis ook nog.
Greet, koolzaad vind ik zo heerlijk lenteachtig, dan weet je dat het voorjaar is. Ik zag het ook vaak als ik over de Veluwe naar Nijmegen reed, langs de A12 bij de viaducten en de dijken. Mooi dat je dat zo op de foto kon krijgen.
Het Spoorhuis is altijd gezellig, we kwamen er ook nog de zwager en schoonzus van mijn zus tegen, die gingen daar ook een hapje eten. En nog meer bekenden. Mijn neef vindt het dan een eer om zijn oom en tante te bedienen, al krijgen we het eten natuurlijk niet gratis.
Vanavond is alles weer normaal: broccoli met aardappels en een hamburger. Allemaal nog in huis, ik hoefde er niet voor naar de winkel. Zo ruimt de koelkast lekker op, is ook mooi meegenomen.
Vanavond een beetje tv kijken en morgen eerst weer sporten. Vandaag heb ik wel gezwommen, oefeningen gedaan in het water. Deze badmeester trekt er stevig aan, het is net Nederland in beweging. Dat is ook niet mis hoor, kan ik je verzekeren. Als ik er aan denk doe ik wel mee op de dagen dat er niet gezwommen of gesport wordt. Hoewel stofzuigen en stof afnemen ook sport is.
Nou mensen, nog een fijne avond gewenst.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 6 Mei 2026 17:40:22 Onderwerp: |
|
|
Wat een mooie foto's weer!
Hier bloeit ook veel koolzaad.
Maar je ziet ook veel pipkruid, dat vind ik zo lekker ruiken.
Ik ga vanavond de puzzel maken.
 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 6 Mei 2026 17:40:22 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|