50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 238, 239, 240 ... 250, 251, 252  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Greet

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2026 10:20:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:

Greet: mooi dat vuurwerk, je zou denken dat ze bij deze extreme hitte geen vuurwwerk afsteken ivm droogte?

.

Dit vuurwerk is afgestoken vanaf een ponton dat midden in de haven lag , dus heel heel veel water eromheen en in de buurt.

Prachtig je foto van het oude schuurtje .

@ Sibilla
De Pinksterfeesten hier hebben niets te maken met de betekenis van Pinksteren , de uitstorting van de Heilige Geest .

Pinksterfeesten hier houd het volgende in ( stukje uit Wikipedia gekopieerd )
De Pinksterfeesten worden georganiseerd tijdens Pinksteren door de zeil- en roeivereniging Neptunus, met tal van feesten en activiteiten. Tot de hoogtepunten behoren het traditionele sliksleeën (Gronings: Krait'n) in het slik op een drooggevallen stuk van de Eems nabij het strand van Delfzijl, en het traditionele feest op de dijk met op pinkstermaandag optredens van landelijk bekende artiesten. De pinksterfeesten worden traditioneel afgesloten met een groot vuurwerk op de avond van pinkstermaandag.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 26 Mei 2026 10:20:23    Onderwerp:

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2026 11:16:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet schreef:
Dagmar57 schreef:

Greet: mooi dat vuurwerk, je zou denken dat ze bij deze extreme hitte geen vuurwwerk afsteken ivm droogte?

Dit vuurwerk is afgestoken vanaf een ponton dat midden in de haven lag , dus heel heel veel water eromheen en in de buurt.

Aha, dat verklaart het.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2026 12:10:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag ,

Dagmar fleurig dat stationnetje heel mooi en ook dat oude schuurtje.
Greet wat prachtig vuurwerk om te zien naar de Pinksterfeesten.
Sibilla prachtig die waterlelies en er maar een rustig dagje van maken.
Henny jij naar het ziekenhuis voor oogprik en onderzoek.
Het is hier behoorlijk warm en vanmorgen de laptop weg gebracht voor
kleine beurt en nieuwe software ben hem wel een poosje kwijt.
Dus doe het nu met de smartfone.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2026 15:24:36    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Mooie klokgevel, Joke. heb je dat met je smartphone gedaan? Moest je hem dan niet eerst overzetten op je laptop? Dat doe ik nl. altijd. Maar wellicht kan het ook anders, ik weet het niet.

(Wil is vliegen aan te vangen met ene keukendoek] Laughing ) Hij vindt dat je die beestjes niet dood moet maken, ik gebruik altijd een vliegenmepper. Hij zet ze levend in de tuin. Soms komen ze binnen als de hordeur niet goed gesloten is of als de voordeur open staat.

Greet, je uitleg van de pinksterfeesten is juist. het heeft niks te maken met het echte Pinksterfeest. Wel goed dat ze vanaf een ponton doen in plaats van op het land. Zo voorkom je dat droog gras in de fik vliegt. Dagmar heeft dat ook begrepen, zie ik.

Ik ga muziek studeren, je moet toch wat. Hoewel het al ver in de middag is, is het nog behoorlijk warm. We blijven dus maar binnen.
talanta op vlinderstruik
[url=https://ibb.co/5fnbDvD][/ur
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2026 19:11:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is hier ook ontzettend heet.
Geen puf meer voor iets na zo'n warme dag.
We hebben wel waaiers in de klassen maar het blijft heet.
Fijne avond allemaal, ik blijf buiten in de schaduw. 🤗
Henny

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2026 09:30:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Goede morgen allemaal
Helaas doet mijn pc het weer niet en gaat ie weer terug naar de leverancier Twisted Evil
Dus weer geen plaatjes en puzzels Rolling Eyes
Mijn oog is vooruit gegaan, maar toch nog wat vocht achter het oog. Nog een cessie van die prikken. Gisteren blijkbaar een adertje geraakt. Ik heb nu een half bloeddoorlopen oog. Of ik gebokst heb Very Happy
Mensen, Maandag 31 graden en gisteren 33 graden. Wat ben ik nu blij met de airconditioning. Heerlijke temperatuur binnen. Ik had niet gedacht dat ik dat ooit zou zeggen. Ook op de slaapkamer. Een uurtje van te voren aangehad en we hebben een koele slaapkamer. Wel weer uit toen we gingen slapen en toen een van ons twee weer wakker werd voor een p pauze de raam open gezet. Toch weer frisse lucht binnen tijdens het slapen Very Happy
Anky, het is nu ook wel erg warm in de klassen. Ik heb het met jullie te doen

Dagmar, leuke stationnetjes. Dat doet mij denken aan het miljoenen lijntje in Limburg en de stoomtram tussen Hoorn en Medemblik. Heb je er een tochtje mee gemaakt? Very Happy

Greet, ik merk dat precies weet hoe mijn overwinning voelde op dat mergelgrotten bezoek.
Ik weet zeker dat het mij volgend jaar niet meer gelukt zou zijn. Dit pakken ze mij niet meer af.
O Ja, die fotos van die kikkers en vuurwerk. Mooi hoor.
Sibilla, wanneer vertrekken jullie? Very Happy
Neem mij niet kwalijk dat ik niet iedereen gehad heb, maar het is priegelen op zo'n oud tabletje
Maak er een fijne dag van Very Happy
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2026 10:28:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Sibilla mooi die vlinderstruik met de atlanta erop.
Maak met mobiel foto's en dan met postimages de foto is wel een stukje kleiner.
Anky ja is nu wel afzien met die warmte.
Greet ben jij nog wezen fietsen !
Het is hier gelukkig een klein stukje koeler en de schilders zijn hier nu bezig.
De rose lupine.

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2026 11:56:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny wat vervelend weer een oogprik en dan ook nog een blauw oog.
Ja met dit weer is een airco in huis heerlijk, ben al blij dat het vandaag minder warm is, is niet aan mij besteed die hoge temperaturen vanaf 30 graden.

Sibilla: ik zet spinnetjes etc ook altijd buiten en vliegen probeer ik altijd door het raam er uit te laten vliegen, ik vang alles met een glaasje over het beestje, papiertje op het glas schuiven en dan naar buiten kieperen Very Happy .

Joke prachtige foto van dat huis en ook je lupione mag er zijn, prachtige bloemen vind ik dat.

Vanmorgen eerst even de auto door de wasstraat en vanmiddag bowlen en steengrillen met team-uitje in Veenendaal.

Prachtig huis vond ik dit in Wales met al die torentjes.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2026 15:58:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar, geen blauw oog, maar het oogwit is bloedrood, dus bloeddoorlopen. Waarschijnlijk door de bloedverdunners. Als je dan maar met die oogprik net een adertje raakt is het een 'bloedbad' . Geen blauw oog. Zo agressief zijn de oo artsen in ons ziekenhuis niet Laughing

Joke, de lupine. Die heb ik hier al heel lang niet meer gezien. Zover ik weet zijn de zaadjes heel goed voor de grond en vruchtbaarheid Very Happy
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2026 17:05:37    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Henny, vervelend dat oog en pijnlijk, lijkt me. Of vergis ik me daarin? Een bloeddoorlopen oog is geen gezicht, maar ja, het kan even niet anders.
Een airco, het lijkt me wel fijn, al hebben wij die niet. We doen het met ventilatoren overal. En de ramen dicht bij hitte, open als het koeler is.

Joke, die lupine is fantastisch mooi. Bij mij worden ze altijd opgegeten door de slakken, weet ik nu. Ze verdwijnen gewoon en ik weet nu hoe dat komt. Maar de jouwe is wel mooi. Zijn de schilders bezig? met die hitte? Dat zal afzien zijn voor die lui. Hoewel het nu een stuk beter te behappen is.

Anky, het zal in de klaslokalen ook wel bloedje heet zijn, ach gossie, die kinders. Vandaag is het beter te doen voor ze.

Dagmar, dit huis is idd prachtig. En je hebt er een mooie foto van gemaakt.

Vanmorgen was het nog best een beetje fris toen ik naar het zwembad ging. Had natuurlijk geen jas aan. Later viel het wel mee en nog later was het warm genoeg zonder jas of iets in die geest.
Ik heb mijn abonnement van Amicitia per 1 januari 2027 stopgezet. Want ik neem na het concert afscheid, dan stop ik definitief, dat had ik geloof ik al gezegd.
Nog een weekje, dan gaan we met vakantie. Morgen eerst naar de kapper. Verder hoeft er niet zoveel.
Heb het goed vanavond allemaal.

het zier nu echt zo uit, paars geluk.
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2026 18:05:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Goidag allemaal .

@ Joke
Prachtige foto van het huis met trapgevel en wat staat de lupine er ook heel mooi op .
Ik ben vanmiddag wel een stukje wezen fietsen , was aangenaam fietsweer .

@ Anky
Het zal vandaag nog wel heel warm geweest zijn in de klas , buiten was het nu wel aangenaam .

@ Dagmar
Prachtige foto van een héél mooi huis , mooi ook de stenen muurtjes er om heen .

@ Henny
Ook al is nog niet alles goed wat je oog betreft , je weet nu wel dat de spuiten tot nu toe geholpen hebben , dat is toch positief nieuws .
Vervelend dat je pc er weer de brui aan heeft gegeven .

@ Sibilla
Mooie foto van de vlinderstruik en de paarse blommekes .
Nog even afzien dus en dan niet meer de deur uit hoeven voor Amicitia . Voordat je het weet ben je onderweg naar je valantiebestemming....... de tijd gaat zo snel 😊

Zal Kees op pad zijn met zijn Caddy ?

Foto
Inkarnaatklaver

geel en rood van het raapzaad en de klaver
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 28 Mei 2026 08:18:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Goede morgen allemaal
Greet, tjee, wat een groot veld vol klaver. Dat ras zie ik hier niet zo vaak meer en ze zijn zo mooi
Je hebt gelijk met de ogen betreft.
Ik zie die grijze 'vingerafdruk' niet meer in mijn linkeroog, in mijn zichtveld. Dus ik was al helemaal blij, maar het kan nog beter, blijkbaar. Als al die lekkende vaatjes dicht zijn en het vocht weg. Dan gaan we er gewoon mee door Very Happy
Sibilla, mijn oog voelt wat zwaar en en schraal aan. Dat hoort er bij, maar dat wilt niet zeggen dat je er niet moe van wordt. Met het kijken. Dan maar tussendoor even de luiken dicht en even rust geven. Dat heeft zijn tijd nodig

Joke je hebt prachtige foto s gemaakt in Wales. Een totaal andere wereld dan waar wij normaal in leven.
Een beetje een wereld wat ik vaak tegen kom in de SF boeken die ik regelmatig lees Very Happy
Anky, nu wat minder warm in de klassen, maar warm blijft het
Gisteren vonden wij het wel lekker buiten en veel buiten gezeten. Smile

Al even van Kees niets gehoord Wink

Vanmiddag de pc wegbrengen. Gisteren was hij dicht door omstandigheden. Ik hoop dat hij nu wel open is

Mensen, ik wacht nog even op de prikster en dan gaan wij op beddengoed jacht. Opeens lijkt veel aan vervanging toe.
Geniet van de dag Laughing
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 28 Mei 2026 12:33:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedmiddag allemaal,

Dagmar wat een unieke foto echt mooi om te zien dat huis met torretjes erop.

Greet dat is echt een heel veld met klaver prachtige foto en kleur.

Henny fijn om te lezen dat het beter gaat met je linkeroog en voelt niet lekker aan ja dat heeft zijn tijd nodig.
en te hopen dat de pc nu goed wordt afgestemd is wel belangrijk.
Sibilla dus nog een aantal maanden en na het concert afscheid nemen en nu uit kijken naar de vakantie.
Mooie foto van die paarse bloemen leuk zo in het rond.
Zo de laptop weer terug wel fijn en kan er weer een jaar tegen.

Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 28 Mei 2026 15:30:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Goidag allemaal

@ Henny
Dat je moe wordt van het kijken met het oog waar je voor behandeld wordt kan ik me heel goed voorstellen ( spreek uit eigen ervaring ) , sterkte er verder mee .
En succes gehad met je beddengoed jacht ? Dat is vaak zo als er iets is dat aan vervanging toe is volgt er in korte tijd meer , is mijn ervaring.

@ Joke
Jij kan dus weer een jaartje vooruit met de laptop .
Wat een mooie en leuke foto van de grote geiten en de jonkies . Leuk om daar een poosje naar te staan kijken he , ze kunnen leuke capriolen uithalen .

Ik wens een ieder een fijne avond .

Foto :
Lissen / irissen

Uit wikipedia :
Botanische naam: Iris is de officiële wetenschappelijke geslachtsnaam.
Nederlandse naam: Lis is de officiële Nederlandse benaming voor dit plantengeslacht.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2026 08:33:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal op deze weer zonovergoten dag
Greet, de lossen waren een van de lievelings bloemen van Vincent van Gogh Very Happy
Gisteren weer bloed geprikt en de volgende keer is eindelijk over 4 weken. Eindelijk weer stabiel.
Mijn pc is op zijn vroegst dinsdag klaar. Er moet een nieuwe printplaat of zoiets in en die moet besteld worden Twisted Evil
Juist nu vlak voor de meeting op 6 juni Rolling Eyes
Maar goed, daar is ook wel weer een mouw aan te passen...
Sibilla, nu is het al kort dag voor de vakantie. Jullie kunnen afstellen Very Happy
Joke die geitjes maken echte bokken sprongen. Echt leuk dat jonge grut.
Greet, geslaagd voor een laken. De rest was uitverkocht. Dekbedovertrekken hebben we nog meer als genoeg. Het gaat vooral om de onderlakens. Volgende week nog eens kijken op ze weer binnen zijn en dan nog een bij kopen Anky succes op school. Vanaf zaterdag zou het wat minder warm worden.

Geniet van de dag
Very Happy
Terug naar boven

Geplaatst: 29 Mei 2026 08:33:44    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 238, 239, 240 ... 250, 251, 252  Volgende
Pagina 239 van 252

Ga naar: