 |
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Henny

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1092 Woonplaats: Nuenen
|
Geplaatst: 29 Mei 2026 08:38:57 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal op deze weer zonovergoten dag
Greet, de lissen waren een van de lievelings bloemen van Vincent van Gogh
Gisteren weer bloed geprikt en de volgende keer is eindelijk over 4 weken. Eindelijk weer stabiel.
Mijn pc is op zijn vroegst dinsdag klaar. Er moet een nieuwe printplaat of zoiets in en die moet besteld worden
Juist nu vlak voor de meeting op 6 juni
Maar goed, daar is ook wel weer een mouw aan te passen...
Sibilla, nu is het al kort dag voor de vakantie. Jullie kunnen afstellen
Joke die geitjes maken echte bokken sprongen. Echt leuk dat jonge grut.
Greet, geslaagd voor een laken. De rest was uitverkocht. Dekbedovertrekken hebben we nog meer als genoeg. Het gaat vooral om de onderlakens. Volgende week nog eens kijken op ze weer binnen zijn en dan nog een bij kopen Anky succes op school. Vanaf zaterdag zou het wat minder warm worden.
Geniet van de dag
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 29 Mei 2026 08:38:57 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

Geregistreerd op: 22 Aug 2024 Berichten: 1124
|
Geplaatst: 29 Mei 2026 10:02:03 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Weer een bloedhete dag, ik kijk er niet naar uit en hoop dat het flink gaat regenen maar het is allemaal maar beperkt voornamelijk in het oosten en zuid oosten vallen de buien dus benieuwd of er hier uberhaupt wel iets gaat vallen.
Verder weinig nieuws te melden vandaag eigenlijk.
Hierbij de laatste foto uit Wales, een nog jong schaap, dieren hebben daar nog enorm de ruimte om in de natuur rond te lopen op de rotsen.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1496 Woonplaats: Veenendaal
|
Geplaatst: 29 Mei 2026 12:20:05 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag,
Op deze warme dag is hier 33 graden buiten maar gelukkig in huis aangenaam.
Alles maar goed dicht houden en vanmorgen even een bakkie koffie bij Duck gedaan.
lekker onder de parasol buiten met een windje goed te doen.
en mag van mij wel gaan plenzen een goede regenbui
Henny toch nog geslaagd voor een laken gebruik jij geen hoeslakens.
en ja dus even geen laptop en de meeting schiet ook al op leuk om naar uit te kijken maar voor jou wel veel regelen .
Greet wat mooie die kleur van de lissen
Dagmar een mooie foto van dat schaap uit Wales.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1092 Woonplaats: Nuenen
|
Geplaatst: 29 Mei 2026 13:31:23 Onderwerp: |
|
|
Joke, hoeslakens bedoel ik ook. . Zo gewend aan lakens te zeggen.
Ik heb geen laptop. Manlief wel
Ik houd het nog op een ouderwetse Personele Computer. Daar heb ik meer feeling mee.
O Ja, nog iets leuks
Ik pas regelmatig op de kat van de heel schuin overburen. Nu hadden ze veel te veel potgrond voor in hun border besteld. Nu hadden ze dat gratis aangeboden voor de buren en woonblok. Ik kon wel wat gebruiken. Een a twee kruiwagens om de voortuin wat op te vullen.
Dat bleken niet een of twee kruiwagens te zijn, maar zeven hahahaha. De man heeft het zand keurig naar ons gekruit en Peter heeft het uitgeharkt en zo gelijk verspreid tussen de struiken en planten.
De rest van het zand hebben ze op marktplaats weten te verkopen.
Iedereen blij  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 300
|
Geplaatst: 29 Mei 2026 13:34:20 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag ,
@ Henny
Fijn dat het bloedprikken pas weer over 4 weken hoeft , mooi dat het nu stabiel is.
Vervelend dat je het zonder de pc moet doen , maar gelukkig heb je wel een andere mogelijkheid om het www op te gaan .
Leuk verhaaltje , kwamen jullie makkelijk en goedkoop aan de potgrond.
@ Dagmar
Hele mooie foot van het jonge schaap , in Wales doen ze zo te zien niet aan van die oerlelijke oormerken , maar het " geverfde " kenmerk in de vacht vind ik ook niet mooi maar ja je moet wat he om individuele schapen te kunnen identificeren.
@ Joke
Je had dus vanmorgen nog even een oepke , ja de rest van de dag zal het in huis beter toeven zijn dan buiten .
Een héle mooie foto van de sierui met de hele mooie kleur .
Ik wens een ieder een fijn weekend
Foto : Indiase meidoorn
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 603 Woonplaats: Vinkeveen
|
Geplaatst: 29 Mei 2026 14:44:31 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Ja Greet, dat zijn irissen. Of lissen, zo kennen wij ze ook. Ze groeien langs de slootkanten bij ons. Mooi gezicht trouwens.
Henny, ben je geslaagd in je beddenjacht?
Joke, je laptop is weer tiptop, je kunt weer een jaar vooruit. Laat je dat altijd doen, zo'n apk?
De geitjes in de wei, is dat een kinderboerderij, die ik daar zie?
Gisteren begon ik hier aan, maar er kwam, zoals gewoonlijk , weer wat tussen. En daarna vergat ik het gewoon.
Vandaag is het toch minder warm, hoewel een tikje broering.
we zij op een handstofzuiger uit geweest, naar de Lidl. Daar schijnen ze die dingen te hebben. het winkelcentrum, waar die Lidl zit, is helemaal vernieuwd, de winkel ook. Maar ze hadden wel steel stofzuigers en die hoeven we niet. Dan maar even kijken bij de ALDI. Daar hadden ze die ook niet, maar wel nog voldoende ijs en kipschnitzels. Die heb ik maar meegenomen, kunnen we voorlopig even vooruit.
NU gaan we binnenkort maar in Abcoude kijken voor een handstofzuiger. Wil vindt dat toch wel makkelijk, vooral voor de auto.
Ik heb eigenlijk niks bijzonders te melden, de was hangt buiten, die is nu wel droog.
De bel gaat, ik heb een glas besteld.
Dat ziet er leuk uit, dat glas. Als de bewoonster hem niet wil hebben, hou ik hem zelf.
Er valt een buitje met grote druppels. Snel even de was binnenhalen. Wil haalt het scherm omhoog en bergt de tuinstoelen op. Goed voor de tuin, dat wel.
vogeltjes aan het overgebleven brood, achter ons vakantiehuisje in de Achterhoek in 2019 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 603 Woonplaats: Vinkeveen
|
Geplaatst: 29 Mei 2026 15:01:09 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Ik loop een dag achter zie ik.
Het is vandaag al de 29e. Dus vandaag kwam dat glas binnen en ook vandaag viel dat regenbuitje. En het is nog steeds broeierig warm, ja.
Ik zie een schaap in een weiland in Wales en een mooie uienbol, helemaal in bloei.
En Indiase meidoorn bij Greet. Ja, alles staat nu in bloei of komt er aan. in de voortuin bloeit hier ook de rododendron, die brengt kleur tussen de voortuinen van de buren en van ons.
Henny, wat grappig van die potgrond. 7 kruiwagens, hahaha, dat is behoorlijk veel.
Joke, de koffie bij Duck is vast heel lekker en het is ook gezellig. En je bent er even uit, want in huis zitten de hele dag is ook niks. Maakt niet uit of het warm is of niet, even eruit is ook goed voor de mens.
Ik maak alvast de dingen klaar voor de vakantie. Papieren enzo. Het kan maar gedaan zijn.
Hoe zou het met Kees zijn? Veilig in zijn campertje of thuis bij moeders in de tuin? We zullen het wel merken, hij komt vast wel weer vertellen hoe en wat.
Ik vind dit wel een gezellige corner geworden. Af en toe komt er eens iemand anders binnenwippen, meestal zijn het vaste klanten. Koffie, thee en wat erbij, ze zijn er altijd. Zelf ben ik ook wel eens afwezig, maar altijd is er iemand die de tent opengooit. Dat doet me plezier.
Voor vandaag nok ik er mee. heb het goed allemaal.
beeldengroep in een tuin ergens in Zuid-Limburg, gemaakt in 2024 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 300
|
Geplaatst: 29 Mei 2026 16:14:35 Onderwerp: |
|
|
Hier zakt de temperatuur zienderogen , het is heel hard gaan waaien en in de verte hoor ik het onweren .
Wat er uit de bui komt die er aankomt dat zal ik later weten .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1496 Woonplaats: Veenendaal
|
Geplaatst: 29 Mei 2026 16:59:46 Onderwerp: |
|
|
Greet die indiase meidoorn staat er prachtig op .
Henny zo dat was dan best wel handig die potgrond voor in de tuin
en helemaal gratis🫠
Sibilla wat een prachtig beeldhouwwerk momument voor de muziek
en komt uit Thorn het witte stadje en hebben ook een mooie kerk.
Zijn daar ook geweest jaren geleden.
De geitjes in de wei zijn van de mensen zelf dus niet vanuit een direnkampje.
Wouw Greet zo wat een donkere lucht bij jou prachtige opname.
Hier nog geen druppel gevallen en erg benauwd buiten.
Fijne avond allemaal.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1092 Woonplaats: Nuenen
|
Geplaatst: 30 Mei 2026 11:02:06 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Hier gisteren wel winderig geweest, maar ook erg warm. 34 graden, maar door de wind voelde het niet zo warm aan. Maar als 32 graden
Binnen wel de airconditioning aan gehad en lekker door kunnen lezen
Verder een beetje gewaaid. Even wat donker bewolkt en verder geen druppel gevallen
Vanmorgen is de tuinman ook geweest en nu ziet het er keurig uit en kan het er weer even tegen
Na het eten nog wat boodschappen
De tuin man komt zo, met de auto terug om een bureautje op halen
Daarvan doen de lades het niet goed en Peter had dat als klacht opgegeven en vroeg om nieuwe dragers voor de lades
Kreeg een heel bureau opgestuurd
Dat bureau staat er nu en met de oude is de tuinman blij mee. Een paar nieuwe schuivertje s, of hoe dat heet bij de bouwmarkt halen. Wat knutselen en een van zijn dochters heeft een eigen bureau. Iedereen blij
Sibilla, een bijzonder beeld waar je wel vrolijk van wordt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 603 Woonplaats: Vinkeveen
|
Geplaatst: 30 Mei 2026 11:33:45 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen allemaal.
Henny, een nieuw bureau is altijd fijn. Goed dat het oude een goede bestemming krijgt bij de tuinman.
Hier heeft het ook gewaaid, dat was wel lekker want behoorlijk warm.
Er viel ook wat regen, niet veel. Ik had nog net mijn wasje droog. Jongste dochter kwam langs, die haalde haar schouders op want haar was hing nog buiten. Nou ja, zei ze, het droogt vanzelf wel weer.
Nu is het ook zonnig, maar minder warm. Hoewel... wil heeft toch de potplanten maar extra water gegeven en ook wat slierten van de blauwe regen afgehaald. Dat groeit als een gek, zul je zien als we terugkomen van vakantie.
Die komt al aardig dichtbij, ik heb de papieren even nagekeken of alles klopt.
Kreeg ik bericht van de NS dat mijn ov-chipkaart is verlopen. Dat wist ik natuurlijk al, maar niet hoeveel er nog op stond: 17, 95. Toch een leuk bedrag om terug te vragen. Dat kon online, maar ook met een formulier. ik heb voor het laatste gekozen, omdat ik online een account moet aanmaken. Alleen om mijn geld terug te krijgen! Daar heb ik geen zin in, dan maar een formulier. Daar heb ik wel een paar kopietjes van gemaakt, voor het geval dat.
Greet, dat is een mooie foto, ik hoop dat het onweer meeviel
Joke, ja, het was in Thorn, het witte stadje. Leuk dat je daar ook geweest bent. Ik was er regelmatig, we hadden altijd een lunchpauze in Thorn als we naar Banneux gingen. Nu ga ik niet meer mee, die tijd is geweest. Wij waren er ook tijdens een vakantie met mijn schoonzus en haar dochter.
Is dat een bloem in een vetplant? Ik kan even niet zo gauw op de naam komen, maar ik herken hem wel. Wij hadden die ook, ze bloeien hele lang.
mijn egeltje. Ik heb 'm nog steeds maar hij staat nu ergens in de tuin. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 300
|
Geplaatst: 30 Mei 2026 15:40:57 Onderwerp: |
|
|
Goedendag allemaal
@ Joke
Prachtige foto van de bromelia zo met 2 kleuren kende ik ze nog niet . Ik heb er zelf 1 die effen rood bloeit .
@ Henny
Mooi dat jullie op een gemakkelijke manier van het bureautje afkomen en dat het een 2de leven krijgt .
@ Sibilla
Het heeft wel lange tijd in de verte gerommeld maar wij hebben hier geen regen gehad , wel in het zuid- oosten van de provincie heeft het behoorlijk gespookt . Wel zijn er hier wat bomen en takken gesneuveld door de storm wind die hier gisteren even was. Hier was het vandaag heerlijk weer , ik ben veel buiten geweest. Wat een leuk egeltje staat er bij jullie in de tuin 😊 € 17,95 is inderdaad nog een leuk bedragje mooi dat de NS je er ook op attendeerde dat de OV - chip kaart verlopen is.
Ik wens jullie een mooie avond .
Foto : Margrieten , heel veel margrieten

Laatst aangepast door Greet op 30 Mei 2026 16:29:29; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 603 Woonplaats: Vinkeveen
|
Geplaatst: 30 Mei 2026 15:54:51 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Ik zie geen margrieten Greet, alleen post images. Er ging vast iets mis.
Er is hier ook niks gevallen, geen onweer ook. Geen bomen omgewaaid, ganz nichts.
Wil is naar Portengen voor een optreden. Ik ga dadelijk ter kerke, ik ben lector vandaag.
Fijne avond allemaal.
boom bij Zuiderhof, al eerder geplaatst geloof ik
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 300
|
Geplaatst: 30 Mei 2026 16:31:41 Onderwerp: Re: Sibine's coffeecorner |
|
|
| sibilla80 schreef: | Ik zie geen margrieten Greet, alleen post images. Er ging vast iets mis.
|
Er is/ was zeker iets mis .
Toen ik ze geplaatst hebt waren ze wel zichtbaar . Maar goed ik heb 2 site's waarmee ik hier foto's kan plaatsen , dus nu er maar geplaatst met de andere site . |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

Geregistreerd op: 22 Aug 2024 Berichten: 1124
|
Geplaatst: 30 Mei 2026 16:45:40 Onderwerp: |
|
|
Sibilla prachtige foto van die beeldengroep.
Binnenkort lekker op vakantie, altijd leuk.
Ik las iets dat OV kaart verdwijnt er nu een OVpay komt met verschillende manieren om te betalen.
Ik betaal nu mocht ik al een keer met de trein/bus gaan (komt niet zo heel veel voor) gewoon met mijn betaalpas, dat vind ik handiger, weer een pas minder en het werkt uitstekend.
Henny: jij "ritselt" ook van alles, tuinaarde gratis krijgen en bureautje weer doorschuiven naar buurman, iedereen blij.
Joke: mooie foto van de sierui (wist niet dat dat het was, maar dat heeft Greet weer opgehelderd).
Greet: practige foto van dei dondere lucht vol met regen.
En de margrieten zijn zoals Sibilla al opmerkte onzichtbaar.
Kees inderdaad al even niet gezien hier op de site, hopen dat het goed met hem gaat.
Fijne avond allemaal.
Zie nu net dat Greet de margrietjes er toch opheeft gezet, kruisten onze postings. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 30 Mei 2026 16:45:40 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|