50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 242, 243, 244 ... 248, 249, 250  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Greet

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2026 08:18:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Kees schreef:
Aanvankelijk probeerde ik het met Faststone maar de proefperiode was voorbij dus dat was kiezen tussen betalen of, in dit geval dus Gimp gebruiken.

Met FastStone Image Viewer 8.4 kun je ook heel veel en deze is gratis voor persoonlijk gebruik .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 4 Jun 2026 08:18:04    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2026 08:41:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Goede morgen koffie genieters
Over foto 's geen kaas gegeten dus ik lees alleen maar wat jullie er over schrijven. Wie weet blijft er nog wat van hangen als opgedane kennis
Ik heb mijn speech klaar
Ik werk graag met steekwoorden en vertel mijn verhaal. Steekwoorden gebruik ik vooral voor namen en jaartallen. De rest uit mijn hoofd, maar aangezien het vooral oude kennis ophalen was is het prettig om te vertellen Very Happy
Helaas, mijn pc nog niet terug. Twisted Evil Het is nu heel kort dag. Nog even vanmiddag naar een andere goede kennis of zij nog weetje weet, maar ik denk dat ik het wel heb. Een kop thee en wat gedachten uitwisselen is ook nooit weg
Dadelijk naar de podoloog van een pedicure behandeling en zo meer en wij kunnen er weer tegen.
Geniet van de dag Very Happy
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2026 09:26:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Greet wat een prachtige kleur van deze Lupine en gebruik ook regelmatig
de FastStone Image Viewer 8.4 om iets te bewerken.
Kees bedankt voor het recht zetten van het huisje met trapgevel.
Sibilla en vast al de koffer aan het pakken.
En zie het gewoon als een hobby om foto's te maken en doe er verder niet zoveel mee .

Laatst aangepast door joke op 4 Jun 2026 17:31:29; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2026 11:12:34    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Joke
Mag ik een beetje spelen met je fazantfoto ? Zo als het nu is is het al heel mooi om te zien , maar er kan iets aan verbeterd worden waardoor het nog iets mooier wordt ( vind ik ) Ik vind het toch wel knap dat je de gauw overstekende fazant er zo op hebt gekregen .
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2026 11:24:51    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen dames en heer Very Happy
De koffer is gepakt, morgen gaan we op stap. Eerst naar Helmond, zaterdag naar Zeeland (in de Peel!). Henny kent dat vast wel, het is in haar buurt. Denk ik. In ieder geval dichter bij Helmond dan bij Vinkeveen.

Ik zie mooie foto's, van een Pauw, van een overstekende fazant, van een spreuk over goudvissen in Veenendaal, windmolens van Dagmar, lupinen van Greet, een trapgevel bij Kees. Stond die niet recht dan?
Ik heb weinig verstand van foto's bewerken, leer hier nog het een en ander. Meestal bewerk ik foto's op mijn laptop, bijsnijden en belichten enzo.
Een gewoon fototoestel maakt mooiere foto's, je kunt daar beter mee spelen wat belichting en afstand betreft. Ik maak vaak foto's met mijn smartphone, gaat ook prima, maar daar kom ik niet zo heel ver mee qua afstand. nadeel van een gewoon toestel vind ik dat je dat moet meeslepen. Een smartphone hou je gewoon in je hand of op een standaard voor selfies. We gebruiken allebei, want Wil kan niet goed met een smartphone overweg, die heeft liever een gewoon fototoestel.

Een lid van de kernredactie van ons parochieblad ONE heeft een interview met me gehouden over 'geloof'. Ze wi er ook een foto bij, die gaan we straks maken in de Mariagrot in onze kerk. Ik moet er persé bij staan, vindt ze. Voor mij hoeft dat niet zo nodig, ze weet dat ik erg kritisch ben wat geloof betreft, al ben ik wel gelovig.

Het regent hier af en toe, de lucht is wisselend grijs en zonnig blauw. Wil moet straks ook nog naar de tandtechniker, we willen wat benzine bijtanken en misschien vanavond uit eten. En ook nog wat boodschappen doen. Nou ja, we zien wel.

Henny, is je speech klaar? Ik snap dat je graag met steekwoorden werkt. Zelf schrijf ik mijn overweging (bij een overlijden) toch liever helemaal uit. Dan kan ik niks vergeten. Wel knap hoor van je, dat je dit kunt. Vervelend voor je dat je pc nog niet terug is.

Greet, ik snap je helemaal. Windmolens stralen rust uit en eenvoud als ze in een select landschap staan en niet te hoog zijn. Zoals bij jullie in het Noorden hele windmolenparken staan met hele hoge turbines, j, dat tast het landschap aan en het is niet fijn om dat te zien.
Dan zie ik ook liever de molens van Kinderdijk Laughing Bij ons in Wilnis staat ook een korenmolen. En langs de A2, tussen Breukelen en Abcoude staat ook een gewone molen. Dat is toch andere koek.

Anky, foto's met een nieuwe smartphone zijn idd een stuk mooier, is helemaal waar. Een gewoon toestel moet je altijd meesjouwen.
Ja, die puzzels mis ik ook wel, dat komt wel weer denk ik.

Mensen, we gaan de hort op.
groetjes voor nu.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2026 12:32:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt allemaal voor jullie reacties op mobiel of camerafoto's. Heb eens even op internet rondgesnuffeld op camera's, maar daar wordt je overspoeld en aangezien ik er geen verstand van heb ga ik me online er maar niet aan wagen en gewoon naar een camera zaak voor goed advies, maar goed het heeft totaal geen haast.
Heb gelijk ook maar even jullie aanbevolen fotoprogramma gedownload.
Ja Kees, veel foto's hier kunnen zo op het topic foto van de dag, maar ik vind het leuker om ze hier te plaatsen en ook om jullie foto's hier te zien, maar ik kijk wel vaak ff op topic foto van de dag.

Sibilla en Greet: sorry maar ik hou van windmolens of ze nu hoog en in grote getalle ergens staan of maar enkele, ik blijf ze gewoon mooi vinden en vind ze ook niet het landschap aantasten. Zo zie je maar zoveel mensen zoveel meningen.

Joke die overstekende pauw heb je leuk op de foto gezet.

Henny: een speech met enkel steekwoorden uit de mouw schudden knap hoor, wens je succes.

Greet: je foto van de lupinen is heel mooi, vind lupinen sowieso al heel erg mooi qua kleur en vorm.

Sibilla: heel veel plezier op je vakantie in Zeeland, hoop dat je lekker weer hebt. Geniet er van.

Anky: succes met je peuters op school, ik vind peuters heel leuk maar moet er niet aan denken zoveel energie elke dag om heen te hebben, zal de ouderdom wel zijn die hierbij parten speelt Very Happy.

Kees: je bewerking van de foto van Joke van het mooie gevelhuis in perspectief heeft wel tot scherpte en kleurverlies geleden vind ik of ging het enkel om het perspectief?

Dit oude schuurtje kwam ik gisteren tegen op mijn fietsrondje.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2026 16:12:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar, het ging me inderdaad om het perspectief. Gevolg van de correctie is een stukje linksonder, een scherpe punt wit. Dat krijg je al gauw als je weinig ruimte boven/onder en links/rechts over hebt om na de perspectiefcorrectie bij te snijden. Met een uitgebreid bewerkingsprogramma kun je dat wel opvullen met diezelfde (in dit geval) steentjes en echt onzichtbaar als je er handigheid in hebt. Maar dat valt onder fotobewrking voor gevorderden. De scherpte is zeker niet om over naar huis te schrijven wat je krijgt met haastwerk.
Je zou met zo'n camerawinkel kunnen afspreken dat je een camera meekrijgt om eens te proberen of een omruilgarantie. Als je duidelijk aangeeft wat je wilt dan krijg je vast een goed advies. Ga in ieder geval niet naar de Mediamarkt want daar smeren ze je vooral de duurste aan die ze aan je kwijt kunnen. Laat je niet afschrikken door de ruimere mogelijkheden bij het instellen, want je bent handig genoeg om dat onder de knie te krijgen, voor zover ik je ken. Ik denk dat je de gulden middenweg moet kiezen, niet hypertechnisch, mogelijkheid voor automatisch instellen maar naar keuze ook wat handmatige instellingen.

Joke, die eigenwijze fazant heb je toch maar mooi geschoten! Ik ben benieuwd wat Greet ervan maakt.

Greet, Faststone ziet er heel goed uit en biedt qua mogelijkheden zeer ruim voldoende voor de veeleisende amateur, lijkt mij. Ik had er een poosje geleden al eens naar gekeken maar ik heb nu eenmaal ruim ervaring met Gimp, dat veel weg heeft van Photoshop en de mogelijkheden van dat dure programma benadert. Als ik wat tijd heb verdiep ik me nog weleens in Faststone maar ik liep nu dus tegen die betaal/expiratiedatum melding aan.

Sibilla, stilzitten is er voor jou bepaald niet bij, zeg. En Anky, jouw verhalen over de kleuters vind ik altijd leuk. Elders op het forum hadden we het over kinderwens of niet maar ik zou me, afgezien van zelf kinderen hebben, geen wereld zonder kinderen kunnen voorstellen. Ik vond het op mijn spreekuren altijd erg leuk om kinderen over de vloer te hebben, uiteraard met de uitdaging om ze er door te loodsen zonder huilbui, wat me vaak wel maar helaas niet altijd lukte. En ach, soms is een lekkere huilbui ook wel een gezond teken van leven. Erg grappig was het werken met een stethoscoop. Peuters en ook wel kleuters stoppen dan van verbazing nog weleens met ademhalen waardoor je in je onervarenheid denkt dat er iets niet helemaal pluis is. Smile

Laatst aangepast door Kees op 6 Jun 2026 04:28:30; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2026 17:30:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Kees het ging jou om het perspectief een andere kijk op de foto en dat mag
Maar het hoef niet altijd perfect te zijn zo zeggen zet zelf ook eens een foto erop.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 5 Jun 2026 08:50:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Goede morgen allemaal
Tjee wat is er veel geschreven
Erg leuk om te lezen, maar om alles te beantwoorden niet
Ik zit nog steeds te pielen op mijn oude tablet met zo'n pennetje met een rubberen dop er op. En ik heb nog steeds geen ballen verstand van asa en zo
Nee, mijn pc nog steeds niet terug Twisted Evil Omdat ik toch wel van alles voor die meeting in een pb moet schrijven en dat op zo'n oude tablet wel moeilijk gaat is manlief op zijn laptop aan het zoeken gegaan. En jawel! Webtals staat er op en Peter wist zelfs mijn wachtwoord nog.
Nu kan ik niet goed overleg met de toetsen van een laptop dus heeft hij mijn toetsenbord en muis op de laptop aan gesloten.
Het werkte!
Zo was ik gered en kon ik alles sturen en schrijven wat nog nodig was zonder elk bericht appart te moeten schrijven
Nu copyeren en plakken. Klaar! Blij als een klein meisje.
Ik hoop toch wel echt dat mijn pc vandaag klaar is. Al is het alleen al voor de puzzels
Sibilla, goede reis, en ja. Ik ken de Peel wel. Veel plezier en doe leuke verhalen op
Volgende week zou het weer zonnig weer zijn. Laughing
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 5 Jun 2026 09:22:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla een fijne vakantie in zeeland geniet ervan.
Dagmar een leuke foto van dat oude schuurtje.
Zo'n pennetje gebruik die voor mobiel best makkelijk.
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 5 Jun 2026 15:04:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Goidag allemaal

@ Henny
Ik wens je een gezellige dag bij de web tale meeting . Mooi dat de laptop je nog tot dienst kan zijn .

@ Dagmar
Prachtig oud schuurtje en foto .

@ Sibilla
Fijne vakantie .

@ Joke
Leuk plaatje 😄😊

Ik wens jullie een fijn weekend .

Een papaver die door de openingen van een tuinbank gegroeid is .
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 5 Jun 2026 18:27:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Er zit een nest aardhommels in onze tuin.
Ze zijn dol op de bloemen van de rododendron.
Het is best moeilijk om daar een foto van te maken, ze zitten geen moment stil.
Ze zijn constant vrolijk brommend aan het werk.
Greet

BerichtGeplaatst: 6 Jun 2026 11:39:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedendag op deze hier stille zaterdag Wink

@ Anky
Gezellig de hardwerkende en brommende gevleugelde vriendjes bij de rhododendron .

Fijne dag voor een ieder die dit leest.

Foto .
Ik was met mijn camera op zoek naar de geitjes die daar lopen , ineens zat deze vlinder, de Atalanta , voor de lens op plusminus 20 cm afstand.
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 6 Jun 2026 14:05:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat een mooie vlinder Greet.
Die zie ik bij ons in de tuin ook wel.
We hebben veel bloeiende planten, dus best veel bijen en vlinders te zien.

Het is hier lekker weer, niet veel zon, maar ook niet veel wind.
Af en toe een spettertje regen, stelt niet veel voor.

Fijne zaterdag allemaal! 🤗
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 6 Jun 2026 14:24:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag

Sibilla lekker op vakantie en Henny druk met haar voordracht.

Greet wat leuk dat die vlinder zo vlak bij je lens zat, dan moet je altijd snel zijn in dat soort gevallen, voor je het weet is het object weer weg gevlogen.
En Anky ook al een aardhommel op haar foto.

Joke: wat een ontzettend grappige afbeelding die van goedemorgen, heel leuk.

Ik heb vandaag lekker gewandeld, best warm nog nu het droog is.

Zo direct de kwalifitcatie van monaco van de formule 1 kijken.

Allemaal bloemen in het wild ik ben blij dat dit soort wildgroei in opkomst is qua natuurbeleid.
Terug naar boven

Geplaatst: 6 Jun 2026 14:24:40    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 242, 243, 244 ... 248, 249, 250  Volgende
Pagina 243 van 250

Ga naar: