| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1016 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 7 Jun 2026 07:25:53 Onderwerp: |
|
|
Goeiemorgen allemaal. Zojuist wakker geloeid door Zoe, onze bejaarde kat, die het de hoogste tijd voor haar ontbijtje vond.
Greet, mooi die vlinder. Goed voorbeeld ook van wat je met een goeie camera kunt wat betreft scherpstellen (voor/achtergrond). De foto's van de anderen mogen er ook zijn en laten zien dat je met een smartphone een heel eind komt.
Joke, je hebt volstrekt gelijk dat ik eens wat vaker een foto moet plaatsen. Als webmaster was ik gewend om foto's van anderen te bewerken om ze op de webpagina's goed in te passen en kennelijk heb ik dat nog niet verleerd... Ik kom er maar weinig uit met mijn beperkte actieradius maar ik heb wel een foto-archief, met wat oudere foto's, dat ik naast een aantal andere zaken eens moet ordenen, dus mogelijk dat ik daar e.e.a. van kan gebruiken.
Met wat vaker spoelen lijkt de taugé zich beter te ontwikkelen, stevigere en wat langere steeltjes en wat minder ontwikkeling van die taaie dunne worteltjes. Anders wordt het afsnijden van die worteltjes en daar heb ik eerlijk gezegd niet zo'n zin in...
Zometeen een koffiebroodje in de airfryer en dan maar even genieten van een rustig dagje. Eind van de middag loempiaatjes vouwen of anders morgen maar. In de vriezer zit nog vooor dagen aan eten dus die mag best wat leger om plaats te maken voor vers spul.
Laten we hopen op wat meer zon, in de loop van de middag volgens Buienradar opklaringen. Fijne zondag! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 7 Jun 2026 07:25:53 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 7 Jun 2026 09:27:54 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Het was een erge leuke meeting.
Genoten van Weverkeshof zelf en haar dieren, tuinen, planten, en zeker niet vergeten van de gastvrijheid.
De rondleiding verliep prima. De puzzels en schrijfopdrachten erg leuk en het weer zat mee. Alleen een buitje rond 15.00 toen gingen we naar binnen .
Voor de prijs voor Broodjes en drinken, plus donatiegeld samen, voor 14 man was 14.55 per persoon voor de hele dag tot 16,30. Toen door naar de pizzeria. Daar waren we samen voor eten en drinken 33 euro kwijt. Voor die prijzen hoef je niet moeilijk te doen.
In geval van nood is het een prima locatie waar wij ook graag geziene gasten waren en voor een volgende keer weer welkom zijn.
Helaas nog steeds problemen met de foto's overzetten, maar dat is zorg voor straks. In ieder geval was de meeting geslaagd  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 7 Jun 2026 10:29:27 Onderwerp: |
|
|
Fijn Henny dat de meeting zo geslaagd was.
Daar kun je met plezier op terug kijken.
En het eten is op die manier ook niet duur.
Kees wat eten betreft krijg ik trek als lees over wat je van plan bent te maken.
Mijn favoriet is sowieso de loempia! 😋
We hebben vanmiddag dansen met live muziek en daarna gaan we met een paar anderen uit eten.
Bij de chinees, misschien kan ik wel een loempiaatje scoren. 😆
Fijne zondag allemaal! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 7 Jun 2026 11:17:36 Onderwerp: |
|
|
Een gezellig middag, Anky en ik hoop voor jullie ook dat het droog blijftGeniet er van  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 7 Jun 2026 12:14:22 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag,
Greet die papaver zo tussen het bankje prachtige zachte kleur.
zo ook de vlinder de Atalanta zo van dichtbij prachtig om te zien.
En ook nog de geitjes gezien waar je naar op zoek was?
Dagmar ook prachtig die wilde bloemen in de natuur zie je steeds vaker.
Henny jij een leuke dag gehad met de meeting en genoten van alles en lekker gegeten is dan zeker niet duur hoor.
en even kijken naar de puzzel.
De laatste dagen niet op de fiets weg geweest was veel regen en te veel wind.
Bloedooievaarsbek.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 7 Jun 2026 17:42:07 Onderwerp: |
|
|
Henny; fijn dat de meeting zo leuk en succesvol was.
En ik zie weer een puzzel....jippie
Anky: lekker dansen heerlijk, veel plezier.
Joke: mooie foto van de ooievaarsbek
Heerlijk dagje gehad, vanmorgen gewandeld, vanmiddag formule 1. Normaal is monaco de saaiste race van het jaar omdat je er moeilijk in kan halen, dat was vandaag ook zo dat inhalen bijna onmogelijk was, maar er gebeurde echt van alles, heel amusant. Max viel bij de start al uit. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 8 Jun 2026 10:31:12 Onderwerp: |
|
|
Goedendag allemaal .
@ Kees
Mijn camera komt maar zelden van de automatische stand af , het is mij teveel werk om de camera in te stellen , voordat ik daar mee klaar ben is mijn onderwerp vaak al weer uit beeld .
@ Dagmar
Mooi zoveel wildgroei bij elkaar , mooi dat dit steeds meer en meer gebeurt.
Je zondag was dus prettig gevuld
@ Henny
Mooi dat je terug kunt kijken op een geslaagde bijeenkomst en etentje .
@ Anky
En een loempiaatje gescoord of was het een loempia
@ Joke
Ik heb ook de geitjes gezien , alleen wilden de meesten niet op de foto , de ene die wel wilde staat hieronder dan ook veelvuldig op de foto.
Prachtige foto van de ooievaarsbek , mooi van kleur is het .
Spelen met een tak:
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 8 Jun 2026 13:23:33 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag
Greet: leuke foto van de geitjes.
Dat is precies waarom fotograveren soms zo moeilijk is, zelfs met een mobiel waarbij je alleen maar hoeft te klikken, voor je iets mooi in beeld hebt is het alweer veranderd.
Aangezien het weer beter was als ik had gedacht heerlijk wezen fietsen, op boerenweggetjes langs boederijen, je want bijna in niemandsland zo weinig kom je tegen (hou ik van) en ruikt altijd zo lekker, vee, pas gemaaid gras etc.
Ik denk dat ik hier zo van hou omdat ik zo ben opgegroeid in landelijk boeren gebied en oude liefde roest blijkbaar niet .
Verder weinig te melden, ga zo denk ik nog maar even beetje in de tuin werken temperatuur is zo aangenaam. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 8 Jun 2026 15:06:22 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag,
Greet dat zijn leuke foto's van die geitjes die spelen met een tak
daar kan je zo van genieten een mooi schouwspel
Dagmar heerlijk hoor om te fietsen langs de boerderijen en heerlijk rustig
niet zo veel last van auto 's die voorbij komen.
Ook wezen fietsen door het Prattenburgse Bos via Elst en bij het pontje,
even wat gedronken mooi uitzicht over de rijn .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 8 Jun 2026 16:08:02 Onderwerp: |
|
|
Mooi die weilanden met koeien en geitjes.
Die zie je hier steeds minder.
Alles wordt volgebouwd!
Zo jammer!
Ik fietste ook altijd graag tussen de weilanden, weids uitzicht.
Bos is mooi, maar ik hou meer van een open vlakte.
Waar we gingen eten was geen chinees, maar een indonesisch restaurant.
Geen loempia gegeten, maar wel heerlijke dingen met vreemde namen.
Ben ik al vergeten, maar het was echt heel lekker allemaal!
Henny, ik ga vanavond je puzzel maken,nog geen tijd gehad.
Iedereen een fijne avond! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 9 Jun 2026 09:29:03 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Daar ben ik weer. Al de naweeën van de meeting achter de rug. Mijn pc doet het bijna allemaal weer goed. Manlief kan nog steeds foto's van de mobiel niet overzetten. Van het fototoestel was geen probleem. Straks weer terug naar de leverancier
Gelukkig heb ik nog veel foto's gemaakt met mijn gewone toestel
Mijn camera komt maar zelden van de automatische stand af , het is mij teveel werk om de camera in te stellen , voordat ik daar mee klaar ben is mijn onderwerp vaak al weer uit beeld.
Greet dat is bij mij ook zo. Ik bewerk de foto wel vaak bij op de pc
Al de foto's van jullie waren weer een plezier om te bekijken.
Even een paar foto's
Bij Mario de pizzeria
En mijn meetingsverslag.
Er zijn er nog meer te lezen van andere meetinggangers.
https://www.webtales.org/?menu=webtale&werk=101923
Binnenkort komen al de foto's van de meeting op Web Tales,
Nu aan de slag! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 9 Jun 2026 11:32:22 Onderwerp: |
|
|
Hallo allemaal
Ik kom alleen melden dat ik eigenlijk niks te melden heb vandaag.
Fijne dag iedereen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1016 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 9 Jun 2026 14:48:04 Onderwerp: |
|
|
Mooi dat je pc weer operationeel is, Henny! Ik word er altijd onrustig van als een van die apparaten, smartphone, computer of tablet, buiten bedrijf zijnie. Wat zit er in dat flesje? Haarwater of zo? Je kijkt er in ieder geval blij bij. Mijn tablet gebruik ik heel veel, Het is een tamelijk geavanceerde met toetsenbordje, stylo en een fors formaat, dus er is goed op te werken als alternatief voor de laptop. Alleen wordt hij wat oudr, waardoor steeds meer apps niet meer werken omdat de Android versie mneit meer onderstend wordt. Doodzonde, want het apparaat werkt nog steeds heel goed, gewoon een ontzettend fijn ding. Mijn desktop pc staat al een poosje te niksen. Zonde eigenlijk, want die werkt het prettigste als ik hele lappen tekst verwerk of met grafieken en rekenbladen bezig ben. Die foto's overzetten moet toch niet zo'n probleem zinn? Tegenwoordig kun je dat vaak via WiFi doen maar een kabeltje werkt altijd prima als je geklooi met je netwerk hebt.
Greet, die autostand van je camera doet dan heel goed zijn werk. Ik zou die bij dieren die niet stil willen zitten zeker ook gebruiken en als het goed is heb je daar op jouw camera zelfs een aparte instelling voor.
Inmiddels ben ik rachter dat ik de taugé gewoon eerder moet oogsten, 3 ipv 5 dagen, afhankelijk van de pmgevings warmte, om teveel wortelvorming te voorkomen. Door schade en schande... Maar goed, ik heb weer een portie klaar voor gebruik. Dan toch maar een halfuurtjeof zo het verstand op nul en in ieder geval de grootste wortels verwijderen.
Vanmorgen bij de pedicure geweest due mijn voeten voelen weer als pasgeboren aan. Voor bij de borrel vanavond de (half)droge metworst maar eens aansnijden die mijn zusje vorige week voor me meebracht uit Groningen.
Wat foto's betreft ben ik tijdens opruimen wat cd's met foto's tegengekomen en nog een dia/negatievenscanner, waarmee ik oude foto's kan digitaliseren. Daar moet ik even aan toekomen want dat is best even een klusje. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 9 Jun 2026 16:58:46 Onderwerp: |
|
|
Goedenavond allemaal .
@ Dagmar
Wat betreft het houden van het boerenland kunnen we elkaar de hand geven , ook ik ben opgegroeid in landelijk gebied , geboren en getogen op een boerderij .
@ Joke
Supermooie foto van de koeien in het weiland , met het fluitenkruid en boterbloemen op de voorgrond .
@ Anky
Jammer dat het platteland bij jullie wat verdwijnt
mmm lekker Indonesisch eten , ik heb een schoonzus die uit Indonesië komt , ik wordt regelmatig verrast door haar met een Indonesische maaltijd .
@ Henny
Vervelend dat nog niet alles naar wens loopt wat betreft de pc.
Mooi verslag in woord en beeld.
@Kees
Een echte Groninger droge worst ? geniet ervan
Familie Zwaan
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 9 Jun 2026 16:58:46 Onderwerp: |
|