50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 245, 246, 247, 248, 249, 250  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Anky



Geregistreerd op: 09 Feb 2025
Berichten: 169

BerichtGeplaatst: 13 Jun 2026 09:39:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat vervelend Henny, ik kan me voorstellen dat je boos was!
Hopelijk komt het weer snel goed.

Grappig die snijbonenmolen.
Die hadden we vroeger thuis ook.
We hadden ook allerlei groenten in de tuin, die snijbonen werden zeer vers gesneden.
De grote in het grootste gat, daar moest je wel opletten.
Mijn moeder bond een plastic zak om de molen zodat de bonen niet alle kanten op vlogen maar in de plastic zak.
Daarna was een koud kunstje zonder knoeien de bonen in de pan te doen.
Waarschijnlijk heb ik die molen nog ergens in een kastje liggen! 😁

Het heeft hier overdag weinig geregend gelukkig. Hoefde geen regenpak aan.
Maar 'snachts is er veel gevallen.
Goed voor de tuin.

Fijne zaterdag allemaal! 🤗
_________________
Altijd blijven lachen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 13 Jun 2026 09:39:27    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 1085
Woonplaats: Nuenen

BerichtGeplaatst: 13 Jun 2026 10:39:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo, ouderwets gesneden snijbonen in de snijmolen noemde mijn moeder scheermesjes. Soms sneed zo'n randje in je tong of wang en zo.
Onze voorkeur gaat toch uit in zelf in korte partjes snijden. Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dagmar57



Geregistreerd op: 22 Aug 2024
Berichten: 1122

BerichtGeplaatst: 13 Jun 2026 11:29:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat vervelend Henny dat gedoe met de pc en irritant ook.

Ja ik heb als kind ook nog snijbonen gemalen in zo'n snijder, tegenwoordig haal ik ze voorgesneden, vind het wel erg llekker snijbonen, maak er meestal stampot van.

Vanmiddag.avond werken en bij thuiskomt om 24.00 uur voetbal kijken Brzailie-Mexico, dat wordt denk ik een heel leuke wedstrijd.
Fijne zaterdag allemaal.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Henny



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 1085
Woonplaats: Nuenen

BerichtGeplaatst: 14 Jun 2026 08:42:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Goede morgen koffie genieters.
Amper voetbal gezien. Misschien vanavond omdat Nederland speelt, maar dan moeten ze wel goed en spannend spelen anders zetten we een filmpje op
Straks toch naar er 50jarige trouwfeest van de oudste zus van Peter en haar man. Wij zijn volgend jaar aan de beurt
D
Dan komt er meer een periode van feesten. 25 jaar gescheiden en zo Confused

Vandaag geen puzzel, maar dat zal geen verrassing zijn.
Maak er een leuke dag van
Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dagmar57



Geregistreerd op: 22 Aug 2024
Berichten: 1122

BerichtGeplaatst: 14 Jun 2026 17:27:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Veel plezier op het trouwdagfeestje Henny.

Vannacht nog voetbal gekeken was leuke wedstrijd.
Vandaag de sportdag begonnen met de formule 1, Lewus Hamilton heeft de race gewonnen, fantastisch om hem weer eens iets te z ien winnen, het blijft een coureur van wereldklasse.
Nu nog even ff koffie na het eten en dan zou naar de 1e voetbalwedstrijd van vadaag Duitsland-Curacao, de ploeg van Dick Advocaat. Ik doe mee met de voetbalpoule van RTL niewspanel en las dat Nederland massaal hoopt dat Curacao gaat winnen, waaronder ikzelf. Zal wel niet gebeuren maar dat zou me nog eens een stunt zijn. Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Greet



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 293

BerichtGeplaatst: 14 Jun 2026 19:04:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Goidag ,

@ Henny

Nieuwe week , nieuwe kansen......... ik hoop voor je dat het een week zonder tegenvallers wordt voor je .

@ Joke
Prachtige foto van de bloemmekes .

@ Dagmar
Veel plezier met de voetbalwedstrijden nu en de komende tijd .

@ Anky
Leuk te lezen over de plastic zak om de snijbonen in op te vangen . Smile

*****************************
Canadese ganzen op het wad

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joke



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 1496
Woonplaats: Veenendaal

BerichtGeplaatst: 14 Jun 2026 19:39:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedeavond

Henny het zit je niet mee met die pc te hopen dat het opgelost wordt.
Dagmar jij naar formule 1 gekeken en nu Duitsland tegen Curacao
Helaas wordt het niet winnen voor Curacao wel jammer.
Greet zo dat zijn veel Canadese ganzen bij elkaar practige foto om te zien.
Sabilla nog niet terug van vakantie!
Fijne avond met wat je ook ga kijken op tv.

Bij het oude postkantoor in Bennekom.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Henny



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 1085
Woonplaats: Nuenen

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2026 08:41:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen. Allemaal.
Gisteren was het gezellig bij het 50 jarige huwelijksfeest. Nog lekker buiten kunnen zitten, maar op een gegeven moment vluchten wij toch wel naar binnen
Nooit gedacht dat ik dat zou doen om rokers. Zelfs 40 jaar straf gerookt, gestopt en mij nooit iets van aan getrokken van een roker naast mij
Gisteren zat ik ik tussen vier zware shag rokers en de wind stond mijn kant op. Nou, dat was zelfs voor nog te veel Laughing Laughing Laughing
Binnen was het ook goed toeven.

Gisteren ook naar het voetbal gekeken
Respect voor de Curaçaose. Ze bleven vechten tot en met de laatste minuut. Ze moeten wennen met de grote jongens te spelen, maar. Pas op! Daar gaan wij meer van horen. De wil is er Very Happy

Bij Nederland ook, maar wat een pech. In de laatste minuut ging het mis. Het was wel een heel mooi doelpunt.
Volgende ronde weer kansen.

Weer mooie gansen, Greet

En Joke, wat knus, zo die glazen bij elkaar. Very Happy

Wij gaan een nieuwe week beginnen Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dagmar57



Geregistreerd op: 22 Aug 2024
Berichten: 1122

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2026 11:42:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet: leuke foto van met de vele eenden.

Henny: fijn dat je genoten hebt van het familiefeest.

Voetbal: Curaçao verloren maar dat was te verwachten, mooiste moment vond ik nog de tranen vooraf bij Dick Advocaat.
Van het Nederlands elftal was ik niet zo onder de indruk, die moeten nog heel wat beter gaan voetballen willen ze ver komen.

Nu werken, tsja dat moet soms ook nog gebeuren Very Happy .

Fijne dag allemaal.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joke



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 1496
Woonplaats: Veenendaal

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2026 12:12:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag,

Henny een gezellig feest gehad met familie.
en ook naar het voetbal gekeken .
Heb alleen de eerste helft gezien ben niet echt een fan.
Wat wel mooi was de opening op het veld met al die mensen en de vlag
En het volkslied.




Laatst aangepast door joke op 15 Jun 2026 17:25:32; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sibilla80



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 601
Woonplaats: Vinkeveen

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2026 15:58:39    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hallo luitjes, we zijn weer in het land.
Ik lees heel veel leuks en moois. Zie mooie foto's en ook een puzzel. Henny heeft het goed gedaan met Webtales,
ik zie mooie foto's van papavers, zwanen, heel veel mensen op een plein vol oranjefans, azalea's, teveel om op te noemen. Ik kan ook niet overal op reageren.
Heerlijke wijn en bier bij Joke, dat hebben wij ook gedronken. En veel ijs gegeten: Heisse Liebe! Laughing , Heerlijk.
Ik stuur een paar foto's door, de rest komt nog wel.
Want ik ben natuurlijk ook wel benieuwd naar de foto's van Henny over Webtales.
Vandaag een rustige dag, met boodschappen en de was. Ik weet niet of we volgend jaar weer een busreis maken, het is toch wel vermoeiend. We zaten erg veel en lang in de bus, dat vonden we toch wel een minpunt. En druk! Zoveel mensen, niet te geloven. Enfin, we zijn er weer.


Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Greet



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 293

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2026 17:04:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedendag,

@ Joke
Leuke foto van het glas wijn en het glas bier , leuk de naam van het restaurant op het glas.
Kleurrijke afbeelding van het voetbalgebeuren .

@ Henny
Ik kan me heel goed voorstellen waarom je naar binnen ging , rook van zware shag is verre van aangenaam .

@ Dagmar
Eerst werken en daarna weer voetbal kijken ? Dat zijn lange dagen voor je Wink

@ Sibilla
Weer op honk
Jammer dat de busreis vermoeiend was . .
Mooie foto van de besneeuwde bergtop en ook de foto met het héle mooie beeld is het aanzien meer dan waard.

Fijne avond .

De zon had een gaatje gevonden in het wolkendek waardoor de stralen naar beneden konden gaan .

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joke



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 1496
Woonplaats: Veenendaal

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2026 17:40:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedenavond,

Sibilla terug van de busreis naar Oostenrijk als het goed is .
Ja dat zal best wel vermoeiend hoor al dat zitten in de bus.
er gaat toch niks boven je eigen huis en bed waar je ook heen gaat.
maar dit nemen ze jullie niet meer af.
en prachtig die top van de berg met sneeuw en mooi bronzen tuinbeeld
Dagmar nu vast voor de buis voetbal kijken.
Greet zo wat een donkere lucht en met een klein lichtpuntje maakt het echt prachtig.
Vanmiddag even op de fiets naar Beter bed geweest een nieuw zomer overtrek gekocht.
Fijne avond.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kees



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 1016
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2026 21:30:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Van hieruit wederom weinig te melden. Ik ben bezig om mijn medische geschiedenis in kaart te brengen en daar hoort dat huisartsendossier gewoon bij. Dat alles omdat er maar weinig schot zit in qua behandeling. De artsen willen ws. alle risico's vermijden maar daar schiet ik niks mee op en stilstand is ook een risico want achteruitgang.

Sibilla, Oostenrijk is een mooi land met diverse landschappen. Wij zijn lang geleden alweer 's zomers in Karinthie geweest en hebben daar op een prachtige camping gestaan aan een meer. Het eten was daar bijzonder goed, kan ik me nog herinneren. Op zich is een busreis wel lekker verzorgd maar je bent toch afhankelijk van de rusttijden etc. die voor iedereen gelden Met eigen vervoer bepaal je dat zelf en dat zou mijn voorkeur voorlopig nog wel hebben.

Henny, op grond van je bevindingen kan ik het natuurlijk niet beoordelen maar het lijkt me dat je computer een hardwareprobleem heeft. Ik heb geen idee hoe oud je computer is maar dan is vervangen van essentiele onderdelen of van de hele computer vaak de aangewezen remedie. Ik sloop wel altijd de harde schijf eruit voor ik de oude computer naar de sloop breng vanwege de gegevens die er nog op staan. Als je garantie hebt valt het daar natuurlijk onder.

Die snijbonenmolen kan ik me ook nog wel herinneren. Met grote gezinnen, een volkstuin, weck en/of inleggen een onmisbaar apparaat maar met zijn tweetjes snij ik die paar bonen wel met een keukenmes. al moet het in fijne reepjes. Die ingelegde zoute bonen werden meestal gegeten met witte bonen, blote billen in het gras. Vind ik nog wel lekker.

Ja, roken. Toen ik pas gestopt was had ik eerlijk gezegd een grotere hekel aan rook van anderen dan dat ik nu heb. Achteraf denk ik dat dat komt omdat je reukvermogen er heel kort na stoppen al ontzettend op vooruitgaat. Ik kan me herinneren dat ik op weg naar mijn werk liep te kokhalzen van de vetwalm van de cafetaria's op de stationstraverse in Utrecht. Die gevoeligheid wordt later wel wat minder want je went er wel aan. Een beter reukvermogen blijf je wel houden en dat is fijn als je buiten al die geuren van bloemen, de herfst of versgemaaid gras ruikt. Een vleugje rook van een vers opgestoken sigaartje vind ik eigenlijk nog wel lekker maar zeker van sigarettenrook moet ik in mijn huis niets meer hebben. Nu is het de normaalste zaak van de wereld dat er in OV en de horeca niet gerookt wordt en dat komt de smaak van je eten in een restaurant enorm ten goede. Dat vond ik eigenlijk ook al toen ik nog rookte. Ik heb nooit begrepen wat er nou zo lekker is aan een prachtig gerecht, als dat doortrokken wordt met sigaretten-, sigaren- of pijptabakstank. Maar als ik niet aan het eten ben en iemand in mijn buurt steekt buitenshuis een sigaretje op dan doe ik niet meer zo moeilijk als toen ik pas gestopt was

Foto's van mijn kant laten nog even op zich wachten maar ik ruim binnenkort wat tijd in om ze uit te zoeken. Als ik wat leuke tegenkom zien jullie ze. Ik heb nu ook de uitgebreide gebruiksaanwijzing vanmijn camera geprint, meer dan 300 bladzijden... De A4tjes moeten doormidden maar ik denk dat ik daarvoor een drukkerij op ga zoeken waar ze een stapelsnijder hebben om dat netjes en snel te doen.


Laatst aangepast door Kees op 16 Jun 2026 12:45:44; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Henny



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 1085
Woonplaats: Nuenen

BerichtGeplaatst: 16 Jun 2026 09:06:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal Sibilla, terug van vakantie. Ik hoop dat jullie genoten hebben. Vast wel
Very Happy
Kees je gaat de mogelijkheid van je fototoestel wel uitpluizen. Daar heb je het nog even druk mee
Mijn pc is spiksplinternieuw en deze verving mijn vorige die ook nieuw was Het is een op maat gemaakte pc. Ik laat het wel aan hem over. Zoals eerder vermeld. Alles staat op de externe geheugen. Alleen een stel foto's van de laatste paar maanden niet, maar die staat nog op het fototoestel en telefoon. Dus niks verloren gegaan.

Greet wat een mooie Jacops ladder
Zeker naar het vagevuur omdat de wolken zo donker zijn . Laughing
Het voetbal hebben we maar half gekeken.

Vannacht om 11.57 is schuin tegenover een jongetje geboren. Daar waar ik altijd op de kat pastte. Alles naar wens verlopen. De buurt gaat zo wel weer verjongen en zo hoort het ook straks naar mijn vriendin . Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 16 Jun 2026 09:06:19    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 245, 246, 247, 248, 249, 250  Volgende
Pagina 246 van 250

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.