50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 246, 247, 248, 249, 250  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kees

BerichtGeplaatst: 16 Jun 2026 12:58:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Op maat gemaakt, Henny, dat zie je tegenwoordig niet zo veel. Het apparaat zou hoe dan ook toch probleemloos moeten werken, zou je zeggen. Ik werk het liefste met Linux als besturingssysteem omdat het veel stabieler is dan MS Windows. Bovendien is niet alleen het besturingssysteem maar ook alle software gratis verkrijgbaar. Voor MS Windows betaal je altijd een flink bedrag en dan kun je feitelijk nog niets zonder toepassingen, zoals Office, fotobewerking etc. Je kunt bij aanschaf van een nieuwe computer altijd wel kiezen voor meer geheugen, de grootte van de harde schijf bepalen, een andere videokaart en ook de cpu kun je vaak wel kiezen uit de mogelijkheden die min of meer standaard aangeboden worden. Tegenwoordig en zeker bij laptops zijn veel dingen geïntegreerd op het moederbord, dus dan valt er veel minder te kiezen. Nadeel daarvan is als er iets kapot is je vaak niets anders rest dan de hele computer vervangen, gezien de kosten. Maar, in ieder geval heel goed dat je geen bestanden kwijt bent. Die moet je ook altijd veilig stellen met een goeie back up. Ik gebruikt daar vroeger floppy's voor en later cd's en dvd's. Tegenwoordig een of meerdere externe harde schijven voor. Aan de cloud ben ik nooit begonnen omdat ik liever zelf de regie bepaal.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 16 Jun 2026 12:58:53    Onderwerp:

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 16 Jun 2026 14:07:01    Onderwerp: Reageren met citaat

sibilla fijn dat je van je vakantie hebt genoten.
Ik heb ook ooit een busreis gemaakt en dat was eens maar nooit meer, ik ervaarde het hetzelfde als jou, je zit heel lang in de bus, de helft van de tijd van je vakantie bestaat uit in de bus zitten.

Henny: een nieuw buurtkind, wat leuk, ja verjonging is heel belangrijk om een buurt een beetje gemêleerd te houden.

Voetbal liep weer totaal 0onvoorspelbaar, heel veel goede voetballanden speelden gelijk, het gaat bergafwaarts met mijn voetbalpoule Very Happy .
vanavond weer leuke wedstrijd Frankrijk en Argentie, waarvan ik enkel Frankrijk ga kijken, Argentinië is om 03.00 uur, dat wordt te gek.

Verder weinig nieuws.

Fijne dag allemaal.
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 16 Jun 2026 19:35:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Goidag ,

@ Joke
Wat is het verschil tussen een overtrek en zomerovertrek ? Van een zomerovertrek heb ik namelijk nog nooit gehoord.

@ Henny
Binnenkort zeker een keer op kraamvisitie om je nieuwe buurjongetje te bewonderen Very Happy .

@ Kees ,
Stamppot snijbonen wel of niet met witte bonen was hier een traditie om dit 1 januari te eten .
Wat een uitgebreidde gebruiksaanwijzing heb jij bij je camera.

@ Dagmar
Jammer voor je dat het bergafwaarts gaat met je voetbalpoule Wink

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Het is gelukt om toch de blaadjes te pakken te krijgen die er zo aantrekkelijk uitzagen Smile

Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 16 Jun 2026 20:16:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Er kwam weer van alles voorbij zag ik.
Teveel om overal op te reageren.
Sibilla terug van vakantie en Henny weer problemen met de computer.
Mijn laptop is 10 jaar oud en kon niet meer updaten.
Toen heeft iemand er het besturingssysteem van Linux op gezet. Ideaal, ik kan hem nu weer goed gebruiken.
Ben er blij mee.
De laatste weken voor de schoolvakantie is het behoorlijk druk.
Deze week het vaderdagcadeau, als verrassing ((boekenlegger)😆😁
Sportdag, schoolreisje, musical van groep 8.
Maar allemaal leuk hoor!
Wel fijn dat het nu weer beter weer is, al hoeft die 30° voor mij niet...
Ach we komen er wel doorheen hoor!

Fijne avond allemaal! 🤗
joke

BerichtGeplaatst: 16 Jun 2026 21:37:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedeavond,

Greet je heb gelijk geen zomer overtrek even terug gelezen.
Leuke foto van die damherten .

Henny leuk een buurt jongetje geboren en vast nog wel een keer gaan kijken.

Kees jij hebt wel een hele groot gebruiksaanwijzing van de camera.

Dagmar ja het valt niet altijd mee om de uitslag van het voetbal te bepalen.

Sibilla vast nog even bijkomen van de busreis.

Anky nog een paar drukken weken en leuk voor de kids om een boekenlegger te maken
voor Vaderdag..
De komende dagen wordt het........

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 17 Jun 2026 08:24:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Goede morgen allemaal.
Een boekenlegger voor vaderdag is een leuk idee. Wel hopen dat papa boeken leest anders verdwijnt het in de kast. Of net als ik alleen e books leest, maar een beetje vader gaat zeker een boek lezen om zijn nazaat te plezieren. Very Happy
Vandaag boodschappen dag. Wij moeten echt van alles aanvullen. Van vlees tot koffie aan toe, maar dan kunnen we er weer echt een tijdje tegen.
Maak er een vrolijke dag van Smile
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 17 Jun 2026 10:26:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Yeahhhhhhhh had alle uitslagen goed van mijn voetbalpoule van gisteren en vannacht. Very Happy.

We gaan warme dagen tegemoet vanaf morgen, dat wordt nog wat.
Vrijdag ga ik naar bluesfestival in Grollo en dan wordt het 33 graden pppffff, maar goed beter dan regen zullen we maar zeggen.

Vandaag heb ik zussendag, vanmiddag gaan we eerst samen koffie drinken, dan wandelen en dan uit eten. We worden allemaal ouder en we moeten van elkaar genieten zolang het nog kan, het zijn de enige twee mensen die nog leven die ik al mijn levenlang ken, dat blijft ook bijzonder. Kortom ik verheug me op dit dagje.

Verder weinig nieuws te melden.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 17 Jun 2026 12:09:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Veel plezier, Dagmar.
Zo'n zussendag moet je in ere houden. Het kan zomaar de laatste keer zijn dat jullie met z'n drieën op stap gaan. Geniet er van en doe gek Laughing Laughing Laughing
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 17 Jun 2026 15:08:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal

@ Anky
Sterkte met de laatste loodjes , nog even en je hebt vakantie .

@ Henny
En de vele boodschappen binnen ? Ach ja boodschappendag komt altijd terug he .

@ Joke
Leuk zonnig plaatje . De erge warmte mag wat mij betreft wel weg blijven ik ben dik tevreden met een 22 graden .

@ Dagmar
Leuk een zussendag . Heb ik ook 1 keer per jaar met mijn zussen en 1 keer per jaar familie dag , dat is met broers , zussen , hun wederhelften en neven en nichten . Mooie invulling hebben jullie van deze dag .

Fijne avond

Foto 1 : Rolklaver , foto 2 : bonte wikke met kamille .

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 17 Jun 2026 19:42:01    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Halo luiden, ben ik weer even.
Henny, een kleintje geboren bij jullie in de straat, leuk. Ja, zo verjongt de buurt, ik zie dat ook bij ons. We begonnen allemaal in 1968/1969 met kinderen. Dat ging door tot in 1972. Veel kinderen in de buurt en op het plein achter. Ook in de zandbak in onze tuin. De meeste moeders wilden die niet in hun tuin, wij wel. Met als gevolg dat er bij ons altijd veel kinderen waren, en ook veel zand in huis. Laughing Kon me niks schelen. Later kregen we een grote zandbak op het plein, toen hebben we de onze opgedoekt. Ach ja, herinneringen.

Greet, ik zie rolklaver bij jou en ook een mooie foto van eerder deze week.

Anky, nog even, dan heb je vakantie. Lijkt me heerlijk, 6 weken vrij.

Dagmar, ja, we hadden een mooie vakantie, maar die bus, dat doen we niet meer. Jij hebt die ervaring ook, lees ik. Zussendag, ja dat doen wij ook. Ik heb nog twee zussen, een is 4 jaar geleden overleden. We waren met 4 plus een broer. Tja, we worden idd allemaal ouder, dan krijg je dat. Leuk die zussendag, geniet er van.

Kees, je recepten zijn heerlijk. Je hebt er veel ervaring mee, lees ik. Je bent ook actief met je medische dossier, lees ik. En met je fotocamera.
Ja, eigen vervoer is ook ons ideaal, maar Wil wil niet zoveel en zo ver meer rijden. We kunnen natuurlijk afwisselen, ik rij ook, maar als hij eenmaal in een 'flow'zit, rijdt hij liever zelf. We zien wel volgend jaar.

Joke, ja, je eigen bed is toch altijd fijner. Dat is waar. Maar we hebben toch ook een mooie reis gemaakt, dat neemt niemand ons meer af. Voor de 10e keer met schoonzus en nichtje op vakantie, dat gebeurt niet zo veel. Volgend jaar zien we wel weer. Dan is mijn schoonzus inmiddels 9, Wil 87 en ik 83. En mijn nichtje 55. Wie dan leeft, die dan zorgt nietwaar.

Vandaag hebben we ook kalm aan gedaan. Ik had een eksteroog aan mijn kleine teen, dat is gisteren verholpen door de pedicure. Daarom kon ik vandaag niet zwemmen, maar morgen wel sporten. Later op de donderdag hebben we een feest van Zuiderhof. e gaan met een bus naar Amsterdam voor een groot feest voor alle personeel en vrijwilligers van Amstelland. Net als vorig jaar. De bus vertrekt vanaf hier en komt hier ook weer terug. Dat is wel zo prettig, dan hoef je niet met eigen vervoer. Dat had ik ook niet gedaan hoor, het is me te ver en te laat weer terug.

Verder heb ik niks meer te melden. Voetbal kijk ik bijna niet, Wil kijkt in de pauze van een ander programma. Very Happy

Dank voor jullie bijdragen alle dagen en voor de mooie foto's.
Hier is er nog een het Europees Erfgoed: bergen met sneeuw.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 18 Jun 2026 08:23:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal
Sibilla weer een beetje geland en de schone was weer in de kast.
Ik vind ook dat je altijd even moet bijkomen van de vakantie. Very Happy
Wat een mooie planten en reetjes weer. Ja, ze trekken de malse scheuten gewoon van de takken. Gelijk hebben ze

Gisteren wel 6 kratten warsteiner alcohol vrij besteld. 2 halen een betalen
Dat is toch drie kratten gratis en wij kunnen er weer een hele tijd tegen.
Vandaag willen wij naar de Nettorama. Veel goeds over gehoord. Zelf maar eens gaan beoordelen.
Geniet van de dag
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 18 Jun 2026 08:24:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Greet twee prachtige foto's van de rolklaver en bonte wikke met kamille.
Sibilla vandaag naar Amsterdam zo te lezen voor alle personeel en vrijwilligers
het wordt een warme dag en fijn dat je in Vinkenveen kan opstappen geniet ervan jullie hebben het echt wel verdiend .
Dagmar een leuke dag gehad met je zussen en morgen naar blues festival in Grollo er komen leuke artiesten zoals Van Morrison heeft mooie nummers.
Het is nu nog lekker koel maar duurt niet lang gaan wel fietsen door de bossen of naar Bennekom.

Oeverlibel een mannetje.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 18 Jun 2026 08:57:39    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal.

Joke, het wordt inderdaad warm vandaag. We hebben eerst gesport, nu omkleden en aan de koffie. Het is nu nog koel, hoewel je de warmte al voelt.
Nou ja, we zijn nooit tevreden, Hollanders moeten altijd wat te mopperen hebben. Maar mij hoor je niet hoor, ik vind elk weer prima. Al is het met regen wel droevig gesteld, dat is waar. Cool
Mooie libelle, Joke. Zo zie je ze maar weinig.

Henny, dat is voordelig, 2 halen 1 betalen. Zo heb je nog eens iets in huis. De Nettorama kennen we hier niet, misschien in Utrecht of Amsterdam. Daar komen we zelden of nooit, maar bij jou in de buurt zit er een begrijp ik.

Vanavond is het dus feest, we zullen het meemaken.
Nu eerst koffie!

Hier logeert de Koninklijke familie meestal. Tegenwoordig hebben ze ook andere accomodaties.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 18 Jun 2026 14:21:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Tjonge wat een temperaturen en morgen nog warmer.

Dat doen er hier dus meer een familie/broers/zussendag. Is ook erg leuk, heb genoten gisteren.

Morgen naar bluesfestival in Grolloo, dat wordt nog wat met die temperaturen, maar we zullen het wel overleven.
Dit is de locatie. met maximaal 14.000 bezoekers per dag.
Het is altijd perfect geregeld, is het enige festival waar ze schone en meer dan genoeg toiletten hebben, massá's waterpunten en eet en drinktentjes.
Ondanks de temperaturen heb ik er veel zin in.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 18 Jun 2026 14:43:36    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Ja, Dagmr, dat wordt wat met die temperaturen. Zeker met zo'n festival. in Grollo? Daar woont toch Johan Derksen? Niet dat je daar iets mee te maken hebt, het zal best een leuk festival zijn. Veel plezier!
Straks rijdt de bus voor bij Zuiderhof en ik mag mee. Laughing Het zal me een feest zijn, daar in Amsterdam.
Hier een foto van het gouden dak in Innsbruck.

Terug naar boven

Geplaatst: 18 Jun 2026 14:43:36    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 246, 247, 248, 249, 250  Volgende
Pagina 247 van 250

Ga naar: