Geplaatst: 18 Jun 2026 15:31:52 Onderwerp: Re: Sibine's coffeecorner
sibilla80 schreef:
Ja, Dagmr, dat wordt wat met die temperaturen. Zeker met zo'n festival. in Grollo? Daar woont toch Johan Derksen? Niet dat je daar iets mee te maken hebt, het zal best een leuk festival zijn. Veel plezier!
Ja klopt daar woont Johan Derksen, die was medeoprichter van het festival maar is eruit geknikkerd na die kaarsrel op tv, heel jammer vind ik want die man heeft zo'n goeie muzieksmaak en weet er enorm veel van.
Hij laat zich sindsdien nietmeer zien tijdens alle drukte in Grolloo en gelijk heeft ie.
Straks rijdt de bus voor bij Zuiderhof en ik mag mee. Het zal me een feest zijn, daar in Amsterdam.
Heel veel plezier in Amsterdam.
Mooi dat er een feest georganiseerd wordt voor het personeel en vrijwilligers .
Fijn dat het vervoer geregeld is en je niet zelf met eiegen vervoer naar de feestlocatie moet . Veel plezier !!
Mooie foto van het Europese erfgoed, de plek waar de koninklijke familie logeert en het gouden dak , een gebouw met een interessante geschiedenis .
@ Joke
En was het lekker om te fietsen in de bossen ? Hier was het benauwd .
Prachtige foto van de libel .
@ Henny
En flink ingeslagen bij Nettorama ? Mooie aanbieding van warsteiner , kan me goed voor stellen dat je daar gebruik van maakt .
@ Dagmar
Ik wens je heel veel plezier toe voor morgen bij het bluesfestival .
Mooi dat het programma een stuk uitgebreider is dan 10 jaar geleden toen ik daar ben geweest .
Fijne avond .
Ik heb een aantal bloemen foto's bij elkaar in een collage geplaatst .
Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1016 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
Geplaatst: 18 Jun 2026 16:02:09 Onderwerp:
Vanmorgen vroeg wakker. Ik had zin in flensjes als ontbijt dus een lekker stapeltje gebakken. Doe ik de laatste tijd met ghee, geklaarde boter maar dan op z'n Indiaas. Smaakt wat nootachtig maar het verbrandt veel minder snel dan boter, terwijl je toch van de smaak geniet. Gezond? Och, eens in de zoveel weken moet kunnen en MJ vint het ook wel wat hebben om in de pannenkoekengeur te ontwaken en er daarna uiteraard haar tanden in te zetten. Daarna meteen maar boodschappen gedaan, klaar tegen het middguur toen het al flink heet in de zon begon te worden. Met onweer op komst is het natuurlijk ook wat broeierig, neit echt lekker. Morgen een graadje of 35 verwacht en daar zitten we hier in het midden meestel ook wel tegenaan.
Joke, prachtige Libelle. Hoe zie je dat het een mannetje is?
Tja, die gebruiksaanwijzingen moet je tegenwoordig downloaden. Ik had al een beknopte maar mijn camera kan heel veel en dat vergt nogal wat uitleg. Dus eindelijk als die bladzijden maar binnengehaald en geprint, want dat vind ik toch het handigste als ik eens rustig wil bladeren.
Dagmar, doe Harry Muskee de hartelijke groet van me. Ik ben ook een bluesliefhebber, zeker ook het soort dat Harry speelde. Zo'n familiedag moet je koesteren. Wij doen het ook, tradietiegetrouw in de feestdagenperiode rond de jaarwisseling maar deze keer is dat min of meer in het water gevallen. Op andere manieren houden we wel contact, ook irl maar met het hele stel tegelijkertijd is wel zo gezellig. Volgende keer maar wat op tijd investeren want ik hecht er nogal aan.
Sibilla, veel thuiszitten is er voor jou niet bij, zeg! Net terug uit Oostenrijk en dan weer naar Amsterdam.
Greet, leuk die rek- en strekoefeningen van dat damhert. Zo zijn ooit de giraffes 'uitgevonden'.
Anky, ook dat is de kracht van Linux. Relatief nieuwe versies sraaien vaak prima op stokoude computers en sterker, je hebt speciale vereenvoudigde versies die heel weinig ruimte en processorcapaciteit in beslag nemen. Echt een aanrader om een oudere computer nog een hele poos mee te laten meegaan. Het installeren is even een ding maar als dat goed gedaan is dan heb je er verder gen omkijken naar. Eens in de zoveel tijd, halfjaar of iets van die strekking, even door die handige buurjongen laten controleren op updates is wel aan te bevelen, vind ik maar dat is nauwelijks moeite voor iemand die er verstand van heett.
Degenen die het WK in de VS volgen wens ik veel plezier. Ik zie er af en toe wel wat van en uiteraard krijg ik ook wel mee dat de oranjefans opp een positieve manier in het nieuws zijn. Dat vind ik dan wel weer leuk. Trump schijnt geen zier te geven om voetbal. Die ziet liever een kooigevecht in de tuin van het Witte Huis dat hij al zo aan het onteren is met zijn sloopdrift en het te pas en te onpas aanbrengen van dikke lagen nepgoud. Wat een smaak...
Gisteren al een flinke portie ravigottesaus gemaakt. Na een nachtje in de koelkast zijn de kruiden er lekker ingetrokken. Straks de ontdooide vis de hete olie in. Samen met wat patat frites en rauwkost lijkt me dat heerlijk met die warme weer.
@ Dagmar
Ik wens je heel veel plezier toe voor morgen bij het bluesfestival .
Mooi dat het programma een stuk uitgebreider is dan 10 jaar geleden toen ik daar ben geweest .
Ow was je er ook bij de 1e editie? Wat leuk, ik ook. Het programma was toen top met Beth Hart en bonnie Raitt en ik vond Ana Popovic helemaal geweldig.
Heden ten dage vind ik het wat minder, het is niet meer alleen blues, ook country en americano (niet zo'n liefhebber van), mag eigenlijk geen bluesfestival meer heten vind ik.
De laatste 2 jaar ga ik nog maar 1 dag omdat ik de muziek dus minder vind, ik kies de dag met de naar mijn smaak leukste artiesten overnacht 1 nachtje en dan weer naar huis. Vroeger bleef ik daar het hele weekend plakken
Het was loeiheet vandaag en morgen wordt het nog heter.
Spelletjes met water zal het wel weer worden. 😁😄
Er valt nu wat regen, het is buiten wel wat afgekoeld.
Verder even geen puf meer om te reageren.
Fijne avond! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen
Geplaatst: 19 Jun 2026 08:44:26 Onderwerp:
Goede morgen allemaal
Gisteren naar Nettorama in Geldrop geweest en flink vwat vlees ingeslagen. Met name rundvlees. Wij komen toch regelmatig in Geldrop in het ziekenhuis en dat is vlakbij. Dus meteen daar even langs gaan. Wel eerst ervaren hoe het vlees van daar is en smaakt Daar kan veel verschil in zitten.
De temperaturen zijn zeker erg hoog. Hier lokaal wordt het wel 36 graden.
Wij blijven wel binnen.
Nog even een paar boodschappen voor de koude schotel en de kratten warsteiner ophalen Nog een wasmachine draaien, buiten ophangen en een half uur later is het weer droog
Vannacht heeft het hier zo hevig geonweerd. Hevig tegenvallen ik heb nog nooit zoveel flitsen achter elkaar gezien Wel erg mooi, overigens.
Wateroverlast en omgewaaide bomen was het gevolg
Dagmar, veel plezier vandaag op dat festival.
Ik zal aan je denken in een koele kamer, met een glas koud water, zittend in mijn luie stoel. Lezend in een goed boek
Geplaatst: 19 Jun 2026 10:22:19 Onderwerp:
Goedemorgen allemaal,
Greet wat een prachtige collage met al die bloemen jij weet er veel van hoor.
Kees jij vroeg hoe weet je of het een mannetje was Volwassen mannetjes hebben een opvallend blauw berijpt achterlijf,
met een duidelijke zwarte punt aan het uit einde.
De vleugels zijn geheel helder en hebben zwarte vlekjes zoek dat op bij Google lens.
Henny zo bij jullie heeft het flink tekeer gegaan met ondergelopen straatten en omgevallen bomen. zo flink ingeslagen met die kratten warsteiner.
Sibilla en vast een leuke dag gehad in Amsterdam en prachtig die gouden dak in Innsbruck.
Greet was best lekker gisteren in het bos lekker koel.
Vanmorgen al vroeg boodschappen gedaan voor een paar dagen en nu alles dicht in huis in de huiskamer is het goed te doen geen ventilator nodig.
Zou zeggen doe rustig aan en maar veel drinken.
Laatst aangepast door joke op 19 Jun 2026 13:59:44; in totaal 1 keer bewerkt
Geplaatst: 19 Jun 2026 13:00:11 Onderwerp: Sibine's coffeecorner
Goeiemorgen allemaal.
Het is al weer behoorlijk heet, wij blijven binnen vandaag.
Vanmorgen eerst wat boodschappen gedaan, naar de sinaasappelman fruit gehaald.
Henny, de Nettorama, dat is toch iest verder dan ik dacht, in Geldrop. je moet daar idd ook naar het zieken huis, dan is het vlakbij. Doen wij ook: inslaan voor een paar weken, invriezen. Dat doen we ook met kip, dat halen we bij de poelier op Demmerik. Dat is wel niet zo ver, maar toch, je moet er met de auto naar toe.
Geen onweer hier, wel hebben we het scherm naar omhoog gehaald, voor de zekerheid. Nu weer naar beneden, voor de schaduw.
Joke, we hadden idd een leuke avond, maar voor mij was het om 21.00 uur klaar, ik had het wel gezien. En met mij een aantal anderen. Gelukkig ging de bus al om 22.30 uur voor de eerste lichting, ik was rond 24.00 uur thuis.
Veel drinken ja, dat is het beste met dit weer.
Anky, ik snap dat je geen puf hebt, het is te warm. De kindjes zullen wel met water willen spelen, kun je bakken met water vullen.
Greet, het is een feest geweest, en het was ook wel leuk. Voor mij wel genoeg nu. Het vervoer was ook goed geregeld.
Leuk die fotocollage. Ook weer wat geleerd over de namen van de planten. Ik ken ze wel, maar weet de namen er niet van.
Kees, ik velg heet WK in VS ook niet, tenminste niet helemaal. Wil kijkt in de pauzes met reclame wel even de standen, maar verder kijken wij niet.
Harrie Muskee? Leeft die dan nog?
Zo'n familiedag, ja die koesteren wij ook. Vooral omdat iedereen nu oud aan het worden is, ook de kinderen zijn al middelbaar en hebben zelf kinderen van in de twintig en tegen de dertig. Zelfs al klein- en soms zelfs achterkleinkinderen. Wij niet, we hebben alleen kleinkinderen, 5 stuks. Wel van 18 t/m 25 jaar, bijna 26. Van mij hoeven ze nog niet hoor, die kinderen komen er vanzelf wel, vermoed ik.
Wij hebben nu een familiedag in de planning voor 20 september. Hebben een paar nichtjes georganiseerd. Meestal ook een van onze kinderen, maar deze keer niet geloof ik. Enfin, we zien het wel.
Gebruiksaanwijzingen download ik ook altijd en print ze uit. Wel zo handig.
Flensjes bakken, tja, ik doe het soms wel. Niet vaak en al helemaal niet op z'n Indiaas. Jij bent er een kei in, lees ik.
Wil is met zijn shantykoor zingen in Uithoorn, in het Hoge Heem. Ik hoop dat ze daar airco hebben, anders is het wel erg warm voor de heren en het publiek.
Dagmar, veel plezier op het festival. Hier is AJOC begonnen, ook een festival, zeer bekend in onze contreien. Hopelijk koelt het vanavond iets af, ik vermoed dat onze kinderen en kleinkinderen er wel naar toe zullen gaan. En hopelijk gaat het niet onweren, dat zou voor dit festival toch wel een ramp zijn. Een en ander duurt t/m zondag, geloof ik. Wij gaan er niet heen, te warm en te druk. En de muziek spreekt ons ook niet echt aan.
Ik doe net als Henny: met een koel glas koud water in een luie stoel met een goed boek: Konsalik, waar liefde altijd bloeit. (Een boek van mijn schoonzus. Die leest dit soort graag. Voor tussendoor altijd leuk. O nee, ik lees het verkeerd: Liefde laat alle bloemen bloeien heet het)
Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1016 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
Geplaatst: 19 Jun 2026 13:22:35 Onderwerp:
Alles is op te zoeken, Joke maar jij weet het zo mooi uit je hoofd. Ik heb je bloemen iets verkleind zodat ze wat beter op de pagina passen.
Sibilla, Harry Muskee is al jaren niet meer onder ons maar leeft als blueslegende door. Er staat nog wel een beeldje van hem in Grolloo, bij het C+B museum:
Goed drinken is zeker belangrijk met dat warme weer. Als je wat ouder bent werkt de dorstprikkel wat minder goed. Het is trouwens beter om niet alleen maar water te drinken als het om grote volumes gaat. Je kunt afwisselen met thee, vruchtensap en eventueel wat bouillon om de zouthuishouding in je lichaam in evenwicht te houden. Doe je aan sport of maak je een lange wandeling, natuurlijk niet aan te bevelen met dat bloedhete weer, dan kun je denken aan isotone drankjes, waar een kleine hoeveelheid zout en glucose in zit. Kun je natuurlijk heel goed zelf maken met een beetje vruchtensap erbij voor de smaak.
@ Sibilla
Leuk vooruitzicht , een familiedag . Dus je had een leesdag
Mooie foto van jullie bij de picknick tafel .
@ Joke
De boodschappen binnen voor een paar dagen en nu rustig aan . Hier is het binnenshuis ook nog goed te doen , maar dat zal nog wel gaan veranderen zolang de extreme warmte blijft .
Prachtige foto van de papaver met de mooie zachte kleur.
@ Kees
Water uit de kraan , en koude thee drink ik altijd op zomerse dagen . Gekoelde dranken hoef ik niet .
De natte speeldag achter de rug! 😆
Het was weer loeiheet.
Op de speelplaats met behulp van ouders badjes neergezet. We hebben gelukkig een paar grote bomen.
Het was dolle pret en iedereen was drijfnat, maar dat was niet erg.
Het was toch een leuke schooldag zo.
En nu even lekker niks.
Thuis onder de parasol met een fris drankje.
Fijne avond! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen
Geplaatst: 20 Jun 2026 09:08:49 Onderwerp:
Goede morgen allemaal
Wat is er weer veel geschreven.
De fotos zijn ook erg mooi en leerzaam omdat Greet er al de namen er bij geschreven heeft. Ook grappig dat jij het nieuws over de wateroverlast in Nuenen hebt gezien. Dat was in de net iets duurder e wijk dan waar wij wonen
Wij wonen op een iets hogere stuk. Mijn vriendin,doe een paar straten verderop woont had wel wateroverlast. Bij haar waren de wç's overgelopen. Daar was ze ook niet blij mee.
Anky jullie hebben er op school een waterballet van gemaakt
. wat een pret voor de kinderen
Hoe natter hoe liever en ze zijn toch snel droog.
Dagmar, wat heb ik vaak aan je gedacht. Wat een hitte waarin jullie zaten.
Sibilla toch weer een leuk uitstapje gehad.
Joke nog weze fietsen, in de ochtend?
Kees, met dit weer eten wij ook graag een schijf watermeloen en rond drie uur een kop soep. Het liefst zelf gemaakt en met balletjes
Gisteren was de was zo droog. Nu nog even de kast in werken.
Heb een fijne dag
Geplaatst: 20 Jun 2026 10:46:48 Onderwerp: Sibine's coffeecorner
Goeiemorgen allemaal.
Het heeft flink geonweerd vannacht en ook geregend. Maar nu is er niks meer van te zien en het is weer ontzettend warm. Dus staan nu de ventilatoren aan, dat hebben we tot nu toe weten te voorkomen.
Ik ontving vandaag een overlijdensbericht van een medebroeder, die met mij in het landelijk bestuur van de OFS heeft gezeten als penningmeester. Hij was een jaar ouder dan ik, van 1942, ook in oktober. Hij was een aimabel mens en zeer kundig penningmeester. Hij heeft destijds het hele stelsel omgegooid, dat was ook wel nodig in 1996. Enfin, hij is nu niet meer onder ons, ik stuur een kaart aan de familie. Want hij woonde helemaal in Kaatsheuvel, de dienst en begrafenis is in Tilburg. Dat is me te ver. Vroeger zou ik dat met gemak doen, nu niet meer.
Anky, ze hebben lekker gespetterd, de kindjes. En de juffen en moeders ook, neem ik aan. Gaf niks, je droogde snel weer op en iedereen had plezier.
Nu lekker weekend en even niks. Geniet er maar van.
Greet, die bruidsbloem, dat is niet de bruidsluier zoals ik hem altijd had in de tuin. Wel mooi om te zien. Hoe kom je daaraan?
Kees, dat is een mooi standbeeld van Harry. Ik weet dat hij niet meer onder ons is, maar wist niet hoe lang al. Weer wat geleerd.
Goed en veel drinken is idd belangrijk, vooral voor ouderen en baby's. Ik gebruik geen andere drank dan water en soms Cranberryap. verder veel fruit: druiven, kersen, ananas, manco's, etc. Alles waar vocht in zit. Nu staat er bouillon te trekken voor soep. Watermeloen heb ik ook in huis. Wil houdt er niet van, maar ik wel.
Henny, wateroverlast? Bij jullie gelukkig niet, bij mijn schoonzus in Helmond ook niet. Je zult er maar last van hebben, het ging behoorlijk te keer.
Vandaag is de was ook zo droog, ik heb er een mix tegen aan gegooid. Die is dadelijk klaar en kan naar buiten. Het droogt als een tierelier.
Je foto's van Webtales ga ik dadelijk bekijken. Fijn, dat je pc weer terug is, kun je ook weer puzzels maken.
Mensen, hou je haaks vandaag, rustig aan en veel drinken!
groetjes,
zo hoeft het nu ook weer niet te zijn, toch was de temperatuur wel prima.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wil je ook een eigen gratis forum?
- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!