50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 248, 249, 250  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2026 13:01:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allen

Het was afzien in Grolloo, tjonge wat was het heet.
Het programma was waardeloos afgezien van 2 acts, Van Morrisson (echt geweldig) en Samantha Fish (blues), de rest was bagger.
Het is denk ik de laatste keer dat ik er geweest ben, het programma bevat steeds minder blues.
Heb er veel mensen over klagen.
Op de terug weg van festival naar de b en b werden we getrakteerd op echt prachtige lichtflitsen, zonder regen of donder, was facinerend. In de nacht heeft het wel veel geregend.

Nu weer lekker thuis en rustig aan doen, heb niet al teveel slaap gehad, dus vanavond lekker rustig op de bank het Nederlands elftal kijken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 20 Jun 2026 13:01:52    Onderwerp:

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2026 13:43:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier ook flink geonweerd gisteravond en ook nog wat plensbuien gehad. Gevolg is, in combinatie met de hitte, verdamping en daardoor wat extra broeierigheid. Nou ja, veel deed ik toch al niet dus dat houden we vandaag dan ook maar weer vol.

IJskoude dranken vind ik ook niet prettig. Zelfs mijn biertjes dor ik zelden in de koelkast maar met dit weer dus maar wel een poosje, zodat het niet lauw meer is want lauw bier vind ik echt niet te drinken. Voor het geval dat is het altijd handig om wat ijsblokjes in de vriezer te hebben om je water of frisdrankjes toch iets te koelen. Eventueel heb je ook van die koelblokjes waardoor je drankje niet verdund wordt met water en voor whisky zelfs steentjes die je daarvoor kunt gebruiken. Dat drink ik overigens niet meer om mijn maag te ontzien en tegen de dorst kun je zeker bij zomerse hitte ook maar beter matig doen met alcohol. Voor water heb ik een SodaStream waarmee je er wat koolzuur in kunt blazen. Zo maak ik mijn eigen Spa Rood. Smile
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 20 Jun 2026 16:18:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Moi allemaal

@ Henny
Mooi dat je de pc terug hebt .
De meeting heb je heel mooi in woord en beeld gebracht .

@ Sibilla
De bruidsbloem is een struikgewas , is wel te koop bij een tuincentrum .
Op mijn foto staat de Bruidsbloem (Deutzia scabra 'Plena' ) Deutzia kent 17 soorten . De gemeente is hier nogal gul geweest met het aanplanten van deze struik .

@ Dagmar
Ik heb gisteren wel even aan je moeten denken , het was hier erg warm maar waar jij was was het nog 3 gr warmer .
Geniet van de voetbalwedstrijd Nederland - Zweden .

@ Kees
Als je van koolzuur houd dan is zo'n Sodastream inderdaad handig .

Aan het begin van de afgelopen nacht heeft het hier gespookt .
Heel veel onweer , heel veel regen , en een storm wind .
Langs een weg , ongeveer 15 km , zijn 200 bomen beschadigd door de storm , of omgevallen of hele dikke takken die als luciferhoutjes zijn afgebroken . Het was raar wakker worden van de hagel en regen tegen het raam , de gierende wind en het onweer .

foto : Rietsigaren ( ja ze zijn er al )

Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2026 08:22:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal .

Vandaag vaderdag en de langste dag .
Hier gelukkig minder warm dan voorgaande dagen , is de verwachting , hoe het verderop in het land is weet ik niet .

Ik wens jullie allen een fijne zondag .

De lucht gisterenavond
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2026 08:35:51    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal.
Ik ben vroeg vandaag, het is Vaderdag. Laughing Nee hoor, gekheid, het is wel Vaderdag maar daar doen we eigenlijk niet aan mee. De kinderen wel, die komen straks. Nou ja, het is ook wel leuk dat ze hun vader en keer in het zonnetje zetten.
We hebben de wedstrijd Nederland-Zweden gedeeltelijk gezien, het was wel leuk eigenlijk en het einde was zelfs fenomenaal:5-1. Daarna zagen we een stukje van Duitsland tegen Congo. Tot onze verbazing was dat binnen de kortste keren 0-1 voor Congo! Hoe het is afgelopen weet ik niet, we keken niet meer verder.

Greet, de bruidsbloemenstruik is toch niet dezelfde die ik in de tuin had. Dat werd een oerwoud, zeker in onze postzegeltuin. Net als trouwens de jasmijn en de muurhortensia. Nu heb ik allen nog een passieflora. Ook die groeit tegen de klippen op, maar die snoeien we consequent helemaal in. Anders is het niet te doen.
Sigaren langs de walkant, ja, die zie je hier ook. Mooi gezicht trouwens.

Dagmar, jammer dat het festival in Grolloo tegenviel. Daar hoef je dus niet meer naar toe. De festivals tegenwoordig zijn echt voor jongelui tot 40 jaar, denk ik. Veel housemuziek en muziek om op te hopsen. Ik zag dat ook in Amsterdam bij ACE, waar het feest van Amstelland werd gehouden. Een heel goede DJ, daar niet van. Maar niet mijn muziek (meer), ik had het om 21.00 uur wel gezien en was er klaar mee. En met mij nog veel andere ouderen.
Wel mooie lichtflitsen op de terugweg, dat had je dan wel weer.

Kees, ijskoude drankjes zijn bij ons ook taboe. Wil houdt niet van ijskoud bier, zet ze in de schuur in plaats van de koelkast. Ik heb wel ijsblokjes in het waterreservoir, maar die smelten natuurlijk snel weg. Alleen de ijsjes, die gaan wel in de vriezer.

Joke zal ook wel haar dochter op bezoek krijgen.

En Henny en Peter weten zich ook wel te vermaken. Het is hier broeierig, maar toch niet heel zonnig. We laten het scherm nog even omhoog, de wind
even vrij spel.
Zulk weer hadden we in Oostenrijk niet, hoewel de temperatuur best aangenaam was.
Henny, je webtalefoto's en toespraak zijn best de moeite waard, heel leuk om te zien en om te lezen. Dat doe je goed!

Mensen, ik gooi de tent open. Wie wil kan koffie nemen.
Heb het goed vandaag.
De Bernina Express rijdt van Chur in Zwitserland naar Tirano in Italië. Wij zijn iin Prestina opgestapt.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2026 10:17:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Op deze zondag morgen en ja is zeker Vaderdag en het is mooi weer.
en ook gekeken naar Nederland -Zweden wie had dat gedacht dat ze met 5-1
zouden winnen echt geweldig Very Happy
Greet twee prachtige foto's van de Rietsigaren en die blauwe lucht over het water.
Henny de pc weer terug en wat een prachtig verslag heb je gemaakt van de meeting petje af.
Sibilla een mooie foto van een deel van de Bernina Express bijzonder om te zien.
Het is hier wel benauwd en nog niet zo warm en Kleinzoon gaat om 13.00uur
meedoen aan de triatlon van Beusichem en Dochter gaat kijken.
ze komen vanavond lang en wij kijken er naar uit.
Morgen gaan we naar Drenthe op vakantie doen we elk jaar ,
is die week ook onze trouwdag al 54 jaar en gaan dan ook er van genieten.
Wens jullie een fijn week .
De bereklauw komt toch weer op.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2026 11:16:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal.
Joke al bijna 54 jaar getrouwd. Dat moet je zeker vieren. Een huisje in Drente. Wij kijken nog of wij een huisje in de buurt bij Delft kunnen huren in sept. Daar zijn ook mooie cultursteden, dus als een van jullie een tip heeft... Ik houd mij graag aanbevolen.

Sibille, vaderdag of niet willen vieren. Daar trekken jullie kinderen zich niets van aan. Ze komen gewoon. Very Happy Laat hem maar lekker verwend worden.

Greet, dus jullie hadden het noodweer dat wij een dag eerder hadden. Rolling Eyes 200 bomen is niet niks. Gelukkig geen gewonden

Ankie, aankomende week weer snikhete dagen voorspeld. Hier zelfs eem paar dagen achter elkaar boven de 36 dagen. Dat is ook, voor kinderen niet leuk meer.

Kees, rustig aan vandaag en laat je verwennen. . Very Happy

Vandaag eten we weer koude schotel. Vrijdag voor twee dagen gemaakt. Gisteren tomaten in de pan gemaakt en vandaag weer koude schotel. Zeker zo lekker nu het goed ingetrokken is,
Heel de nacht veel flitsen geweest en soms wat regen,
Peter heeft vanmorgen het bed verschoond en de topper omgedraaid en zo.
Dat was weer nodig.
Vandaag samen alles in de ochtend gedaan en na de boterham mijn boek uit lezen.

Greet, wil je weer de link geven voor de foto's plaatsen. Dat is ook weer weg Twisted Evil
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2026 11:30:14    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Henny

Hierbij de link van postimages
https://postimages.org/nl/
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2026 13:32:26    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Joke, alvast gefeliciteerd met jullie 54-jarig huwelijk.
Geniet van de vakantie, het wordt ook daar in Drenthe prachtig weer.
En Drenthe is ontzettend mooi, zeker om vakantie te vieren. Wij deden dit ook verschillende keren, steeds een ander gebied. Je kunt er heerlijk fietsen, maar ook wandelen.

Henny, leuk een huisje in de buurt van Delft. Ik heb geen tips voor je, maar als je toch die kant op gaat: kijk eens in de grote kerk van Delft. Daar is veel te zien. Ook de binnenstad is de moeite waard. En dan een terrasje pakken, ook lekker met dit weer.

De kinderen zijn langs geweest. Ze gaan nu naar het AJOC festival in Mijdrecht.
Monica was gisteravond naar Guns and Roses in de Ziggo Dome in Amsterdam. Ja ja, ze gaan vaak naar dit soort avonden, zelfs naar festivals.
Wil kreeg een stad van chocolade en ze hebben een datum geprikt voor een dagje Amsterdam. Voor Moeder- en Vaderdag samen. Laughing Wel zo leuk, ergens eind juli geloof ik. Gaan we meteen even kijken waar ik gewoond heb, in de Torresstraat en de Griseldestraat in Amsterdam-West. Er is daar veel veranderd natuurlijk.

We kijken nu naar de bijeenkomst van de Molukken in Rotterdam. Een toespraak van de minister-president. De Molukse Gemeenschap is ten onrechte slecht behandeld destijds in 1951 door de Nederlandse regering.
De mannen van de KNIL, die zich zo hadden ingezet voor Nederland tijdens de Japanse bezetting.
Rob Jetten maakt via de regering nu excuses voor die behandeling, er wordt hard geklapt. Die excuses zijn ook wel nodig en werden verwacht door de Molukse Gemeenschap. Hij doet dat goed!
De loop van de geschiedenis is niet terug te draaien, maar erkenning is wel op zijn plaats. Die is er nu, gelukkig.

Ik sluit af voor vandaag. Heb het goed.

plukbloemen langs de Kerklaan
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2026 13:51:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag

Kees: ik drink ook hetliefst drnaken niet ijskoud, vraag heel vaak op ze er geen ijs bij willen doen, vind het gewoon niet lekker zo'n ijsklomp in je maag.

Greeet: wat een mooie foto weer van het wad.

Sibilla: op het buesfestival lopen juist meer ouderen rond zo gemiddeld 40-50.
Leuk dat soort tripjes ,met die kleine treintjes, kijk ook wel eens naar railaway, daar heb je ook altijd van die leuke spoorlijntjes.
En excuses voor de Molukkers is zeker op zijn plaats.

Joke: ik benijd je kleinzoon niet een triatlon met dit weer Shocked
Veel plezier met je vakantie naar Drenthe, dat is een mooie provincie en alvast gefeliciteerd met je huwelijksjubileum, tjonge 54 jaar al dat is een heel eind.
Heb vanochtend nog even heerlijk gefiets door Prattenburg in de bossen was prima te doen.

Henny: Delft is een prachtige stad aanbevelingswaardig.

Anky: dat zal niet mee gaan vallen op school de aankomende week met die hitte.

Nederlands elftal gewonnen, was een goede wedstrijd maar Zweden was niet echt een sterke tegenstander. We gaan in elk geval door naar de 16 finale's, maar dan zal het wel afgelopen zijn dan moeten wsl tegen Brazielie of Marokko, dat zijn niet de minsten.

Keep it cool allemaal.
Very Happy
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 21 Jun 2026 19:40:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Goidag

@ Sibilla
Mooie foto van het treintje en een hele mooie foto van de plukbloemen .
Leuk idee : Moeder en Vaderdag .

@ Henny
Lekker een koude schotel . Zal je waarschijnlijk wel meer eten in de komende dagen .

@ Joke
Mooi dat je je dochter en kleinzoon nog hebt gezien vandaag .
Ik wens jullie een hele fijne vakantie in Drente , gelukkig is daar veel bos voor de broodnodige verkoeling. En bij deze alvast gefeliciteerd met jullie 54ste trouwdag .

@ Ankie
Sterkte met de hitte de komende week .

@ Dagmar
Mooi dat je vanmorgen een fietstochtje hebt gemaakt , de morgen uren zijn vaak nog niet zo onaangenaam warm . Je mag dus nog wat langer van het Nederlandse elftal genieten .

Gerstland .
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2026 08:46:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal. prachtige graslanden, Greet.
Het gaat vandaag een warme dag worden en verder de week wel 37 graden worden. Lang leve de airco!

Vandaag kan ik de puzzel plaatsen nu ik weer een foto kan plakken. Greet ik heb die link ook naar peter gestuurd zodat ik zelf die link niet elke keer op moet vragen als de pc het weer niet doet.

Dagmar, er zitten zeker een paar bruikbare fotos bij. Wil je ook sturen waar die foto's gemaakt zijn. Very Happy

Sibille, ik hou wel van treintjes.Niet moe worden en wel alles zien. Very Happy

Joke, zeker heel vroeg op de fiets stappen met dit weer?
anke, hier gaan de scholen een tropenrooster invoeren. Zeker over een paar dagen dat het boven de 35 graden wordt. Bij jullie zal het nog spetteren blijven, denk ik zo Very Happy

Kees rustig aan, hé,

Sibille, deze moet je bekend voor komen. Very Happy
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2026 08:52:18    Onderwerp: Reageren met citaat

https://www.jigidi.com/nl/solve/qjq4zeig/20260519-141315-bar-bij-de-grotten-zonneberg-maastricht/

Het restaurant/hotel waar koningin Emma graag logeerde. Aan de Maas, in Maastricht. Aan de voet van de Zonneberggrotten
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2026 10:44:33    Onderwerp: Reageren met citaat

goedemorgen

Henny heb mail gestuurd waar de foto's zijn gemaakt.
Nu ga ik lekker je puzzel maken, die heb ik gemist de afgelopen tijd. Very Happy

Vandaag werken en verder geen bijzonders.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 22 Jun 2026 13:46:20    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemiddag allemaal.
Het is weer zeer warm vandaag en morgen wordt het nog ietsje meer. Nou ja, we doen het er maar mee, als het steeds regent hebben we ook weer wat te mopperen. De ventilatoren staan hier aan en ook ramen en deuren tegen elkaar open. Nu echter achter alles dicht, dat scheelt toch wel.

Ik ga de puzzel maken.

Terug naar boven

Geplaatst: 22 Jun 2026 13:46:20    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 248, 249, 250  Volgende
Pagina 249 van 250

Ga naar: