doorstart 50plusser/ouderenforum
contact en uitwisseling
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Mijn microsoft account is gehackt

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Techniek/computers/internet
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Klaas



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2024 10:38:32    Onderwerp: Mijn microsoft account is gehackt Reageren met citaat

Vanmorgen kreeg ik een mail dat mijn microsoft account gehackt is. Kan niet meer bij mijn email komen en ook facebook niet meer openen (wel op android) gelukkig, maar ook daar geen mogelijkheid outlook te openen. Wachtwoorden herstellen kan niet, want mijn identiteitsbevestiging op microsoft is gehackt. In plaats van mijn telefoonnummer staat daar nu een emailadres (8g*****@talktai.online). Met geen mogelijkheid is microsoft ervan te overtuigen dat dit niet klopt, talloze gegevens ingevuld op speciale formuleren om aan te tonen dat echt ikzelf het ben die zijn account probeert te herstellen maar bij al die operaties blijft er gevraagd worden speciale codes naar mijn gehackte email toegestuurde codes (die kan ik wel lezen, andere mail komt niet meer binnen) te verzenden naar...je raad het al: 8g****@talktai.online. We zijn gegijzeld, en of ik maar even 600 dollar in bitcoins wil overmaken naar meneer (of mevrouw, maar dat zal weinig voorkomen denk ik zo) . Hij liet me daar nog bij weten me een en ander niet persoonlijk aan te trekken, dit was gewoon een zakelijke transactie.

Heb Malwarebytes kunnen installeren en die lijkt de computer nu vrij te houden van (nieuwe) hacksoftware; er zijn 12 bestanden in quarantaine geplaatst

Pas morgen kan ik de speciale hulplijn van cyberwacht of studentaanhuis bellen die via de telefoon en laatstgenoemde eventueel zelfs thuis zou kunnen helpen de hack ongedaan te maken. Ook zijn we bij de politie geweest om aangifte te doen zoals aangeraden wordt, daar kreeg ik een telefoonnummer om een afspraak te maken. Heb je verder niets aan natuurlijk.

Tja, flink balen, maar gelukkig kunnen we nog surfen en heb ik op android nog toegang tot facebook

Nou tot zover, wilde dit gelazer en alle gepieker vooral even van me afschrijven, jullie zullen me verder ook niet kunnen helpen.

Zijn hier mensen die iets dergelijks als dit ook al eens overkwam? Zo ja, waar lag de oplossing?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 13 Okt 2024 10:38:32    Onderwerp:

Terug naar boven
Pien



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 14
Woonplaats: Frankrijk

BerichtGeplaatst: 14 Okt 2024 10:09:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Jeetje de nachtmerrie van iedereen. Sterkte Klaas.Hopelijk is het gauw opgelost!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Klaas



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: 14 Okt 2024 16:49:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt Pien. Met mijn emailaccount is het zojuist weer in orde gekomen en dat was wel het belangrijkste en mijn grootste zorg dus een pak van mijn hart. Morgen krijg ik hulp op afstand van studentaanhuis om te proberen het microsoft account dat nu nog ter verificatie gekoppeld is aan het hackeradres weer in orde te krijgen.
Ik moet in het recente verleden op een fishing mail geklikt hebben. Heel goed oppassen in het vervolg daarvoor dus

Nog even een tip: een ieder die in hetzelfde schuitje komt te verkeren neem contact op met studentaanhuis.nl of cyberwacht.nl. Ben buitengewoon goed geholpen bij deze twee, kosteloos omdat het gesprek vrij kort kon blijven en er niet in de computer gekeken hoefde te worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Keesvi



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 70
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

BerichtGeplaatst: 15 Okt 2024 10:31:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is stevig balen, Klaas! Ik denk dat me veel bespaard is gebleven omdat ik in principe met Linux werk. Dat is ook niet 100% veilg voor cybercrime en noodgedwongen werk ik ook wel met MS en op tablet en smartphone met Android. Ik ben er één keer ingetrapt met What's App, niets vermoedend omdat ik in die periode wel vaker switchte tussen verschillende apparaten. Gelukkig verder zonder gevolgen maar het gaat natuurlijk verder als je computer of een van je accounts zodanig gehackt is dat je er zelf amper of niets tegen kunt doen. Kortom een waarschuwing voor me waardoor ik toch maar weer eens in beveiligingsmethodes gedoken ben. Voorkomen is tenslotte beter dan genezen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pien



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 14
Woonplaats: Frankrijk

BerichtGeplaatst: 16 Okt 2024 11:32:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij hebben op alle toestellen inclusief computer de AVG virusscanner betaalde versie. Dit al jaren lang. Ze zijn goed.Een keer meegemaakt dat ik onmiddellijk de computer moest afsluiten en opnieuw opstarten. Zelfs het beeldscherm was zwart met enkel die boodschap.
Computer heb ik opgestart en uitgebreide scan gedaan en klaar. Ik had ook op een link geklikt die echt niet deugde.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Techniek/computers/internet Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.