50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 256, 257, 258, 259, 260, 261  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Greet

BerichtGeplaatst: 12 Jul 2026 11:40:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny schreef:

Greet die kraamkamer van, de Dollard. Prachtig en dat ene zeehondje wat met de kop op de steen ligt te rusten. Knap geschoten. Very Happy

Op de foto's is geen zeehond te zien die met zijn / haar kop op een steen rust . Op de eerste foto is een moeder zeehond met jaar jong te zien en deze kom je nogmaals tegen op twee foto's in de collage .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 12 Jul 2026 11:40:41    Onderwerp:

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 12 Jul 2026 11:42:46    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemiddag inmiddels.
Had ik hier van alles geschreven, foto's geplaatst, heb ik per ongeluk alles gewist! Oen dat ik ben. Smile
Nu dan maar weer opnieuw.
Ja, het compliment kwam wel binnen, dat is waar. Gisteravond heb ik het koor ook nog maar eens een compliment gegeven, een groot deel er van zingt ook bij ons en er was veel aanvulling vanuit het koor Eigen Wijs. Omdat mevrouw dar ook in zingt.

Greet, wat leuk om te zien, die zeehondjes. Dat heb je goed gekiekt hoor.

En Henny, ja, dat pad is niet echt geschikt voor ons, ouderen. Maar we lopen het toch, nietwaar. Laughing Diehards zijn we. Laughing

De Prattenberg, lijkt me heerlijk koel daar, Joke. Leuk zoals je die foto hebt gemaakt.

Dagmar, je hebt vast genoten van dat festival.

Loslopende honden, ik heb het er niet op. Ze kunnen nog zo braaf luisteren, je weet het nooit met dieren. Ik hou er niet van, van mij moeten ze altijd aangelijnd zijn. Misschien komt het doordat ik vroeger bang was van honden. Nu niet meer, wel van loslopers.

We hebben het glsvezelkastje in huis, maar nog niet aangesloten. Dat komt de dochter doen. Het moet allemaal veel sneller gaan dan.

Ik geef jullie een inkijkje in onze tuin. We zitten/zaten onder de blauwe regen, die voor de tweede keer bloeit. Niet te geloven toch?
Het wordt te warm nu, we gaan naar binnen, sluiten de boel goed af.

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 12 Jul 2026 17:27:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Leuk weer al die mooie foto's en inkijkjes.

Vanmorgen vroeg om 9 uur al een uurtje gefietst, toen was het nog lekker en goed te doen.

Gisteren genoten van het concert in sonsbeekpark in Arnhem, goeie muziek.
Was wel erg warm, je mocht geen lege flesjes mee nemen ivm de hitte om zelf te vullen, ze hadden geen waterpunten en in de avond waren er maar enkele toilets meer beschikbaar want er was geen water meer, bij eet en drinkgelegenheden was het ook niet te doen zo druk.
Ze kunnen daar in Arnhem nog wat leren van het bluesfestival in Grolloo qua organisatie, daar is het altijd top geregeld.

Het voetbal van gisteravond was saai, slecht en slaapverwekkend, wat slecht gevoetbald, beide teams.
Het zit er al weer bijna op, di en woensdag nog halve finales en volgend weekend de finale en dan is het weer klaar voor 4 jaar.

Fijne zondag nog allemaal.
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 12 Jul 2026 21:00:46    Onderwerp: Reageren met citaat

We hadden vandaag een zomerfeest met live muziek en een koud buffet.
Nou zomers was het!
Er stonden overal ventilatoren te blazen, maar het bleef heet.
Omdat de muziek erg goed was, toch nog flink gedanst.
We konden thuis meteen onder de douche en de kleren in de wasmand. 😆😁
Nog een weekje te gaan met veel spelen en ongetwijfeld met water te knoeien.
Het blijft warm deze week.
Ik hou het wel uit hoor, maar je merkt dat de kinderen het wel gehad hebben.
Nog even volhouden! 🤗
Henny

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2026 10:10:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal op deze toch al warme dag.

Greet schreef:
Henny schreef:

Greet die kraamkamer van, de Dollard. Prachtig en dat ene zeehondje wat met de kop op de steen ligt te rusten. Knap geschoten. Very Happy

Op de foto's is geen zeehond te zien die met zijn / haar kop op een steen rust . Op de eerste foto is een moeder zeehond met jaar jong te zien en deze kom je nogmaals tegen op twee foto's in de collage .

Nou, Greet, dat is toch echt een teken dat ik niet meer goed zie Shocked
Hoe dan ook. Het blijft mooie foto's Smile

Nou, Anky.
Zo'n zomerfeest is natuurlijk nooit weg Very Happy Het is nu aftellen

Dagmar
Dat concert in Sonsbeekpark was niet te best geregeld, wat drinken betreft. Zeker met deze hitte hans je toch meer tap en wc-gelegenheid verwacht.
Gelukkig vie de muziek niet tegen.

Sibille. Tuindeuren! Dat hadden wij in ons vorige huis ook. Ik mis ze hier nog steeds, maar om die nu nog te laten plaatsen... Nee. Ik had mij toen wel meer verbonden met de tuin gevoeld.
Joke, nog vroeg in de ochtend gefietst?
Hier is het nu kermis en vanmiddag prikkelarm en beter begaanbaar voor mensen slechter ter been. Desondanks gaan we niet omdat het veel te warm is. Dan nog de geuren van oud zweet, vis deodorant, friet en wat al niet meer. Vroeger kon ik er goed tegen, maar nu ik wat meer belegen ben...
Het is nu al 25 graden

Kees nog plannen of projecten?
Nog even met de stenen aan de slag en straks de foto's van het familiediner. Ik heb ze nu allemaal binnen. Nu nog even een map maken.

Mijn geboortehuis
Die vrouw is de huidige bewoonster
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2026 12:00:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag,

Dagmar toch slecht geregeld met dat water met die hitte en ook een toilet is belangrijk
om naar toe te gaan maar de muziek was dus wel mooi om naar te luisteren.

Anky toch leuk een zomerfeest en lekker gedanst nu nog een weekje met de kids en dan 6 weken vakantie.

Henny leuk om je oude huis waar je geboren ben nog even te zien en de tuin weer mooi gemaakt kunnen jullie er weer een poosje tegen.

Greet ja die foto's van die zeehond moest je wel effe goed kijken zag ook een kleintje erbij.

Sibilla en doet jullie tv het al weer of is er nog niks van gekomen.
Toen wij in het appartement gingen wonen was er helemaal geen aansluiting
en er moesten veel kabels getrokken worden en ook een nieuw kastje maar KPN heeft dat allemaal heel goed aan gesloten.
vanmorgen eerst wasje gedraaid en de stofzuiger erdoor.
fruit gehaald en sla en komkommer is lekker op een broodje met pindakaas .

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2026 12:12:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny leuk dat je geboortehuis er nog is, blijft toch altijd een bijzondere plek.

Joke wat een fantastische foto van dat beeld in het water, echt heel mooi en mooi beeld ook.

Anky sterkte deze week nog met de hitte met die kleintjes en dan lekker vakantie.

Greet bij jou is het geloof het wel een stuk lekkerder als hier met die hitte, kun je lekker fietsen en mooie foto's maken voor hier Very Happy .

Kees hou jij het nog een beetje uit met die hitte/

Sibilla en heb jij eens een rustig weekje?

Vanmiddag werken en dan is de dag alweer om.
fijne dag allemaal.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2026 12:34:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou, echt stilgezeten hebben jullie niet. Anky druk met afronden van het schooljaar, de laatste loodjes.

Sibilla weer druk met een uitvaart. Mooi dat je daar zoveel waardering voor krijgt. Mijn Canadese vriendin doet uitvaarten en huwelijken voor de Unitarian Church, die daar actiever is dan in NL en een oud-collega vanuit humanistisch perspectief. Ze vinden het net als jij fijn om te doen. Die openslaande deuren naar je tuin zijn heerlijk. Je vergroot zo je woonkamer met je tuin als het lekker weer is.

Greet, het wad is en blijft een heel apart natuurgebied met geëigende vogelsoorten maar inderdaad horen die zeehonden er ook thuis. Er wordt regelmatig op gehamerd om die beestjes met rust te laten, ook die zogenaamde huilers, die meestal op moeders wachten die een maaltjevis aan het verzamelen is. Terecht, vind ik.

Henny, lekker dat je tuin weer gedaan is. En dan meteen ervan genieten met een barbecue erbij. Doen wij straks dan maar op bescheiden schaal met die spiesjes.

Joke, in het bos is het dramatisch veel koeler dan in de zon. Dat valt mij ook steeds weer op. Als je bos in de buurt hebt dan zou ik met dit weer zeker die kant opgaan.

Dagmar, je mag verwachten dat er met warm weer op zo'n festival voldoende water of tappunten aanwezig zijn. Er wordt heel veel voor gewaarschuwd en dat zou de organisatie dan toch ter harte moeten nemen? Veiligheidhalve zou ik zelf ook water meenemen maar een half litertje is zo op en iedere liter is wel een kilo om mee te sjouwen. Met zweten raak je alleen al gauw meer dan een liter kwijt binnen korte tijd. De horeca kan ook bijdragen maar die verkoopt liever frisdrank en bier, voor je gezondheid niet de eerste keuze

Ondanks de hitte afgelopen weekend toch weer e.e.a. in de tuin gedaan. Wat klein werk, zoals losliggende takken bij elkaar geharkt en geveegd zodat het tuinpad begaanbaar en schoon is. Dat voordat het weer gaat regenen om een modderboel te voorkomen. Zaterdag eindelijk mijn e-bike rijklaar gemaakt maar niet gefietst omdat ik me daarvóór flink ingespannen had en daardoor heuppijn had en flink instabiel in mijn linker been. Ik heb wel geprobeerd op te stappen maar ik mieterde aan de andere kant zowat weer van mijn fiets af... Dat probeer ik vandaag of morgen nog weleens als ik goed uitgerust ben. Ik neem dan een kruk mee die ik met klittenband aan de fiets bevestig.

In plaats daarvan een paar boodschapjes gedaan en op het terrein van Zon & Schild, waar ik 20 jaar gewekt heb, wat foto's gemaakt. Die laat ik jullie zien zodra ik er even rustig voor kan zitten, met bijbehornd verslag.

Verder binnenshuis e.e.a. geordend en wat boxen met cd's en dvd's opgeduikeld, ws. ook een aantal met foro's. En ik moet ergens nog een pak 160 grams papier hebben liggen voor de omslagen van een te maken boekje van de gebruiksaanwijzing van mijn camera maar dat heb ik nog niet teruggevonden.

Verder had ik zaterdag een flinke pan goulash gekookt in de slowcooker. Daar halen we rustig voor een dag of vier, vijf maaltijden uit maar dat mag ook wel met 7 ons riblappen. We eten dat meestal met rijst maar soms met aardappel, gebakken of gekookt en met pasta zou ook goed kunnen. Lekker met wat krop- of ijsbergsla en komkommer en tomaatjes. Uiteraard verdwijnt een deel van de goulash in de vriezer. Twee dagen hetzelfde is okay maar vijf dagen vind ik wat teveel van het goede. Vandaag nasi goreng en tempeh-spiesjes (had ik nog in de vriezer) op mijn mini-bbq. Wat tafelzuur, sla en kroepoek erbij voor een bordje eten dat prima past bij dit tropische weer.

Laatst aangepast door Kees op 14 Jul 2026 21:40:21; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2026 15:27:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal

@ Sibilla .
Dank je wel voor het inkijkje in jullie tuin , ziet er heel mooi en gezellig uit .
Apart dat de blauwe regen voor de tweede keer bloeit , die heeft er dus wel zin in 😄

@ Anky
Met de laatste schooldagen voor de vakantie bezig , sterkte met de warmte .

@ Dagmar
Jammer dat het wat betreft waterpunten en toiletten zo slecht geregeld was .
Maar de muziek was gelukkig om van te genieten Smile
Het is hier nog steeds aangenaam wat de warmte betreft , ik hoop dat dit zo blijft , ik ben dan ook inderdaad wezen fietsen vanmiddag .

@ Henny
Mooie foto van je geboortehuis .
En ondertussen het familie diner weer herbeleeft via de foto's Question

@ Joke
Broodje pindakaas met sla en komkommer is mij onbekend , ik ga dat ook eens proberen .
Prachtig het beeld en de foto van de vis .

@ Kees
Succes met je voornemen om binnenkort weer eens op de fiets te stappen . Zo stapje voor stapje ligt je tuin er over een tijdje er weer netjes bij ? Lekker goulash , staat hier ook regelmatig op het menu .

Ik wens jullie een fijne avond .

Gisteren was het hier op het strand Vliegerfestijn . Op de foto's is een gedeelte van de vliegers te zien die er te zien waren .

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2026 08:34:17    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal.
Quatorze Julliette vandaag, 14 juli in Frankrijk! Ik zeg zomaar wat hoor, het kan me verder niet boeien. Laughing

Henny, leuk je ouderlijk huis. Er zal daar best veel veranderd zijn, lijkt me.
Over twee weken gaan we met onze dochters naar Amsterdam om mijn ouderlijke huizen te bekijken. ik heb in twee straten gewoond, de tweede straat is voor mijn oudste dochter wel een beetje bekend. De jongste is daar nooit geweest, voor haar is het allemaal nieuw. Maar ja, haar moeder is dan ook al 82! Laughing
Kermis bij jullie? Hier is dat pas in september, gelukkig. Wij gaan er ook niet meer heen, ook wij zijn belegen.Laughing

Anky, leuk dat zomerfeest en koud buffet. Het zal best heel warm zijn, ook voor de kindjes. Gelukkig nog maar een week, dan heb je vakantie. Het wordt vast een waterballet deze week op school. Laughing

Dagmar, ja dat is zeker slecht geregeld. Met die warmte kun je tooh niet zonder water of iets fris. En dan die toiletten! Gelukkig was de muziek wel leuk.
Voetbal kijken we sowieso weinig, helemaal als het saai is.

Kees, toch nog wat in de tuin gedaan. Ja, dat moet ook gebeuren, ik zie het bij ons ook. Beetje fietsen is goed voor de mens, ik doe dat zelf ook te weinig. Geen kruk mee, dat gaat niet goed hoor, die blijft tussen je spaken hangen. Niet doen! Liever even wachten met opnieuw opstappen.

Greet wat leuk die vliegers. Ik zag er iets over op de tv. . Jij kunt dat goed bekijken, denk ik. En er leuke foto's van maken.

Joke, nog lekker gefietst. Een boterham met pindakaas? Heb ik al heel lang niet meer gegeten. Vroeger vond ik pindakaas vreselijk, nu ga ik vooral voor de pindakaas met stukjes. Niet de biologische, die vind ik niet te pruimen. Bovendien gebruik ik het zo weinig, dan blijft de olie bovenop drijven, brr.
Leuke foto heb je daar gemaakt van dat dolfijntje? Daar zou Henny wel een puzzeltje van kunnen maken.

Vergeet ik nog iemand? Geloof het niet.
Vandaag wordt het weer warm, ik ben vroeg en ga dadelijk even naar de supermarkt. De auto is voor de apk naar de garage, we hebben dus geen vervoer. Niet erg, lekker rustig.
Nou ja, de katten van de buren proberen steeds in onze tuin te komen. Dat wil ik niet, jaag ze dus weg. Ze lopen nu op het dak van de schuur, dat is niet erg.
Nou ja, ik wens jullie een fijne , zonnige dag.

het paard in ZuuidLaren, Bartjens Paard
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2026 09:36:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Sibilla een leuk doorkijkje van de tuin ziet er mooi uit.
leuk om binnenkort met dochters naar Amsterdam te gaan en Wil gaat vast ook mee om de ouderlijke huizen te bekijken ,
en leuk die foto van het paard.
Greet dat was genieten van dat Vliegerfestijn op het strand echt hele fleurige
vliegers leuke collage en ja een broodje pindakaas wel van Calvé met komkommer is lekker doe dat bijna elke dag.
Dagmar jij nog plannen voor vandaag in de morgenstond is het nog aangenaam om een rondje te fietsen.
Henny bij jullie kermis en de foto's van de familie vast even bekijken.
Kees druk in de tuin geweest en een aardige voorraad goulash daar kan je veel kanten mee uit
en wie weet nog eens fietsen op je E-bike altijd beter en geeft een vrij gevoel even je hoofd leeg halen .
Zo de botersla geplukt aardappels in de pan alleen nog even vlees halen.
Zal wel blij zijn als het wat koeler wordt heb wel genoeg van die hitte.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2026 11:17:46    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hoihoi.
Ja Joke, dat snap, dat je wel genoeg hebt van de hitte.
Hier hetzelfde laken een pak. We zitten nu wel al binnen, buiten wordt het te warm, zelfs onder de pergola.
Ik heb ook al de boodschappen gedaan, die er stonden. Maak altijd een briefje als iets bijna op is. Daarom had ik niet zoveel nodig vandaag. Vanavond gaan we uit eten bij Josef aan de Poel in Aalsmeer. Is nog van de diploma uitreiking van kleinzoon, zijn ouders geven een etentje. Ze komen ons ophalen, ik hoef dus niks te koken of te beden ken voor vanavond. Wel zo makkelijk.
Voor nu heb ik nog yoghurt met vruchten staan. Een broodje pindakaas met komkommer, heb ik nog nooit geprobeerd maar zal dat toch eens doen. Lijkt me ook gezond.
De waterstand in de rivieren is wel heel laag ja, ik zie het aan de paal. En zag het ook in de krant.

De auto is al weer klaar, Wil gaat hem dadelijk ophalen. Snelle apk vandaag. Ben benieuwd wat het gaat kosten.
Onderweg naar huis kwam Wil gisteren langs de makelaardij in het dorp. Stond daar een appartement te koop voor een schappelijke prijs. Hij gaat informeren of we het kunnen bezichtigen. Zul je meemaken dat we toch nog gaan verhuizen! Ik moet er niet aan denken en het is ook nog niet opportuun. Maar toch, een gelijkvloers appartement, met een groot balkon, is natuurlijk ook wel fijn voor voor ons oudjes. Laughing We zien wel.

dit staat op mijn ronde tafel in de tuin, heel gezellig.
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2026 12:45:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal .

@ Sibilla
Gelukt de poezen weg te jagen ?
Leuk vooruitzicht naar Amsterdam om de plekken te bezoeken waar je gewoond hebt .
Leuk het etentje vanavond , bij deze alvast eetsmakelijk . Appartement , alles gelijkvloers is heel fijn , een grootbalkon kun je gedeeltelijk inrichten als balkon tuin , onkruid wieden hoeft dan niet Wink
Prachtige foto uit Zuidlaren , dit beeld is gemaakt ter ere van de 800 ste Zuidlaarder paardenmarkt . Het is op de foto niet te zien maar het is een koper en verkoper die handjeklap doen . Ik ben vroeger vaak op deze markt geweest .
Wat een mooi kleurrijk bakje heb je op de tuintafel .

@ Joke
Ik kan me goed voor stellen dat je blij zult zijn als het koeler wordt .
Hier in het Noorden is het nog goed toeven , 24 gr .
Wat een mooie tekst staat er op het kunstwerk , prachtige foto .

Ik wens jullie allen een fijne dag verder.

Foto : Grote kaardenbol
De bloei begint vanuit het midden van de bloeiwijze en bloeit tegelijk naar boven en beneden. Hierdoor zijn twee bloeiende ringen te zien.

Laatst aangepast door Greet op 14 Jul 2026 17:34:07; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2026 16:08:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allen

Het is weer erg warm.

Sibilla wat spannend om naar een appartement te gaan kijken. Het kijken lijkt me sowieso leuk ongeacht of je echt overweegt om het te kopen. Hou ons op de hoogte ben erg benieuwd.
Mooie foto van het beeld op de paardenmarkt.

Joke: wat een mooie foto van die rivierpaal waar ben je die tegen gekomen?

Henny: nog niet gezien vandaag, zal wel op stap zijn Very Happy

Greet: wat leuk al die verschillende vliegers en mooie foto van de kaardenbol heb nog nooit van die naam gehoord.

Kees; fietsen met een e bike is zo fijn als je een beetje op leeftijd bent zal ik maar zeggen Very Happy, ik heb er ook 1, vrij simpele, maar ik ben er echt heel blij mee.

Morgen en donderdag ben ik er niet, ik ga er 2 dagen tussenuit. Vriendlief is jarig en heeft een hekel aan zijn verjaardag dus ik dacht ik neem hem mee naar mijn geboorteregio de Achterhoek. We gaan in de omgeving van 's Heerenberg 2 dagen in een hotelletje. Dat vond ie dan wel weer heel erg leuk voor zijn verjaardag haha.

Vanavond verheug ik me op de wedstrijd Frankrijk-Spanje, zo vooraf lijkt het een kraker te worden, maar je weet het nooit, heb de laatste tijd al meerdere ploegen voorzichtig en saai voetbal zien spelen omdat ze niet wilden verliezen.
Ik hoop vanavond heel veel aanvallend voetbal te zien.

Fijne zomeravond allemaal.
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2026 17:10:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar deze zwarte gedichtenzuil staat in Doesburg aan de IJsselkade.
en geniet samen in de Achterhoek een mooie streek bij s Heerenberg.
Sibilla geniet met de familie lekker uit eten..vanavond
Het kan soms raar lopen kijken naar een appartement bij jullie in de buurt bijzonder
Wel fijn alles gelijksvloer ben benieuwd best wel een hele stap hoor maar je weet nooit.
Greet prachtig zoals de kaardenbol in bloei komt mooi die kleur.
Zag hem vanmorgen ook in de tuin bij de eekhove.

Fijne avond allemaal🌞
Terug naar boven

Geplaatst: 14 Jul 2026 17:10:55    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 256, 257, 258, 259, 260, 261  Volgende
Pagina 257 van 261

Ga naar: