50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 257, 258, 259, 260, 261  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kees

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2026 22:00:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Weer een latertje en ik hou het maar even kort. Ik heb wat uitslagen van bloedonderzoek. Hb weer veel te laag, dus volgende week dinsdag weer een transfusie. Schildklier zou volgens de bloedspiegel van de TSH veel te laag zijn, wat betekent dat ik nu ineens een veel te snel werkende schildklier heb. Past helemaal niet in het atroon van de afgelopen paar jaar. Ik ben er zelf voor om die schildklierwaarden nog eens te laten prikken om evt. fouten te elimineren. Die waarden kunnen een verklaring zijn voor mijn chronische vermoeidheid. Daardoor veel geslapen maar toch binnenshuis wel weer wat opgeruimd. En zowaar, mijn boormachine en het 180 grams papier teruggevonden. De boormachine lag in een onmogelijk hoekje achter een paar dozen waar ik het ding nooit vermoed had en het pak papier had zich even onopvallend tussen de spelletjes verstopt. Ik heb nog we een accuboormachine waarmee ik me redde maar die is toch minder krachtig. Dat zware papier (180 grams) gebruik ik voor de omslagen van boekjes om het geheel wat steviger te maken. Het is ruim tweemaal zo dik als standaard printerpapier (80 grams)en heel geschikt voor bijvoorbeeld kaarten, reparatiewerk aan (spelletjes)dozen, boeken etc. en het gaat nog net soepel door de printer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 14 Jul 2026 22:00:09    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2026 10:01:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Ja, ik ben gisteren helemaal vergeten wat te schrijven.
Eerst waren wij vroeg even aan de poets geweest, want de wc, badkamer en zo moet toch wel schoon zijn. Zeker me die warme dagen, denk ik zo. Toen meteen door voor de boodschappen. Dan snel eten en door naar mijn vriendin. terug weer een enquête in vullen van 10 minuten of langer over onze wijk en de gewilde veranderingen. Doordat nu overal hier in de wijk veel huizen bijgebouwd worden en veel huizen afgebroken worden. Dat weer om plaats te maken voor nieuwe en zeker flats. Word nu ook het wegennet en knelpunten onder de loep genomen. Ook de groenvoorziening. Daarin gaf ik ook aan dat ik weer drie bomen in het plantsoentje naast ons huis terug wil. Meidoorns of zo hebben er gestaan, maar die werden oud en gingen dood. Die bomen hielden wel veel warmte tegen. Maakt niet uit welke bomen het zijn.
Hoe dan ook, daar ging ook veel tijd in zitten. Toen nog naar mijn vriendin.
.
Maar goed. Alles is in orde.
Sibille, informeren is nooit verkeerd en kijken is niet meteen kopen, he. Rustig overdenken.

Dagmar. veel plezier en gefeliciteerd met je vriend zijn verjaardag. Maak er wat leuks van Very Happy
Kees, weer je bloed niet goed. Dat zal weer een transfusie worden, denk ik zo. En je schilklierspiegel ook weer op pijl laten komen door middel van je medicijnen aan te passen. Gelukkig je gereedschap weer teruggevonden.

Voor wie ik vergeten ben.
Heb een fijne dag! Very Happy
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2026 12:42:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal .
@ Dagmar
Leuke manier om de verjaardag van je vriend te vieren , mooie omgeving waar jullie dit doen.

@ Joke
En vermaak je je ondanks de warmte ?

@ Kees
Sterkte .

@ Henny
Ach iets vergeten kan een ieder overkomen.

Ik wens jullie een fijne dag verder.

Foto .
Zaadpluizen van de Clematis.

Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2026 15:13:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag,

Henny kan gebeuren en ook andere dingen te doen.
Kees het zit je niet mee sterkte hoor.
Greet mooie foto van die zaadpluizen van de clematis wat is de natuur toch mooi.
Vanmorgen bezoek gehad van Schoonzus en samen zitten kletsen.
Vanmiddag een rondje gefietst en goed ingesmeerd met factor vijftig.
onderweg even wat gedronken en straks een Chineesje halen.
Morgenmiddag gaan we schoonzus ophalen en gaan dan ook een rondje fietsen richting de hooilanden
en dat bij buitenhorst iets drinken is ze er ook even uit.
sierui uitgebloeid met duidelijk zichtbare zwarte zaden.

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2026 15:36:28    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hoihoi allemaal.
Het blijft maar warm hè. Nou ja, ik heb toch weer lekker gezwommen vanmorgen. En vanmiddag aan de overkant met de etenskar naar boven en geholpen in het restaurant. Ofwel de 'zaal'. Er zit daar een bewoonster met een herseninfarct. Ze kan heel moeilijk aangeven wat ze wil en ook moeilijk zelf eten. Ze probeert het toch, maar ik heb maar even geholpen met de appelmoes en het toetje. Het lijkt me echt vreselijk als je niet meer elf kunt aangeven wat je wil en ook niet goed meer zelf kunt eten. Ik hoop echt dat me dit bespaard blijft, maar zeker weten doe je dat nooit natuurlijk. Mijn zus heeft ook en herseninfarct gehad, daar is ze toch wel goed uit gekomen. Alleen kan ze niet meer autorijden en ook het lopen gaat zozo. Toch doet ze dat laatste elke dag. Loopt toch ongeveer 3 km. Plus de nodige stappen in huis en naar de supermarkt. Zeker nu ze alleen is moet ze alles zelf doen en dat doet ze ook. Voor de tuin heeft ze wel hulp van de buurman, die buren kijken trouwens toch wel goed naar haar om, dat vinden we zo geweldig. Ze heeft nog een zoon (die van Het Spoorhuis), hij en zijn vrouw en kinderen zorgen ook goed voor haar. 3,5 jaar geleden is haar dochter overleden en een half jaar geleden haar man. Ik heb grote bewondering voor haar zoals ze zich redt.

Kees, wat vervelend voor je dat die schildklierwaarden niet naar je zin zijn. En je HB te laag. Goed dat je dat zelf in de gaten houdt, misschien komt daar ook die vermoeidheid vandaan. Sterkte hoor, ook met het opruimen in huis.

Joke, ik lees nu dat die gedichtenzuil in Doesburg aan de IJsselkade staat. ik dacht ergens bij jullie in Veenendaal.
Er staat een beetje wind, misschien toch een fietstochtje?

Greet, die kaardenbol in bloei, ik zag ze op Lesbos, hele velden vol, zo mooi.

Dagmar, goed idee om naar de Achterhoek te gaan. Je jarige vriend zal dat idd wel heel leuk vinden. Het is daar erg mooi, wij waren er vaak op vakantie.

Anky, nog even, dan heb je heerlijk vakantie en de kindjes ook.

Maandag jl. kregen we het droevige bericht dat onze vroegere buurman is overleden. Hij woont tegenwoordig op Lesbos, al 7 jaar. Met zijn huidige vrouw, zijn 1e vrouw os overleden. Maar zijn dochter woont hier in de buurt, hij heeft een 2e kleindochter gekregen en kwam die een paar weken geleden bewonderen. Kwam toen ook bij ons langs, dronk nog koffie bij ons en beloofde snel weer eens langs te komen. Hij schreef ook elke maand in het plaatselijke suffertje: eiland 13. Een leuke column met wetenswaardigheden, dan weer over Lesbos, dan weer over Vinkeveen. Hij heeft ook eens over ons, zijn buren, geschreven, heel De Ronde Venen las dat, dus ook onze dochters. Laughing N u is hij plotseling overleden, zo triest. Een schok voor zijn vrouw, zijn dochter en bonus zoon en dochter en zijn verdere familie.
Zo zie je maar: je hebt het leven niet in de hand.

Verder heb ik niks te vertellen, dit lijkt me wel genoeg voor vandaag.
groetjes voor nu.

in de vlindertuin ergens in Drenthe
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 16 Jul 2026 10:04:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal .

@ Joke .
Veel plezier vanmiddag met jullie fietstochtje samen met jullie schoonzus .
Prachtige foto van de uitgebloede sierui .

@ Sibilla
Sterkte met het overlijden van jullie oude buurman .
Fijn voor je zus dat ze met hulp van anderen zich redden kan .
Prachtige foto van de vlinder.

@ Dagmar
Nagenieten van je twee daagse uitje ?

@ Anky
Eindelijk maar toch Vakantie , geniet er van .

Ik wens jullie een fijne dag .
Hier heeft het geregend en is het bewolkt .

Foto : Stuwdammen , deze 2 twee hebben niet meer de functie waar ze oorspronkelijk voor waren bedoeld , maar zijn nu " voederplekken " voor wad vogels

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 16 Jul 2026 10:29:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Kees, ik weet wel dat de schildkier heel belangrijk is in wat en hoe jij je voelt. Ik was altijd ziek, of onderwegen. Voelde mij altijd moe en zo. Sinds dat ik zo ziek geweest ben in 2020 en een maand in het ziekhuis gelegen heb, net met de corona. Had GEEN Corona. Kwamen ze er achter dat mijn schildklier niet goed werkte. Nu dat goed is en goed onder controle gehouden wordt. Net als mijn lever. Cardioversie 2 maal. Voel ik mij veel beter en fitter. Zo zie je maar. Het een hangt met het andere aan elkaar.

Joke, je foto's zijn weer prachtig Very Happy

Greet, je foto's zijn weer prachtig en leerzaam. Stuwdammen omgetoverd als voedselplekken. Zo hebben ze toch nog een goede functie. Very Happy

Sibille, niet alleen alleen in jouw omgeving meer sterfgevallen.
Vanmorgen kwam het vrouwtje van Sam de logeerpartij van Sam afzeggen.
De vader van het baasje van Sam is vrij plotseling overleden. Eerst van een dakje gevallen. Twee nekwervels gebroken. Hartfalen en daardoor naar Rotterdam gebracht. Helaas. Het mocht niet baten.
72 jaar net geworden. Sad
Ik zag die ouders ook heel vaak.

Sjors komt over een paar weken. Hij heeft nu het rijk en al de aandacht alleen. Dat is dan weer een voordeel voor hem.

Boodschappen hebben wij binnen. Veel koffie. 2 en 1 betalen. Zo'n 52 euro korting Very Happy

Koeken in de wei bij de kaasboer in Helmond.
De koeien zullen er niet meer zijn en de kaasboer is uitgekocht wegens nieuwbouw Brandevoort
Gelukkig hebben wij de foto's nog. Wink
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 16 Jul 2026 10:49:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Sibilla toch even schrikken dat de oude buurman is overleden.
en fijn dat je zus ondanks alles toch in beweging blijft .
prachtige foto van die vlinder.

Greet heel bijzonder mooi je foto's van de Stuwdammen en nu dus voor de vogels.
en bij jou dus al geregend .

Dagmar vast genoten van de twee dagen samen in de Achterhoek.

Anky bijna vakantie nog even volhouden.

Henny het kan raar lopen in het leven dus baasje van Sam overleden triest hoor.

Hier is de zon nog niet gezien en al een stukje koeler.
en als het goed is komt er een klein buitje aan volgens buienradar.

Bijna tijd voor de lunch en daarna fietsen.

Dagkoekoeksbloem met bezoek.

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 16 Jul 2026 11:53:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Joke, nee, de vader van het baasje van Sam. Voor de duidelijkheid

Er gaat weer een berg was draaien. Straks buiten zo droog en gevouwen en gestreken de kast in Very Happy
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 16 Jul 2026 14:46:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla en Henny, het overlijden van mensen die je nastaan, familie vooral maar ook goede kennissen en (ex)buren, is altijd verdrietig omdat het zo onherroepelijk is. Alle herinneringen aan de overledene zijn ineens bevroren, want er komt niets meer bij. Het is ook een confrontatie met je eigen eindigheid waar je verdrieting van kan worden maar ook in kan berusten.
Overigens is het helemaal niet zo'n gek idee om een gelijkvloers appartement in overweging te nemen. Een tuintje is heerlijk maar is altijd wel veel werk, tenzij je alles volgooit met tegels, maar ik vind dat je daar geen tuin voor hebt.

Henny, gezondheid is zo vanzelfsprekend als je niets ernstigs mankeert maar chronische kwalen zorgen ervoor dat het allemaal niet zo gewoon is. Bij mij duurde het een jaar of twee van toenemende, aanvankelijk vage klachten waarna min of meer toevallig bleek dat mijn schildklier veel te traag functioneerde. Ik heb gisteren nog overlegd over een eventuele herhaling van dat bloedonderzoek met die rare, afwijkende waarden, om eventuele fouten te elimineren. Kreeg nadat er overlegd was te horen dat het geen zin heeft na een week omdat er in die korte tijd niets veranderd zal zijn. O, o, en voor de zoveelste keer: wat is luisteren toch moeilijk! En dat krijg je, ruis als die communicatie via via verloopt. Ik wilde een eventuele foute bepaling of een verwisseling van persoon of bloedmonster of kapotte apperatuur uitsluiten. Die vraag was klaarblijkelijk totaal niet op die dienstdoende arts overgekomen. Ik moet maandag voor die transfusie toch bloed laten prikken voor het kruisen, dus het zou in één moeite doorgaan om ook even een tsh en een ft4 te bepalen, puur om fouten uit te sluiten. Dit is de zoveelste keer dat er door zorgverleners niet goed geluisterd wordt, of zich misschien met een kluitje in het riet laten sturen door een dominante, autoritaire arts die het allemaal veel beter weet. En voor de zoveelste keer voel ik me behandeld als een lulletje dat niets van medische zaken weet en beter naar de alwetende dokter moet luisteren. Ik heb er andere benamingen voor maar mijn buurman drukt het wat netter uit: "Fietsenmakers zijn het!!" Het zit me gewoon niet lekker. Stel dat er toch iets fout gegaan is? Dan is het toch handig om op tijd in te grijpen en uiteindelijk bespaart het in dat geval dan toch ook kosten? Zo duur zijn die bloedonderzoekjes nou ook weer niet. Morgenochtend toch nog maar een keer bellen.

Dagmar, goed idee om er lekker een paar dagen tussenuit te gaan. Veel leuker dan zo'n afgezaagde stropdas! <LOL>

Joke, ik ben ook blij dat het niet zo heet meer is. We gaan zelfs naar een graad of 20 de komende week, op zich normale temperaturen maar ik hoop dat de zon toch regelmatig doorbreekt. Een e-bike is heerlijk als je wat minder kracht in je benen hebt. In weerwil van wat vaak beweerd wordt, luiheid etc. blijf je zo toch goed in beweging. Bovendien vind ik dat je voor ouderen andere maatstaven moet hanteren dan voor de jeugd. Ik heb een paar jaar geleden alweer een Veloci aangeschaft, een Belgisch merk. Het is geen topmodel, wat je ziet aan de afwerking, zoals zichtbare lassen en ouderwets met een accu onder de bagagedrager maar de fiets heeft wel een middenmotor van Bafang, en dat is gewoon een goede kwaliteit motor. Ook een lage instap, waar ik toen al bewiust voor koos maar nu wel heel blij mee ben vanwege mijn rottige mobiliteit.

Anky, laaste week nu voor je zomervakantie? Ik kan me voorstellen dat je eraan toe bent, zeker na al die tropische dagen die je iedere dag weer met je kinderen door moest brengen.

Zo meteen de groentesoep maar eens afmaken. Het soepvlees had ik, in de vriezer bewaard, nog over van die goulash en heeft nu een paar uur staan te pruttelen met de nodige kriden en specerijen. Groente is gesneden en aangefruit, een pan vol en hoeft alleen nog even mee te koken, evenals de balletjes. wat vermicelli en bladselderij. Lekker gevuld en wat mij betreft hoeft er alleen nog wat toast bij voor een maaltijd. Soms doe ik er de volgende dag een blikje witte bonen bij, al dan niet in tomatensaus als de hoeveelheid wat al te geslonken is.
Terug naar boven
Anky

BerichtGeplaatst: 16 Jul 2026 18:29:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb niet alles gelezen en hou het even kort.
Morgen de laatste dag.
Waren wel letterlijk en figuurlijk tropenweken de laatste tijd.
Voor kinderen ook best moeilijk hun aandacht ergens bij te houden.
Maar goed, vanaf zaterdag ook vakantie.
Dan is heel Nederland onderweg...😁😆

Fijne avond allemaal! 🤗
Henny

BerichtGeplaatst: 17 Jul 2026 09:03:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Anky, wat zullen de kinderen, en vooral jij aan vakantie toe zijn.
Vanaf volgende week wat minder heet en dan kunnen de ouders wat ondernemen met hun kroost en jij relax uitrusten. Beentjes omhoog en een drankje er bij. Very Happy

Kees, ik ben benieuwd na dinsdag als je een trasfusie gehad hebt Of de bloedwaarden dan wel verbeterd zijn. Succes.

Dames ik was woensdag de puzzel vergeten. Dan vandaag maar. Very Happy
99 stukjes
Ger Huntjens

https://www.jigidi.com/nl/solve/1ixqdowb/img-0012-kunstenaar-ger-huntjens/
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 17 Jul 2026 13:21:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal

Hierbij wens ik jullie een fijn weekend .

Bloemenrand langs het korenland

Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 17 Jul 2026 14:58:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allen

Weer terug uit de Achterhoek, wat is het toch mooi daar, ga er toch serieus over nadenken om er naar toe terug te verhuizen.
Ik heb genoten van zowel het prachtige verblijf en we zijn de hele Achterhoek zo wat doorgescheurd, veel plaatsen gezien, het was geweldig.

Heb nog niet alles gelezen, dit is ff een korte reactie.

foto Borculo
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 17 Jul 2026 15:46:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag alle,
Hou het even kort en zie mooie foto's voorbij komen.

Fijnweekend
Terug naar boven

Geplaatst: 17 Jul 2026 15:46:56    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 257, 258, 259, 260, 261  Volgende
Pagina 258 van 261

Ga naar: