|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Henny

|
Geplaatst: 24 Jul 2026 09:09:21 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Met programma's. PC's en zo bemoei ik mij niet mee. Ik ben al blij dat ik mijn pc aan en uit krijg
Dat laat ik aan jullie over.
Ja, de scheurmobiel had een sopje nodig. Zo stoffig en vol zand. Zeker met dat droog weer wil het wel stuiven en een keer per een a twee jaar mag het wel
Gisteren het telefoontje van de afspraak net gemist. Mensen hangen tegenwoordig te snel op en dan grijp ik mis. Ik heb dat ding niet de hele dag in mijn hand, of zo. Die ligt gewoon op tafel en dan ben ik wel eens verder weg.
Ze zullen vandaag wel terug bellen.
Anky, wat leuk! Die mussen badderen. Hier is nog amper een vogel te vinden. Veel te droog en bomen hier zijn al helemaal aan het verkleuren door de droogte. Veel bladverlies ook. Het begint herfst te lijken.
Kees, dat is echt allemaal van zand gemaakt. Zover ik begrijp is het niet zo ver van jou weg. Als invalide is het ook goed te doen en er zijn zelfs rolstoelen ter beschikking. Met je invalidekaart mag je ook gratis parkeren, vooraan. Als al de plekken bezet zijn kun je ook achter de slagbomen parkeren en als je dat aan het loket aan geeft krijg je een parkeerkaar uitrijkaart gratis. De prijs p p is nog geen 16 euro en dan ben je uren zoet.
Nog een paar foto's, straks
Dames, ik heb jullie nu niet allemaal benoemd, maar wel aan jullie gedacht. Een puzzel komt zo
Helaas, een foto plaatsen lukt niet |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 24 Jul 2026 09:09:21 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 24 Jul 2026 09:45:59 Onderwerp: |
|
|
| Henny schreef: |
Helaas, een foto plaatsen lukt niet |
Postimages heeft al aan paar dagen een storing .
Je kunt ook foto's uploaden via https://imgbb.com/
En dan bij insluitcodes toetsen op BB-code groot met link . |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 24 Jul 2026 11:41:52 Onderwerp: |
|
|
Had ik gisteren ook dat heel lang duurde voor foto op postimages eindelijk klaar was. Handig Greet een andere link hoe het ook kan.
Anky wat een leuke foto van de badderende mussen.
Puzzel is gemaakt.
Verder nog weinig te melden.
fijne dag. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1049 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 24 Jul 2026 16:01:10 Onderwerp: |
|
|
Garderen is te doen vanuit Soesterberg; half uurtje met de auto. Ik zal die zandsculpturen eens in de huisvergadering aankaarten want het wordt weer eens tijd voor iets gezelligs buiten de deur. Een gehandicaptenparkeerplaats is zeer welkom maar ik laat MJ liever niet achter een rolstoel zeulen als het niet per se moet. Daar heeft ze slechte ervaringen mee. Als ik de dag van tevoren goed uitgerust ben en met enige regelmaat even kan zitten Dan hou ik het wel een uurtje of twee vol. Autorijden is geen probleem. Uitstappen daarna wal maar dat zal me een zorg zijn. Desnoods laat ik me die auto uit rollen. <LOL> Wat dat betreft mis ik dat hogere Mercedes busje wel. Dat stapte toch wat makkelijker is en uit.
Toch die gebruiksaanwijzingvan mijn camera zelf maar snijden en dan kiken op welke manier ik de bladen ga binden. Ik denk dat zo'n ringband het makkelijkste is maar dan zal ik waarschijnlijk een grotere maat moeten aanschaffen dan ik in huis heb. Of twee delen maken. Met zo'n spiraal kan ik het later altijd nog eens overdoen.
Het kostte wat moeite, zowel snijden als perforeren bijvoorbeeld maar 4 bladen tegelijkertijd, maar er ligt een gebruiksaanwijzing van mijn Lumix DC-FZ83 voor mijn neus, tweedelig, in totaal 312 bladzijden:
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 25 Jul 2026 09:11:11 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal!
Kees, je hebt alles van de camera netjes gebundeld. Daar heb je wel wat aan.
Een gehandicaptenparkeerplaats is zeer welkom maar ik laat MJ liever niet achter een rolstoel zeulen als het niet per se moet. Daar heeft ze slechte ervaringen mee.
Wat Garderen betreft. In de tuin zijn wel veel zitgedeeltes en bankjes. In het overdekte gedeelte niet. Daarom raad ik je wel een rollator aan. Dan kun je altijd zitten wanneer je wilt.
Buurman en ik
Hij op zijn rollator en ik op het enige zitgedeelte wat er was, overdekt. Van mijn eigen rollator heb ik ook een paar keer gebruik gemaakt om te gaan zitten.
Beter met een rollator Mee verlegen dan Om verlegen, is onze motto
Sibilla, wij hebben gisteren ook een nieuw kastje en afstandsbediening gehaald bij de winkel van KPN
De laatste paar weken reageerde de tv steeds slechter als we van zender wilde wisselen. Sprong opeens op resetten, wilde niet meer doorspoelen, of ging opeens doorspoelen. En zo meer. Eerst dachten we aan een nieuwe tv, maar omdat het vooral bij opgenomen programma s voor kwam dachten wij aan het KPN kastje. In de kranten stond ook dat KPN kastjes ging verwisselen wegens erg oud.
Wij naar de KPN winkel in Woensel en vijf minuten stonden we buiten met een nieuw kastje onder de arm.
Sibille, dat zal bij jou ook geweest zijn
Binnen 10 minuten had Peter het kastje aangesloten. Een paar stekkers aansluiten. Kastje resetten en hop. Daar was beeld. Beeld is scherper en hij doet het als een tierelier !
Goed dat we dit eerst geprobeerd hebben. Scheelt toch een nieuwe tv kopen terwijl hij nog helemaal goed is.
O ja, we hebben ook nog een midweek geboekt bij Topparken in Beekbergen. Kunnen we nog een keer terug naar Garderen om de tuinen beter te bekijken. Daar is het vorige week niet echt van gekomen. Naar het paleis in Soest willen wij ook en nog veel meer.
Plannen zat
Dames en heer, nog een foto van de zandsculpturen
Greet postimage deed het weer en de ander link is opgeslagen, Nu wel groot.
De volgende keer beter kijken hoe de grootte ingesteld is. Kan weer versprongen zijn
Geniet van de dag. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 25 Jul 2026 14:37:26 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hallo allemaal.
Het is hier weer behoorlijk warm.
Ik heb alles gelezen, maar het is wat veel om overal op te antwoorden.
Ik doe ene poging:
Greet, bedankt voor de tip om de opdringerige virussen te verwijderen. De eerste tip werkt niet, de tweede hopelijk wel. Nee dus, ik krijg nog steeds die Norton binnen. Nou ja, ze zullen wel vanzelf verdwijnen, neme ik aan.
Ik zag mooie foto's, ook van jou. En van Henny.
Een puzzel gemaakt, eergisteren ook.
Kees, een rollator is hartstikke makkelijk. Ik heb hem nog niet nodig gelukkig, maar er staat er hier wel eentje boven. Die is al ruim 10 jaar oud en dus niet echt handig meer, maar ik heb er wél een. Ik zie steeds meer mensen van mijn leeftijd er mee lopen. Als je daar steviger mee staat en loopt, geen probleem hoor. net als met een rolstoel. Dat is wel even iets anders, ik zou daar niet zo snel in gaan, maar als het moet, tja..
Anky, Joke, Dagmar, ik ben jullie dankvaar voor alle inbreng steeds weer in deze rubriek. Zelf ben ik niet meer zo trouw, het komt me allemaal niet altijd goed uit. Maar ik lees jullie graag, zal ook mijn best blijven doen deze koffiecorner open te houden.
Het huis van mijn zwager (broer van Wil) is zo goed als leeg nu en zal worden verkocht. De kinderen hadden een kastje op WhatsApp gezet voor de liefhebber. Het blijkt van Wil zijn ouders, specifiek van Wil z'n oma van vaders kant te zijn. Van der Maat dus. Mijn schoonzus uit Helmond wil het graag hebben. Ze komt half augustus naar Vinkeveen en logeert dan bij ons. Het kastje staat nu bij ons in huis en wij gaan het een beetje opknappen. Na het overlijden van mijn schoonvader is het kastje bij mijn zwager en schoonzus terecht gekomen en heeft het een goede plek gekregen. Het kastje is minstens 150 jaar oude! Dat moet dus in de familie blijven en dat gebeurt nu ook. Het stond al 24 jaar bij mijn zwager in huis. Hij had er een vogelkooi op staan met een kanarie er in. Mijn schoonzus had er een mooi servies in, het is echt een pronkkastje. Wij hebben er geen plek voor, ik zou niet weten waar. Hetzelfde geldt natuurlijk voor mijn andere schoonzussen en zwagers. iedereen heeft al genoeg spullen in huis. Enfin, het staat nu hier, ze komt het later ophalen.
De groentesoep staat te trekken, over een half uurtje komt Wil weer thuis, hij heeft kerkbezichtiging.
Henny, je zult veel plezier hebben van dat kastje. Wat goed at Peter het zelf heeft kunnen installeren. Onze dochter heeft dat voor ons gedaan, wij zijn daar heel blij mee. Ik merk er nog niks van, dat het sneller is of zo. Het schijnt dat je daar idd niks van merkt.
Mensen ik wens jullie een goed weekend, in elk geval een fijne zaterdag
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1049 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 25 Jul 2026 22:15:17 Onderwerp: |
|
|
Tja, een rollator. Ik vind het een prachtge uitvinding, die heel veel mensen met een bewegingsbeperking helpt, letterlijk tot steun is om langer mobiel te blijven. Ik heb er weleens aan gedacht maar het verder naast me neergelegd als iets dat later nog weleens aan de orde is maar ik zag er al een als aanbieding bij de Lidl voorbijkomen voordat ik jullie tips las. Voor een euro of 100 hoef je niet meteen droog brood te eten en zo'n ding zou misschien na de heupoperatie ook wel te pas kunnen komen. Nou red ik me voor kortere stukjes vrij goed met één kruk, enerzijds voor de stabiliteit maar ook om de belasting van mijn heup op te vangen maar ik ga er af en toe ook doorheen, waardoor ik die kruk als steun nodig heb om niet te vallen. Een rollator is natuurlijk een veel groter ding om mee te nemen dan een kruk of een wandelstok. Maar een heel groot voordeel is dat je er op kan zitten om even uit te rusten. Dus, even hardop gedacht, als ik een wat groter traject moet afleggen zou ik dat met behulp van een rollator in etappes kunnen doen. Stel dat ik binnenkort weer beter loop dan kan die rollator later toch wel weer van pas komen.
Tweedehands ofkringloop is een idee maar nieuw hoeft een rollator ook niet zo gek duur te zijn. Naast die van de Lidl zag ik bij Bol een dubbel opvouwbare met grotendeels goeie recensies en nog voor een klein prijsje ook, 70 euro: Lichtgewicht Rollator 4.0 - Dubbel Opvouwbaar - Mat Zwart.
Dus, tips van jullie en ervaringsdeskundigheid, al of niet uit de eerste hand zijn van harte welkom!
Die zandsculpturen gaan we binnenkort bekijken. ANWB-leden krijgen korting, dus dat is ook meegenomen.
Henny, paleis Soestdijk staat in Baarn, weliswaar net over de grens met de gemeente Soest. Verwarrend is dat de aangrenzende wijk in Soest ook 'Soestdijk' heet. Het heeft de afgelopen jaren nogal gerommeld qua bestemming van het paleis. Het is een historisch gebouw waar de tuin voor en achter deel van uitmaakt. Ik hoop dat er een goed evenwicht gevonden wordt dat die historie eer aandoet maar de gemeenschap geen klauwen met geld kost. Juliana en Bernhard hebben er natuurlijk hun stempel op gedrukt, op de duur twee oude mensen die een volstrekt verouderd, oncomfortabel en veelt te groot pand bewoonden maar de geschiedenis gaat verder terug dan die twee. Tegenwoordig wordt er van alles georganiseerd, dus als je een bezoek overweegt is het aan te raden om tentoonstelingen e.d. in de gaten te houden: Paleis Soestdijk. Je kunt een wandeling in de tuin maken of een rondrit in een golfkar. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 26 Jul 2026 09:02:01 Onderwerp: |
|
|
Goeiemorgen allemaal!
Nog niemand wakker?
Dan open ik tent alvast, de koffie staat klaar.
Gisteren lekker kunnen dansen en vandaag in de tuin ontbijten.
Het is nog niet erg zonnig, maar wel lekker weer.
Nog geen regen gezien.
Ik wens jullie allemaal een hele fijne zondag met een zonnebloem erbij! 🌻
 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 26 Jul 2026 10:10:28 Onderwerp: |
|
|
Henny, ik zie jouw foto's niet.
Alleen blauwe vakken met postimages als tekst erin. _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 26 Jul 2026 10:16:37 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Anky, hier wel wat wind en bewolkt. Regen is voorspeld voor binnen een paar uur. Het mag van mij wel flink een keer gaan hozen
Sibilla, mooi dat het kastje zo in de familie kan blijven nu Wim het op knapt. Dan kan het nog een generatie mee. Sterfgevallen en bezittingen zijn toch altijd moeilijke dingen om dat goed te verdelen, maar dat gaat wel lukken, denk ik zo.
Over dat KPN kastje. Die van mij was al zo'n 20 jaar oud als het niet langer is. In Nuenen begon het uitrollen van glasvezel en nog wel in onze wijk. Wij waren een van de eerste van Ons Net,nu
https://nl.linkedin.com/company/connuenen
Later is dat overgegaan naar KPN en toen kwam dat kastje.
Nu begon hij gebreken te vertonen en moest omgewisseld worden. Nu werkt alles weer snel en goed. Jij hebt net glasvezel dus al een goed kastje.
Sneller glasvezel merk je vooral met het ophalen van foto's en documenten en zo. Hoe dan ook Je zult er geen spijt van krijgen.
No nog maar eens proberen die foto's te laten plakken. Nu via die andere link. Greet.
Buurman en ik even rusten
[img]https://ibb.co/whgBTgx5[/img]
Doet het ook niet
Met postim
Die blijft nu plakken
Actie, Peter heft deze foto op zijn knie genomen
Dat het nu blijft plakken.
Kees, dat is een heel goede rollator. Veel lichter en je hebt ruggensteun. beter dan die metalen die ik heb. Doen! Achterin je auto gemakkelijk met een spanband vast te zetten.
Over paleis Soesdijk zoeken we straks al de informatie op vlak voor wij op vakantie gaan. Dan hebben wij al voorpret.
Dames en heer. Geniet van de zondag  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 26 Jul 2026 10:31:12 Onderwerp: |
|
|
Jaaaaa...ik kan je foto's nu zien Henny! 💃 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 26 Jul 2026 12:00:42 Onderwerp: |
|
|
Goedmiddag,
Zie prachtige foto's voorbij komen maar ga niet overal op reageren.
hier heeft het aardig geregend en is ook wel hard nodig.
Fijne zondag |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 26 Jul 2026 12:50:33 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allen
Hier heeft vanmorgen wel geregend en het miezert af en toe een beetje, maar het is lang niet genoeg voor de natuur, veel te weinig, maar er komt nog meer vanmiddag/vanavond dacht ik. Het mag echter wel dagen achter elkaar flink regenen om de natuur echt van water te voorzien en dat gaat niet gebeuren de komende week integendeel het wordt weer erg warm. Zelfs voor de tuin is het niet genoeg.
Mooie foto's van de zandsculptruen in Garderen Henny en de puzzel ga ik zo meteen maken.
Een rollator is nog niet aan mij besteed op dit moment in mijn leven, maar het is wel een hele goede uitvinding om mobiel te blijven voor ouderen, in tegenstelling tot een kruk zijn ze veel beter voor je stabiliteit en evenwicht.
Geen beweging vandaag, geen gewandel of gefiets maar doe het met kijken naar sport vandaag zo meteen begint de formule 1 in Hongarije, kijken hoe dat weer afloopt want ook daar kan het eventueel gaan regenenen en dat zorgt altijd voor spektakel.
Max is 2e geworden, was een leuke race gebeurde genoeg.
Het heeft inmiddels ook aardig geregend, flinke bui gehad rond 16 uur.
Fijne zondag allemaal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 26 Jul 2026 12:50:33 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|