|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
joke

|
Geplaatst: 3 Aug 2026 12:14:39 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag,
Vanmorgen al vroeg wat dingen gedaan en nu in huis goed te doen
en mooie foto's gezien hou het kort en een fijne maandag
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 3 Aug 2026 12:14:39 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 3 Aug 2026 14:26:39 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag allemaal.
Het is weer warm vandaag, we wennen er langzaam aan.
Na de koffiespurt aan de overkant hebben we nog wat boodschappen gedaan.
Noodzakelijke dingen, meer niet. We drinken veel water en sap, eten niet veel in ieder geval geen ijs of snoep. Daar kom je alleen maar van aan en dat willen we juist niet. In ieder geval ik niet, er moet een paar kilo af.
We zagen zojuist ene programma op de tv over een vrouw met veel overgewicht, 318 kg! We zien dat programma vaker, afschuwelijk om te zien maar toch. En de smoesjes die mensen verzinnen om niet af te vallen, ze willen gewoon ene maagverkleining. Alsof dat hun probleem oplost. Dat is natuurlijk niet zo, daar hebben ze psychologische hulp bij nodig. Vaak zit er een leven vol problemen achter, daar moet aan gewerkt orden, naast de eetgewoonte. Dr. Now is daar heel streng in, dat begrijp ik wel.
Zelf vind ik mezelf ook iets te zwaar, 90 kg. Daar moet minstens 5 kg vanaf vind ik zelf. Niet snoepen dus, geen ijs, geen frisdrank, geen chocolade, geen koek bij de koffie. Tot nu toe gaat het prima.
Ik was laatst een poosje ziek, beetje griep. Niks smaakte, ja, dan val je vanzelf wel af. Maar jaaaa, het zit er zo weer aan, dat is het punt. Ben je dus weer de sjaak.
Enfin, jullie doen het ook rustig aan vandaag, geen gekke dingen met dit warme weer. Henny wat boodschappen gedaan, hond uit de keuken!
Joke jouw dochter heeft dus ook een labrador. Het zijn lieve honden als je ze goed opvoedt. Dat doen je dochter en haar man vast wel, denk ik.
Wij hebben ooit ook eens een labrador gehad. 4 dagen, toen hadden we het wel gezien. De kinderen waren er bang van, hij luisterde voor geen meter en was wild in huis. Geen doen, we hebben hem overgedaan aan een stel met een grote tuin en een huis aan de kust. Daar kan die hond zijn energie kwijt.
Later kregen we een Golden Reriever, Die luisterde wel, we kregen haar als puppy. Maar ze werd enorm verwend door Wil en ja, dat schoot niet erg op natuurlijk. Maar ze was een lieverd hoor, we moesten haar laten inslapen omdat ze een kwaadaardige tumor had. Daar had ze veel last van en Wil besloot toen tot inslapen, het ging echt niet meer en dat was zielig.
Mijn zwager was niet thuis, hij zat bij mijn zus in de tuin. Zijn we daar naar toe gegaan en hebben hem meteen de foto's laten zien, ook van zijn ouderlijk huis in de Griseldestraat.
Later kochten we bij Karwei nog een extra ventilator. Die op onze slaapkamer was kapot en niet meer te repareren.
De buurman zag ons thuiskomen en vroeg waar we die hadden gekocht. Hij ging er meteen ook een halen, voor ze op waren.
We zitten in huis en kijken een beetje tv. Drinken veel water. Jullie ook zeker?
Groetjes en tot morgen.
gezien en gefotografeerd door mijn kleindochter in Sidney, Australië |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1069 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 3 Aug 2026 16:33:01 Onderwerp: |
|
|
318 kg is geen overgewicht meer maar morbide obesitas en niet zo weinig ook... Ik heb weleens een stukje gezien van die dr. Now. Ik vind de man een wat karikaturaal figuur, die tegen beter weten in iedere keer weer toch met zijn patiënten aan de slag gaat. Heel lang geleden vertelde een collega me dat ze al dat afvallen vanwege de kilo's achter zich had gelaten en zich meer richte op gezonde voeding. Daar moet ik nog weleens aan terugdenken en ik vind steeds weer dat ze volkomen gelijk had. Als je last hebt van je gewrichten of andere klachten die een directe oorzaak zijn van overgewicht dan vind ik het terecht om het accent op gewichtsverlies te leggen maar in alle andere gevallen moet je de weegschaal als enige criterium niet de baas laten worden. Koop dan maar een maatje groter aan kleding en richt je er in de eerste plaats op om je lekker in je vel te voelen. Het gevaar van jojo-en met je gewicht is veel groter dan door het leven te gaan met een paar kilootjes teveel volgens nietszeggende tabellen. Die Amerikaanse patiënten van dr. Now zijn stuk voor stuk slachtoffers van junkfood, van ultrageraffineerd voedsel met veel suiker, toevoegingen en idioot grote porties waarvoor je iets meer moet betalen. Maar omdat je dan veel meer waar voor je geld krijgt trappen die mensen er keer op keer weer in en dan zitten ze weer zo'n megaportie calorieën weg te werken met een overmaatse emmer cola om die zooi weg te spoelen. Walgelijk... Dergelijke reality tv vind ik eigenlijk ook een beetje voyeurisme, leedvermaak en geld verdienen met andermans ellende, maar als je het ziet blijf je toch kijken. Om toch maar wat te relativeren vind ik wel dat de strijd tegen obesitas en zeker tegen morbide obesitas heel gerechtvaardigd is. Ik kan ook wel respect opbrengen voor de mensen die hulp zoeken, ondanks de schaamte en de machteloosheid die ze ongetwijfeld moeten voelen.
Het weer vind ik wat broeierig. We zullen de komende dagen zien of er nog wat uit mijn handen komt. Morgen naar de pedicure. Altijd wel fijn, een paar verzorgde voeten. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 4 Aug 2026 06:33:47 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal .
Ik heb een longaanval gehad , waarvan ik nu gelukkig herstellende ben .
Jammer dat het weer wat tegen werkt , gelukkig is het hier minder warm dan waar julie wonen maar toch......
Het zal er voorlopig waarschijnlijk nog niet inzitten dat ik hier met de regelmaat van de klok verschijn , het zij zo .
Ik wens jullie allemaal sterkte vandaag met de extreme warmte .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 4 Aug 2026 08:54:55 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Eerst iets van huishoudelijke aard
Lucia, stopt met haar site 50 plusser en om toch haar leden een knusse en respectvolle site te presenteren verwijst zij naar onze site. Tenminste naar de site van Kees en Klaas die het voor ons opgezet hebben En voor de gemoedelijkheid naar Sibila's coffiecorner.
Laten we nieuwe leden van harte welkom heten en wegwijs maken zoals wij altijd gewend zijn.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 4 Aug 2026 09:27:55 Onderwerp: |
|
|
Greet, bedankt voor het in orde maken met de foto's
Meid, wat sneu dat het weer zo mis gaat met je longen Al die bosbranden die zoveel fijnstof geven doen daar ook geen goed aan.
Neem je tijd en gewoon mee lezen is toch ook goed. haak maar weer aan als je er weer zijn in hebt.
Kees en Sibilla, ik ken dat programma van dr. Now ook. Ik heb het een tijdje gevolgd toen de zussen gingen afvallen. Wat een strijd. Wat ik ook er van leerde dat er vaak psychische oorzaken ten grondslag liggen. Die dokter werkt er ook hard aan om hun eigen kunnen en zelfvertrouwen weer op te wekken. Hij begeleidt ze ook als ze over hun eigen losse vel struikelen en zoekt de wegen om zoveel overtollige huid kwijt te raken. Daarbij helpen natuurlijk zulke programma's wel omdat er tonnen sponsorgeld vrij komt waarmee ze weer verder geholpen kunnen worden. Dan komt de ware aard van de familie naar boven en zie je dat er veel verdriet en ook echte trots naar boven komt en wilskracht om dat stukje nog door te gaan.
Er zit zoveel leed achter die lichamen waar menig mens nog geen benul van heeft.
Nu verder met hier en nu
Sjors is vanmorgen vroeg om 5.30 al een ronde buiten geweest langs de scheurmobiel Hij is zijn energie al aardig kwijt. Maar goed ook, want hier is het, ondanks een paar buitjes, nu al erg benauwd en al 26 graden. Het zo'n 36 graden worden.
Straks naar mijn vriendin.
Joke een Vlaamse gaai. Dat is lang geleden dat ik die gezien heb.
Anky en Dagmar rustig aan.
Vandaag heb ik het eerste deel van de reiziger uit. Opgezocht hoeveel paginas een gewoon boek heeft normaal. Dat is 736 pagina's. Er liggen nog 7 van de pillen voor mij om te lezen. Dan nog die andere boeken die al klaar liggen. Ik vermaak mij wel
Nog even tanken
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 4 Aug 2026 11:05:38 Onderwerp: |
|
|
Pppfff wat is het heet zal blij zijn als het morgen voorbij is met die extreme hitte.
Ik kijk nooit naar dat soort programma's over extreem overgewicht.
Het zou goed zijn als de nadruk veel meer komt te liggen op het voorkomen er van door goede voorlichting, voorkomen is zowel qua gezondheid (zowel psychisch als lichamelijk) als financieeel veel beter, maar voorlichting op gezonde voeding en levenswijze is niet populair.
Mooie foto van het vogeltje Joke.
Greet wat naar dat je steeds van die longaanvallen hebt, lijkt me vreselijk en het warme weer zal er ook geen goed aan doen. Zorg goed voor jezelf.
Henny, dat zou leuk zijn als er mensen van Lucia's site hierheen komen, het zou wel leuk zijn meer mensen hier, Ik zal ze hartelijk begroeten.
Dat is wel heel vroeg om 5.30 uur wandelen met de hond, maar het is dan wel lekker. Voor huisdieren valt deze hitte ook niet mee.
Ik heb een kat en die doe ik ook met deze temperaturen vroeg in de ochtend naar buiten en de rest van de dag hou ik hem binnen.
Lekker altijd als je nog boeken in het vooruitzicht hebt om te lezen, ik ga vandaag ook een boek lezen, het is te warm om iets te doen.
Sterkte allemaal met deze hitte.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 4 Aug 2026 12:05:52 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag allemaal.
Vanmorgen naar de pedicure geweest, mijn voetjes kunnen er weer tegen.
Even over dat overgewicht en dan stoppen we met dit fenomeen.
Kees en ook de anderen, ik weet dat er psychologische problemen zitten achter dit overgewicht. Maar de mensen hebben ook zelf een verantwoordelijkheid. Je kunt niet steeds maar roepen dat het andermans schuld is, al zal dat in het verleden wel hebben meegespeeld. Als je ziet wat mensen wegwerken, ongelooflijk. Vooral in Amerika. Wij kijken er soms naar, vaak bij toeval. Dr. Now is streng maar ook eerlijk en rechtvaardig. Hij heeft echt hart voor zijn patiënten, geeft ze telkens weer een kans. Dat valt voor velen niet mee, zeker als je ver weg woont.
Enfin, een maatje meer of minder moet kunnen. Dat heb ik zelf ook, vooral na de overgang vlogen de kilo's er aan. Nou ja, zolang ik niet boven de 90 kom en geen last krijg van mijn gewrichten is er weinig aan de hand. Denk ik.
Het is weer warm vandaag, maar morgen wordt het koeler. Onze zoon in Denemarken werkt thuis, hij heeft zojuist gebeld. Dat doet ie vaak, om te horen dat het goed gaat met zijn ouders en de familie. We wisselen nieuwtjes uit zodat hij weer op de hoogte is. Dat vind ie toch altijd wel fijn om te horen. Ober een paar weken komt hij logeren , want dat gaat hij met zijn neef een lang weekend naar Texel.
Volgende week trouwt een andere neef, dan komen mijn schoonzus en haar dochter bij ons logeren. Wij zijn voor de avond uitgenodigd.
Mooie foto van het vogeltje, Joke.
Greet, wat vervelend voor je dat je nu weer last hebt van je longen. Sterkte meis, en zorg idd goed voor jezelf.
Henny, je heet terecht de lezers van Lucia's site welkom. Lijkt me leuk om meer klanten in mijn koffiekamer te krijgen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Laat maar komen.
Dagmar en Anky, genieten jullie van je vrije tijd? De warmte gaat voorbij hoor, je vrije dagen ook. Maar het duurt nog een poosje gelukkig.
Ik heb nog steeds last van die vervelende virusremmers Mac a Fee en Norton. Krijg ze niet weg hoewel het al wel minder is. Ze komen zelfs in het Zweeds! Of Fins, kan ook. In ieder geval niet in het Deens, dat kan ik aardig lezen. Zweeds nu ook redelijk. Maar je hebt er niks aan, zeker niet met die vervelende dingen steeds.
Ik heb ook een boek om te lezen, van Ilja Gort: Le Café de Malheur. Een zomerthriller, wel leuk om te lezen. Ik kreeg destijds een boek cadeau, ook van Ilja Gort: Le café de Bonheur. Het gaat over hetzelfde café, maar dan uitgebreider en met een plot.
Mensen, veel sterkte vandaag.
foto's zetten lukt niet vandaag. Dan maar zonder. Houdoe! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 4 Aug 2026 12:19:32 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag,
Sibilla leuke foto van je Kleindochter bij de post.
Greet echt vervelend voor jou die longaanval en prachtig je foto wat een gaaf uitzicht.
Dagmar ja die hitte is zeker niet aangenaam en als je van lezen hou is dat een uitkomst.
Henny ja Lucia ken die wel zit ook op fb en is hier ook maar even geweest.
en zou wel leuk zijn als er meer mensen zouden meedoen.
Zo al vroeg met de hond wandelen maar ja met die warmte valt het voor de honden ook niet mee.
Vanmorgen even gezellig bij Duck een bakkie koffie gedronken en wat dingen gehaald ,
en verder rustig aan vandaag en hoop morgen weer een rondje te fietsen.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 4 Aug 2026 13:00:06 Onderwerp: |
|
|
Aan sponsorgeld had ik nog niet eens gedacht maar dat zal zo'n dr. Now zeker helpen om zijn werk te doen. Natuurlijk is preventie het eerste verdiend maar met alleen voorlichting red je het niet. Iedereen die daar enigszins ontvankelijk voor is is al vele malen bereikt en degenen die er ongevoelig voor zijn bereik je niet met nog meer van hetzelfde. Iedereen weet inmiddels wel dat teveel eten niet goed is en wat gezond en ongezond voedsel is, hoewel dat niet altijd even eenduidig is. Het gaat ook om het aanbond van ongezond voedsel en frisdranekn op iedere straathoek, op scholen en in bedrjfskantines en niet te vergeten winkels waar het leeuwendeel van de aanbiedingen bestaat uit minder gezonde dingen, zoals frisdranken, snoep, koek en kant-en-klaar spul. Maar de mensen die behept zijn met zo'n onmogelijk lichaam kun je met goed fatsoen niet links laten liggen omdat die alle preventie en voorlichting al lang en breed gepasseerd zijn. Die moeten gewoon de hulp krijgen die ze nodig hebben, zorg op maat. Daar speelt uiteraard de eigen verantwoordelijkheid een rol bij omdat overgewicht voor een groot deel een regieprobleem is. Maar er speelt ook heel veel fysiologie, zoals ontstekings- en hormonale processen mee. Gelukkig is gezondheidszorg bij ons stukken beter geregeld dan in de VS waar heel veel mensen niet verzekerd zijn en als ze dat wel zijn tegen allerlei beperkingen aanlopen. Eén van de apecten waarin de VS geen haar beter zijn dan een derdewereldland. Maar inderdaad, preventie en chronische ziekten zijn al gauw een sluitpost op begrotingen en dat zorgt ervoor dat een aantal mensen min of meer in de kou staat.
Joke, mooie fotos, zowel van de gaai als van de uien. Ik zou me geen raad weten als ik niet altijd een paar uien in voorraad had in de keuken. Een sjalotje mag ook. Ik ben al een poosje van plan om eens gebruineerde uien te maken, een kookproces van zeker een uur waardoor de aroma's van de uien goed los komen en de smaak lekker zoet wordt, terwijl er in huis een heerlijke geur komt te hangen die kan wedijveren met zelfgebakken brood. Niet onbelangrijk voor degenen die hun huis willen verkopen.
Natuurlijk zijn Lucia en haar forumleden hier van harte welkom! Er is ruimte zat en wat mij betreft mag er wel wat meer leven in de brouwerij komen, waarmee ik voor de duidelijkheid niet meteen de maatschappelijk georiënteerde dicussieforums bedoel maar zeker niet uitsluit. Koffieleuten is helemaal prima en af en toe een borrel in het Grand Café kan natuurlijk ook geen kwaad.
Greet, goed om wat van je te horen maar neem gewoon je tijd om op te knappen. Vandaag is denk ik wel de piek, vooral omdat de luchtvochtigheidsgraad nogal hoog is.
Sibilla, toevallig ben ik vanmorgen ook bij de pedicure geweest. Nuttig bij diabetes maar een paar goed verzorgde voetjes (maat 45) is ook wel heel fijn.
Paar boodschappen gedaan bij de Hoogvliet. Ik was toch al onderweg. Zakje met broodjes teruggebracht want daar bleek bij het opensnijden iets in te zitten wat er niet in thuishoort. Gelukkig geen muis of ander ongedierte maar iets van cement of donkerder, koolstof of iets van die strekking. Praatje met de medewerkster van de klantenservice gemaakt. Het ging maar om een klein bedrag maar we vonden het allebei nuttig als klanten laten weten dat er iets met artikelen mis is. Als het vaker voorkomt dan kan er actie op gezet worden naar de leverancier. "Dat zouden meer mensen moeten doen", was haar reactie. Kijk, dat vind ik nou prettig en zo hoort het eigenlijk ook. Ik opper klachten altijd op een heel vriendelijke toon, gericht op een stukje samenwerking tussen klant en winkel en dat scheelt natuurlijk ook al. Als er gesputterd gaat worden "meneer, we krijgen daar nooit klachten over", dan heb ikmijn woordje wel klaar: "nou, dat wordt dan de hoogste tijd!" Maar dat is eigenlijk nooit nodig. Eigenlijk had ik als tegenprestatie om een paar extra spaarzegeltjes moeten vragen want die actie gaat deze keer om kwalitatief heel aardige keukenmessen en ik mis nog een goed vleesmes.
Morgen maar eens kijken hoe het weer is. Dan is de molen in Soest open waar ik wat meel wil inslaan, boekweit voor pannenkoeken en tarwemeel voor brood. Misschien ook wat gluten om seitan te maken en als toevoeging bij brooddeeg.
Laatst aangepast door Kees op 4 Aug 2026 22:38:14; in totaal 3 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 4 Aug 2026 18:07:37 Onderwerp: |
|
|
Het was hier vandaag ook verschrikkelijk heet en benauwd!
Gelukkig begint het nu een beetje af te koelen. Buiten dan, binnen is het nog 28 ° dus ik blijf nog maar even buiten zitten met mijn tablet.
Als ik dicht bij de achterdeur zit heb ik gewoon wifi.
Vandaag niet veel gedaan, wel weer een boek uit.
Ik lees het liefst thrillers, mijn favoriete schrijfster is Freida McFadden.
Die zet je iedere keer op het verkeerde been.
Al haar boeken hebben steeds een heel verrassende wending.
Daar hou ik van, niet dat voorspelbare.
Greet beterschap! Doe maar rustig aan.
De foto's zijn weer erg mooi!
Ik zag dat ik nog een puzzel te maken heb van Henny, ga ik vanavond doen.
Allemaal een fijne avond! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 5 Aug 2026 08:32:58 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Uien, ik heb ze ook altijd in huis, rode, witte, sjalotjes. Ik gebruik ze bijna overal in.
Goeiemorgen allemaal.
Zo, Kees z'n uien komen hier dus aan bod. Even bij Hoogvliet geweest? Die zit hier tegenwoordig in Mijdrecht, niet bij ons in Vinkeveen. Mijn zus kwam en komt er vaak. Eerst met haar man, nu incidenteel met een van de buren. Bij haar om de hoek zit Appie, dat is voor haar alleen dichterbij en makkelijker. Maar ook duurder natuurlijk. Maar ga eens steeds vragen of je mee mag? Dat doet ook niemand en mijn zus zeker niet. Dan gaat ze liever zelf naar Appie Heijn. De buren zijn heel lief hoor, die vragen zelf al of ze mee wil. En ik kom wel eens bij de Aldi, dan vraag ik ook of ze mee wil. Tja, als je zelf geen vervoer meer hebt ben je wel afhankelijk. Niet mijn zus, die doet zoveel mogelijk zelf. En anders schakelt ze wel iemand in.
Mensen, het wordt weer warm vandaag. We hebben de tuindeuren open staan, de lucht is niet helemaal helder, het is broeierig.
Lezen jullie ook over die bosbranden? Afschuwelijk toch. En die mensen in Ceuta? Net zo afschuwelijk, vooral die mensen die verdronken zijn. Op eg naar een beter leven. Wie wil dat nou niet? Vooral als er kinderen mee gemoeid zijn. Wat hebben onze kinderen dan een luxe.
Ik heb verder nog niet veel te vertellen, alleen onzin. Dan maar koffie. De tent i s open hoor, bedien jezelf. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 5 Aug 2026 09:55:32 Onderwerp: |
|
|
Nou, vanmorgen al contact met de helpdesk van de KPN gehad. Ik kreeg gisteren geen e-mail meer binnen, bleek begin gisteravond. Dan krijg je eerst een chatbot die er zo ongeveer niets van begrijpt en na een hele boomstructuur afgewerkt e hebben was ik nog geen steek verder. Ik zou aanvankelijk vanmiddag pas teruggebeld worden en later was dat dan toch vanmorgen vroeg mogelijk. Ondertussen had ik het zelf wel opgelost maar voor de zekerheid toch dat telefoontje maar even afgewacht en na een wachttijd van 15 minuten en de tweede mederwerker was eigenlijk wel duidelijk wat er mis was. Ondertussen ben ik wel een aantal mailtjes kwijt.
In Soesterberg hadden we vroeger drie supermarkten maar daar is er sinds lange tijd maar één van over, een Plus. Dat is een dure, waardoor ik meestal mijn lijstje boodschappen opspaar en naar Zeist of Bilthoven ga voor een autoladinkje. Spaaracties trek ik me niet zo gek veel van aan, want die betaal je uiteindelijk toch zelf maar die messenactie van Hoogvliet is wel aantrekkelijk. Ik hoef zeker niet de volledige set want ik heb messen zat maar alleen een vleesmes ontbreekt nog en een tweede messenblok zou ook wel handig zijn, alleen al voor het behoud van de messen. Zo'n magnetische is het minst schadelijk voor je messen maar het zal dan toch zo'n houten blok worden. Hoogvliet schijnt tegenwoordig zelfs goedkoper dan de Aldi en de Lidl te zijn en zeker voordeliger dan AH, waar ik nauwelijks meer kom. Je bent trwouwens altijd stukken voordeliger uit met huismerken bij al die supermarkten, terwijl de kwaliteit meestal prima is.
Die bosbranden zijn een ramp voor de natuur en ronduit beangstigend als je er vlakbij woont of daar op de camping staat. Veel van die branden worden aangestoken. Wat bezielt die mensen toch? Waarom nou niet gewoon lekker barbecuen in je achtertuintje?
Ceuta met al die Marokkaanse vluchtelingen is een verhaal waarbij een heel vies politiek spelletje spelletje wordt gespeeld over de ruggen van die mensen die vaak zwemmend een betere toekomst zoeken. Ik ga er hier maar neit verer op in maar ik krijg er een heel nare smaak van in mijn mond.
Veerder straks maar eens kijken hoe het weer is en dan misschien toch even naar de molen in Soest. Anders a.s. weekend maar zien. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 5 Aug 2026 11:03:47 Onderwerp: |
|
|
Ja, die bosbranden zijn hemelsbreed ook hier dichterbij aan het komen, maar tegen die tijd is het wel geblust. Ook Brabant stuurt nu mensen en materialen om de boel onder controle te krijgen. Mensen die de boel aansteken zou je toch wat doen. Net alleen voor het bos, maar ook al die dieren die gruwelijk om het leven komen, of verminkt worden door het vuur. Wat een pijn en leed.
Ceuta, ja wat daar voor een spel achter zit... Ophitserij...
Nog even de puzzel, want even niets te vertellen
https://www.jigidi.com/nl/solve/ztyt0vqy/img-0167-arenagevecht-tegen-wilde-dieren/ |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 5 Aug 2026 12:31:54 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag,
Sibilla dus jij hebt ook altijd uien in huis komt altijd van pas.
snap wel dat je zus dat niet steeds gaat vragen en dan toch makkelijk als ze mee kan.
Ja erg al die bosbranden om te zien en ook een camping ontruimd echt een ramp.
ook belachelijk die Ceuta die vluchtelingen op zoek naar een beter bestaan wat een rotzooi in de wereld om zo met mensen om te gaan.
Kees dus jij spaar ook bij Hoogvliet met zegeltjes.
Kom er regelmatig en heb een snijplank gekocht met 10 zegeltjes en 10 euro
heb er echt schrik mee.
Heb nog zegeltjes als je ze kan gebruiken geef maar een gil of pb stuur ze dan wel op.
De puzzel maak die later.
Het is hier benauwd in huis en het zonnetje komt er ook weer door zo .
toch even een eindje wandelen of fietsen.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 5 Aug 2026 12:31:54 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|