|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Henny

|
Geplaatst: 9 Aug 2026 09:17:12 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Sibille heeft de koffiebar al open gegooid.
Lekker zitten lunchen met je zus in het Spoorhuis. meer hoeft toch niet. Gewoon lekker gezellig met z'n tweetjes.
Ik heb ook niet veel te vertellen.
Sjors begint volop te ruien. Geen borstel mee, maar gelukkig hebben wij nog een borstel van onze voormalige huisdieren. Nooit iets weggegooid en dat komt met dat logeergrut vaak goed uit. Zeker met dit spul en riemen betreft.
Woensdag heb ik afgesloten bij 50 plusser van Lucia.
Vanaf vandaag zet ik hier alleen exclusief de puzzels. Vandaag een houtsculptuur van een Romeinse strijder in een arena. Mooi in actie, vind ik. Komt ie
Puzzel 88 stukjes
https://www.jigidi.com/nl/solve/4n24oqdn/img-6360-houtsnijwerk-gevecht-in-de-arena/
Puzzel 176 stukjes
https://www.jigidi.com/nl/solve/uf1h6ofp/img-6360-houtsnijwerk-gevecht-in-de-arena/
Veel puzzelplezier! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 9 Aug 2026 09:17:12 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 9 Aug 2026 14:56:28 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Leuk Henny, ga ik meteen maken. heb toch niks te doen verder. We hebben nog een stukje gewandeld, maar Wil vond het te warm worden. Dus zijn we maar terug gegaan. Ik wil vanavond nog wel een blokje om, anders worden de spieren zo stijf.
De Airfryer staat aan, ik heb wat kaassoufflés er in gezet. Verder heb ik nog wat soep, daar hebben we genoeg aan vanavond. Ik had een kip in de Römertopf willen doen, maar dat vindt vaders teveel van het goede. Nu bewaar ik hem maar tot donderdag, dan hebben we logees.
dit is een uienbol in bloei.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 9 Aug 2026 16:04:04 Onderwerp: |
|
|
Daar ben ik weer!
Niet echt weggeweest, maar even teveel andere dingen die mijn aandacht nodig hadden.
Afgelopen vrijdag met dochters en aanhang naar Avifauna geweest.
Was geweldig!
Het was jaren geleden dat ik er geweest was.
Vroeger toen de kinderen nog op school zaten gingen we ieder jaar wel een keer in de vakantie naar Avifauna.
Vooral de vogelshow was favoriet en natuurlijk hebben we die ook weer gezien.
Er waren ook maki's, pinquins en stokstaartjes.
Ik ga nog wel een paar foto's neerzetten.
Ik zie dat ik een paar puzzels achterloop.
Die moeilijke had ik wel gedaan al.
Meneer de Uil ga ik nog maken.
De Fabeltjeskrant was leuk vroeger.
Mijn vriendin en ik waren de gezusters hamster..😆😁
De laatste nieuwe puzzel doe ik ook wel een dezer dagen.
Ik ben blij dat ik niet zoveel moet nu.
Het was vandaag weer flink heet.
Fijne avond allemaal! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 10 Aug 2026 08:39:06 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal. Ik zal de deuren even open gooien.
Helaas heb ik niet veel te melden. Een rustige zondag gehad. Wel wat gepoetst. want dat moet toch op z'n tijd gebeuren.
Dadelijk word ik weer geprikt. Op mijn verzoek toch weer terug op de maandag. Medische afspraken zijn vaak vanaf dinsdag en dan zit ik daar weer mee te klooien. Maandag is goed en dan zijn er ook mijn lievelings prikkers waarmee ik al van begin af aan een band heb.
Zo weer een wasmachine draaien
Heb een fijne dag  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 10 Aug 2026 13:41:56 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal .
@ Joke ,
Héle mooie foto van het hertshooi .
@ Sibilla
Héle mooie foto;s van de struik met witte bloemen en de sierui .
Grappig de zinnia met de smiley in het hartje .
@ Dagmar.
Supermooie foto van het bruggetje naar het klompenpad, mooi dat alles van het bruggetje van hout is .
@ Henny
Héle mooie foto waar je de puzzel van hebt gemaakt gisteren .
@ Anky
Héle mooie foto van de afrikaanse lepelaars en de ibissen .
Het gaat met mij stapje voor stapje beter , de weersomstandigheden zijn er debet aan dat het helaas niet wat sneller gaat .
Ik wens jullie een fijn dag verder.
foto : Een jonge Schotse hooglander .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1106 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 10 Aug 2026 15:31:15 Onderwerp: |
|
|
Die klompenpaden zijn wel leuk. Jaren geleden werd zo’n route uitgezet op het fietspad dat ik dagelijks gebruikte naar mijn werk. Het ging om historische wandelpaden uit de tijd dat de benenwagen nog gebruikelijker was dan de fiets, nieuw leven in te blazen. Leuk idee maar ontwikkelingen staan natuurlijk niet stil en die paden waren niet verdwenen maar logischerwijs fietspaden geworden. Ik had daar dus mijn bedenkingen tegen in verband met de veiligheid en visioenen van hordes wandelaars op de fietspaden die mij en andere fietsforenzen danig in de weg zouden gaan lopen. Dat bleek achteraf wel mee te vallen, ook omdat de tijdstippen van die woon-werkfietsers en de meer recreatieve wandelaars niet samen bleken te vallen. Ik heb er nooit een gelopen, wel heel veel stukken van de goed gemarkeerde landelijke wandelroutes en ook best veel NS-routes, die ik nog steeds een aanrader vind, vooral ook omdat je ze zo mooi kunt combineren met het OV. Meestal begon ik die met een treinreis naar het beginpunt om na de wandeling me wat op te frissen bij het station waar ik de auto geparkeerd had. Maar je kunt ze natuurlijk ook prima al van huis uit met het OV doen.
De puzzel ga ik zo doen. Mooi plaatje deze keer met die strijdwagen en wat meer kleurschakeringen, dus te goed te doen, lijkt me.
Een römertopf heb ik ooit gehad, in mijn kerstpakket maar nooit gebruikt. Vrijwel niemand ook van de collega’s. Ze waren door de arbeidsactiviteiten gemaakt in de vorm van een aardewerk kip. Heel mooi ding maar nogal hoog uitgevallen door de kippenkop waardoor hij bij vrijwel niemand in de oven paste. Doodzonde, want een aantal patiënten had er maandenlang aan gewerkt maar er was kennelijk verzuimd om een prototype in de praktijk te testen. Ik heb wel tajines gebruikt, een beetje vergelijkbaar. De eerste barstte het deksel al gauw van maar ik heb nu al een poosje een iets kleinere, die ook wat degelijker is. Binnenkort weer eens een recept opzoeken want ik vind het wel een leuke en erg lekkere manier van koken (slow cooking). Waar mogelijk probeer ik in de recepten de couscous te vervangen door bulgur omdat ik dat lekkerder vind.
Morgen naar de mdl-arts. Ik denk dat het weinig nieuws oplevert want de uitslagen wist ik al. Wat mezelf betreft verder weinig te melden. De starter had ik weggegooid omdat die wel heel erg doordringend zuur rook maar dat had achteraf niet gehoeven, want door het warme weer ging ie heel snel en dan kun je dat krijgen. Enfin, opnieuw begonnen en maar wat meer naar het proces kijken dan naar het protocol van zuurdesemstarter. Als het meezit kan ik over een dag of drie wel bakken.
Verder maar eens kijken of het de moeite waard is om een plekje te zoeken om de zonsverduistering te bekijken. Het weer zit mee, zegt men, dus maar eens kijken. Op het moment suprême staat de zon nogal laag, dus is het zaak om een plek zonder bebouwing en begroeiing aan de horizon te vinden. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 10 Aug 2026 19:14:46 Onderwerp: |
|
|
Prachtige foto's komen weer voorbij.
Ik heb een spannende dag achter de rug, ik wil graag terug verhuizen naar de Achterhoek en ben vandaag naar een (sociale) huurwoning daar wezen kijken. Was een groepsbezictiging van 3 personen en ik ben nr 3.
Nr 2 heeft afgezegd en nummer 1 laat het morgen weten, waren wel enthousiast volgens de vrouw van de bezichtiging, als die het niet nemen is het van mij.
Ik zou die woning heel graag willen hebben, is een mooie ruime seniorenwoning met voor en achter zitplek/tuin, 80 m2 meter is de woning in totaal dat is ook best ruim.
Nu mezelf temperen dat het wsl niet doorgaat omdat nr 1 het neemt, maar dat valt niet mee als je het graag wilt hebben. Ik hoor morgenvroeg of het wel of niet doorgaat, spannend.............................................  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 10 Aug 2026 20:32:45 Onderwerp: |
|
|
Zeker spannend Dagmar!
Ik zal duimen voor je! 👍 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 11 Aug 2026 09:03:01 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen allemaal
Allereerst: Dagmar ik hoop oprecht voor je dat het lukt. Dat zou heel fijn voor je zijn. Spannend wel.
Leuk Anky, Avifauna, daar ben ik ook lang geleden eens geweest. Leuk om dat met je kinderen weer te doen. Mooie vogels en ja, daar blijf je naar terugkomen. Deden wij ook wel in het verleden. Je hebt er wel meteen een mooie foto van gemaakt.
Henny, je dat prikken lijkt me nu niet bepaald een pretje. Maar het moet gebeuren, net wat je zegt.Doe het verder maar rustig aan, ook vandaag, het wordt weer warm.
Kees, ik lees je zo dadelijk wel even helemaal. Nu eerst mijn koffie, anders wordt die koud haha.
Ik heb ook een römertopf, niet als een kip, maar die past er wel in. Ik heb hem al jaren en hij wordt hier veel gebruikt. Zou ik toch eens proberen als ik jou was. Misschien kun je hem helemaal onderop plaatsen? Op het rooster in plaats van de lekbak?
Een klompenpad kende ik in Amsterdam niet, wel een jaagpad. Langs de Amstel bijvoorbeeld. Daar fietsten wel veel, was ook ene mooie route.
Je moet weer naar de mdi-arts? Dat zal wel nodig zijn, al krijg ik van jou de indruk dat je het allemaal eigenlijk niet zo ziet zitten. Je gaat er toch naar toe, zitten daar anderen achter? MJ bijvoorbeeld? Sterkte man, oprecht gemeend hoor.
Ik krijg allerlei berichten van ForumtoGo en kan normaal mijn eigen forum hier niet bereiken. Nu plotseling weer wel, heel raar. Wel fijn, omdat ik jullie nu weer van koffie kan voorzien.
Vanmorgen schrok ik ook van een telefoontje, midden in de nacht, van mijn schoonzus uit Helmond. Om 00.39! Ik heb haar meteen gebeld, want ja, je weet het nooit. Er kan altijd wel iets aan de hand zijn. Het bleek dat ze per ongeluk op de toets had gedrukt, toen ze wilde kijken wat het weer vandaag zou worden. Midden in de nacht! Dat doe je dus als je alleen bent. Gelukkig was er niks aan de hand, ze komt morgen hierheen voor de bruiloft van een andere neef, haar petekind.
Mijn eega zet koffie, daar heb ik wel zin in.
Groetjes voor nu, de koffie staat klaar.

Laatst aangepast door sibilla80 op 11 Aug 2026 09:17:39; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 11 Aug 2026 09:13:41 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
kees, je hebt je wel bezig gehouden met de römertopf . Ooit ook een gekregen. Peter dan, in een kerstpakket. Uiteindelijk ook geëindigd al bloempot voor cactusjes en waar hij nu is... Waarschijnlijk ooit gesneuveld en weggegooid toen we nog katten hadden.
Zelf nooit historische paden bewandeld. Tenminste niet bewust.
Vandaag succes bij de MDL arts.
Greet, wat een mooie foto van die oeros. Ik neem aan van een afstand genomen.
Dagmar, je welt dus terug naar je roots. Dat kan ik mij wel voorstellen. Ik zelf ben erg honkvast. In Eindhoven iriswijk/stratum geboren en dat is pak-'um-beet, zo'n 6 km hier van af. Dus altijd dicht bij huis gebleven
Inderdaad, 50% kans dat het lukt. We zullen voor je duimen.
Anky, welkom terug. Soms heb je niet zoveel tijd om hier te schrijven omdat je het druk hebt. Of juist omdat je even geen zin hebt. Moet kunnen.
"Niets moet, alles mag". Zou vroeger scharretje zeggen. Zij had, lang geleden ook een topic bij de oude 50 plusser van Thijs. Tjonge, dat is ook al lang geleden.
Wat de zonsverduistering betreft. Wij hebben zo'n brilletje niet en ook geen glasruitjes van vroeger, wat gebruikt werd bij het puntlassen. Ik vrees toch dat de zon dan net achter de huizen staat.
Misschien, als we zin hebben en het kan boven achter het raam van de voorkamer en met behulp van een vergiet en een wit vel de verduistering te zien zijn.
In 1999 hebben wij een teil met water gebruikt. Via de reflectie van de zon in het water was het toen ook goed te zien. We zien wel.
Straks naar mijn vriendin. Eerst boodschappen voor vandaag en dan Sjors weer goed borstelen. Hij is erg in de rui.
Sibilla, dat kan gebeuren met toetsen. Veel plezier bij de bruiloft!
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 11 Aug 2026 10:09:46 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen,
Dagmar dus jij wil graag weer terug naar de achterhoek en zal ook voor
je duimen dat het gaat lukken.
Greet wat een prachtige foto van die jonge Schotse hooglander .
Kees je ben er maar druk mee en vandaag dus naar mdl arts en nog geen plannen ,
om binnenkort eens samen een dagje uit te gaan even je zinnen verzetten.
Sibilla toch gezellig dat je schoonzus morgen jullie kant op komt voor de bruiloft.
Anky leuk om samen naar Avifauna te gaan en een prachtige foto daar ook wel eens geweest.
Kom even langs maar niet elke dag meer met zwager gaat het niet goed
en vanmiddag naar het ziekenhuis in Nijmegen om bij hem te gaan kijken.
In Tiel allemaal steentjes.
[/img]
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 11 Aug 2026 13:02:57 Onderwerp: |
|
|
Helaas de woning gaat niet door, even een teleurstelling maar ga gewoon door met zoeken, zal wel een keer iets komen hoop ik.
Om even afleiding te zoeken maar een rondje wezen fietsen
Kwam dit mooie schuurtje tegen onderweg.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 11 Aug 2026 14:02:40 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemiddag allemaal.
Henny, dat is een mooie foto voor een puzzel. De laatste, je weet wel, die met die banaan.
Is jouw römertopf geëindigd als bloempot? Nou ja, het kan wel natuurlijk. En sneuvelen kan altijd, maar de mijne leeft nog hoor. En wordt ook gebruikt, morgen zelfs nog. Want ik heb een kip, die we morgen met de logees soldaat gaan maken.
Ja, Dagmar wil terug naar haar roots, dat snap ik wel. Zelf ben ik in Amsterdam geboren, maar terug? Nou nee, ik blijf liever op het platteland, in Vinkeveen.
Ik hoop voor haar dat het lukt. Ze zal het vandaag horen, geloof ik.
Jammer Dagmar, ik lees net dat de woning niet door gaat. Er komt vast wel weer iets op je pad in die richting. Volhouden meis!
Je hebt in ieder geval wel weer een mooie fietstocht gemaakt en daarbij ene mooie foto. Goed zo.
Joke, mooie steentjes zijn dat, ook daar zou Henny wel een puzzel van kunnen maken.
Je weet de pareltjes in de omgeving wel goed uit te zoeken, leuk!
Sterkte voor en met je zwager. Dat zijn geen leuke dingen voor de mens, maar ja, je hebt het niet voor het zeggen.
Ik kon vandaag gewoon op dit forum komen, maar vanmorgen had ik daar een probleem mee. Geen idee hoe dat kan, soms gebeurt er van alles waar je geen grip op hebt.
passiflora in bloei
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 11 Aug 2026 19:16:10 Onderwerp: |
|
|
Wat jammer Dagmar dat het niet gelukt is.
Volgende keer beter, gaat vast wel een keer lukken.
Joke, dat zijn zeker hele mooie steentjes!
Ik heb nog zo'n brilletje liggen van een zonnehemel van vroeger, daar kan ik vast ook wel mee naar de zonsverduistering kijken.
Ben sowieso niet van plan lang te kijken.
Slecht voor de ogen.
Henny, ik moet je laatste puzzel nog maken, ga ik vanavond doen.
Nog een foto uit Avifauna.
Fijne avond allemaal. 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 12 Aug 2026 07:44:31 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
@ Henny
Grappig het gezichtje van de bloemen met de banaan 😊
@ Dagmar
Jammer dat het niet gelukt is wat betreft het huis in de Achterhoek .
Prachtige foto van het oude schuurtje .
@ Joke
Wat ziet dat er mooi uit met steentjes .
Supermooie kleiurrijke opnames.
@ Anky
De vogels staan er mooi op .
Ik wens een ieder een fijne dag .
Foto : Uitgebloeide wilde peen
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 12 Aug 2026 07:44:31 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|