|
50plusser/ouderenforum doorstart contact en uitwisseling
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Willemijn
|
Geplaatst: 13 Aug 2026 14:28:21 Onderwerp: |
|
|
En dan gooi ik meteen maar de knuppel in het hoenderhok mbt het asielvraagstuk: Het idee dat je immigratie kunt tegenhouden is een utopie. Dat gaat nooit gebeuren.
Zolang we hier schatrijk zijn en er mogelijkheden zijn om hier een beter bestaan op te bouwen dan in je thuisland zullen we immigranten aantrekken. Dat geldt voor arbeidsimmigranten zowel als voor vluchtelingen. Leer er maar mee te leven, of zet in op een economische ramp waarbij half Nederland aan de geeuwhonger ligt, dan blijven ze wel weg, wedden? Zo niet, dan zullen wij moeten zorgen dat immigranten zo snel mogelijk integreren in onze samenleving en zo snel mogelijk aan het werk kunnen. En dat laatste is, gezien het teruglopende geboortetal vooral heel goed voor onszelf. De partij die overigens zorgt voor het grootste immigratiegetal is de VVD, daarom wil die partij het alleen hebben over asielzoekers.
Immigratie is van alle problemen die we hebben het kleinste en krijgt de meeste aandacht. Logisch, want vrijwel alle, ernstiger problemen zijn het gevolg van 15 jaar neoliberaal beleid, zoals daar zijn het woningtekort, het afbouwen van sociale zekerheid, het stikstofprobleem en andere problemen die samenhangen met het vertroetelen van de landbouw, zoals het mestoverschot en de watervervuiling, de problemen in het onderwijs, de problemen mbt onze veiligheid, het toeslagenschandaal....
En dan verzin je een toeterverbod voor marokkaanse supporters en verklaar je antifa tot terroristische organisatie. Lekker bezig. En en passant stel je voor het Schengenverdrag te schenden. Maar Nederland blijft lekker rechts stemmen en FvD is populair. Om met Van Gaal te spreken: ben ik nou zou slim of zijn die anderen nou zo dom? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 13 Aug 2026 14:28:21 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1104 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 13 Aug 2026 17:59:03 Onderwerp: |
|
|
Dagmar, die discussie over (nep-)feminisme had wat mij betreft nog wel even door mogen gaan maar wie concludeerde er ook alweer dat alles er wel over gezegd was? Jammer dat discussies daar nogal eens mee afgedaan worden. Ik had er wel meer over willen zeggen maar laat dan maar. Verder loopt er aan discussies met een beetje inhoud ook niet zo gek veel, zeg maar niets tot deze dan.
Nederland is een immigratieland, niet sinds vandaag of gisteren maar al eeuwenlang. Verreweg de meesten van ons hebben ergens wel een voorouder die geëmigreerd is om wat voor reden dan ook. We hebben daar de lasten van ondervonden maar vooral geprofiteerd van kennis en kunde op het gebied van techniek, literatuur, kunst, en heel veel van goedkope arbeidskracht. Tot op de dag van vandaag. Stuur iedereen tot en met ouders die hier niet geboren zijn weg en de ramp is neit te overzien en doe je dat vanaf grootouders dan kunnen we ons land wel opdoeken.
Ik ben bepaald geen fan van WNL maar spontaan of naar aanleiding van iets ga ik natuurlijk even kijken waar het over gaat. De uitzending waar jullie, Willemijn en Dagmar, het over hebben leverde me kotsneigingen op. Wat een walgelijk stuk vreten is die Baardewijk met zijn onverbloemde Poetin-propaganda... Helemaal met je eens, Willemijn, dat alleen maar keiharde kritiek op dit soort antidemocratische bagger op zijn plaats is.
Poetin heeft met zijn Rusland niets gunstigs met ons voor. Het zal hem, net als de gemiddelde Rus zijn reet roesten wat er met ons gebeurt als de spanningen escaleren in geweld. Natuurlijk is Rotterdam een makkelijk doelwit om plat te gooien maar moeten we daarom een demosratisch en vrij Europa maar even grotendeels inleveren? En is Rotterdam na de handtekeningen onder zo'n A-4tje gevrijwaard? Volgens die klojo Baardewijk moesten we maar vergaand toegeven aan Poetin. Over mijn lijk! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 14 Aug 2026 14:07:02 Onderwerp: |
|
|
| Kees schreef: | Dagmar, die discussie over (nep-)feminisme had wat mij betreft nog wel even door mogen gaan maar wie concludeerde er ook alweer dat alles er wel over gezegd was? Jammer dat discussies daar nogal eens mee afgedaan worden. Ik had er wel meer over willen zeggen maar laat dan maar. Verder loopt er aan discussies met een beetje inhoud ook niet zo gek veel, zeg maar niets tot deze dan.
Als er enkel herhalingszetten worden gedaan in een topic is het wel klaar voor mij, niet als er nieuwe argumenten worden gebruikt of er nieuwe artikelen of inzichten worden geplaatst.
|
Dit is even een off topic reactie. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Pien
|
Geplaatst: 14 Aug 2026 15:10:29 Onderwerp: |
|
|
| Willemijn schreef: | | Dagmar57 schreef: | Ik vond dat de brigade generaal Han Bouwmeester prima tegengas gaf aan van Baardewijk.
Het is echt niet zo dat iedereen aan de voeten van van Baardewijk hing. |
Ik vond dus van niet. Ik vond dat hij keihard had moeten blootleggen dat van Baardewijk onvervalste Kremlinpropaganda uitsprak. Dat Baardewijk meedeint op rechtsradicale stromingen die gesteund door Poetin onze democratie ondergraven. Dat het buitengewoon gevaarlijk is dat dit soort lieden onze studenten lesgeven. Je kunt wel gezellig beleefd en correct blijven, maar dit vraagt echt om andere reacties.Vind ik. Onze democratie en dat van het hele Westen staat zwaar onder druk, dan laat je geen vazallen van je vijand uitgebreid aan het woord. Dan val je aan. En iemand als Stan Hagens laat je geen zwaardere interviews doen dan die met de winnaar van de plaatselijke pannenkoekbakwedstrijd. Ik ben zó klaar met dat halfzachte gedoe. |
Baardewijjk is al heel lang bezig met onvervalste Rusland propaganda. Het enge is dat hij ook voor Clingendaal werkt. Brrrr. Ik ben het met je eens dat je dit soort gasten op inhoud stevig mag aanpakken.
Eens met je Kees. Sloeg nergens op. en ook over mijn lijk! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 15 Aug 2026 19:31:36 Onderwerp: |
|
|
Pien, ik heb jouw verzuchting laten liggen. Niet helemaal bewust, maar ik vond dat de handel en wandel van die hufters die volkomen brave, genuanceerde burgers het leven zuur maakten even belangrijker.
Ik ben het met Willemijn roerend eens dat immigratie een fenomeen is waar we mee zullen moeten leven. Bij die grenscontroles van de Duitsers vraag ik me af welke Marjolein Faber het daar voor het zeggen heeft. Die controles druisen dwars tegen Europese afspraken in en, ik heb het in de gauwigheid even nagekeken, ze kosten heel veel geld, brengen het verkeer in gevaar, richten economische schade aan en leveren aan de andere kant van de balans zo goed als niets op. Er worden migranten uitgepikt die geen (geldige) papieren hebben maar daar zitten, en dat was het beoogde doel, nauwelijks asielzoekers bij, die conform Europese regelgeving niet eens geweigerd mogen worden. Alle asielaanvragen moeten behandeld, beoordeeld worden.
In de praktijk houdt dat in dat we niet alleen die asielprocedure moeten aangaan maar ook voor huisvesting moeten zorgen, gewoon conform de universele mensenrechten. Het lijkt er echter sterk op dat veel van onze medelanders het normaal vinden dat die mensen als ratten moeten leven, uit vuilnisbakken etend en onder een stuk karton onder een brug moeten slapen. Dat vind ik voor alle duideijkheid niet. De huisvesting in reguliere azc's houdt al niet over en iedereen die kan lezen en een paar werkende oren aan zijn kop heeft weet dat ook donders goed. Noodopvang en crisisopvang betekent niets meer of minder dan een dak boven je hoofd en voldoende te eten krijgen waardoor je niet doodgaat. In een regulier azc heb je iets meer voorzieningen maar 'comfort' zou ik dat niet durven noemen. Dat een aantal landen het nog veel slechter dan wij doen is absoluut geen argument.
Ondanks dat ik tientallen jaren heb bijgedragen aan hun gezondheidzorg heb ik geen eenduidig beeld van 'de asielzoeker'. Ik heb talloze mannen, vrouwen, kinderen, baby's, gezinnetjes en niet te vergeten lhbti-ers aan mijn bureau gehad. Een overmaat aan mannen, aanzienlijk minder bejaarden maar die zijn ook weer geen uitzonderingen en ook best veel kinderen, deels omdat ik een aantal van die jaren in een gezinslocatie heb gewerkt en ook op locaties met amv's, alleenstaande minderjarigen. Daarbij vreemde ziektes gezien, heel veel psychotrauma's, veel relatieproblemen (partners maar ook ouder-kind), verslavingen aan drugs, alcohol en medicijnen en ook veel problemen die min of meer direct veroorzaakt waren door het verblijf in azc's en de asielprocedure. Omdat asielzoekers mensen zijn gaat er ook weleens een dood, niet zelden door suïcide. Geen dagelijks werk maar legio pogingen en gemiddeld maandelijks tot tweemaandelijks wel een casus van een geslaagde van nabij meegemaakt.
Dat even voor de couleur locale. Verreweg de meeste asielzoekers die ik de revue heb zien passeren waren coöperatief, prettig en goed te doen op de spreekuren en vervolggesprekken, als ik het zo mag uitdrukken. Naast de meest uiteenlopende casussen ook veel geneuzel over kleinigheidjes die vanzelf wel weer over zouden gaan maar dat hoort er nu eenmaal bij en dat gebeurt net zo goed in reguliere huisartspraktijken. Vaak was dan een advies om eens bij het Kruidvat te kijken naar een smeerseltje of een likdoorpleister de remedie maar daarna had ik dan vaak weer iemand die er compleet doorheen zat, een ongewenst zwangere of een blaasontsteking. Ik zou het zo weer doen als ik er a.s. maandag voor gevraagd werd maar het houdt natuurlijk een keer op.
Nou kun je het standpunt innemen dat iedere migrant, iedere asielzoeker moet mogen blijven. Dat vind ik dus niet. Het paradoxale is dat je met voorlichting in de landen van herkomst en het verbeteren van economische omstandigheden daar migratie juist bevordert in plaats van tegengaat. Het omslagpunt ligt ergens tussen een goed en misschien wel een zo goed als gelijk welvaartsniveau als dat van ons en dat lijkt me een utopie, iets voor de zeer lange termijn maar waarschijnlijk onhaalbaar. We moeten mondiaal overigens wel streven naar een rechtvaardige verdeling van rijkdom, vind ik. Als een klein aantal multimiljardairs eindelijk eens fatsoenlijk belast zou worden, hun rijkdom af zouden staan zonder dat ze daar overigens merkbaar minder luxe door zouden leven, dan schoot het misschien wat op. Andere discussie want daar zit nogal wat aan vast, zoals schaarste aan grondstoffen, roofbouw op de natuur etc.
Er zijn asielzoekers die zelf al verdomd goed weten dat ze geen enkele kans maken op een verblijfsvergunning. Wat ze hier zoeken, vaak na omzwervingen in diverse Europese landen, is bed, bad en brood en daarnaast vooral voldoende middelen om aan hun verslaving te voldoen. Zeker als ze te horen hebben gekregen dat ze ons land moeten verlaten zijn ze niet geneigd om zich aan wetten te houden en meer dan eens ontaardt dat in intimidatie, diefstal, afpersing, inbraken, messentrekkerij en andersoortig geweld. Vaak kennen ze elkaar en bestaat er een soort hiërarchie, waarbij de lageren in de pikorde opdrachten moeten uitvoeren om dingen te scoren die geld opleveren, zoals sieraden, horloges maar ook merkmedicijnen te scoren.
Als je voor de eerste keer met zo'n ongeleid projectiel in je spreekkmer te maken krijgt zit je even te kijken. Ik ben bedreigd, geïntimideerd en gechanteerd om recepten uit te schrijven voor middelen die in die kringen erg populair zijn en vooral verlavend. Geen pregabaline maar liever Lyrica (exact hetzelfde middel maar de merknaam levert meer geld op), clonazepam maar liever Rivotril (zelfde verhaal), uiteraard ook opiaten en opioïden zoals fentanyl, oxycodon en tramadol. In mijn onbenul ben ik daar een of twee keer ingetrapt maar daar was ik heel snel van genezen. Poot stijfhouden en het lukte me om me te weer te stellen tegen intimidatie en bedreigingen. De boel zou in de fik gaan, er zouden andere heel erge dingen met me gaan gebeuren etc. uiteraard allemaal mijn schuld als ik die recepten niet uit zou schrijven. Om een lang verhaal kort te maken wisten ze op een gegeven moment precies wat ze aan me hadden. Van harte welkom met reële gezondheidsproblemen en -vragen en als ze een keer hun hart wilden luchten konden ze ook bij me terecht. En uiteraard voor een verwijzing naar de verslavingszorg waar ik een heel kort lijntje mee had. Ik liet ze door de praktijkassistenten naar mij inplannen. Soms hoefde zo'n consult dan ineens niet meer omdat mijn roem me kennelijk vooruitgesneld was.
Ik wil ermee zeggen dat je zo'n kansarme goep etterbakken, want zo manifesteren ze zich vaak, kunt verguizen en een enkele reis naar Mars gunt maar ze zijn hier nu eenmaal voor zolang het duurt. Dan kun je beter kijken naar wat er reëel gesproken nodig en mogelijk is om erger te voorkomen. Gedragsverbetering zit er meestal niet in en van die verslavingszorg moet je ook niet al te veel verwachten. De oplossing moeten we zoeken in een zo kort mogelijke asielprocedure, wat overigens geldt voor alle asielzoekers, en een goede samenwerking met de landen van herkomst. Marokko, laat maar zien wat het betekent dat een Marokkaan altijd zijn Marokkaanse nationaliteit behoudt. Ook beter samenwerken in Europees verband, waar nu de grootste lasten op de zwakste schouders rusten. Maar laten we er alsjeblieft voor zorgen dat mensen toegang hebben tot basisvoorzieningen, dus bed, bad en brood. Wat dat betreft is het beleid, liever gezegd het gebrek aan beleid in België debet aan de excessen die dakloze, kansloze asielzoekers veroorzaken, als je het mij vraagt. In Nederland moeten we in ieder geval niet ook de kant op dat mensen aan hun lot worden overgelaten en alleen maar de keuze hebben om als dakloze zonder middelen van bestaan criminaliteit te bedrijven. Dat is schending van mensenrechten maar ik ben er ook van overtuigd dat we daar bergen meer geld mee kwijt zijn. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

|
Geplaatst: 18 Aug 2026 21:20:51 Onderwerp: |
|
|
De proporties van de gebeurtenissen in Engelen worden inmiddels wat duidelijker. Er is niet alleen sprake van materiële agressie, vernieling, bekladding, en verbale uitingen die heel ver gingen, zoals bedreigingen en intimidatie maar dus ook van lichamelijk geweld. Ik wil het niet verder opblazen dan nodig is maar ik vind het wel een forse stap verder in de geweldsspiraal tegen asielzoekers en in dit geval mensen die een zeer gematigd standpunt uiten. Het enig juiste antwoord hierop is een heel krachtig tegengeluid.
Mijn vrees is dat goedwillenden, die het hart op de juiste plaats hebben, zich terugtekken en hun mening voor zich houden om erger te voorkomen. Dat is begrijpelijk maar zorgt ervoor dat het van kwaad tot erger gaat. De politiek en de media en iedereen met gezond verstand die enigszins weerbaar is zou dergelijk geweld moeten veroordelen en uiteraard moeten strafbare feiten juridisch worden aaangepakt. Gevestigde media die politici die dergelijke vuurtjes opstoken in de watten leggen en liever berichten over die o zo lieve Snuitje en Pluisje (of hoe Wilders' katten ook heten) moeten zich schamen en die politici het viuur na aan de schenen leggen. Wat mij betreft zijn ze minstens zo schuldig als de idioten die dergelijk geweld fysiek bedrijven:
Voor de mishandeling van een vrouw in juni in Den Bosch heeft de politie een tweede verdachte aangehouden. De politie vermoedt dat het geweld te maken had met de discussie rond de komst van een asielopvang in Engelen, dat deel is van de gemeente Den Bosch.
Het slachtoffer werd op 14 juni mishandeld toen ze door Den Bosch fietste. Ze werd door twee mannen klemgereden, mishandeld, toegeschreeuwd en bespoten met rode verf.
Aanhouding voor mishandeling, mogelijk verband met asielopvang Engelen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|