W E L K O M

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 277, 278, 279 ... 282, 283, 284  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Anky

BerichtGeplaatst: 4 Sep 2026 16:00:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Ahĥhhhh... had ik een heel stuk getikt, druk ik op een verkeerde toets, alles weg! 😝
Pfff..ga niet helemaal opnieuw beginnen.
Fijne avond allemaal! 🤗

Geplaatst: 4 Sep 2026 16:00:22    Onderwerp:

Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 4 Sep 2026 16:06:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Goidag allemaal

@ Henny
Leuk je schrijffoutje : de portier ipv het portier Smile ach kan een ieder overkomen .
Hele mooie vroege Sinterklaas foto : Zie de maan schijnt door de bomen 😊
En wat een prachtige foto van de vliegenzwammen .

@ Kees
Zo te lezen kom jij de tijd wel goed door bij bijv een grote langdurige stroomstoring .
Jou grapje is ook leuk 😊
Je forum ziet er inderdaad netjes uit , zal voor je hopen dat het lukt dat het in de picture komt te staan .

@ Dagmar .
Je kunt dus gaan aftellen wat je werkdagen betreft , ach voordat je het weet is het 1 oktober en dan ? .......... genieten van een leven zonder werkverplichting .

Ik wens een ieder een fijn weekend .

Foto : bolchrysant tricolor .
Toen ik deze kreeg voor mijn verjaardag bloeiden er nog maar een paar bloemetjes , nu is het een zee van bloemen . Deze bolchrysant is 65cm in doorsnee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kees
moderator

BerichtGeplaatst: 4 Sep 2026 18:13:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Afgelopen middag eindelijk een gesprek met de huisarts gehad over de dingen die de afgelopen tijd niet goed gingen en de coördinatie van mijn zorg. Niet met de baas van het spul maar met een huisarts waar ik een paar keer een prettig contact mee had, speciaal ook naar haar gevraagd. Ik laat alle details maar even voor wat ze zijn maar ik voelde me in ieder geval gehoord, het belangrijkste even voor nu. Ze zou kijken wat ze kon doen met mijn wens om een kopie van mijn dossier in handen te krijgen. Ze vond het wel aan te bevelen om binnenkort toch een gesprek aan te gaan met de praktijkhouder. Daar ben ik het wel mee eens. De drempel daarvoor ligt nu een stukje lager, dus dat is winst. Verrassend vond ik wel dat het beleid van die praktijk is om diabetesbegeleiding uit te besteden aan interne geneeskunde van het ziekenhuis. Dat ik dat zes, zeven jaar na het stellen van de diagnose eindelijk eens te horen krijg... Dat is er dan nog wel een voor zo'n volgend gesprek.

Steunkousen mag ik ook weer laten aanmeten. Ik gebruik de Dressbuddy als hulpmiddel. Op zich een simpel ding en het werkt perfect, maar nogal een gevaarte om ergens mee naar toe te nemen. De kunststof bolletjes beginnen wel wat te slijten, dus maar meenemen naar de kousenwinkel:

Ik heb jaren geleden een kleurenlaserprinter aangeschaft, ook een HP die het nog steeds prima doet. De cartridges kosten een paar centen maar omgerekend per pagina zijn die kosten niet hoger dan bij een inkjetprinter. Je kunt er vanaf je telefoon of tablet ook mee printen via Wifi.

Met sommige dingen ben ik misschien een Pietje Precies maar die spijkerbroek kostte me welgeteld een paar minuten. Gewoon dezelfde als de vorige keer. Ik had het labeltje bewaard. Smile

Op die noodvoorzieningen heb ik zeker gestudeerd. Als er weer eens een calamiteit in het nieuws komt dan vliegen de aanbiedingen voor noodpakketten je om de oren. Ik vind het verstandig om je daarover te buigen maar meestal heb je een aantal dingen van zo'n pakket al in huis. Door zelf een pakket samen te stellen kun je flink geld besparen. Ik doe dat aan de hand van de eerste levensbehoeften, simpel maar wel systematisch: zuurstof, vocht (water), beschutting (tegen kou, hitte, vocht), voedsel en ergens daar tussenin kun je dan nog licht en een kooktoestel plaatsen. Wat anderhalveliter flessen water is niet zo moeilijk, hoewel die gauw op zullen zijn, zelfs beperkt tot drinkwater. Wil je wat meer water opslaan dan heb je voor weinig geld van die opvouwbare plastic containers. Moet je wel eens per maand of twee vervangen. Wat blikken bonen, goulash, hachee kosten je de kop ook niet en die kun je desnoods koud eten. Rijst en pasta hebben we allemaal wel in huis en als je water kunt verhitten kom je samen met een blikje tomatenpuree en een blikje luncheon meat (Smac of Spam, corned beef} een heel eind om een enigszins eetbare warme hap te maken. Verder wat crackers, een flesje (olijf)olie en misschien wat smeerkaas, pindakaas of boterhamspread naast dat blikvlees, theezakjes en (poeder)koffie en dan kun je best een paar dagen vooruit. Een zaklamp hebben we meestal ook wel maar niet iedereen heeft een radio op batterijen. Een noodradio vind ik bij langdurige stroomuitval zeer aan te bevelen, niet alleen voor contact met de buitenwereld maar meestal zit er ook een lampje in en kun je er je telefoon mee opladen. Ik heb er een met een oplaadslinger en een zonnepaneeltje maar kan ook op drie AAA-batterijtjes en heeft DAB en een optisch en geluidsnoodsignaal. En een minikompasje maar dat is een onzinflutding, een zichzelf respecterend prepper zoals ik ben niet waardig. <LOL> Maar, gekheid op een stokje, al met al hoef je echt niet veel geld uit te geven aan een basispakketje aan noodvoorzieningen voor een paar dagen. Vaak zie je een run op toiletpapier, zoals in het begin van de covidperiode. Mijn grootste zorg zou eerder zijn dat je de plee niet meer door kan spoelen als de waterleiding het niet meer doet. Dan heb je meer aan een schep, desnoods een plantenschepje en desnoods een stuk krantenpapier. En natuurlijk een achtertuintje met wat beschutting. Smile En verder hopen dat de hulpverlening snel op gang komt bij langduriger calamiteiten.

Laatst aangepast door Kees op 4 Sep 2026 21:49:00; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 4 Sep 2026 18:57:13    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hallo allemaal,
Ik heb vanmiddag mijn laptop opgehaald bij de computershop. Hij is weer helemaal up to date, opgeschoond en van een nieuwe firewall voorzien. Mijn dochters raadden me ESET aan. Die moest ik er in ieder geval op laten zetten. Ze kwamen er allebei mee, een week geleden. Vonden mijn laptop te traag en ik moest er die extra firewall op laten zetten dus. Alles gedaan volgens de instructies van mijn dochters. Nou ja, zij moeten er mee werken als ik dat zelf niet meer kan of er niet meer ben. Want aan Wil hebben ze niks, dat is echt een digibeet. Tegelijk hebben ze mijn oude laptop vernietigd, die lag er ook al 6 jaar. Ik hoef geen nieuwe laptop, die van mij is pas 6 jaar oud. Volgens de computershop is hij nog prima in orde. ik heb er meteen een extra harde schijf bij gekocht, voor een back-up. Dat doe ik ook altijd met foto's en filmpjes die ik wil bewaren, maar die schijven zijn al bijna vol en eentje is al te oud. Ik zal ze een keer moeten opschonen, maar nu even niet.

Kees, wat goed dat je bij je huisarts nu gehoor vond, dat er naar je geluisterd werd.
Zo'n kousenhulp heb ik ook, maar ik gebruik hem nog niet. Ik kan nog zelf mijn kousen aantrekken, maar moeilijk uit. Dat doet Wil voor me, die heeft ze binnen een paar seconden uit. Ze zijn wel handig, die kousenhulpen. De schoonmoeder van mijn oudste dochter heeft er ook een. Ze kan er nu aardig mee overweg heb ik begrepen.
De overkant is het verzorgingshuis Zuiderhof. Daar woon ik schuin tegenover. Op woensdag help ik daar in de eetzaal of ga mee naar boven met de etenskar. Soms eet ik mee, niet altijd. Het eten is gewoon goed hoor, smakelijk ook. Al ziet het er niet altijd zo uit. Maar de smaak is goed. Er is ook altijd soep en een toetje.(De soep krijgen de bewoners tegenwoordig 's avonds, omdat ze anders niet genoeg van de hoofdmaaltijd eten.) En er is ook altijd een toetje.

Dagmar, nog even en je kunt genieten van voldoende vrije tijd. Of je gaat vrijwilligerswerk doe en dan kom je weer tijd tekort. Dan ga je je afvragen hoe je ooit hebt kunnen werken. Laughing Goed doseren dus!

Henny, heb je een sinterklaasfoto geplaatst? Moet ik toch nog even een paar bladzijden terug.

Greet, mooie bolchrysant. Ik krijg ze ook altijd voor mijn verjaardag, begin oktober. Ze bloeien altijd lang door, dat maakt ze populair.

Anky, was je je tekst kwijt? Tja, dat gebeurt soms, ik ken dat. Niet getreurd, volgende keer beter.

Ik merk dat ik veel moet terug lezen van iedereen. Doe ik morgen, ook de paddenstoelenpuzzel van Henny.
Mensen, ik ga sluiten nu. Deze laptop heeft een lange dag gehad, ik moet goed afsluiten weet ik nu.
Morgen heb ik weinig tijd, we hebben een seniorendag in de kerk. Ergens in de middag kom ik wel weer buurten.
Groetjes voor allemaal.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 5 Sep 2026 10:42:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal. De boodschappen zijn al binnen.
Sibille, ik denk dat je lang moet zoeken voor een sinterklaas foto. Ik heb wel het woord Sinds ergens geschreven. Dat lijkt wel op Sint. Very Happy

Sokkenoptrekkers. Het maakt niet uit welke je gebruikt, als het apparaat maar bij jouw behoefte past. Dat model van kees kende ik nog niet, maar er zijn zo veel modellen en dat blijft veranderen.

Dagmar, voor jou heb ik een extra moeilijke puzzel gemaakt. 204 stuks Die is voor zondag Very Happy

Kees blijf maar lekker uitzoeken. Zeker over het noodpakket en alternatieven vind ik zeer intressant.

Joke, het is u heel mooi fietsweer. Geniet er nog van.
Ik weet niet meer wie dat geschreven heeft over 'savonds weer kaarsjes aan. Hoe dan ook; ik vond gisteren opeens dat ik wat miste.
Knus de gordijnen dicht. Schemerlampen en de tv aan. Toch was er iets wat ik miste. Opeens ging het 'kaarsje' branden en met ik snel naar boven gegaan om de kaarsenhouder te halen. Toen hij weer op zijn vertrouwde plek stond en de kaars brandde was het goed Very Happy
Alleen weet in nu weer niet waar ik mijn orchidee moet zetten. Die staat nu even op een klein tafeltje Laughing
Anky, het wordt mooi weer geniet er van.

O ja, hebben jullie dat ook wel eens?
Peter was vroeg naar bed en zo alleen begon ik mijn leven te overdenken.
Dan opeens besef je weer wat voor een geluk dat je gehad hebt. Dat je goed keuzes gemaakt hebt bij moeilijke of zeer serieuze momenten. Dat je zeker dezelfde partner zou kiezen omdat er gewoon geen ander beter bij mij zou passen. Dat je het zo weer over zou doen.

Ach, met zulke mijmeringen val je zeker goed in slaap. Al met al: tel je zegeningen.
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 5 Sep 2026 11:02:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Henny schreef:
Goedemorgen allemaal.
Sibille, ik denk dat je lang moet zoeken voor een sinterklaas foto. Ik heb wel het woord Sinds ergens geschreven. Dat lijkt wel op Sint. Very Happy

Even wat recht zetten , Sibilla heeft het niet over een Sinterklaas foto , dat was ik die het daar over had , en dit naar aanleiding van je foto '

Zie de maan schijnt door de bomen.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 5 Sep 2026 11:28:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Greet, op die fiets! Hahahahaha,
Oke, maar de maan schijnt het hele jaar door de bomen. Ik heb het niet bewust zo benoemd als Sinterklaas zijnde Very Happy
Dat is dan weer leuk
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 5 Sep 2026 13:28:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag,

Dagmar dus deze maand nog werken en dan genieten wat je graag doet Very Happy
Kees jij hebt er wel goed over nagedacht voor de noodvoorzieningen.
Anky kan gebeuren dat je alles kwijt ben gebeurd wel eens.
Henny de kleine puzzel was leuk om te maken en geen weer om te fietsen hier windkracht W4
Greet wat mooi die bolchrysant met twee kleuren staan goed in de knop.
Sibilla vandaag een senioren dag wat houd dat dan in samen iets ondernemen.
Vanmorgen naar de markt geweest fruit en een visje mee genomen en bij Cecil een nieuw vest gekocht .

Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 5 Sep 2026 14:00:04    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hoi allemaal, de seniorendag is weer voorbij.
Vraag van Joke meteen beantwoorden: eerst een H. Mis (want ze zijn allemaal reuze katholiek Laughing ), daarna koffie met een soesje, dan een borrel en daarna een lunch. Het gaat uit van de zieken/seniorencie. van onze kerk, weet je.
Overigens heb wel weer ene mooie foto geplaatst. Hoe heet dat wollige spul, weet je dat ook?
Hoe staat je nieuwe vest? Jij bent klaar voor de herfst/winter. Smile

Kees, zo'n noodpakket heb ik ook gemaakt. Maar ik haal er wel steeds dingen uit, die ik gebruiken kan. Dat moet ik dan wel weer aanvullen, lijkt me. Dat noodpakket lijkt wel steeds verder weg te raken, maar hopelijk heb ik het mis.

Henny, wij hebben de gordijnen altijd al dicht als het donker is. We branden nog gene kaarsjes. Ja, bij het Mariabeeld, daar brandt dag en nacht een kaarsje op batterijen.
Wat je vraag betreft: ja, ik herken dat. nadenken over je leven, dat je het goed hebt getroffen en dat het voorlopig zo mag blijven. Je weet dat nooit, er kan altijd van alles gebeuren. Velen vallen weg om je heen, wanneer ben je zelf aan de beurt?
Ik tel ook mijn zegeningen, zou geen andere partner willen hebben. We zijn al 59 jaar bij elkaar, wat zeg ik: al 62 jaar! Volgend jaar zijn we 60 jaar getrouwd (als we dat mogen beleven).
Ja, met zulke mijmeringen val je vanzelf wel inslaap, al lig je er ook urenlang wakker van. Ik wel tenminste. Smile

NU moet ik nog wat puzzels maken. Mijn laptopje doet het weer prima, dat is toch wel fijn.

Franciscusbeeld in de Hof van Lof te Megen.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 5 Sep 2026 14:40:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja Anky, dat heb ik ook wel eens gehad dat ik iets getypt had en dacht het geplaatst te hebben en dan bleek dat niet zo te zijn, meestal dan geen puf meer om het nog een keer te doen.

Je zegeningen tellen, je leven overmijmeren, dat doen we denk ik allemaal wel eens. Mijn leven kent niet alleen zegeningen maar ook diepe dalen maar ook dat vormt je tot wie je bent in het hier en nu.

Sibilla fijn dat je problemen met de laptop nu voorbij zijn, dat scheelt een hoop irritatie Very Happy .
Vrijwilligerswerk laat ik voorlopig nog even links liggen, ga eerst helemaal niets doen.

Greet prachtige foto van de bolchrysant.

Joke: ja waait hard om te fietsen heb daarom vandaag maar gewandeld.
Echt een prachtige foto vand e bloem, ook ik weet niet welke het is maar dat horen we vast nog van jou of Greet.

Kees fijn dat je een gesprek hebt gehad met de huisarts over de afgelopen
tijd en hoe jij dat beleefd hebt.

Henny: ik verheug me nu al op de nieuwe puzzel Very Happy

Zo nu voor de tv voor de kwalificatie van de formule 1 in Monza.

Fijne zaterdag nog allemaal.
Terug naar boven
Greet

BerichtGeplaatst: 5 Sep 2026 14:52:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal

@ Henny
Tel je zegeningen , is iets wat ik al heel lang doe en de laatste jaren steeds vaker.
Je had op tijd de boodschappen binnen .

@ Joke
Prachtige foto van de Mimosa ( Acacia dealbata).
Het was hier helaas ook geen fietsweer , veel buien en veel wind , windkracht 5 .
Leuk je zelf verwend met een nieuw vest .

@ Sibilla
Je hebt vast gezellige uren achter de rug met de seniorendag .
Fijn dat je laptop het weer goed doet .
Prachtige foto en beeld .

Ik wens een ieder een fijne avond .

Tegenlicht opname van een roll on roll of schip :
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 6 Sep 2026 09:54:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Greet dat schip lijkt wel op een zandbank te liggen. Bijzonder hoe de kim een vertekent beeld geeft door het verbuigen van de horizon, als ik het zo goed verwoord.
Nu ook lijkt de boot hoger te liggen dan je zelf staat.

Leuk, Joke geniet van de kleine foto's, zo te lezen en voor Dagmar kunnen ze niet groot genoeg zijn, bij wijze van spreken. Daarom plaats ik altijd, als de foto het toe laat, twee puzzels. Voor elk wat wils.

De zon schijnt al uitbundig. Vandaag nog geen plannen.

Ook een oude foto.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 6 Sep 2026 10:02:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Foto van de puzzel

puzzel 88 sstukjes
https://www.jigidi.com/nl/solve/uhwfq1ty/img-2769-volle-maan/
Puzzel

204 stukjes
https://www.jigidi.com/nl/solve/9241ks90/img-2772-volle-maan/

Veel puzzelplezier! Very Happy
Terug naar boven
Kees
moderator

BerichtGeplaatst: 6 Sep 2026 10:25:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Van het front in het midden des lands weinig te melden. Grotendeels lekker het nieuws gevolgd waarbij politieke en maatschappelijk getinte items en discussies voor mij een prominente rol spelen. En natuurlijk heb ik wel wat meer hobby's, bijvoorbeeld als keukenpiet(lut). Ik krijg op dat gebied nieuws en reepten van de NYT binnen. Van Amerikanen hebben we het beeld dat ze verschrikkelijk ongezond leven maar als je de recepten en die tips ziet krijg je toch een genuanceerder beeld, heerlijke recepten, keukentips en helemaal niet zo ongezond.

Dagmar, je pakt de afbouw van je werkzame carrière heel goed aan, systematisch. Eerst een aantal dagen minder werken na je pensionering en na verloop van tijd weloverwogen kiezen voor 7*24 echt helemaal voor jezelf. Ik ben het even kwijt maar in wat voor werkveld werk(te) je ook alweer? Ik zou mijn werk zo weer op kunnen pakken, deels omdat het fysiek geen belasting is maar ik kies nu ook wel voor mezelf, waarbij mijn gezondheidsperikelen even prioriteit hebben. Ben je nog leuke woningen tegengekomen in de Achterhoek?

Sibilla, mooi dat je laptop weer tiptop in orde is. Op een wat ouder exemplaar kun je een Linux distributie als besturingssysteem overwegen ipv MS Windows. Dat installeren vergt niet zo heel veel maar wel wat kennis van de techniek. Dat betekent dat je als volslagen leek, digibeet, iemand nodig hebt om je bij die installatie te helpen. Eenmaal geïnstalleerd werkt Linux, zeker na verloop van tijd stukken beter dan MS Windows. Het is gebruiksvriendelijker en het onderhoud, updates e.d. is ook stukken beter geregeld. Een Linux distributie gaat veel langer mee qua ondersteuning dan MS Windows versies en kost je ook nog eens geen cent, het is gratis, evenals alle toepassingen, apps. Ik verdien zelf dan ook geen cent aan dit stukje promotie. <LOL> Jouw laptop doet het voorlopig wel weer maar misschien een tip voor degenen die met een haperende, wat oudere computer geconfronteerd worden.
Voor opslag van video's, foto's, tekst en e-mail, en zeker ook back-ups(!) is een externe harde schijf zeer aan te raden, dus een goeie keuze. Zo duur zijn die dingen tegenwoordig niet meer en doorgaans werken ze perfect als je ze met een kabeltje aansluit op je computer.
Ik dacht al dat je een seniorenvoorziening bedoelde met de 'overkant', dus Zuiderhof in jouw geval. Ik ben een verklaard voorstander van dit soort kleinschalige voorzieningen in onze woonomgeving, sociaal, gezondheidszorg, bibliotheek, buurthuis, voor een maaltijd aanschuiven, voor een spelletje of wat dan ook.

Greet, je bolcrysant doet het goed. Het is taai spul dat een hele poos meegaat waardoor je lange tijd kleur houdt in je tuintje of op je balkon. Tja, 'zie de maan schijnt', doet ie natuurlijk wel vaker naar associeert mij ook wel naar de decembermaand. De winkels liggen al een paar weken vol met die sinterklaasrotzooi, zakken kruidnoten en van die goedkope nepchocola met grijnzende sinterklazen en pieten in de plastic verpakkingen. Dat begint eind augustus al, terwijl voor een aantal van ons de zomervakantie maar net achter de rug is of zelfs nog gaande is. Wat mij betreft zouden we het kopen van die troep tot half november massaal moeten boycotten.
Die foto is best mooi. Je blijkt met die andere niet alleen veel kennis te hebben van planten maar dus ook van schepen. Ik zou zo'n vaartuig niet als 'roll on roll of schip' geïdentificeerd hebben, hoewel ik van jongs af aan in scheepvaart geïnteresserd geweest ben. Ik verslond de jongensboeken van K. (Klaas) Norel en later ook die van Jan de Hartog, met zijn 'Hollands Glorie'. Ook Johan Fabricius met zijn 'Scheepsjongens van Bontekoe', 'Het meisje met de Blauwe Hoed'. Misschien liggen 'De wondere avonturen van Arretje NOF, die hij illustreerde nog wel ergens bij jullie op zolder of misschien zelfs prominent in de boekenkast. Ik heb een exemplaar van 'De Scheepsjongens van Bontekoe' uit 1948, dat compleet uit elkaar lag, band kapot en gedrukt op een erbarmelijk slechte kwaliteit papier, ook nog in de verkeerde looprichting gedrukt en gebonden, als jullie dat wat zegt.

Door het niet respecteren van de looprichting van het papier, de ordening van de papiervezels tijdens het productieproces, zitten er rare bollingen in de bladzijden. Ik zou het nu wat anders aangepakt hebben maar ik heb er toch weer een leesbaar boek van gemaakt waar ik me niet voor hoef te schamen. De lichtere stroken op een van de foto’s zijn reparaties, van kapotte bladzijden en gescheurde katernen, om er weer een geheel van te maken.

Met opnieuw innaaien van de katerns, afgewerkt met een compleet nieuwe band, een mooi kapitaalbandje en het verwerken van de voorkant en de rug op die nieuwe omslag heb ik dat boek aardig gered.
.
Commercieel is zoiets niet interessant bij oude boeken zonder antiquarische waarde maar het is een ontzettend leuke bezigheid als je iets met je handen wilt doen. Ik heb in de loop van de tijd behoorlijk wat boeken van kennissen, buren, collega's en familie met een persoonlijke en emotionele waarde gebonden en gerepareerd, zoals een aantal jaargangen van de muziekkrant Oor, muziekboeken en ik kon met die techniek ook leuke cadeautjes maken, zoals blanco boeken met een mooie band en marmerpapier, opbergmappen en ook doosjes en opbergcassettes voor boekenseries of tijdschriften.

Joke, je bent vast in beslag genomen geweest met het overlijden van je zwager waar je misschien een heel goeie band mee had, en met zijnnabestaanden, dus ook jouw familie. Vergde misschien meer van je dan je verwacht had. Nogmaals sterkte daarmee.
Het leven gaat door voor je. Ja, een lekker visje. Daar zou ik ook wel weer eens trek in hebben. Kibbeling is een allemansvriendje, altijd lekker maar komende week misschien toch eens kijken of de visboer een schelvisje of een scholletje voor me wil bakken voor net even iets anders, tijdenlang niet gegeten. Ik heb ook nog wel wat kabeljauw in de vriezer, Zelf maken van kibbeling is een fluitje van een cent maar frituren maakt je olie meteen onbruikbaar voor wat anders dan vis en dat is weer niet zo handig.

Mijmeren over het verleden roept gemengde gevoelens op. Een aantal dingen zou ik zeker niet anders doen maar sommige dingen wel. Ik vind achteraf dat ik niet altijd de juiste keuzes heb gemaakt, zowel in mijn broodverdienerscarrière als in de persoonlijke levenssfeer. Qua werk eigenlijk wel okay, alles bij elkaar, maar ik had er meer uit kunnen halen met een betere studiediscipline. Qua persoonlijke levenssfeer zou ik misschien eerder gekozen hebben voor een leven wat meer op mezelf.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 6 Sep 2026 12:13:01    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemiddag inmiddels allemaal.

Henny, je nieuwste puzzel maak ik straks, altijd weer leuk. En Greet levert daarvoor altijd unieke foto's aan. Ook anderen hoor, maar die van Greet zijn altijd heel bijzonder.

Zoals nu ook Greet: dat schip lijkt inderdaad wel op een zandbank te liggen. Mooi om dat zo te fotograferen, je hebt er echt kijk op.

Kees, je recepten zijn altijd heerlijk en je verhalen lees ik graag. kan niet altijd overal op reageren, maar ik lees het wel. Zo ook over de boeken en het binden er van. Je ziet dat vaak ook op TV bij de Repair Shop.

Dagmar, heerlijk freeweelen straks, nog maar even geen vrijwilligerswerk. Eerst lekker niksen, ik weet het. Maar het gaat ook weer kriebelen, dan wil je weer wat doen. Dat merk je vanzelf wel. En dan is er nog tijd genoeg om eens rond te kijken wat je wil gaan doen.

Joke, Anky en wie er nog meer komt binnenwaaien: ik wens jullie ene fijn weekend.
Hier schijnt de zon. Wij gaan straks even borrelen in het Spoorhuis en morgen de verjaardag vieren van mijn overleden zwager. Ik heb een fotoboek gemaakt voor mijn zus. Maar ik laat het eerst aan haar zoon zien straks, want misschien is het nog te vroeg om het te geven. Dan laat ik het nog even liggen.

Mensen, sjuus, ik ga er van tussen.

zonsondergang, ergens ik weet niet meer waar.
Terug naar boven

Geplaatst: 6 Sep 2026 12:13:01    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 277, 278, 279 ... 282, 283, 284  Volgende
Pagina 278 van 284

Ga naar: