|
W E L K O M
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
sibilla80

|
Geplaatst: 11 Sep 2026 17:58:53 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hallo allemaal, ik kom toch nog even buurten.
Henny, ik heb je puzzel van het kunstwerk in Woensel gemaakt. Was nog best pittig. Straks maak ik een nieuwe puzzel, al kan ik nu even niet zien wat het is.
Kees, ik ben het met je eens. Obesitas kan diverse oorzaken hebben, maar meestal is een gang naar een therapeut toch wel aan te bevelen. Dr. Now hamert daar ook steeds op, wel wetend dat dit vaak oorzaken van overmatige dikte is. En wat die huidflappen betreft: als je zoveel afvalt, hou je natuurlijk ook huid over. Dat wordt vaak op en keurige manier opgelost, in ieder geval in Amerika. Of ze dat ook zelf moeten betalen, weet ik niet. Ook niet of het hier in Nederland wordt vergoed.
Je zult toch nog even zonder het autootje moeten, dat zal goed moeten worden nagekeken. Nou ja, je hebt altijd je campertje nog, dat rijdt toch uitstekend?
Henny, wat een leuke cardioloog. En wat een goed nieuws voor Peter. Hij kan er weer een jaar tegen.
Joke, goed dat er ook bij jullie een monumentendag is. Ook hier is veel te zien, kerken, molens, forten. Ikzelf ga morgen mijn zus bezoeken en in het Spoorhuis lunchen. Ik heb de musea hier al vaak bekeken, dat hoeft voor mij niet meer. 's Avonds is de installatie van de nieuwe pastoor. Daar wil ik ook nog even naar toe.
Anky, ja, het is alweer weekend. Hier viel het ook mee met de regen, het miezerde vanmorgen een beetje. Maar nu schijnt volop de zon.
Ik wens jou ook ene fijn weekend. De accu weer opladen, zodat je er maandag weer stevig tegenaan kunt.
Greet, je bent vroeg op, zodat je de lucht kunt zien veranderen. En de zon kunt zien opgaan. Ja, daar zou Henny idd een puzzel van kunnen maken.
De katjes zijn van de boerderij, ze lopen daar vrij rond. Soms maak ik een foto van ze. Ze mogen niet allemaal naar binnen hoor, het zijn er een beetje teveel. Vind ik.
Mensen, ik wens jullie een fijne avond.
N oorderlicht in Noorwegen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 11 Sep 2026 17:58:53 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 12 Sep 2026 10:35:52 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
De boodschappen al binnen en in de loop van de dag gaan wij naar Helmond De Sint Lambertus kerk bezichtigen in ver band met monumentendag. Wij kennen die kerk wel van buiten.
Verder nog niets te vertellen.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 12 Sep 2026 14:19:10 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Hoi allemaal.
De St. Lambertuskerk, ja die ken ik. Ook van binnen.
Ik hoop dat je er van genoten hebt, Henny.
Monumentendag, zo te zien is onze kerk druk bezocht, ook door de twee concerten, die er worden gegeven. Ik reed er langs met de auto, heb mijn zus thuis gebracht na een lunch in het Spoorhuis. Ze was heel blij met het fotoboek. Er zullen echt wel wat traantjes vloeien als ik er niet bij ben, maar dat geeft niet.
Verder heb ik soep gemaakt voor vaanvond. Champignonsoep met gehakballetjes. En ik ga vanavond de installatie van onze nieuwe pastoor meemaken.
Verder nog niks te vertellen. Het is hier heel zonnig en ook warm genoeg om zonder jas naar buiten te gaan.
passiflora in bloei |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees moderator

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1170 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 12 Sep 2026 17:08:42 Onderwerp: |
|
|
Sibilla, complexe gezondheidsproblemen vergen een multidisciplinair beleid. Dat ontbreekt er nogal eens aan, een belangrijke aanleiding om mijn nieuwe forum in het leven te roepen. Je gaat met een klacht naar je huisarts, pijn, duizeligheid, gebruik aan eetlust of wat dan ook. Meestal niet met de wens om af te vallen, want daar voorzien talloze magazines en internetpagina's in met diëten, pillen, trainingsschema's. Je gaat met gezondheidsklachten naar de huisarts, die nogal eens door overgewicht worden veroorzaakt. "Bewegen, bewegen en nog eens bewegen", kreeg ik ooit van mijn huisarts te horen als remedie, toen ik bijna 120 kg woog, 35 à 40 kg teveel. Die huisarts zat in mijn ogen gewoon onzin te verkopen, niet omdat lichaamsbeweging onbelangrijk is maar omdat het niet de belangrijkste factor is, laat staan de enige. Je voedingspatroon heeft vele malen meer invloed maar daarmee wordt het ingewikkeld, maar onvermijdbaar. Hoeveel eet je precies in verhouding tot je lichaamsbeweging, de energiebalans? Wat eet je voor voedingsmiddelen? Waarom eet je? Eten maakt beloningsstofjes aan in je hersenen en dan zit je al gauw op het spoor van emotioneel eten, waarbij psychotherapie enorm kan helpen.
Om een lang verhaal kort te maken ben ik dat overgewicht al een hele poos kwijt maar ik moet blijven uitkijken. Toen lukte het me met koolhydraatbeperking om binnen enkele maanden moeiteloos tien kg af te vallen. Dat deed ik met Grip op Koolhydraten, ontwikkeld door Yvonne Lemmers, om precies te zijn. Ik vind het nog steeds een aanrader omdat je jezelf geen geweld aan hoeft te doen, het is een mooie balans tussen structuur en je eigen regie en binnen een gezin met diverse eetwensen goed toe te passen, waardoor je niet steeds je eigen potje hoeft te koken. Als je gewicht kwijt wilt raken vind ik het verstandig om te kijken naar een manier die bij je past. Crashdiëten, zoals Sonja Bakker, maar er zijn er heel veel meer, vind ik verre van verstandig maar bij sommigen werkt het. ik vind het wel zonder meer een aanrader om eerst te kijken naar een voedingspatroon en een leefstijl die je goed kunt volhouden nadat je een aantal kilo's bent afgevallen of op je streefgewicht bent aangeland. De afvalmethode doet er dan minder toe. De extreme gevallen die dr. Now behandelt gaan natuurlijk een stuk verder maar ik denk dat daarvoor hetzelfde geldt.
Wat betreft het campergebeuren hadden we kunnen kiezen voor een grotere camper. Daar heb je dan een stalling voor nodig wat ik probeerde te voorkomen door een buscamper aan te schaffen en dat werd een Mercedes Viano, vergelijkbaar met de VW bus. Die heb ik in de Covid-periode vrijwel dagelijks gebruikt voor woon-werk, boodschappen etc. Totdat de gemeente roet in het eten gooide en ik hem niet meer voor mijn huis mocht parkeren. Voor caravans en grote campers begrijp ik dat wel, gezien de ruimte die ze in beslag nemen en het uitzicht van de buren. Zo'n busje is iets groter dan een flinke personenauto maar de mijne had nu eenmaal een camperkenteken en moest daar dus weg. Alles bij elkaar, stijgende dieselprijzen, stijgende motorrijtuigenbelasting en de conclusie dat ik toch alleen zou gaan camperen heb ik toen die (kleinere) Caddy aangeschaft. Qua onderhoud denk ik voorlopig tegen niet al te schokkende zaken aan te lopen en hij staat voor de deur. Naast minder onderhoud betaal ik nu minder belasting en inmiddels ook minder aan brandstof omdat de diesel inmiddels duurder is dan benzine. Het zal er binnen afzienbare tijd ook wel van komen dat we een van de twee auto's de deur it moeten doen. Dan hebben we met de Caddy een zeer multifunctionele auto, als camper maar ook een vijfpersoons mpv en een bestelwagen als ik de camperboxen er 'even' uit haal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 12 Sep 2026 17:27:03 Onderwerp: |
|
|
Daar ben ik weer na paar dagen afwezigheid.
Was druk met plannen om mijn zoon naar Eindhoven Airport te brengen, moest dan vanaf Zeist over de A2 en daar zijn wegwerkzaamheden en we moesten precies tijdens de ochtendspits rijden.
Dus hem maar opgehaald en bij mij laten logeren en toen via de A50 gereden ter voorkoming van eventuele file problemen. Je kan er maar druk mee zijn
Maar hij is goed aangekomen in Eindhoven zonder file en zit nu heerlijk in Portugal. Het is een aangepaste vakantie voor mensen met een beperking, tsjonge wat zijn die duur. De reisgids voor volgend jaar van de organisatie waar hij nu mee reist is er al en daar zit ook een reis bij naar o.a. Curacao en Lapland maar die kosten beide 3000 euro per stuk voor amper 8 a 10 dagen. Snap best dat zo'n reis duurder is door de begeleiding, maar heb aangegeven dat er ook nog andere reisjes zijn die leuk zijn, ik vind 3000 euro veel te gortig.
Kan niet overal op reageren, dat heb je als je een paar dagen niet komt.
Fijne avond allemaal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 13 Sep 2026 10:53:11 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Kees, goed gewicht blijft vaak een probleem. Ik ben veel te dik geweest, tegen de 90 maar ook veel te mager. 53 kilo. O.a de schildlier kan daar ook debet aan zijn. Aangezien van psyche problemen zoals troosteten. Verwaarlozing en zo meer. De mens die het overkomt is er zelf nooit gelukkig mee en dan weer troosteten en je zit in het cirkeltje.
Maar goed, we zijn het over het algemeen met elkaar eens, dus deze ronde afsluiten.
Kees, heb jij mijn pb niet gelezen? Misschien wat rommelig, maar zo staat het op FB bij Nuenen.
Dagmar, die reizen zijn zo-ie-zo al verschrikkelijk duur en dan nog 24 uur per dag begeleiders mee. Dat tikt wel aan. Het belangrijkste is dat hij verschrikkelijk geniet.
Ik ben het helemaal met je eens dat reisjes dichterbij ook erg leuk kunnen zijn. Misschien iets voor een volgende keer rond kijken
Joke nog naar open dag geweest? Wij wel, naar de lambertuskerk in Helmond. Puzzel volgt later.
Anky, vandaag regen, maar er zijn ook leuke dingen binnen te doen. Van een boek lezen tot een monument bezoeken
Greet vandaag, denk ik, geen mooie zonopgang, maar grijs en miezerig weer. Het kan niet alle dagen feest zijn.
Koffieleuten.
Aankomende week gaan wij mooie foto's verzamelen. Ik zal er even niet vaak zijn.
Voor een voorproefje plaats ik vandaag 4 puzzels inplaats van twee.
Gewoon even omdat het zondag is een foto van de kerk
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 13 Sep 2026 11:23:02 Onderwerp: |
|
|
Leuk! Twee puzzels!
Ga ik vanavond maken.
Vanmiddag dansen in de dansschool, die is weer open.
Die regen deert me dus niet...😁😆😄
Fijne zondag allemaal! 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 13 Sep 2026 11:44:49 Onderwerp: |
|
|
Hier regen en druilerig, dus maar een binnenhuis dagje ook niks mis mee.
Henny veel plezier aankomende week, geniet er van.
Ik behoor tot degenen die hun leven al ongeveer hetzelfde wegen, ik zit mijn hele leven al zo'n beetje op hetzelfde gewicht, doe ik niks voor, is aanleg, dus met dank aan mijn genen .
Ik zie al 2 puzzels klaar staan, heerlijk, ga ik zo gelijk maken.
Greet ik wil nog even zeggen hoezeer ik altijd geniet van je foto's van je uitzicht, wat een fantastische foto's levert dat altijd op.
Vanmiddag formule 1, wegraces in Madrid, is voor de 1e keer. Ik zelf ben niet zo'n fan van wegraces, ze zijn gevaarlijk voor de coureurs en je kunt er moeilijk inhalen dus levert meestal niet veel spanning op, maar we gaan het zien vandaag.
Fijne zondag allemaal |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees moderator

|
Geplaatst: 13 Sep 2026 12:46:02 Onderwerp: |
|
|
| Henny, ik had je pb gelezen en een antwoord geschreven maar dat zag ik niet in 'Verzonden' staan toen ik het net even nakeek. Dat is dus in de eeuwige cyberspace verdwenen, waar slechts het knersen der tanden is... Ik doe straks gewoon nog een poging. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

|
Geplaatst: 13 Sep 2026 15:56:13 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal
@ Joke
En je plannen voor zaterdag allemaal kunnen verwezenlijken , zo ja dan zul je veel indrukken hebben opgedaan .
Prachtige foto van de camelia .
@ Kees
Fijn dat de Yeti weer gemaakt is .
@ Anky
Weer een leuke dansmiddag gehad ? Mooie besteding van de zondagmiddag .
@ Sibilla
Supermooie foto van het Noorderlicht .
En wat staat de passiebloem en de petunia nog mooi in bloei .
Mooi dat er aandacht was voor de kerk , dan is de dag voor de vrijwillgers ook niet zo lang .
@ Henny
Leuk de kaars die een lachend gezichtje laat zien , leuk he hoe kaarsen soms kunnen vervormen tijdens het branden .
Het was hier vandaag ( zondag ) wel een mooie zonsopkomst , de zon heeft hier tot plusminus half 2 geschenen en toen werd het zwaar bewolkt , geen regen .
Succes en veelplezier met het verzamelen van foto's .😉😊
Prachtige foto's van de binnenkant van de kerk en van de pompoenen .
@ Dagmar
Ik kan me voorstellen dat je er over de reis van volgend jaar van je zoon goed gaat nadenken .€ 3000,-- voor 8 tot 10 dagen is wel heel veel helemaal als je je dan bedenkt dat er van de 8 tot 10 dag veel reisuren afgaan .
En toch genoten van de wegraces ?
Ik wens jullie een fijne avond .
Stukje van de kwelder , de zeekraal begint te kleuren en de zeeasters staan nog volop in bloei.
Speciaal voor Dagmar die windmolens zo mooi vind .
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

|
Geplaatst: 13 Sep 2026 19:26:22 Onderwerp: |
|
|
Heerlijk gedanst vanmiddag!
Wat veel windmolens Greet.
Hier zie je ze ook wel in de buurt, maar het zijn er nooit meer dan 4 op een rij.
Mooie foto's!
Fijne avond!
Ik ga de puzzels maken. 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joke

|
Geplaatst: 14 Sep 2026 09:31:19 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Greet wat een prachtige natuur foto over de kwelder en ook de windmolens draaien volop.
Sibilla mooi dat noorden licht en de passie bloem en gisteren naar nieuwe pastoor geweest.
Dagmar Zo dat is niet mis zo duur voor een reis met begeleiders dat kan ook anders en goedkoper maar je zoon geniet nu in Portugal.
Anky lekker wezen dansen en nu weer aan het werk.
Henny wat een prachtige foto's van die kerk in Helmond en de twee kleine puzzels gisteren ook gemaakt en succes met de foto's verzamelen.
In de middag naar de molen de vriendschap daar naar muziek geluisterd
en mee gezongen van het shantykoor vooranker uit Veenendaal lang geleden dat we ze hebben gezien optreden hier.
Het viel tegen bij de Ritmeester bij de monumentendag een kleine tafel met sigaren,
en allemaal legen hallen gaan volgend jaar het dan ook afbreken en
komen huizen voor in de plaats is ook een heel oud gebouw.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees moderator

|
Geplaatst: 14 Sep 2026 15:10:59 Onderwerp: |
|
|
Het weer is wat wisselend en kan in het land ook nogal variëren. Het is hier nu wel lekker zonnig maar het is wel echt een herfstzonnetje aan het worden. Morgen even een piek naar een graad of 25, dus toch nog een tikkie zomer voor een dag.
Mooie foto's weer en leuke puzels. Joke, die sigarenfabriek viel dus tegen. Jammer, want de streek kende een bloeiende tabakscultuur, ik dacht met Veendendaal als centrum ervan met meerdere sigarenfabrieken. Roken is natuurlijk wel uit tegewoordig maar gaf vroeger veel mensen werk. Je hebt toch ook nog een tabaksmuseum? Ik kan me die bolknakken, typisch Nederlands, nog goed herinneren. Op feesstjes, verjaardagen, bruiloften, stond er altijd wel een bekertje of een glas met rookwaar op de tafel. Het hoorde er gewoon bij en vrijwel iedereen vond het normaal.
Dagmar, wat een geld voor een vakantie, zelfs voor een verre bestemming. Ik hoop dat die extra begeleiding het waard is maar het is toch even flink sparen.
De Open Monumentendag heb ik laten schieten. Helaas teveel last van mijn heup e bij veel monumenten moest er e.e.a. gelopen worden en kon de auto ook niet vlakbij geparkeerd worden. Als het fysiek wat meer meezit maar kijken in reguliere musea, waar ik met mijn kaartje veelal gratis toegang heb.
Mijn forum loopt niet storm. Ik wil er geen reclamecircus van maken maar onbekend maakt onbemind, dus ik zal her en der toch af en toe een update neerzetten. Er is inmiddels iets toegevoegd over paracetamol en een topic over zwangerschapsbraken, in de meest ernstige vorm een dramatische ervaring. Ga gewoon eens kijken en je mag er rustig commentaar op geven, ook als je andere ervaringen hebt. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 14 Sep 2026 16:03:40 Onderwerp: |
|
|
Anky, altijd lekker dansen, hou ik ook van.
Joke: jammer dat museumdag tegen viel en leuke foto van de bolknaken.
Gelukkig was het shantykoor wel leuk
Kees: jammer dat je forum nog niet goed loopt.
Geen idee hoe je bekendheid aan zo'n forum kunt geven, hier op het forum is het ook al probleem met nieuwe mensen aantrekken.
Lekker gefietst vandaag, was heerlijk weer er voor.
Kwam dit fruitkarretje nog tegen onderweg.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 14 Sep 2026 16:03:40 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|