doorstart 50plusser/ouderenforum
contact en uitwisseling
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Foto van de dag
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Liefhebberijen/interesses/hobby's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Greet.W



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 177

BerichtGeplaatst: 23 Okt 2024 10:37:21    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Joke .
Prachtig bedank kaartje heb je gemaakt . Leuke vrolijke kaarten heb je langs deze weg gekregen .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 23 Okt 2024 10:37:21    Onderwerp:

Terug naar boven
Greet.W



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 177

BerichtGeplaatst: 23 Okt 2024 10:40:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Het Wad .

Eindelijk weer eens een foto van het Wad kunnen maken zonder stoorzenders ( windmolens ) op de achtergrond , deze werden nu aan het zicht ontnomen door de mist .
Wat betreft de mist , het is een komen en gaan , het ene moment is het bijna weg en dan even later zit het weer potdicht.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Greet.W



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 177

BerichtGeplaatst: 24 Okt 2024 07:53:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Een Pimpernoot .
stukje tekst uit Wikipedia : Vanwege de vorm van de vrucht wordt hij in Brabant aangeduid met de naam 'klootzakkenboom'.[1][2]

In Vlaanderen staat hij meestal bekend als de paternosterbollekesboom vanwege de ronde zaden. Deze zaden werden als kralen gebruikt en tot paternosters geregen. De zaden zijn eetbaar.



Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Klaas



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: 24 Okt 2024 07:56:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Bestaat de strandjutter nog Greet?

Hier de opbrengst van een grachtjutter


Leuk die opnames van de paternosterboom

De zaden zijn in zd nieuw-guinea zeer gewild om dingen mee op te smukken en/of kettingen van te maken, maar zeer giftig!


Hier zie je ze (samen met zogeheten 'jobstranen' verwerkt in een door mij verzameld en gefotografeerd tasje, andere kant van de wereld
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Greet.W



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 177

BerichtGeplaatst: 24 Okt 2024 08:48:41    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Klaas

Strandjutter zoals in de tijd van Sil de strandjutter zal wel niet meer bestaan vermoed ik maar er zijn denk ik wel mensen die als hobby strandjutten hebben .
Je hebt tegenwoordig de Juttas , die gebruikt kan worden om het zwerfafval van de stranden te verwijderen , ja ook dat is jutten .

Een oudijzerboer zal blij zijn met de opbrengst van de grachtjutter , je hebt het heel mooi vastgelegd op de foto .

Ik kende de pimernoot boom / struik nog niet en heb daar dus aan het begin van de deze week naar gezocht op Internet en gevonden , nergens ben ik tegen gekomen dat de zaden giftig zijn , overal las ik dat de zaden eetbaar zijn. Wat een mooi tasje , goed voorbeeld van wat je kunt maken met dingen uit de natuur .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Liefhebberijen/interesses/hobby's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21
Pagina 21 van 21

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.