Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
joke
|
Geplaatst: 25 Mei 2025 14:29:55 Onderwerp: |
|
|
Greet dat staat gezellig op het balkon deze fuchsia mooie kleur.
Henny ja best pittig de puzzel van Douwe ook rond de 25 minuten.
Sibilla dat wordt vast een hele zoektocht om dat naar zoveel jaar
nog terug te vinden Met Zeven Maten Gemeten
zo de tuin van de broeders Franciscanen prachtig die bloemen met vlinder
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 25 Mei 2025 14:29:55 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 25 Mei 2025 15:38:58 Onderwerp: |
|
|
@ Joke
Wat een supermooie foto van de Hot lips ( een salvia soort ) .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vanmiddag tussen de buien door nog een rondje gefietst en het was zo mooi buiten na de regenbuien .
Waar anderhalve week geleden het blad van de waterlelies net tevoorschijn kwam staan er nu al enkele te bloeien .
De waterlelie
Ik heb de witte water-lelie lief,
daar die zo blank is en zo stil haar kroon
uitplooit in 't licht.
Rijzend uit donker-koelen vijvergrond,
heeft zij het licht gevonden en ontsloot
toen blij het gouden hart.
Nu rust zij peinzend op het watervlak
en wenst niet meer...
Dichter :
Frederik van Eeden
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 26 Mei 2025 09:16:34 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Wat een mooie fotos weer en vooral van die waterlelie.
Dat gedicht is zeer toepasselijk
Vanochtend al bij de oppaspoes geweest.
Tot mijn verbazing kwam hij al snel naar mij toe om geaaid te worden terwijl het een schuwe kat is en niet van vreemde mensen houdt, zeggen zijn baasjes. Dat gaat wel goed komen.
Nu nog even wat boodschappen en het beddengoed draait al in de machine.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 26 Mei 2025 09:47:15 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal,
Greet echt schitterde foto's van die twee kleuren van de waterlelie
leuk ook dat gedicht erbij
Henny al vroeg bij de oppas poes geweest en zo zie je maar weer leuk dat hij naar je toe kwam en dat is een goed teken en dat je hem kon aaien.
Ook al vroeg aan de slag geweest in huis en straks nog even naar de supermarkt veder er een rustig dagje van maken.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 26 Mei 2025 11:07:37 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen, de nieuwe week is weer aangebroken.
Aan de overkant hebben ze weer koffie gekregen en ook wij hebben de koffie achter de kiezen. Wil is tanken en lak halen voor de vloer. In de keuken moet die wel bijgewerkt worden.
Greet, die fuchsia staat fleurig op het balkon. En de waterlelies zijn prachtig, ook het gedichtje. ik kende het, toch leuk om weer te lezen.
Joke, die woerd zit op zijn gemak, de vijver is mooi met de waterlelies op de achtergrond. Misschien is het een sloot in plaats van een vijver, dat geeft niks.
Je boodschappen weer in huis en verder een rustige dag. Doe ik ook.
Henny, mooi dat de poes naar je toe kwam. ik hou niet van katten, maar ze komen wel altijd naar me toe, ook die van Jeroen in Denemarken.
De was is opgevouwen en gestreken, die ligt in de kast, klaar!
Onze kleindochter in Denemarken geeft 5 juli een feestje vanwege haar eindexamens van de middelbare school. Dat hebben ze hier in Nederland ook, wij gaan altijd naar het eindexamenfeest van de kleinkinderen. Zoals we ook deden bij onze kinderen. Maar of we er voor naar Denemarken gaan is nog te bezien. We zijn dan net terug van vakantie en Wil heeft er niet zoveel zin in. Ik wel, ik vind dat we erheen moeten: gelijke monniken, gelijke kappen. Misschien met de dochters? Al heeft de jongste aangegeven dat ze dan niet kan. Nou ja, we zien nog wel. In ieder geval niet met de auto, dat duurt te lang.
Fijne dag allemaal, ik ga nog wat doen.
Gezien destijds in Garderen, mar of dit zand is weet ik niet meer. Ik denk het niet. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 26 Mei 2025 15:57:45 Onderwerp: |
|
|
Goidag
@ Henny
Mooi dat het tussen jou en de kat goed klikt .
@ Joke
Wat staat de woerd prachtig op de foto , het had wel een heel mooi plekje uitgezocht om te poseren Mooi de weerspiegeling van de natuur in het water .
@ Sibilla
Gelijke monniken , gelijke kappen ............als al die examenfeestjes nu allemaal in hetzelfde jaar zouden zijn geweest dan zou ik zeggen ja gelijke monniken , gelijke kappen ,
maar jullie zijn ondertussen ook weer een aantal jaren ouder en ja naar mate je ouder wordt neemt de energie af om dat soort feestjes af tegaan en dan ook voor deze die bepaald niet naast de deur is , dus ja ik begrijp je man wel .
Op je foto is wel een zandsculptuur , dat jaar was het thema Oude meesters.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Foto Afrikaantjes of zoals ze hier in het Gronings zeggen :tutteltoanen .
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 27 Mei 2025 09:00:23 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen allemaal. De koffie staat klaar hoor, bedien jezelf.
Greet, je hebt wel gelijk hoor, maar jaaa... ik ben nu eenmaal een oma die haar kleinkinderen van alles gunt, en er ook graag bij wil zijn. We zijn idd nu wel wat ouder, maar met het vliegtuig gaat het nog wel, niet meer met de auto. Alleen: het is wel duur, dat is waar. Enfin, we zien nog wel. Ik heb haar geschreven dat we ons best doen. De dochters gaan niet mee, die hebben al andere plannen voor dat weekend.
Het miesregent hier, het huis is aan kant, ik ga lekker een bakkie koffie zetten. Er hoeft niet veel vandaag, misschien vanmiddag even op bezoek bij mijn zwager in Mijdrecht. Daar gaat het niet zo goed mee, hij heeft (weer) een psychose. Zi9jn dochter belde er over op, onze meiden zijn er ook bij betrokken, de jongste heeft nu een sleutel van zijn huis. Ze woont er het dichtste bij, is bijna onmiddellijk ter plaatse als er iets mis gaat. Ze hebben veel contact met hun nicht, zijn dochter. Als het kan gaan we vanmiddag maar eens even kijken.
Nu koffie.
Groetjes van hier.
magnolia |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 27 Mei 2025 09:07:51 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Afrikaantjes Lang niet meer gezien. Ze hebben wel een sterke geur en daar moet je van houden.
Ja, Sibille, katten komen juist naar je toe als je ze negeert. Dan weten ze dat je rustig blijft zitten en ze eventueel op je schoot kunnen gaan zitten. Dat is lekker warm. Van opdringerige mensen houden ze juist niet. Dus...
Daarom laat ik wel weten dat ik er ben en dan ga ik rustig zitten lezen en dan komt James naar mij toe om zijn aaitjes en knuffels te halen en daarna rustig te liggen.
Straks kijk ik wel of ik een paar foto's kan overzetten naar mijn pc.
Hier heeft het geregend en nu is het droog.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 27 Mei 2025 10:15:59 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen,
Greet een mooie foto van die Afrikaantjes en goed als je last van mieren hebt.
Sibilla snap wel dat je graag het eindexsamen gaat van je Kleindochter maar is toch een hele reis als je net terug
ben van vakantie en snap wel dat je man er niet veel zin in heeft maar samen overleggen is een kunst
en het woordje moeten is er bij ons niet bij.
mooie foto van die zandsculptuur en de Magnolia.
Zijn ook bij Kleindochter geweest met het eindexamen
kwamen dan wel apart met een auto bij school en mooie jurk aan en haren opgestoken.
Bij Kleinzoon zijn we niet geweest toen had je corona en ging niet door erg jammer
Vanmorgen even naar de markt geweest en wat fruit en groente gehaald.
en twee bosjes pioenrozen gekocht de witte ruiken lekker.

Laatst aangepast door joke op 28 Mei 2025 09:14:48; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 27 Mei 2025 10:45:29 Onderwerp: |
|
|
Sibilla, je bericht over het hoofd gezien. We typte ongeveer tegelijkertijd.
Ik ben het met Joke eens. Je kunt gewoon niet alles wat je eigenlijk wilt. Dat zullen je kleinkinderen wel begrijpen.  |
|
Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

|
Geplaatst: 27 Mei 2025 12:55:10 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Halo dames van de gestampte pot.
Nou, we hebben besloten om niet naar Denemarken te gaan voor het eindfeest. Het is te kostbaar. Aanvankelijk had Wil toegezegd toch mee te gaan, maar we hebben gekeken wat het ging kosten, dat is niet meer normaal zeg! Als we op donderdag rond het middaguur willen vertrekken en dan op zondag terug komt dat ons op 489,00 euro te staan. Maal twee is dat bijna 1.000,00 euro! Plus de boekingskosten, niet te doen. Het is nog duurder dan onze vakantie in Limburg, ook onze vakantie in september, naar Kos, is goedkoper dan vliegen naar Billund. Ze maken het wel bont bij KLM. Dat is de tweede maatschappij (SAS vliegt ook, maar is nóg duurder) die op Billund vliegt. We kunnen niet naar Arhus, dan moeten we op Billund overstappen, te gek toch. Ik heb een mooie kaart gekocht en stuur mijn zoon geld voor een cadeautje.
@ Joke, pioenrozen, ik hou van ze. In alle kleuren zijn ze even mooi. De foto lijkt wel van de campanula? Die doen het hier ook goed, ze kleuren de tuin paars/blauw.
@ Henny, het is dat ik geen katten in mijn tuin wil, maar verder vind ik ze wel aandoenlijk. Het klopt dat je ze niet moet aanmoedigen, ze komen wel of anders niet naar je toe. In onze tuin schieten ze meteen weg, over de schutting, als ze me zien. Ze weten dat ze n iet in mijn tuin mogen komen. Ik heb een hekel aan kattenpoep.
Even wat boodschappen gedaan en n u een boterham eten.
fietstocht in Waverveen |
|
Terug naar boven |
|
 |
Greet.W

|
Geplaatst: 28 Mei 2025 07:41:00 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
@ Sibilla
Oei , wat vervelend dat jullie zwager last heeft van psychoses , voor hem erg maar ook voor zijn omgeving zorgelijk .
pff wat een geld een reis per vliegtuig naar Denemarken . Ik kan me voorstellen dat het jullie weerhoud om naar het examenfeest te gaan .
Prachtige foto van de bloesembomen .
@ Henny
Ik zie altijd op de volkstuinen heel veel Afrikaantjes , daar zijn ze nuttig , slakken zijn dol er op en om afrikaantjes rond de gewassen te zetten hopen de tuinders dat de slakken dat hun gewassen met rust laten en zich alleen maar tegoed doen aan de afrikaantjes .
Mooi dat het goed gaat met de verzorging van de kat .
@ Joke
Mooi 2 bossen pioenrozen ( neem aan dat het pioenrozen zijn en geen pompoenrozen ) , geniet er van het zijn ook leuke fotomodellen
Prachtige foto van de bougainvillea , aparte bloeiwijze heeft de plant .
Ik wens jullie allen een mooie dag .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ik geniet al vele dagen van mijn bloeiende Bamboe orchidee .
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 28 Mei 2025 09:21:20 Onderwerp: |
|
|
Zo, weer terug uit Berlijn, wat een mooie stad is dat zeg.
Heel veel gezien, is echt aan te bevelen Berlijn.
Puzzel van zandsculpturen weer gemaakt,.
Ik ben daar ook een aantal keren geweest in Garderen bij de zandsculpturen, is heel leuk en knap gemaakt, heb het ook een keer gezien met ijssculpturen, dat is ook mooi.
Iedereen fijne dag. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Henny

|
Geplaatst: 28 Mei 2025 09:25:13 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Greet, wij hebben hier geen volkstuintjes meer
Vroeger had ik ze, in ons vorig huis, ook in de voortuin staan. Niet direct tegen de mieren, maar vooral omdat ik ze mooi vind. Nu heb ik er meer struiken staan.
Straks nog even naar de winkels en action. Daar wil ik wat opbergdozen kopen voor in de nieuwe kasten. Minder lades, maar wel groter en dieper. Zo kan ik toch een beetje gesorteerd inruimen zodat het overzichtelijker blijft.
Voor de kat wil ik wat speeltjes kopen. Ik wil toch een beetje verwennen.
Het zou goed kunnen dat veel boven ligt. maar daar kom ik niet, dus maar even zo.
Even via de aanrecht de 'kat uit de boom kijken
Gaat ze lezen, dan lekker er tegen aan kruipen een aaitjes ontvangen
Als ik op je e book ga leggen kun je niet lezen, dus wel aaien
Dat is dus de oppaskat  |
|
Terug naar boven |
|
 |
joke
|
Geplaatst: 28 Mei 2025 09:28:08 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen luitjes,
Sibilla zo dat is best duur een reisje naar Denemarken en dat voor een paar dagen hoor en je zwager heeft last van psychoses best een eng idee .
Mooie foto van die bloesem aan de bomen.
Greet heb het even veranderd en wat een prachtige foto van die Bamboe orchidee die in bloei staat.
Henny jij vast de kat verzorgen en wie weet een mooi boek lezen.
zie net op de valreep leuke foto's van de oppas kat leuk.
De koffie al op met een beschuitje met kaas en nu de max lezen is geen weer om te fietsen te veel wind en steeds regenbuien.
Ook nog een kaart op de post doen voor Mathieu die 30 mei jarig is.
De Scholekster langs de waterkant.
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 28 Mei 2025 09:28:08 Onderwerp: |
|
|
|
|