|
doorstart 50plusser/ouderenforum contact en uitwisseling
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Klaas

|
Geplaatst: 18 Feb 2025 13:28:10 Onderwerp: |
|
|
Je lijkt te veronderstellen dat Wilders hierin alleen blijft staan maar ik denk dat het heel goed mogelijk is dat hij steun bij andere en ook de wat grotere partijen kan gaan krijgen, zeker wanneer zou blijken dat we niet of nauwelijks over de mankracht beschikken om aan de deelname aan zo'n vredesmacht die 1200-1400 km grensgebied moet gaan bewaken te voldoen met ook de enorme risico's op slachtoffers van dien (de mijnen die er nog liggen, de provocaties die er van Russische zijde zullen volgen....Wilders heeft het nog niet gedaan maar gaat dat ongetwijfeld wel binnenkort doen, heel hard roepen: GEEN tweede Srebrenica ) |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 18 Feb 2025 13:28:10 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Pien
|
Geplaatst: 18 Feb 2025 18:18:31 Onderwerp: |
|
|
Gisteren viel in Bar Laat het woord landverrader in relatie tot Wilders! En dat zeer goed onderbouwd. De VVD moet heel goed kijken of ze nog verder willen met Wilders want de gehele regering moet achter de steun van Oekraïne staan. Er gebeurt zoveel.....wouw |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 19 Feb 2025 11:40:23 Onderwerp: |
|
|
Verwijderd
Laatst aangepast door Dagmar57 op 20 Feb 2025 09:31:14; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Klaas

|
Geplaatst: 19 Feb 2025 12:51:07 Onderwerp: |
|
|
Ben heel erg benieuwd hoe Nederlandse kranten en tv programma's/zenders nu gaan reageren op de omkeringen van Trump en de omkeringen zoals we die al eerder kenden van alt-right (mensen helpen is mensen knuffelen en dus verachtelijk en verwerpelijk communistisch, sowieso is het goede nastreven, erbarmen kennen, rechtvaardigheid in ogenschouw nemen ziekelijk gedrag van linkse deugkneuzen die de linkse elite volgen welke er enkel maar maar op uit is de blanke beschaving te vernietigen,- mijn vertaling ervan in het kort)
Het Nieuws van de Dag op SBS zou een afspiegeling van Fox tv zijn. Heb er nog niet naar gekeken.
Ben erg benieuwd wanneer de Telegraaf meegaat in de valse propaganda dat Oekraïne/Zelenski de aanstichter is van de inval van Poetin, nee zo zullen ze het niet formuleren, de aanstichter van de oorlog zoals Poetin en Trump dat nu ook probeert te verkopen
Umwertung aller Werte was ooit de alarmkreet of heilspreuk (afhankelijk van de interpreet) van Nietzsche toen aan het bestaan van God in zijn tijd meer en meer getornd werd was voor Nietsche betekende dat de christelijke moraal op de tocht kwam te staan. Daarmee konden alle waarden die we in de westerse beschaving aanhingen wel eens zomaar op zijn kop gezet gaan worden, ze hadden hun grond verloren...en dat gebeurde enkele decennia later in Nazi Duitsland. We hebben nu lange tijd een heilig geloof in onze rechtsorde gekoesterd. Die rechtsorde is ook enkel maar een concept dat zomaar afgedankt kan worden, zeker wanneer het de machtshebbers goed uitkomt
Onzin, kan natuurlijk nooit, zeker niet door de VS zou ik tien jaar geleden nog gedacht hebben, alleen in het geniep misschien, maar niet als filosofie, niet als beleid...
Musk sprak gister de woorden uit dat de wil van het Amerikaanse volk hersteld moet worden. De wil, ook dat roept dadelijk Nietzsche in gedachten, en Hitler. Der Wille zur Macht van Nietzsche, Hitlers Triumph des Willens zijn grote propagandafilm gemaakt door Leni Riefenstahl
Moeten we nog een keer verwijzen naar de Hitlergroet die Musk maakte bij Trumps overwinning, en zijn uitdrukkelijke steun aan de AfD?
Laatst aangepast door Klaas op 19 Feb 2025 13:11:17; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Willemijn
|
Geplaatst: 19 Feb 2025 13:11:15 Onderwerp: |
|
|
Dagmar57 schreef: | Ik heb veel moeite met het woord landverrader.
Want als je Wilders kwalificeert als landverrader, hoe zit het dan met al die Oekrainese jonge mannen die hier naar Nederland zijn gevlucht? Zijn dat ook allemaal landverraders?
Ik ben moeder en kan mij zo goed voorstellen dat als kinderen nu eventueel naar Oekraine gestuurd zouden worden als beveiliging na een overeenkomst tussen Rusland en Oekraine en ze willen niet als kanonnenvoer dienen zijn ze dan landverraders? Het mag dan een soort vredesmissie zijn maar het is nooit zonder riciso op leven en dood.
Of stel je allerliefste kleinzoon zou ook verplicht worden gesteld daar naar toe te gaan en die wil niet, is die dan ook een landverrader?
Ik kan me zo heel goed voorstellen dat mensen niet willen dat hun kinderen/kleinkinderen naar een front gestuurd worden en daar het risico lopen gedood te worden of dat kinderen of kleinkinderen daar zelf niet heen willen.
Wat heb je er aan als je kind is omgekomen als het vecht voor zijn land of in verband van een of andere militaire coallitie, moet je dan trots zijn dat het is gestorven voor zijn land?
Je bent wel je kind kwijt.
Ik heb dat altijd een enorm dillemma gevonden en ik ben heel erg blij dat ik in een positie verkeer dat ik nooit zal mee maken dat een van mijn dierbaren naar het front gestuurd kan worden.
Maar ik zou het heel goed begrijpen als jongeren niet naar een front gestuurd willen worden en uitwijken naar een ander land.
Dat zou van mij ook min of meer een landverrader maken toch als ik daar geen bezwaar tegen zou hebben?
Laten we a.u.b. een beetje voorzichtig zijn met het smijten met woorden die zo beladen zijn. |
Het gaat helemaal niet over dienstplicht of jongeren die naar de oorlog moeten worden gestuurd. Het gaat om een vredesmissie, beroepsmilitairen dus die daarvoor zijn opgeleid. De suggestie dat "wij "onze mensen moeten "opofferen" is weer eens een populistisch frame. Vwb gevluchte Oekraïners die niet willen vechten zou ik willen zeggen: heb geen oordeel over mensen die je niet kent. Je weet de beweegredenen niet en ook niet over hoeveel mensen het dus precies gaat. Weer wordt er naar de ander gewezen om de eigen verantwoordelijkheid te ontlopen. Nu is het de oorlog, dan is het de woningnood, het zorgtekort, het onderwijs, de veiligheid, hoe dan ook, ons, witte Nederlanders, treft geen blaam. De tactiek van het geblaas op X kennen we nu wel.
Een landverrader is m.i. iemand die collaboreert met de vijand, daarmee samenwerkt of in de kaart speelt. Als je dat doet verraad je je land en haar democratische waarden. En hé, is Wlders daar al niet een tijd mee bezig? |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 19 Feb 2025 14:54:48 Onderwerp: |
|
|
Willemijn schreef: |
Het gaat helemaal niet over dienstplicht of jongeren die naar de oorlog moeten worden gestuurd. Het gaat om een vredesmissie, beroepsmilitairen dus die daarvoor zijn opgeleid. De suggestie dat "wij "onze mensen moeten "opofferen" is weer eens een populistisch frame. Vwb gevluchte Oekraïners die niet willen vechten zou ik willen zeggen: heb geen oordeel over mensen die je niet kent. Je weet de beweegredenen niet en ook niet over hoeveel mensen het dus precies gaat. Weer wordt er naar de ander gewezen om de eigen verantwoordelijkheid te ontlopen. Nu is het de oorlog, dan is het de woningnood, het zorgtekort, het onderwijs, de veiligheid, hoe dan ook, ons, witte Nederlanders, treft geen blaam. De tactiek van het geblaas op X kennen we nu wel.
Als je dat doet verraad je je land en haar democratische waarden. En hé, is Wlders daar al niet een tijd mee bezig? |
Ik beweer niet dat mensen opgeroepen zouden worden door een dienstplicht.
Beroepsmilitairen zijn ook mensen he, ook al zijn ze er voor opgeleid en hebben ze er voor gekozen, zijn ook kinderen, man of vrouw, broer etc van iemand. en die vredesmissie klinkt leuk, maar het is zeker niet zonder risico, zeker met een land als Rusland en als beroepsmilitair mag je al helemaal niet weigeren.
Ik beweer ook niet dat wij onze mensen moeten opofferen, ik heb het er alleen over welk dilemma ik er persoonlijk ervaar als het om mijn geliefden zou gaan als die uitgezonden worden naar een eventuele vredesmissie naar Oekraine.
Je hebt geen oordeel over gevluchte mannelijke Oekrainers die gevlucht zijn voor de oorlog en niet in het leger van hun land willen? Je weet de beweegredenenen niet? Die lijken me toch overduidelijk...................
Citaat: |
Het aantal Oekraïense mannen dat de oorlog ontvlucht en illegaal de grens oversteekt naar Oost-Europese landen, is het afgelopen jaar sterk toegenomen.
Volgens de cijfers van het Europese grensagentschap Frontex staken vorig jaar 14.232 Oekraïners de grens over naar Europa, drie keer zoveel als het jaar ervoor. Waarschijnlijk ligt het werkelijke aantal nog hoger. |
Ik begrijp ze wel, maar zeg daar mee niet dat ik ze als zondebok aanwijs en vind dat die eerst maar moeten worden terug gestuurd om voor hun land te vechten voor andere Europese landen hun militairen naar Oekraine sturen.
Dat Wilders dat wel doet is voor zijn rekening, niet de mijne.
En ik ben totaal geen Wilders fan, maar om hem nu landverrader te noemen, hij vecht niet met de vijand mee ............ |
|
Terug naar boven |
|
 |
Willemijn
|
Geplaatst: 19 Feb 2025 15:26:32 Onderwerp: |
|
|
Nee ik weet nog steeds de beweegredenen niet. Ze ontvluchten de oorlog, het waarom vul jij zelf in. Misschien zijn er wel persoonlijke redenen voor, iets in de gezinssituatie of zo. Ik weet het niet, jij ook niet. Maar los daarvan heeft Nederland een eigen verantwoordelijkheid. Dat er Oekraïners zijn die niet hun land willen verdedigen is geen excuus om dan maar ons hoofd af te wenden. Aan vredesmissies doet Nederland allang mee en iedereen die als beroep een carrière in het leger kiest wéét dat het betekent dat hij of zij kan worden uitgezonden én daarbij gewond of erger gedood kan worden. Ik neem tenminste niet aan dat jij vindt dat zij tafeltennissend achter de veilige grenzen van Nederland hun salaris moeten verdienen. Dat je meent dat je mij erop moet wijzen dat zij ook zoon of broer zijn die niet gemist willen worden bevreemdt me. Ik mag aannemen dat die afweging door een ieder wordt gemaakt die besluit militair te worden. Ik heb respect voor die keuze.
Oorlog is afschuwelijk en daar zit geen normaal mens op te wachten. Maar de enige manier om het buiten de deur te houden is door megalomane misdadigers als Poetin te imponeren, te laten zien dat je niet bang voor hem bent en sterker nog, dat je hem áánkan en hij slechts te verliezen heeft bij een confrontatie. Je tanden laten zien dus en je mag niet verwachten dat andere landen dat wel voor Nederland zullen opknappen en zeker niet alleen Oekraïners. Dan moet je meedoen.
Wilders heeft Heil Europa staan roepen op een fascistische bijeenkomst in Spanje, begin deze maand. Hij draagt het vriendschapsspeldje van Rusland en is dikke maatjes met Poetin-adept Órban. Verder is hij ook nogal enthousiast over Trump die gewoon Europa (en dus Nederland) volledig negeert of schoffeert en het ook gezellig heeft met Poetin en Netanyahu, als klootzakken onderelkaar die wel even landen zullen verdelen.
Ik vind Wilders om meer dan één reden een landverrader, daarover zijn we het dan niet eens.
Laatst aangepast door Willemijn op 19 Feb 2025 16:13:53; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 19 Feb 2025 16:13:33 Onderwerp: |
|
|
Willemijn schreef: | Nee ik weet nog steeds de beweegredenen niet. Ze ontvluchten de oorlog, het waarom vul jij zelf in. Misschien zijn er wel persoonlijke redenen voor, iets in de gezinssituatie of zo. Ik weet het niet, jij ook niet.
Dat verzin ik natuurlijk niet zelf, dat haal ik uit nieuwsberichten van ondere de BBC, de Volkskrant etc.
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2024/liever-de-gevaarlijke-grensrivier-over-dan-naar-het-front-duizenden-oekrainers-vluchten-voor-mobilisatie~v1013497/
Wilders heeft Heil Europa staan roepen op een fascistische bijernkomst in Spanje, begin deze maand. Hij draagt het vriendschapsspeldje van Rusland en is dikke maatjes met Poetin adept Órban. Verder is hij ook nogal enthousiast over Trump die gewoon Europa (en dus Nederland) volledig negeert of schoffeert. Ik vind Wilders om meer dan één reden een landverrader, daarover zijn we het dan niet eens.
Nee daar zijn we het niet overeens, tenminste niet over landverrader, verder zijn we het wel eens over Wilders
Aan vredesmissies doet Nederland allang mee en iedereen die als beroep een carrière in het leger kiest wéét dat het betekent dat hij of zij kan worden uitgezonden. Ik mag aannemen dat die afweging door een ieder wordt gemaakt die besluit militair te worden.
Ik weet ook wel dat beroepsmilitairen hier zelf voor kiezen, maar ik vind ieder slachtoffer in welke oorlog dan ook en aan welke zijde dan ook, er 1 teveel, maar daar zijn we het wel over eens denk ik.
Ik denk dat ik bang ben nu de oorlog zo dichtbij komt dat Europa er daadwerkelijk met het werkelijk inzetten van militairen bij betrokken wordt, ik heb geloof ik voor het eerst angst dat ik mijn leven betrokken raak bij een echte oorlog, zo voel ik het althans.
Oorlog is afschuwelijk en daar zit geen normaal mens op te wachten. Maar de enige manier om het buiten de deur te houden is door megalomane misdadigers als Poetin te imponeren, te laten zien dat je niet bang voor hem bent en sterker nog, dat je hem áánkan en hij slechts te verliezen heeft bij een confrontatie. Je tanden laten zien dus en je mag niet verwachten dat andere landen dat wel voor Nederland zullen opknappen en zeker niet alleen Oekraïners. Dan moet je meedoen.
Dan moet je wel een speler zijn op het machtsveld en dat is Europa totaal niet, ook niet als er een vredesmissie komt, wij als Europa bepalen helemaal niets en onze tanden laten zien zit er al helemaal niet in, Europa is verdeeld tot op het bot. Wij dansen geheel naar de poppen van Amerika en Rusland momenteel.
Mijn enige hoop is eigenlijk Zelensky zelf, die hopenlijk wel zijn tanden durft te laten zien, zoals hij al zo vaak gedaan heeft, maar ik benijd hem niet.
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Willemijn
|
Geplaatst: 19 Feb 2025 16:33:19 Onderwerp: |
|
|
Dagmar57 schreef: | Willemijn schreef: | Nee ik weet nog steeds de beweegredenen niet. Ze ontvluchten de oorlog, het waarom vul jij zelf in. Misschien zijn er wel persoonlijke redenen voor, iets in de gezinssituatie of zo. Ik weet het niet, jij ook niet.
Dat verzin ik natuurlijk niet zelf, dat haal ik uit nieuwsberichten van ondere de BBC, de Volkskrant etc.
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2024/liever-de-gevaarlijke-grensrivier-over-dan-naar-het-front-duizenden-oekrainers-vluchten-voor-mobilisatie~v1013497/
Wilders heeft Heil Europa staan roepen op een fascistische bijernkomst in Spanje, begin deze maand. Hij draagt het vriendschapsspeldje van Rusland en is dikke maatjes met Poetin adept Órban. Verder is hij ook nogal enthousiast over Trump die gewoon Europa (en dus Nederland) volledig negeert of schoffeert. Ik vind Wilders om meer dan één reden een landverrader, daarover zijn we het dan niet eens.
Nee daar zijn we het niet overeens, tenminste niet over landverrader, verder zijn we het wel eens over Wilders
Aan vredesmissies doet Nederland allang mee en iedereen die als beroep een carrière in het leger kiest wéét dat het betekent dat hij of zij kan worden uitgezonden. Ik mag aannemen dat die afweging door een ieder wordt gemaakt die besluit militair te worden.
Ik weet ook wel dat beroepsmilitairen hier zelf voor kiezen, maar ik vind ieder slachtoffer in welke oorlog dan ook en aan welke zijde dan ook, er 1 teveel, maar daar zijn we het wel over eens denk ik.
Ik denk dat ik bang ben nu de oorlog zo dichtbij komt dat Europa er daadwerkelijk met het werkelijk inzetten van militairen bij betrokken wordt, ik heb geloof ik voor het eerst angst dat ik mijn leven betrokken raak bij een echte oorlog, zo voel ik het althans.
Dan moet je wel een speler zijn op het machtsveld en dat is Europa totaal niet, ook niet als er een vredesmissie komt, wij als Europa bepalen helemaal niets en onze tanden laten zien zit er al helemaal niet in, Europa is verdeeld tot op het bot. Wij dansen geheel naar de poppen van Amerika en Rusland momenteel.
Mijn enige hoop is eigenlijk Zelensky zelf, die hopenlijk wel zijn tanden durft te laten zien, zoals hij al zo vaak gedaan heeft, maar ik benijd hem niet.
|
|
Dat vele Oekraïners liever vluchten dan naar het front gaan ontken ik toch niet? Alléén ik weet het waarom niet, de persoonlijke afweging niet. Geen idee. Ieder zal daarvoor zijn eigen reden hebben. Het is heel aannemelijk dat velen bang zijn om te sterven en dat snapt iedereen wel. En als we allemaal om die reden weigeren deel te nemen aan de verdediging van onze grenzen dan heeft Zelensky ook geen tanden meer om te laten zien en kan iedere vijand dus gewoon binnenwandelen.
Dan offer je je land en de de levens van iedereen daarin op. Is ook een keuze.
En voor wat betreft Wilders: soms zeggen plaatjes meer dan woorden:
[img] [/img] |
|
Terug naar boven |
|
 |
Willemijn
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 19 Feb 2025 18:06:40 Onderwerp: |
|
|
[quote="Willemijn"]
Dat vele Oekraïners liever vluchten dan naar het front gaan ontken ik toch niet? Alléén ik weet het waarom niet, de persoonlijke afweging niet.
Nee, ik heb ze ook niet allemaal persoonlijk gesproken en naar hun afweging gevraagd.
Geen idee. Ieder zal daarvoor zijn eigen reden hebben. Het is heel aannemelijk dat velen bang zijn om te sterven en dat snapt iedereen wel. En als we allemaal om die reden weigeren deel te nemen aan de verdediging van onze grenzen dan heeft Zelensky ook geen tanden meer om te laten zien en kan iedere vijand dus gewoon binnenwandelen.
Dan offer je je land en de de levens van iedereen daarin op. Is ook een keuze.
Inderdaad, dat is ook een keuze. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 20 Feb 2025 09:34:32 Onderwerp: |
|
|
Heb een posting verwijderd, te persoonlijk en droeg niet bij aan de discussie. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Klaas

|
Geplaatst: 20 Feb 2025 09:51:02 Onderwerp: |
|
|
Het ziet ernaar uit wanneer ik de deskundigen goed begrepen heb dat er van het uitzenden van een vredesmissie voorlopig geen sprake zal zijn. Zelenski wordt door Trump aangewezen als de aggressor die de oorlog begonnen is, en als dictator cq niet een democratisch gekozen president. Wat kan Zelenski nu nog...de strijd opgeven lijkt een onmogelijkheid en dat zou ook een ramp zijn voor de Oekraïeners. Wat kan Europa nog wanneer de steun van de VS wegvalt. Het is voorlopig paniekvoetbal, zonder scheidsrechter, tegen een club Poetin-Trump FC die alle regels aan zijn laars lapt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Pien
|
Geplaatst: 20 Feb 2025 15:50:42 Onderwerp: |
|
|
Europa kan met Canada en Turkeije pal achter Zelensky staan om eens mee te beginnen. Opgeven is geen optie. En dan tel ik ook UK mee! Ook al zijn het rare tijden niet iedereen is van de pot afgerukt, en de vorige vice president van Trump heeft al gereageerd met de woorden:" nee mijnheer President, Oekraïne is niet de oorlog begonnen. Het beëindigen van de oorlog kan alleen als de feiten op waarheid zijn gebaseerd '.
Europa kan initiatief tonen. Laten we ajb geen slappe hap voorstelling geven en de moed laten zakken. Doen de Oekraïners ook niet.. Dat is zo demoraliserend.
We kunnen wel zeker wat want ook in de VS is er een grote groep mensen die zoals wij denken en achter Zelensky staan. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Keesvi

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 303 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 20 Feb 2025 17:58:14 Onderwerp: |
|
|
Pien schreef: | Europa kan met Canada en Turkeije pal achter Zelensky staan om eens mee te beginnen. Opgeven is geen optie. En dan tel ik ook UK mee! Ook al zijn het rare tijden niet iedereen is van de pot afgerukt, en de vorige vice president van Trump heeft al gereageerd met de woorden:" nee mijnheer President, Oekraïne is niet de oorlog begonnen. Het beëindigen van de oorlog kan alleen als de feiten op waarheid zijn gebaseerd '.
Europa kan initiatief tonen. Laten we ajb geen slappe hap voorstelling geven en de moed laten zakken. Doen de Oekraïners ook niet.. Dat is zo demoraliserend.
We kunnen wel zeker wat want ook in de VS is er een grote groep mensen die zoals wij denken en achter Zelensky staan. | Ik verbaas me erover hoeveel macht een Amerikaanse president heeft, gezien alle decreten die hij met die viltstift in zijn kleuterknuistjes heeft getekend. Niettemin is het ook mijn indruk dat een niet onaanzienlijke hoeveelheid republikeinen vindt dat Trump grenzen overschrijdt. Dat zou er weleens voor kunnen zorgen dat lang niet alle idioterie van Trump er uiteindelijk door komt. Met GB en Canada hebben we zeker wel bondgenoten maar ook Turkije is zeker geen onbelangrijk lid van de NAVO, een machtsfactor waar Poetin zeker rekening mee zal houden. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen van de komende dagen.
Laatst aangepast door Keesvi op 21 Feb 2025 00:03:10; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 20 Feb 2025 17:58:14 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|