50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Kosten asielopvang
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Willemijn

BerichtGeplaatst: 14 Mei 2025 09:14:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Het verschil is misschien dat Timmermans ook de statushouder een behoorlijk onderkomen gunt en de asielzoeker een menswaardige opvang. Faber pakt het minimale nog af en doet er alles aan om kleinzielig te pesten. In dat licht voel ik wel mee met Kees' uitlating. Deze minister voert geen beleid maar een haatcampagne. Ze wil dat de autochtone Nederlander haat en angst ontwikkelt, zodat extreemrechts de macht kan grijpen omdat het volk een leider zoekt die hem verlost van het Kwaad. Dit is meer dan een slechte minister, dit is een slecht mens.En daarom heb ik met plezier de petitie getekend, zelfs al voor Pien die hier linkte. En ik zie dat het de 200.000 handtekeningen nadert.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 14 Mei 2025 09:14:49    Onderwerp:

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 14 Mei 2025 09:57:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar, kennelijk vind je mijn verwijzing naar dat 'vakantiehuisje' van Faber een lullige opmerking. Als dat de strekking is van jouw kritiek dan kan ik je mededelen dat ik het precies zo had bedoeld. Daar kun je over vallen maar het gaat erom dat deze bewindspersoon ingezetenen met een migratie-achtergrond, asielzoekers, minderjarigen niet eens een paar vierkante meters aan leefruimte gunt en nu dus minimale voorzieningen voor jongeren om zich op een enigszins menswaardige manier te ontwikkelen af dreigt te pakken. Dat vind ik laag bij de grond. Ik geloof heus wel dat je daar oog voor hebt maar naar mijn bescheiden mening kun je dan beter je pijlen richten op de misselijkmakende retoriek van minister van vreemdelingenhaat Faber.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 14 Mei 2025 11:09:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Keesvi schreef:
Dagmar, kennelijk vind je mijn verwijzing naar dat 'vakantiehuisje' van Faber een lullige opmerking..

Nee, ik vind het een niet er zake doende opmerking (argument).

In mijn optiek hoeft dit soort zaken er niet bij gehaald te worden om aan te geven dat Faber een niet bekwame minister is die danst naar de pijpen van Wilders (die degene is die beleid bepaalt).

We zijn het er wel over eens dat hoe eerder zij (en vooral Wilders) weg is, hoe beter.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 14 Mei 2025 11:13:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Willemijn schreef:
Het verschil is misschien dat Timmermans ook de statushouder een behoorlijk onderkomen gunt en de asielzoeker een menswaardige opvang.

Dat is zeker het verschil tussen Timmermans en Faber, maar dat neemt niet weg dat het feit dat Faber een 2e huis heeft in Amerika niet als argument kan worden gebruikt om aan te geven dat zij als minister van asiel en migratie onbekwaam is.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 14 Mei 2025 12:12:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:
Keesvi schreef:
Dagmar, kennelijk vind je mijn verwijzing naar dat 'vakantiehuisje' van Faber een lullige opmerking..

Nee, ik vind het een niet er zake doende opmerking (argument).
Dat begrijp ik en daar verschillen we dan van mening over. Maar 'laag bij de grond', mijn mening, kun je beter richten aan minister van vreemdelingenhaat Faber dan aan mij.
Terug naar boven
Pien

BerichtGeplaatst: 14 Mei 2025 15:49:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij zitten allemaal op het pluche vergeleken met mensen die wonen in een asielzoeker centrum. En als je twee huizen hebt nog meer. Mooi tweede optrekje heeft ze. Jammer dat ze anderen zo weinig gunt.
Terug naar boven
Klaas

BerichtGeplaatst: 15 Mei 2025 10:43:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagmar57 schreef:
IK heb niet getekend, niet omdat ik minister Faber een goede minister vindt (verre van) maar omdat ik niet op de persoon wil spelen. zij is gewoon de spreklende pop van Wilders, dus haar wegsturen lost in mijn optiek weinig op.
Het is Wilders die aan de touwtjes trekt, zeker wat betreft asiel en migratie, dus als er al iemand weg moet is hij het wel.
Wat mij betreft kan beter het hele kabinet weg.

Zo zie ik Faber helemaal niet, als 'de sprekende pop van Wilders'. De standpunten die zij uitdraagt zijn volledig de hare en zijn dat altijd geweest. Ook haar stijl, haar dedain naar journalisten en ambtgenoten toe waar haar houding vaak blijk van geeft is echt niet afkomstig van Wilders maar zit diep in haarzelf. En net zo haar uitgesproken afkeer van mensen met een niet-Westerse achtergrond. Daar walgt zij van. En zo walg ik van haar.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 15 Mei 2025 12:45:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Pien schreef:
Als er meer mensen zijn die net als ik mee willen doen aan het burgerinitiatief , om in minister Faber het vertrouwen op te zeggen, dan is hier de link waar dat kan

https://actie.degoedezaak.org/petitions/motie-van-wantrouwen-tegen-minister-faber-van-a-m-namens-de-nederlandse-bevolking?share=7aec1745-124a-49f4-b1cb-01d81125b174&source=&utm_medium=&utm_source=

Er blijkt nu op ook een petitie gestart voor steun aan Faber:
Citaat:
Bevestig de steun voor minister Faber vanuit de Tweede Kamer
31.864 ondertekeningen
Deze petitie is een duidelijke steunbetuiging aan minister Faber. Wij vinden dat zij goed werk levert en dat het vertrouwen in haar onverminderd groot is. De eerdere petitie voor een motie van wantrouwen is onterecht en niet representatief.

Schiet niets op allemaal, enige oplossing is naar mijn idee de val van het hele kabinet.
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 15 Mei 2025 12:49:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Klaas schreef:

Zo zie ik Faber helemaal niet, als 'de sprekende pop van Wilders'. De standpunten die zij uitdraagt zijn volledig de hare en zijn dat altijd geweest. Ook haar stijl, haar dedain naar journalisten en ambtgenoten toe waar haar houding vaak blijk van geeft is echt niet afkomstig van Wilders maar zit diep in haarzelf. En net zo haar uitgesproken afkeer van mensen met een niet-Westerse achtergrond. Daar walgt zij van. En zo walg ik van haar.

Het mogelijk duidelijk zijn dat ik net als de meesten hier een afkeer heb van Faber als minister van asiel en migratie, maar ik zie haar inderdaad als spreekpop van Wilders en jij niet.
Zo zie je maar dat iedereen een eigen kijk/visie heeft op politiek zaken.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 15 Mei 2025 15:53:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat Faber wel aan een touwtje van Wilders hangt maar ook dat ze vierkant achter zijn ideeën staat. Ze verwoordt dat beleid, of wat ervoor moet doorgaan, met een volstrekt starre botheid die haar geheel eigen is. Haar aanhangers zien dat hoogstwaarschijnlijk als authentiek en vinden het prachtig. Ik heb haar meermaals in actie gezien in de Tweede Kamer. Ze geeft antwoorden als 'ik kan niet in de toekomst kijken', dus gewoon geen antwoord en bij aandringen zegt ze dan dat ze al antwoord gegeven heeft. Stompzinniger kan haast niet, een minister onwaardig.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: