50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 169, 170, 171, 172  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joke

BerichtGeplaatst: 8 Dec 2025 13:14:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal,

Even bijlezen er is veel geschreven in een paar dagen.
Sibilla wat lekkers gehad voor Sinterklaas van dochters en heerlijk kippensoep
klaar gemaakt ruikt ook zo lekker
Henny genoten van de sauna en zwemmen en ook nog druk met van alles
Dagmar dat was toch een beetje balen van Max Verstappen maar het zat er wel in
Kees zo jij kan ook een best verhaal schrijven over eten en ja ieder doet het toch op zijn eigen manier om gezond te eten heel belangrijk natuurlijk.

Greet zie echt prachtige foto's van jou voorbij komen zoals
de Maigret met een oranje das om bijzonder om te zien en die foto van vanmorgen schitterd
Greet geen zondag rust gisteren kregen familie op bezoek voor mijn man zijn verjaardag ook al is hij pas 9 december jarig en kreeg een mooie diner cadeau Maar door werken en school kwam dat niet uit en was echt gezellig en dinsdag de rest van de Familie.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 8 Dec 2025 13:14:01    Onderwerp:

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 9 Dec 2025 00:42:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Prachtige morgenstondfoto, Greet. Heel mooi om vanuit iedere keer weer vanuit hetzefde standpunt al die verschillende sfeertjes te ondergaan.

Voeding ben ik gaandeweg belangrijk gaan vinden toen ik nog in de GGZ werkte. De invloed op de fysieke gezondheid behoeft geen uitleg want daar zijn we het grotendeels wel over eens. Maar voeding heeft ook een onmiskenbare invloed op ons psychische welzijn. Ook niet onbekend want van een lege maag, obstipatie, darmkrampen, maagzuur, allergieën en intoleranties word je niet vrolijk. Maar het gaat veel verder want (tekorten aan) vitamines en mineralen kunnen een grote invloed op je steming hebben, depressies veroorzaken en agressie in de hand werken. Daar zijn studies naar gedaan, o.a. door Gert Schuitemaker, die, in navolging van Brits onderzoek, die concludeerde dat supplementen als aanvulling op het karige gevangenisvoedsel van gedetineerden, agressie verminderden. Tussen haakjes zijn gedetineerden een dankbare onderzoeksgroep omdat ze onder gecontroleerde omstandigheden leven, natuurlijk tenzij ze voortijdig de benen nemen.

Even als voorbeeldje, want ik wil er hier geen wetenschappelijke verhandeling van maken. Maar ik wil er nog wel aan toevoegen dat ik ervan overtuigd ben dat best weel ernstige andoeningen als anorexia, niet alleen bij jonge meiden maar ook bij kankerpatienten, en zwangerschapsbraken, heb ik allebei intensief en van zeer nabij meegemaakt, en daarnaast ook dementie en meer aandoeningen (mede) het gevolg kunnen zijn van de voeding.

Ik wil er verder wel op ingaan, want er is meer over te zeggen, maar dat moet dan misschien elders op het forum, zoals de door Klaas verplaatste discussie over verouderingsprocessen in het kader van tijdservaring.

E.e.a. betekent niet dat ik dagelijks stilsta bij wat ik naar binnen werk, laat staan met een preciesieweegschaaltje milligrammen afweeg van wat ik nodig zou kunnen hebben. Bewaar me... Daarbij zijn de marges tussen tekort en teveel meestal best groot en vaak ook langetermijnwerk. Regelmaat is goed voor je gezondheid maar van een keer warm eten overslaan ga je heus niet dood. Een aantal dingen, misschien de meeste, kun je het beste wel dagelijks in voldoende mate naar binnen werken, zoals vezels, eiwitten en vit. C. Vit. D wordt opgeslagen in je vetweefsel waar uit geput wordt als het nodig is. Dan is één of tweewekelijks gemiddeld voldoende innemen ook prima. Dat, en vooral om het niet te ingewikkeld te maken is precies de reden waarom door het Voedingscentrum drie maaltijden per dag wordt geadviseerd in combinatie met variatie van de voedingsmiddelen en het volgen van de Schijf van Vijf. Daar kun je nooit een bult aan vallen maar ik hanteer, en dat is heel persoonlijk, wat afwijkende maatstaven. Eieren en verzadigde vetten zijn niet slecht voor je gezondheid en eten moet vooral lekker zijn en dat vind ik bij het Voedingscentrum een ondergeschoven kindje.

O ja, dat afwegen, kleine volumes met een preciesieweegschaaltje, doe ik dan wel bij gebak, vooral brood. Dan komen de hoeveelheden (en de temperatuur!) van de verschillende ingredienten, meel, gist, vet, zout, suiker en ei heel nauw, maken het verschil tussen een mooi brood, een mooie taart en een misbaksel.

Voor deze keer heb ik me er qua koken makkelijk afgemaakt met koelverse erwtensoep van de supermarkt maar die maak ik de volgende keer echt weer helemaal zelf. Mogen julie raden waarom! Smile

Laatst aangepast door Kees op 11 Dec 2025 19:25:36; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 9 Dec 2025 11:26:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Goidag allemaal

@ Henny
Inderdaad een auto zinder verlichting , kan me voorstellen dat je blij was dat het uit je uitzicht verdwenen was .
Veel plezier bij je vriendin vanmiddag .

@ Joke
Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je man , ik wens jullie een gezellige dag . Een zondag met bezoek is ook fijn toch 😄
Een prachtige foto van de kerstversiering bij de Corridor .

@ Kees
Ik snap wel waarom je de volgende keer je erwtensoep ( snert ) weer zelf maakt . Hier staat de slowcooker aan , en wat maak ik ............Erwtensoep😊

Ik wens jullie een fijne dag .
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 9 Dec 2025 13:05:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Joke van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je man.

Ja Max geen wereldkampioen, maar daar kan ik goed mee leven, Norris heeft het verdiend.

Prachtige foto;s Greet van je uitzicht en ook leuk dat iemand Maigret een warme sjaal gunde Very Happy .

Ik vind de pitige erwtensoep van Unox heerlijk, net zo lekker als dat je het zelf maakt.

Vandaag rustig dagje, niks bijzonders.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 9 Dec 2025 23:05:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Joke, gefeliciteerd met je mans verjaardag. Ik zag je foto van de ingang van de Corridor, herkenbaar omdat we er weleens winkelden. Allemaal modern maar toch wel gezellig en lekker comfortabel, overdekt. Ik heb overigens best vaak geprikt in het oude pand van Seats and Sofa's. Dat ken je dan ook vast wel.

Tja, erwtensoep is misschien wel het meest besproken gerecht dat we in Nederland kennen met een groot aantal zelfkokers die daarbij zweren. Wordt gezien als onlosmakelijk onderdeel van de Nederlandse cultuur, vaak in één adem genoemd met klompen en molens. Daar valt wat op af te dingen want heel veel culturen, ook oude van duizenden jaren geleden kennen erwtensoep, hoewel die niet overal hetzelfde wordt bereid. Vaak gaat het om dunnere soep dan de dikke die wij zo waarderen maar de Skandinavische versie, die traditioneel met pannenkoeken toe wordt gegeten is nagenoeg hetzelfde als de onze. Het is wel een gerecht dat je haast niet in kleine hoeveelheden kunt maken waardoor het geschikt is voor instellingen, grot manifestaties en ijspret, het leger e.d. maar ook om te conserveren. Ik kan me herinneren dat die van de Aldi en de Lidl er bij tests meer dan eens goed uitkwmen en ook nog eens zeer betaalbaar zijn en dat klopt ook wel toen ik er even op googelde. Unox en AH kwamen er in de loop der jaren heel wisselend van af, de ene keer goed en dan weer ruim onvoldoende. Voornaamste kritiek op die bliksoepjes was het gebruik van hele ipv spliterwten, een doodzonde in de ogen van de snertpuristen, te waterige consistentie en het gebruik van bindmiddelen. Recent komen AH en Unox goed uit de bus maar dan moet je wel de 'stevige' varianten kiezen. De plakjes worst worden consequent als smakeloos ervaren. Logisch want die moeten geen smaak afgeven maar behouden, dus die doe je er pas op het laatst in. Tip: voeg zelf een goeie rookworst van de slager toe, en naar smaak wat peper en zout toevoegen aan die bliksoep kan ook geen kwaad om de smaak wat op te tillen.

Niettemin, het was natuurlijk een open deur, Greet, vind ik zelf maken het allerlekkerste. Leuk dat je toevallig net bezig was om erwtensoep te koken! De basis, spliterwten, knolselderij, vet varkensvlees, prei, ui, wortel, selderij, peper en zout, laurierblad, is vrijwel altijd hetzelfde. Ik heb ook wel een vegetarische versie gekookt en van Indische mensen hoorde ik dat ze soms zalm als ingredient gebruiken ipv vlees.

Voor een beetje vet ben ik niet bang maar in de loop der jaren ben ik in de soep wel minder varkensvlees gaan gebruiken en die varkenspoot laat ik tegenwoordig ook maar weg. Ik doe niet aan marathonschaatsen en ik ben ook geen havenarbeider dus al die calorieen heb ik niet nodig. Hoewel, de smaak... Op een grote pan een paar ons hamlappen of schouderkarbonade vind ik wel zat, zeker omdat ik ook gerookt spek gebruik. Wat runderbouillon voor een wat diepere smaak en een bescheiden zoetje mag van mij wel, dus een modale winterwortel en uiteraard prei, ui en knolselderij. Is de knolselderij op in de buurtsuper dan gebruik ik bleekselderij en is de soep te dun dan gaat er een aardappeltje doorheen. Verder gebruik ik graag het moderne petroleumstelletje, de slowcooker. Meestal kom je een aardig eind met die verspakketten maar het is een kleine moeite om alles zelf even bij elkaar te grabbelen. Verder doen een goed keukenmes en een ruime snijplank het meeste werk, samen met de slowcooker. Omdat ik er niet van af kan blijven eet ik meestal een bordje zodra het klaar is maar de volgende dag, als het snert geworden is, zijn de smaken van alle ingredienten meer één geheel geworden. Zondigen tegen alle cultuurregels rondom snert doe ik door een klein beetje sambal, wat harissa of wat pepervlokken toe te voegen. Moet absoluut niet de boventoon voeren en smaken verschillen maar het geeft mij net iets meer pit.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2025 10:30:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal!
Ik was gisteren helemaal vergeten hier even wat te schrijven. Daar kwam ik gisterenavond pas achter Very Happy
Erg druk geweest, moet kunnen

Joke, alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van je man. Ondertussen zal de confetti wel allemaal opgezogen zijn.

Kees, meteen een lekker recept er bijn voor onvervalste snert. Ik, als rasechte Brabander doe er ook nog graag Brabantse roggenbrood er bij met katenspek

Greet, wel leuk, die kerstman met viool Laughing

Sibillem nog druk,
Joke kan weer fietsen.
Wij zetten vandaag de kerstboom en stal op. Eerst nog boodschappen en zo.
Een niet vergeten, de puzzel,
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2025 10:47:00    Onderwerp: Reageren met citaat

De puzzel van Dagmar. Very Happy
Een wandelende gouden standbeeld met koffier

https://www.jigidi.com/nl/solve/5wqj3u2l/img-0594-jpg-kopie-ook-in-marokko-levende-gouden-standbeelden/
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2025 11:53:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen,

Greet,Dagmar,Kees en Henny bedankt voor de felisitatie van mij man.
Henny fietsen doe ik nog niet maar ga het binnenkort wel proberen .
ja lekker hoor snert met roggebrood maar niet met katen spek.
Greet een leuke foto van het kerstmannetje met viool Very Happy
Kees ja ken dat wel het oude pand van Seats and Sofa,s zijn wij ook geweest voor een prik voor Covid ,
en de Corridor is nu helemaal doorgetrokken en fijn dat het overdekt is zijn nu nog volop bezig met de winkels in richten die er nog komen.
vroeger mocht ik graag zelf erwtensoep koken en pakte dan de grootste pan.
tegenwoordig alleen nog zelf groentesoep en af en toe kippensoep koken.en pak nog wel eens een blik erwtensoep van unox de stevige is best lekker.

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2025 16:10:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Joke, dan is er een kleine kans dat we elkaar daar tegengekomen zijn tijdens een priksessie. Seats and Sofa's heeft geen onvereeld goeie naam maar MJ heeft er ondans di wetenschap toch een standenfauteuil gekocht, die tot nu toe prima voldoet. Dat was overigens in Amersfoort.

Henny, ik eet ook graag roggebrood, Fries of Brabants met katenspek, bij de erwtensoep maar het Duitse vind ik ook lekker.

Zojuist terug uit Zeist. In de museumwinkel van de Hernhutters verkopen ze mooie sterren waar een Hernhuttersfilosofie achter zit, qua vorm. Ik heb een niet al te grote genomen, mooi warm geel, om voor het raam te hangen. Zelf ben ik agnost maar toch vind ik veel symboliek en de cultuur van allerlei vieringen, met name Kerstmis, wel boeiend en het is ook een stukje van onze cultuur. Zo'n ster betekent voor mij een lichtpunt, dat ik al mijn medemensen gun en dat wil ik op deze bescheiden wijze laten zien, letterlijk uitstralen.

Laatst aangepast door Kees op 10 Dec 2025 18:16:27; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2025 18:06:17    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Had ik gisteren een hele pagina vol geschreven en ook Joke gefeliciteerd met de verjaardag van haar man, alles weg, foetsie, het hele scherm op zwart. Niet meer aan de praat te krijgen ook nog.
Nu is het wel weer normaal, kan ik er ook gewoon weer in.

Dus: Joke alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van je man. Het is vast een gezellige dag geworden.

Verder heb ik alles gelezen en had ik ook geantwoord. Maar ja, ik ben de helft weer vergeten, dus dan maar zo.
Kees: je had een heel verhaal, goed zo. En ik zie een kerstwens van je, mooi!

Greet, Henny, Dagmar, ik zie foto's en lees van alles. Weet dat ik alles heb gelezen maar nu nog antwoorden is mosterd na de maaltijd.

ik zie een puzzel, die ga ik nog wel maken. Misschien ook nog wel een puzzel die ik heb gemist.

Ons Senseoapparaat vertoont kuren, de cappuccino padhouder loopt niet door. Wil heeft al van alles geprobeerd, schoongemaakt ook. Niks helpt en we hebben geen Blokker meer in de buurt. Hema, Xenos, Action: allemaal niks, nada, noppes. Dan maar via Bol.com Dat lukt wel, maar er staan ook goeie tips om de zaak schoon te maken. Toch ook maar een nieuwe padhouder besteld, voor de zekerheid.
Ik heb 'vliegjes' in mijn linkeroog. Eerst dacht ik dat mijn bril niet schoon genoeg was, maar in het zwembad ontdekte ik dat het in mijn oog zit. Na het zwemmen even naar de brillenboer gegaan. Die adviseerde om de huisarts te bezoeken. Daar kon ik bijna meteen terecht, ook al omdat onze 'bonusdochter'( vriendin van onze jongste dochter) de assistente is én omdat ik 11 jaar geleden acute glaucoom heb gehad. Ik hoef niet naar de oogarts, het is vrij onschuldig en inherent aan mijn leeftijd. Very Happy L ik flitsen ga zien, of en zwarte vlek, of minder gezichtsveld moet ik meteen alarm slaan en langskomen. Niks ernstig dus.
We gingen meteen maar door naar Mijdrecht voor allerlei boodschappen, die al een tijdje liggen te wachten: agenda's 2026, printpapier, truien, broeken, plastic zakjes voor op de badkamer. Daarna naar de Jumbo voor een paar noodzakelijke dingen. Meteen getankt en oliebollen gekocht. We hoeven vanavond niet meer te eten, de oliebollen warren al meer dan genoeg.

Greet, je kerstman is leuk!
Joke, nog niet fietsen, maar dat komt wel weer. Is dat de ingang van jullie winkelcentrum, die ik daar zie?

Henny en ook Kees: ik begrijp dat jullie het over erwtensoep hebben en dat Kees daar een recept voor heeft? Met katenspek en roggenbrood is het lekkerste, zo doe ik dat ook altijd.

Menen, ik ga de puzzels maken. Hopelijk komt dit er wel door.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2025 18:36:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla, niet zozeer een recept maar meer de constatering dat de meeste erwtensoeprecepten in gote lijnen vaste ingredienten bevatten. Je kunt wel spelen met de onderlinge verhoudingen, minder vet spek of sowieso meer of minder vlees gebruiken, soms zie je doperwten ipv spliterwten, wel of geen runderbouillon en ook smaakmakers kunnen een wereld van verschil maken. Ik had vroeger een maggiplant (Lavas) in de tuin, die ik gebruikte voor soepen en sauzen. Die mis ik zo af en toe wel. Maggi uit het bekende flesje komt een beetje in de richting maar is toch anders, hoewel ik die ook wel regelmatig als smaakmaker gebruik.

Ik had mijn tekst nog een beetje aangepast maar ondertussen had jij al een bericht geplaatst. Na die aanpassing, de kerstster als lichtpuntje, is het inderdaad een kerstboodschap geworden, realiseer ik me nu.
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2025 21:49:33    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hoi Kees, ja smaakmakers maken het verschil. Ik gebruik ook graag kruiden uit de tuin. Of vers van de spermarkt. Laughing En natuurlijk de maggi uit het bekende flesje. Alles bij elkaar vind ik je verhalen wel boeiend hoor, ook over de verpleging waar je in gezeten hebt. Ik lees dat graag.
Het museum van de Hernhutters, bestaat dat nog? In Zeist nog wel. Je ster kan idd meteen als kerstboodschap dienen hoor, niks mis mee.

Oei Greet, zag ik toch je foto's over het hoofd. Die van Maigret en je sublieme zonsondergang.

Joke, ik lees nu dat de corridor idd een winkelcentrum in wording is. En dat jullie, Kees en jij, elkaar waarschijnlijk zijn tegengekomen bij de vroegere Seat and Sofa's. Die hebben we hier ook, op het industrieterrein in Mijdrecht. Ze hebben idd niet zo'n beste naam, hier ook niet. Het is er altijd een zootje in de winkel, maar de advertenties op tv zien er heel anders uit. Ik denk dat je geluk moet hebben met die spullen. Soms valt het mee.
Mijn zussen hebben allebei een bankstel gekocht bij een firma in Ter Aar. Daar hebben ze allebei problemen mee gehad. Uiteindelijk is het wel goed gekomen, maar toch. Ik weet niet meer hoe die firma heet, maar het is wel een bekende meubelzaak. Ze adverteren ook regelmatig op de tv.

Vanmiddag hebben we twee nieuwe broeken en twee truien gekocht voor Wil. Hij is er heel happy mee, de truien waren in de aanbieding: twee voor 70 euro, per stuk kosten ze 40 euro. Scheelt toch weer een tientje. Laughing
Moeder heeft zelf ook nog maar een trui aangeschaft. Dat kon nog wel lijen. Very Happy

Mensen, ik taai af nu. Tot morgen.

dit is een lekkere stamppot voor deze winterdagen. Andijviestamp.
Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 11 Dec 2025 07:54:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Sibilla, zelfs naar Mijdrecht ben ik door de GGD regio Utrecht gestuurd om te prikken. Ik ben toen een keer vergeten om mijn portofoon in te leveren, waar ik pas thuis achter kwam. Niet de eerste keer maar ik had geen zin om dat eind terug te rijden vanuit Soesterberg. Ik heb die porto keurig verpakt en per post opgestuurd naar de locatie. Hoor ik later van een arts waarmee ik samenwerkte dat ze de explosievendienst hadden ingeschakeld omdat ze een verdacht pakketje ontvangen hadden... Ik heb het zelfs een keer gepresteerd om twee van die porto's van twee verschillende werkgevers tegelijkertijd per ongeluk in huis te hebben. Je vergroeit je met die dingen. Maar wil je dat alsjeblieft niet verder vertellen? Smile

Andijviestamp met spekjes is heerlijk. Je brengt me op een idee!

Verhalen heb ik wel uit mijn arbeidsverleden, nogal wat zelfs. Ik realiseer me dat ik de gekste dingen toen als normaal ervoer. Zeker in de GGZ is dat een vorm van lijfsbehoud maar je moet bij communicatie met buitenstaanders uitkijken dat je niet uit het oog verliest wat door de bank genomen als normaal ervaren wordt. Dat geldt ook voor asielzoekers, die meer dan eens afschuwelijke verhalen vertellen die je liever niet wilt horen en je soms foto's laten zien die je liever niet wilt zien. Wordt vaak niet begrepen en er is geen cursusje voor om ermee om te kunnen gaan. Je leert het in de praktijk, door zelfkritiek en terugkoppeling van collega's, vallen en opstaan. Mijn GGZ-achtergrond kwam goed van pas bij de zorg voor asielzoekers. Het is best een harde leerschool waarin je nooit uitgeleerd raakt. Ik zou het toch zo weer oppakken. Hoewel ik de vrijheid van mijn pensioen heerlijk vind mis ik die uitdaging. Als mijn fysieke conditie het toelaat ga ik kijken wat ik met mijn ervaring kan doen. Zonde om er niets meer mee te doen dus toch eens kijken wat er is aan vrijwilligerswerk e.d.

Mijn kerstwens, een lichtpuntje voor iedereen, hou ik er zeker in!
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 11 Dec 2025 11:26:16    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen allemaal, laat ik nu ook eens vroeg zijn. Tenminste.... Kees is de eerst, die heeft de tent geopend. Dank daarvoor Kees. Laughing
Je portofoon een bom? hahaha, die is goed. Ja, ik snap dat je met zo'n ding vergroeit en dat je dan vergeet om hem in te leveren.

Jij hebt bij de GGZ gezeten, ik was maatschappelijk werkster ouderenzorg en later sociaal raadsvrouw. We hebben allebei verhalen zat over die tijd, denk ik.
Ook jij zult fusies een reorganisaties hebben meegemaakt, net als ik. ik kon nog in de vut met 60 jaar. Dat was in 2003. Even rekenen hoe oud ik nu ben. Laughing
Maar vanmorgen hebben we weer gesport en gisteren gezwommen, dus we gaan gewoon door met ademhalen en leven. Very Happy

Jij bent nu ook met pensioen, jongen er zijn uitdagingen genoeg. Zoveel vrijwilligerswerk, ook voor en met asielzoekers. Ik doe at met ouderen. En voor de kerk, de r.k. in Vinkeveen. Ik ben daar de coördinator van de pastoraatgroep. Die heeft he beheer over een aantal werkvelden, daar hebben we een groepje mensen voor. Nog wel overigens, voor hoelang weten e nog niet. Dat horen we vanavond. Onze kerk wordt te groot voor de parochianen die op zaterdagvond naar de kerk komen, er komt te weinig geld binnen en de verwarming kost een godsvermogen.
Ik heb wel eens gedacht: hoe heb ik kunnen werken naast alle vrijwilligerswerk dat ik doe?

We gaan nu naar Uithoorn. Wil moet een gehoortest doen bij Beter Horen.
Voor Henny, Joke, Greet, Dagmar en voor jo0u Kees:
fijne dag, maak er wat van.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 11 Dec 2025 12:13:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Goede, bijna middag allemaal.
Kees, ik moet toch wel om je verhaal lachen. Ik kan mij voorstellen dat de bom explsievedienst ingeschakeld is. Weet jij veel! Laughing Laughing Laughing

Die priegeltjes heb ik ook. Rechts in de vorm van twee muzieknoten. Very Happy Links in een rondje.
Het kan wel de voorbode zijn van macula degeneratie. Dus in de gaten houden.

Hier is een testkaart

Hoe werkt de Amsler testkaart?

De Amsler test is een heel eenvoudige, maar doeltreffende test om een netvliesprobleem te detecteren.
Kijk op ca. 30 cm afstand naar de Amsler testkaart. Bedek één van de ogen met de hand. Kijk met het andere oog strak naar het middelpunt van het raster. Let goed op naar wat er gebeurt, herhaal dit ook voor het andere oog.

Zie je golvende lijnen of vervormingen?
Verschijnen er zwarte of vage vlekken?
Neem bij verstoord zicht zo snel mogelijk contact op met uw huis-of oogarst

Ik moet zelf elke maand kontroleren of mijn ogen niet erger geworden zijn met een grotere kaart van de oogarts.

Maar voorlopig zal er nog niets bijzonders aan de hand zijn.

Gisteren wilde we de kerstboom optuigen. Ben ik de haakjes kwijt Shocked
Dan maar naar de action. Op!
Wibra, Hebben ze niet.
Jumbo. Niks.
Uiteindelijk bij de AH, met veel zoekwerk, want ze staan wel in het assortiment en ze moeten er nog genoeg hebben. Een medewerker en een klant zocht al met ons mee. Gevonden! het is ook maar een flutdoosje tussen al die enorme kerstgeweld.
We kunnen dadelijk verder met optuigen. Dan zijn we ook klaar.

Terug naar boven

Geplaatst: 11 Dec 2025 12:13:29    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 169, 170, 171, 172  Volgende
Pagina 170 van 172

Ga naar: