50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 170, 171, 172

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sibilla80

BerichtGeplaatst: 14 Dec 2025 09:51:03    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen op deze grauwe zondagmorgen.
Maar op de tv is een mis uit Graz te zien, erg mooi. In Nederland is Bolsward aan de beurt. Die zien we straks wel, of anders niet als het saai is. Rolling Eyes

Kees, jij hebt min-glazen, ik heb juist plus, u verziend. Dichtbij zag ik bijna niks, alleen vage vlekken. Ik draag al een bril vanaf mijn 3e jaar. Toen ik acute glaucoom kreeg en met laseren en druppelen geen resultaat behaald werd, besloten de doctoren tot een (groene) staaroperatie. Eerst links, een maand later ook rechts voor de zekerheid. Plotseling kon ik alles zonder bril lezen, op afstand en dichtbij. 6 jaar heb ik het zonder bril gedaan, maar ik voelde mij toch wel erg kaal en bloot. Bovendien had ik 's avonds voor heel kleine letters en cijfers toch wel een brilletje nodig: plus 1,5. Had ik overal billetjes liggen, in het hele huis en in al mijn tassen. Want één brilletje was te weinig, dat was ik steeds kwijt, niet gewend zijnde om mijn bril af te zetten. Laughing Nu draag ik weer een bril, met sterkte plus 2. Het staat me beter, mijn omgeving is er aan gewend en ikzelf ook.
Tot zover het ogenverhaal.Very Happy

Hachee is heel lekker, zeker ook met rode kool en puree. Ik smul met je mee, je vrouw denk ik ook.

Vandaag doen we niet veel. Ik had teveel tomatensoep. Daar heb ik een deel vanaf gehaald voor vandaag en de rest in de vriezer. Goed voor een andere keer. Vanmiddag is er schaatsen op de tv. Altijd leuk om te zien, vind ik.
Misschien ga ik nog even bij een vriendin langs met een presentje van ons koor. Dat doen we altijd met Kerst en Pasen.

Joke, gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter. Ja, wij kerken op zaterdagavond, niet op zondag. Dat heeft met het aantal pastores te maken.

En ik ga de puzzel maken.

Mensen, de coffeecorner is open. Bedien jezelf, doen wij ook.

Laatst aangepast door sibilla80 op 14 Dec 2025 12:06:29; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 14 Dec 2025 09:51:03    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 14 Dec 2025 11:25:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Als je maar ziet Sibille, al liggen er 20 brillekes rond te rijen Very Happy
Mijn bril is voor veraf en binnenhuis zet ik die ook vaak af omdat alles dichtbij is. Dat geeft ook zoeken. Toch maar eens kijken of ik er weer zo'n koordje voor kan vinden die je aan de pootjes doet zodat ie om je nek hangt. Very Happy

Gisterenavond redelijk vroeg naar bed gegaan met twee molletjes op. Vannacht bijna mijn bed uit gezweet Rolling Eyes
Vanmorgen nog prikkeldraad in mijn keel, en snotteren natuurlijk.
Maarik voel mij beter dan gisteren.
Er is hier zon. De accu's van de fototoestellen zijn opgeladen. Het Zoo is maar een paar km van ons vandaan.
Dit gaat lukken.
Heb een fijne dag, allemaal!
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 14 Dec 2025 11:28:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Laatste foto uit de reeks van Dagmar. Mijn dank hiervoor! Very Happy
Veel puzzelplezier!

https://www.jigidi.com/nl/solve/crdixl5f/img-0613-jpg-kopie-rimte-waar-uitleg-gegeven-wordt-over-de-de-flora-en-fauna/
Terug naar boven
sibilla80

BerichtGeplaatst: 14 Dec 2025 12:36:39    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Mijn echtgenoot heeft ook zo'n koordje voor zijn bril. Hij heeft ook een aparte leesbril, multifocus vond hij niks. Nu zoekt hij steeds naar zijn koordje. Laughing Lachen toch. Maar het is wel makkelijk. Bij een opticien kun je die dingen kopen, maar misschien ook wel in een andere winkel.
Ik heb allebei de puzzels nu gemaakt. Leuk, en mooie foto's van Dagmar.

Alvast een kerstgroet voor jullie allemaal
Terug naar boven
Dagmar57

BerichtGeplaatst: 14 Dec 2025 16:32:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Joke gefeliciteerd met je dochter en fijne verjaardag.

Sibilla, tip, ik maak altijd een foto van waar mijn auto geparkeerd staat als ik ergens onbekend ben, zeker in parkeergarages. (moet je wel een mobiel bij je hebben natuurlijk Very Happy ).

Henny beterschap, las dat er in Engeland de supergriep heerst, ernstige variant, hopelijk komt die niet hierheen. Op dit moment schijnt er hier nog geen echte grote griepgolf te zijn las ik.

Leuk hoormijn eigen puzzels maken.
Greet maakt ook altijd prachtige foto's van zons opkomsten en ondergangen en van de zee, zijn die niet een idee als leverancier?

Vanmiddag naar een woonwinkel geweest (Eierkamp) in Veenendaal, kom ik normaal nooit, maar vond het er vandaag echt een dagje voor , druk dat het er was, kwamen blijkbaar meer mensen op dat idee Very Happy

Fijne zondag nog allemaal.
Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 14 Dec 2025 17:14:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedenavond allemaal .

@ Sibilla

Klinkt lekker je soep die jullie vandaag hebben gegeten .Je hebt je zondag weer goed besteed zo te lezen .

@ Kees
Als de aardappelpuree redelijk stevig is kun je er ook aardappel kroketjes van maken of zo als ik altijd doe platte ronde schijven , even door ei en paneermeel halen en opbakken .

@ Joke
Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter , je hebt dus twee verjaardagen vlak achter elkaar te vieren .
Wat een prachtige strik en foto . Het lijkt of er hele kleine lichtjes verwerkt zijn in de strik .

@ Henny
Mooi dat je wel weer zover bent op geknapt dat je naar de dierentuin kon . Prachtige foto van Reintje de Vos
Smile die ik regelmatig hier in de buurt in levende lijve zie .

@ Dagmar
Ja woonwinkels en woonboulevard schijnen een favoriet uit je te zijn voor de zondag en voor bijv. 2 de Kerstdag en 2 de Paasdag .
Wat een mooie foto die Henny vandaag geplaatst heeft als puzzel .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De brillen verhalen heb ik met plezier gelezen , wat ben ik blij dat ik met al dat brillengedoe , om te lezen , of van dichtbij / veraf te zien niets van doen heb , er is voor mij maar 1 bril belangrijk dat is mijn zonnebril .

Gisterenmiddag even een stuk op de dijk langs de Eems gefietst, het was laag water en dat maakt dat fietstochtje extra leuk.

Terug naar boven
Kees

BerichtGeplaatst: 14 Dec 2025 21:41:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo'n brilkoordje heb ik een paar jaar geleden bij de HEMA gekocht. Die gebruik ik in de praktijk weinig omdat ik op diverse plekken in huis brillen heb liggen en ook in mijn veelgebruikte rugzakje en een dat ik altijd draag heb ik er standaard een bij me. De meeste met de voor mij gemiddelde sterkte +2. Voor priegelwerk aan horloges e.d. gebruik ik +3. De Aldi heeft vaak brillen voor een euro of twee maar mijn ervaring met die van de HEMA, iets duurder, zijn qua degelijkheid iets beter. Vlak na die operaties heb ik ook een bril op maat laten maken die ik eigenlijk weinig gebruik maar bij klussen wel handig is omdat je dan constant werkt op verschillende afstanden, gebruiksaanwijzingen moet lezen of de maat van schroeven e.d. en ook nog moet voorkomen dat ik met een hamer mijn fikken bont en blauw sla. Voordeel dan is dat die bril gewoon op mijn neus kan blijven en ik mijn handen vrij heb. Maar meestal voldoen die goedkope dingen prima, precies zoals de oogarts me adviseerde.

Greet, goed idee om aardappelkroketjes of -koekjes te maken van overgebleven puree. Meestal kien ik het zo uit dat ik net voldoende heb voor twee personen en de rest van de gekookte aardappels bak ik de volgend dag of dagen. Maar je brengt me op het idee dat die natuurlijk ook goed te gebruiken zijn om er andere dingen mee te maken zoals kroketjes.

Joke, nog gefeliciteerd met je dochters verjaardag. Ik hoop dat jullie een gezellige dag gehad hebben.

Henny, beterschap met die luchtwegklachten. Het zal een vervelend virus zijn maar zit de ellende in je longen dan moet je toch alert zijn en het zekere voor het onzekere nemen.

Sibilla, ik hou wel van koorzang. Mijn broer zit op een Shantykoor, heel leuk maar klassiek spreekt me meer aan. Een ex-collega zingt in het koor van de Utrechtse OratoriumVereniging. Dat vind ik prachtig. Een lange zit tijdens een concert zie ik tegenop maar ik ga haar toch eens vragen of ik een keer een repetitie mag bijwonen, liefst natuurlijk een generale.

Dagmar, probeer toch eens of het instellen van zo'n waypoint een optie is om je parkeerplaats terug te vinden. Je wandelt graag en best veel. Op onbekend terrein, zeker in de natuur heb je daar meer aan dan een foto, lijkt mij. Ik dram even door maar dat komt door mijn cartografiepassie, ben helemaal gek van landkaarten, vooral oude maar ook van de digitale mogelijkheden en gps. Moeilijk is het niet maar je moet je wel even verdiepen in de mogelijkheden van je app. Google Maps heb je misschien standaard al op je telefoon. Dan hoef je alleen maar even de plek waar je bent te markeren om zo'n punt vast te leggen. Vervolgens berg je je telefoon op en loop je een stuk, al dan niet op de bonnefooi. Als je terug wilt dan kies je dat punt als doel en Google Maps loodst je zonder omwegen naar je parkeerplek terug. Mooier vind ik apps die speciaal ontwikkeld zijn voor wandelaars (vaak ook voor fietsers). Komoot is misschien de mooiste en makkelijk in het gebruik maar kost wel geld als je het wat intensiever gebruikt. Wikiloc vind ik een heel bruikbare, ziet er ook leuk uit.

Kijk en vergelijk: 10 x beste wandelapps voor je smartphone: iPhone + Android navigatie apps voor wandelaars
En hier ook een aardig overzicht: De beste gratis wandel-apps in Nederland.
Terug naar boven
Henny

BerichtGeplaatst: 15 Dec 2025 10:52:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Ondertussen weer alles gelezen.
kees, ik heb voor dezelfde keuse gestaan als jij toen. Dichtbij zag en zie ik nog steeds goed en veraf. Veraf gekozen en ik ben er nog steeds blij mee. Wel een bril, maar met veel minder sterkte.
Sibilla, net als Wil kies ik de volgende keer voor een bril met een sterkte. Dan kan ik mij beter op een punt concentreren als ik, bijvoorbeeld, de auto uit stap.

net als kees zegt. Dichtbij gaat heel goed, maar met macula degeneratie krijg je heel vervelende vervormingen enzo. dan lopen de letters onscherp in elkaar en een loep kan het wat opvangen. Alle beetjes helpen.
Joke, alsnog gefeliciteerd met je dochter haar verjaardag.

Greet, gelukkig ishet maar een verkoudheidje. Geen last van mijn luchtwegen. Nog wel alle verkoudheidsverschijnselen. Het niesen en snotteren heb ik het meeste last van, maar papieren zakdoekjes genoeg in huis.

Gisteren een leuk dag gehad. Helaas zijn we er wel achter gekomen dat de dierentuin geen optie meer voor ons is. Peter liepmet de rollator en ik met de stok. Ik kwam op een zeker moment de heuvel naar de kamelen niet meer op. Gelukkig bood een man mij zijn arm aan en zo gingen we samen een stukje verder tot het weer vlak was. Laughing Peter had niets door, want hij liep voor mij. Die had al genoeg aan zichzelf en zijn enkel, die ook op begon te spelen.
Toen hebben we maar besloten om naar huis te gaan. We zijn er anderhalf uur binnen geweest en bijna de helft van het park gezien.
Uit eten ging beter Very Happy
Nog even getoost op onze 48ste huwelijks verjaardag Laughing

Nog in de Zoo

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 15 Dec 2025 11:27:56    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Henny

Bij deze nog hartelijk gefeliciteerd met jullie 48 ste trouwdag . 💐🌸🌺🏵️🌹🌷🪻
Terug naar boven
joke

BerichtGeplaatst: 15 Dec 2025 11:29:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal,

Bedankt voor de felicitatie van onze Dochter was echt gezellig.
Greet heerlijk wezen fietsen op de dijk en een schitterde foto heb je gemaakt.
en in die strik zitten heel veel kleine lichtjes die hangt bij de ingang van de Scheepjeshof.
Ook alles gelezen over de brilletjes zo dat jullie zoveel verschillende gebruiken.
Met en zonder koortje Sibilla ja het kunnen lezen is wel belangrijk.
Heb een bril op sterkte en heb hem gewoon de hele dag op.
Henny nog gefeliciteerd met jullie trouwdag en zie prachtige foto's van de dierentuin.
Maar de foto van jullie samen is geweldig een leuk stel.
Dagmar gisteren naar Eijerkamp geweest daar kun je heerlijk rond snuffelen
en bij de ingang staat ook meestal iets te drinken en te snoepen een gezellige winkel en op zondag open en dat in het veen.
Ben zaterdag wezen fietsen voor het eerst samen met man kijken hoe het ging
Mocht niet alleen maar ging goed maar rij nog niet ver op de fiets dat komt nog wel.

Terug naar boven
Greet.W

BerichtGeplaatst: 15 Dec 2025 17:11:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedenavond allemaal

@ Henny
Greet, gelukkig ishet maar een verkoudheidje. Geen last van mijn luchtwegen. Het verkoudheidje heeft wel te maken met je luchtwegen , te weten de bovenste luchtwegen . Je luchtwegen beginnen bij je neus en je mond . Maar gelukkig voor jou dat het in het bovenste gedeelte zit .
Jammer dat een bezoek aan de dierentuin er niet meer in zit , je hebt er nog wel prachtige foto's gemaakt en de foto van jullie samen is ook zeker het aanzien waard .

@ Joke
Mooi dat je er weer even op uit bent geweest op de fiets en dat het goed ging . Het weer is er niet naar om ver te fietsen , daar heb je dan weer geluk mee Smile .
Wat een prachtige foto van het leuke tafereeltje .

Ik wens jullie allemaal een fijne avond .

Foto :
Zo zag ik vanmorgen de zon , het is een echte foto , niet bewerkt .

En ook deze grote vlucht ganzen kwam vanmorgen voorbij , helaas kan ik jullie het geluid dat ze maakten er niet bij leveren .
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 170, 171, 172
Pagina 172 van 172

Ga naar: