doorstart 50plusser/ouderenforum
contact en uitwisseling
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Sibine's coffeecorner
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 25, 26, 27, 28  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Greet.W



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 177

BerichtGeplaatst: 18 Okt 2024 08:46:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen

Gisterenavond hier een foto geplaats van de maan die ik woensdagavond op de foto had gezet , nu foto;s van de maan van gisterenavond .

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend



een half uurtje later


Fijne dag , ik ga nu weer aan de koffie Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 18 Okt 2024 08:46:21    Onderwerp:

Terug naar boven
Henny



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 124
Woonplaats: Nuenen

BerichtGeplaatst: 18 Okt 2024 09:07:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Prachtig Greet,
Die supermaan
Hier was er niets van te zien door de wolken en de regen. Dankzij jou hebben we er nu toch even van mogen genieten. Very Happy

Sibille, een vergadering. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan vergaderingen Surprised
Er zit er altijd wel een te zanikikken en te zeuren over niks en houdt zo de boel uren langer bezig dan nodig is. een, niks voor mij.

Joke vandaag nog even fietsen?

Ik heb al weer een puzzel voor jullie klaar.
Een kameel Very Happy

https://www.jigidi.com/nl/solve/o6hpz2d5/img-8518-hallo/

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joke



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 184
Woonplaats: Veenendaal

BerichtGeplaatst: 18 Okt 2024 12:08:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag luitjes.
Hehety dat is dan snel gegaan in het ziekenhuis dus afspraak bij de tandarts omde brug door te zagen .
Leuke puzzel ga die later maken.
Greet prachtige donkere foto van de maan over de Eems.
Ook die andere foto van vanmorgen erg mooi.
Sibilla leuk dat jullie zoon overkomt en kan mee genieten van de verjaardagen.
Volgende week gaat de Rijnbrug bij rhenen dicht voor onderhoud en net op mijn verjaardag zul je altijd zien .
Ga niet fietsen straks even Diamond painting ben met kerstkaarten bezig.
Voor nu wens ik jullie alvast een.....


Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sibilla80



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 86
Woonplaats: Vinkeveen

BerichtGeplaatst: 18 Okt 2024 15:54:17    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Ik ben ook aan een nieuwe diamond painting begonnen, Joke. Het komt er weer aan hè. Dus bij jullie gaat de Rijnbrug dicht, dat zal ook wel weer omrijden worden. Hier zijn ze ook aan alle kanten bezig, het omrijden is hier ook weer schering en inslag. Nou ja, we doen het er maar mee.

Onze oudste dochter kwam vanmorgen met de familiefoto die ik voor de verjaardag van Wil had besteld. Het hele gezin compleet er op. Vorig jaar gemaakt toen ik 80 werd. We waren dat al heel lang van plan, maar er kwam steeds niks van. Dan was het gezin van mijn zoon er niet, dan waren de oudste kleinkinderen met vakantie, zo was er altijd wat. Nu was de hele club compleet, een nichtje heeft de foto's gemaakt, mijn dochter heeft er de beste uitgezocht en er voor mij een vergroting van laten maken. Leuk cadeau voor Wil's 85e verjaardag.

Greet die maanfoto's zijn subliem, daar kun je wel prijzen mee winnen, lijkt me. Je woont ook op zo'n mooie plek.

Hehety, die puzzel ga ik zeker maken. Wat is het precies, ik kan het niet goed zien.

Van jouw foto zou Hehety ook wel een puzzel kunnen maken, Joke.

Wel dames (en heren) ik wens jullie een fijn weekend.
deze heb ik niet zelf gemaakt, een paar anderen wel. Die heb ik gevonden, zal ze b innenkort even overzetten en jullie laten zien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Henny



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 124
Woonplaats: Nuenen

BerichtGeplaatst: 19 Okt 2024 09:04:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Sibille, fijn dat het nichtje van jullie die foto gemaakt heeft, maar nu staat zij er niet op Very Happy
Flauwekul. Heel fijn dat jullie nu zo'n complete familiefoto hebben. Het is toch wel uniek te noemen. Ze hebben het toch wel mooi voor elkaar gekregen

Dus de dames slaan weer aan het diamond painting
Mooi hobby voor de winterdagen. Knus en geconcentreerd.

Wij zijn gisteren wezen uit eten in de watermolen van Opwetten. Ik moet zeggen: Dat was niet verkeerd. Goed, ik had uiensoep besteld als voorgerecht en ik kreeg een terrine vol met brood, gedrenkt in soep met gesmolten kaas. Al he vocht ws in het brood getrokken. Alleen onderin kon ik nog wat vocht vinden nadat ik het brood aan de kant geduwd had. Een ober zag dat meteen en kwam naar mij toe om de uiensoep weg te halen en een nieuwe mok te brengen.
Er was duidelijk in de keuken iets mis gegaan. Gelukkig was die soep erg lekker. Goede smeltkaas en goed gevuld met uien en heerlijke smaak. Very Happy
Het hoofdgerecht en toetje was ook erg lekker. De bediening uitstekend . Zeker het aanbevelen waard, Daar gaan we echt vaker naar toe.

https://www.dewatermolenvanopwetten.nl/


Zo nog even de boodschappen en voor de rest de gebruikelijke zaterdag gedoe.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sibilla80



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 86
Woonplaats: Vinkeveen

BerichtGeplaatst: 19 Okt 2024 13:10:50    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Zo Hehety, dat was leuk, die puzzel. En je bent lekker uit eten geweest. Goed gezien van die ober, hij had 't in de gaten dat er iets niet klopte met de uiensoep. Zo hoort het ook, een ober hoort dat te zien. Hij is vast nog van het ouderwetse soort, tegenwoordig hebben die jonge dingen daar helemaal niks van, misschien juist omdat ze zo jong zijn. Ze bedoelen het goed hoor en zijn hartstikke aardig. Maar van werkelijk bedienen, zoals jouw ober, hebben ze vaak geen kaas gegeten. Lees: geen opleiding in gehad. Voor de meesten is het een bijbaantje, dat zie ik ook in de tent van mijn neef. Een heel leuk restaurant met heel jong, maar heel vriendelijk personeel en gelukkig een goede kok. En heerlijk eten, dat ook. Mijn neef helpt vaak mee door personeelstekorten ook bij hem. Hij heeft het wél in de gaten als er iets mis is.

Onze zoon komt morgen pas, vandaag heeft hij nog andere, familie, besognes.

Wil gaat zo dadelijk naar Loenen voor ene optreden met het Shantykoor in het zorgcentrum daar, Het Kampje. Ze reden daar regelmatig op. Aankomende vrijdag zijn ze ook hier aan de overkant in ZH. Dan ga ik natuurlijk ook kijken. Vandaag niet, zijn auto zit al vol.

Ik ga nu even diamond painten, jaja het is er weer de tijd voor. Laughing

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Henny



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 124
Woonplaats: Nuenen

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2024 09:50:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal
Zo Hehety, dat was leuk, die puzzel. En je bent lekker uit eten geweest. Goed gezien van die ober, hij had 't in de gaten dat er iets niet klopte met de uiensoep. Zo hoort het ook, een ober hoort dat te zien. Hij is vast nog van het ouderwetse soort, tegenwoordig hebben die jonge dingen daar helemaal niks van, misschien juist omdat ze zo jong zijn. Ze bedoelen het goed hoor en zijn hartstikke aardig. Maar van werkelijk bedienen, zoals jouw ober, hebben ze vaak geen kaas gegeten. Lees: geen opleiding in gehad. Voor de meesten is het een bijbaantje, dat zie ik ook in de tent van mijn neef. Een heel leuk restaurant met heel jong, maar heel vriendelijk personeel en gelukkig een goede kok. En heerlijk eten, dat ook. Mijn neef helpt vaak mee door personeelstekorten ook bij hem. Hij heeft het wél in de gaten als er iets mis is.

Hahahaha! Nou, ik denk dat die ober een kleinzoon van jouw bedoelde ober is Laughing
Rond de 20 jaar, hij hield alles in de gaten. Ook met wijn inschenken kwam een somier, netjes me de fles in zijn rechterhand onderaan vasthoudend, met zijn duim in de ziel van de fles de wijn inschenken. Zij linkerhand had hij netje, met zijn vuist half gebald achter zijn rug. Net boven zijn broeksriem. Al de obers en serveerster waren jong, maar ik denk dat ze daar ook opgeleid worden.
Bevoordeeld, ik kreeg een kriebel in mijn keel door een scherp pepertjes, denk ik, en meteen kwam er een serveerster aan met een glas water. Zo van die kleine dingen.
Hoe dan ook, je voelt je zo wel weer echte ouderwetse gastvrijheid. Smile

Vandaag gaan we weer zwemmen. Kijken of mijn waterschoenen met de tennisballen er in nog beter opgerekt zijn. Very Happy

Nog even de puzzel
Afbeeldingen kunnen even niet wegens onderhoud, geeft ie aan

https://www.jigidi.com/nl/solve/mgy4dypc/img-8455-hotel-de-wereld/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Greet.W



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 177

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2024 11:37:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag allemaal .

Ik heb weer mooie foto's en plaatjes aan me voor bij zien komen , en mooie verhaaltjes van jullie .
Joke en Sibilla beiden weer met hin hobby bezig , Henny leuk verhaal over het etentje buiten de deur , ik wens je veel plezier vanmiddag in het zwembad.

##########################

Foto : een siergras soort in herfsttooi .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joke



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 184
Woonplaats: Veenendaal

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2024 11:57:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemiddag
Hehety de puzzel gemaakt van Hotel de wereld in Wageningen zo te zien leuk om te maken en heel herkenbaar.
En veel plezier met het zwemmen vanmiddag.
Sibilla leuk dat er een foto is gemaakt met de hele familie
en zal wel een mooi plekje krijgen in huis.
Een gezellige zondag met jullie zoon en de rest van de familie.
Greet een.hele mooie opname heb je gemaakt van het siergras
Van morgen een wandeling gemaakt en de bladeren liggen overal
Kijk je naar buiten zijn hier al aardig wat bomen kaal.



Laatst aangepast door joke op 20 Okt 2024 12:01:32; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sibilla80



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 86
Woonplaats: Vinkeveen

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2024 12:00:55    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Hahaha Hehety, nou en kleinzoon lijkt me wat sterk, een zoon zou beter passen. Laughing Die is inmiddels 18 heb ik begrepen. Wel goed opgeleid personeel, daar voel je echt dat er aandacht aan de gasten wordt gegeven. Zo hoort het ook, toch?
Je puzzelfoto komt idd niet door, het siergras van Greet wel.
Fijne zondag, Greet, en Henny ook natuurlijk. En joke, Dagmar, Kees, Klaas, Douwe en wie nog meer meeleest, binnenkomt in de coffeecorner.
Ik was even met muziek bezig, hebben zojuist een rondje frisse neus gehaald, ik heb gehaktballen gebakken, gisteren een appeltaart en nu ga ik painten, maar eerst de puzzel maken.
Wilnisse molen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Henny



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 124
Woonplaats: Nuenen

BerichtGeplaatst: 21 Okt 2024 08:25:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal.
Mooie foto Sibille, van die molen Very Happy
Gisteren wezen zwemmen en dat was weer goed lichaamsbeweging en gezellig.

Joke, gezellige avatar heb je nu, met dat roodborstje
De tennisballen hebben hun werk gedaan. De schoenen zaten niet meer te drukken op mijn wreef en waren wijd genoeg. Vanmorgen meteen weer opgeborgen mèt de tennisballen er in zodat ze ruim blijven. We krijgen het wel goed. Very Happy

Nog even wachten op de prikster en we gaan weer aan de slag met de maandagdingen zoals de was.



Maar nu eerst nog een kopje koffie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joke



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 184
Woonplaats: Veenendaal

BerichtGeplaatst: 21 Okt 2024 09:44:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen aalemaal,

Hehety de tennisballen werken dus goed voor je voeten dat scheelt weer.
Leuk die uiltjes met koffie .
Sibilla een mooie foto van die molen.
Ook hier staat nu de droger aan want het is nat buiten.
Ze zijn hier met de lift bezig voor onderhoud en er kan maar
een lift worden gebruikt van de twee en zal best wel wennen zijn
er zijn mensen hier die afhankelijk zijn van de lift.
Heb de zware dingen al binnen en ga gewoon met de trap.
kwam deze pompoenen tegen onderweg.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Greet.W



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 177

BerichtGeplaatst: 21 Okt 2024 10:06:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Goedemorgen allemaal .

Héle mooie foto van de molen Sibilla en Joke wat een prachtige opname van het pompoenen "kunstwerk "
Vervelend Joke dat 1 van de twee liften er even uit ligt , gebeurt hier waar ik woon ook weleens , maar dat er uitliggen zal vast geen lange tijd gaan duren toch ?

Ik wens jullie een fijne dag en succes en veel plezier met alles wat je gaat doen .

##########################
Foto : Kweeperen . 'k Vermoed dat deze week de peren wel uit de boom zullen worden gehaald .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sibilla80



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 86
Woonplaats: Vinkeveen

BerichtGeplaatst: 21 Okt 2024 10:14:52    Onderwerp: Sibine's coffeecorner Reageren met citaat

Goeiemorgen, druilerig weer hier.
Hehety, die tennisballen werken dus goed. Fijn dat je daardoor weer kunt zwemmen.
Is de prikster al geweest?
Hier is het rustig. Zoonlief zit op mijn werkkamer te werken, hij gaat straks naar de Rai in Amsterdam. Blijft daar ook met collega's tot donderdag. Ze slapen in een hotel, hij heeft dat zojuist geboekt. Donderdag komt hij weer naar ons en blijft tot zondag.
Vandaag hoefde ik niet het koffierondje te doen, ze willen graag dat ik dat morgen doe omdat er iemand ziek is. Dus drinken we hier op ons gemak koffie, lezen het krantje en doen de maandagse dingen. Zoals de was idd, ik zie dat de gewone wasmand aardig vol is. Die laat ik straks draaien.

Vervelend voor veel oudere mensen, zo'n lift die niet werkt Joke. jij kunt de trap nog nemen, dat is voor veel ouderen te moeilijk, lijkt me. Hier in ZH zijn ze ook met de lift bezig. Er is er maar één, dus hebben ze nu aan de zijkant een buitenlift geplaatst. Deze hele grap duurt tot en met december, hebben ze verteld. Niet echt fijn voor de bewoners, maar ja, zo'n lift vergt ook onderhoud. Dat moet wel goed gebeuren natuurlijk.
De peren zullen zeker uit de bomen worden gehaald. Ik heb jam van kweeperen, gemaakt door een zang-collega. Die heeft een boomgaard in Duitsland (en een huis natuurlijk), daar haalt ze veel jam vandaan.

Ik ga nog even aan de slag, sjuuusss.
deze wolkenpartijen gaan we nu vaker zien, zondag begint de winterperiode.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Greet.W



Geregistreerd op: 20 Aug 2024
Berichten: 177

BerichtGeplaatst: 21 Okt 2024 10:29:47    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Sibilla

Gelukkig is de wintertijd iets anders dan winter periode Smile aan de winterperiode moet ik nog niet denken .
De foto van de woeste lucht is heel mooi .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 21 Okt 2024 10:29:47    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    doorstart 50plusser/ouderenforum Forumindex -> Grand café Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 25, 26, 27, 28  Volgende
Pagina 26 van 28

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.