| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Henny

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1093 Woonplaats: Nuenen
|
Geplaatst: 25 Jun 2026 11:26:56 Onderwerp: |
|
|
Nu al 33 graden  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 25 Jun 2026 11:26:56 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 301
|
Geplaatst: 25 Jun 2026 11:32:46 Onderwerp: |
|
|
| Henny schreef: | Nu al 33 graden  |
Hier is het nu 23 graden .
Het is nu 19.10 nu ik het volgende schrijf .
Het is hier de hele dag 22 tot 23 graden geweest.
'k Heb regelmatig aan jullie allen gedacht , erg dat het zo extreem warm was bij jullie .
Laatst aangepast door Greet op 25 Jun 2026 18:11:18; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1027 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 25 Jun 2026 18:08:10 Onderwerp: |
|
|
Code rood in het grootste deel van het land vooral omdat het 's nachts nauwelijks afkoelt. Buiten nog 33 graden, evenals op de bovenverdieping maar op de bg is het net iets beter te doen met 26, 27 graden. De zolder, waar de wasmachine staat, mijd ik maar even...
Het advies om vooral thuis te blijven is veranderd naar 'zoek de koelte op' omdat het binnenshuis zonder airco voor de meeste mensen net zo warm is als buiten in de schaduw. Maar ja, dat moet je er toch uit, naar de supermarkt, een groot kerkgebouw of iets dergelijks voordat je die koelte bereikt hebt. Voorlopig doe ik het dus maar met die ventilators, die ik pobeer in te zetten om de warme lucht naar buiten te blazen en ramen en luchtroosters aan de koele kant van het huis open te zetten, maar dat is dus voor de nacht, als de buitentemperatuur wat lager is. Ik heb er altijd een hekel aan gehad om die ventilator op mezelf te richten, behalve op mijn gezicht, waar ik een kleintje voor heb die met water en ijsblokjes kan worden gevuld. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sibilla80

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 603 Woonplaats: Vinkeveen
|
Geplaatst: 26 Jun 2026 07:31:57 Onderwerp: Sibine's coffeecorner |
|
|
Goeiemorgen allemaal, vanuit een goedheet Vinkeveen.
Wij waren al om 07.00 uur bij de sinaasappelman want Wil moest bij de apotheek een medicijndoosje inleveren voor een herhaalrecept. Ging ik maar meteen mee. De fruitman was idd nog bezig met uitpakken, maar de eerste klant zag ik al weglopen. ik was dus de 2e. Hij taait om 12.00 uur af, groot gelijk. We hebben vannacht de ventilator beneden aan laten staan, vanmorgen was het hier 26,5 graad. De gordijnen aan de voorkant nog dicht, de deur ook. Boven heb ik de rolgordijnen en de ramen aan de voorkant dicht gedaan: daar staat nu de zon op. Straks ook aan de achterkant en verder blijven we natuurlijk binnen. Code rood, we zijn het niet zo gewend hoewel het nu steeds vaker plaats vindt. Ik heb medelijden met de mensen in het Zuiden, met Henny en Peter, met mijn schoonzus en haar kinderen in Helmond en Eindhoven. Daar is het echt afzien, al een paar dagen. Maar ook goed nieuws mensen: volgende week wordt het 'normaler'. Temperaturen tussen de 21 en 24 graden. En regen! Hoeven we de planten geen extra water meer te geven, dat gaat vanzelf.
Henny, die was heb ik gisteren al gedraaid, zelfs de droger. Want buiten hangen was geen optie: veel te heet hier in de tuin. Nu ga ik di was even opvouwen. De zonnepanelen doen goed hun werk, merk ik. Hopelijk zien we dat op de rekening terug want volgende jaar gaat die saldering eraf. Ik denk, dat wij de aanschaf van die panelen al hebben terugverdiend maar zeker weten doen we dat niet natuurlijk. Ik ga het ook echt niet uitrekenen, we betalen toch al veel minder dan om ons heen gebruikelijk.
Je paardenpuzzel heb ik ook nog even gemaakt.
Kees, Greet, Anky, Dagmar, Henny, hou het hoofd en het lijf koel vandaag. Voeten in een bak koud water, veel drinken en vooral rustig blijven.
Zoals de eendjes op de foto die ik voorbij zag komen.

Laatst aangepast door sibilla80 op 26 Jun 2026 07:56:05; in totaal 4 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1093 Woonplaats: Nuenen
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

Geregistreerd op: 22 Aug 2024 Berichten: 1128
|
Geplaatst: 26 Jun 2026 11:14:09 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal
Het is hier nu binnen in huis 28 graden, zit met een waaier op me gericht voor de laptop nu. De temperatuur blijft ondanks gisteravond laat en vanochtend heel vroeg doorwaaien hoog binnen krijg het niet meer koel. Buiten is het nu 33 graden wat volgens de weer app oploopt tot 38 graden vanmiddag. Wat een vreselijk weer dit maar de weer app geeft ook onweer aan vannacht en ook voor morgen en zondag, dat zou pas echt lekker zijn kan het afkoelen.
Nog even flink afzien vandaag en dan wordt het minder gelukkig. ik blijf gewoon de hele dag binnen daar is het ondanks de hoge binnentemperatuur nog altijd beter dan buiten.
Greet voor jou gelukkig ietsje koeler daar, ik las al in de krant dat mensen massaalnaar de Waddeneilanden vluchten voor verkoeling.
Gisteren moest ik naar Den Haag precies inde spits tijd maar heb geen enkele file gehad vanaf Utrecht naar Den Haag, denk dat iedereen al thuis was toen ik om 17 uur op pad ging. In de auto zelf was het goed te doen met airco de heen weg en de terugweg in de avond was ronduit heerlijk, ramen los, wind en rijden maar, was gewoonweg verkoelend.
Ik ga even lekker de puzzel van Henny maken.
Sterkte allemaal met de hitte. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1093 Woonplaats: Nuenen
|
Geplaatst: 26 Jun 2026 12:30:01 Onderwerp: |
|
|
Buiten 37 graden, binnen 25. Goed te doen  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Greet

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 301
|
Geplaatst: 26 Jun 2026 13:58:29 Onderwerp: |
|
|
Goedemiddag allemaal .
Het is hier nu 10 graden warmer dan gisteren , een dag waar ik het dus letterlijk benauwd door heb.
Maar goed zoals het nu lijkt nog 2 van die hele warme dagen te gaan en dan weer een aangename temperatuur .
Ik wens jullie een fijn weekend .
Foto : Duizendblad
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1093 Woonplaats: Nuenen
|
Geplaatst: 26 Jun 2026 15:38:26 Onderwerp: |
|
|
41 graden buiten. Binnen 26.5
Buiten is het doodstil en geen mens en dier te bekennen. Verder doodstil  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1027 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 26 Jun 2026 17:51:10 Onderwerp: |
|
|
Hier inmiddels 37 graden buitentemperatuur. Verdieping 34 en bg 28 graden. We hebben een torenventilator waarmee we onszelf wat kunnen koelen. Inmiddels aan de groentesoep, die we eerst maar even wat laten afkoelen.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anky

Geregistreerd op: 09 Feb 2025 Berichten: 171
|
Geplaatst: 26 Jun 2026 18:12:18 Onderwerp: |
|
|
Buiten 40 graden, binnen 30 graden.
Het is overal heet.
Onze slaapkamer is gelukkig zo' 5 graden koeler.
Vandaag waren hier alle scholen dicht.
Heel fijn want het was niet om te doen.
Voor de kinderen niet, maar ook niet voor de juffen en mezen.
Maandag als het goed is een wat normalere temperatuur.
Fijne avond allemaal. 🤗 _________________ Altijd blijven lachen |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1027 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 26 Jun 2026 20:29:43 Onderwerp: |
|
|
Ik hoorde dat heel veel scholen vandaag dicht bleven. De meeste scholen hebben geen ac dus heel begrijpeijk. Ik kan me van vroeger nog wel herinneren dat het erg warm kon worden op school. Geen wonder met die volgepakte klassen van toen, soms meer dan 40 en ik heb zelfs 45 meegemaakt.
Ik moest er nog even uit om medicijnen te halen. Of ik een ijsje mee wilde nemen. Bleek dat ijs gesmolten te zijn in de diepvrieskasten van de supermarkt. Paar Magnums meegenomen, goed verpakt in een doosje en omhuld met chocola ging nog wel, bleek bij thuiskomst, maar het ijs op zich erin was dus ook grotendeels vloeibaar. Buiten begint het een paar graden af te koelen, net onder de 30 graden, dus toch de boel eerst boven maar wat laten doorwaaien, hoewel dat niet veel zoden aan de dijk zet. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henny

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1093 Woonplaats: Nuenen
|
Geplaatst: 27 Jun 2026 09:46:11 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal.
Het was hier even 42 graden buiten. maar dat zakte snel weer af naar de 40 en toen weer lager. Nu is het maar 29 graden buiten en 23 graden binnen, met airco en de boodschappen zijn al binnen. Ook al voor morgen, op de taart na Dat halen we morgen vers bij de Jumbo. Daar mogen dan 70 kaarsjes op.
Greet, ik begrijp dat warme weer benauwd voor je wordt. Gelukkig woon je langs de Waddenzee, dat zoveel meer af koelt. Nog èèn dagje uitzingen.
Mensen ik heb verder niet veel meegemaakt, net als de meeste van ons.
Heb een fijne dag en rustig aan.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 1027 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 27 Jun 2026 09:53:24 Onderwerp: |
|
|
| Gisteravond dus nog even met de auto weggeweest. Ik had (leve de afstandsbediening!) de ramen vantevoren even opengezet maar dan nog had ik het gevoel "schuif de bakvorm er maar in en als je terugbent is de cake klaar..." Binnenshuis is het dus nauwelijks afgekoeld en buiten nu al 30 graden. Ik denk dat ik het ook vandaag maar weer heel rustig aan doe. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

Geregistreerd op: 22 Aug 2024 Berichten: 1128
|
Geplaatst: 27 Jun 2026 09:56:41 Onderwerp: |
|
|
Goedemorgen allemaal
Ik wacht met smart op de onweerbuien die voor vanavond laat/vannacht zijn voorspeld zodat het wat afkoelt.
Vanmorgen in alle vroegte alle deuren en ramen open gezet was toen binnen 29 graden en is hierna afgekoeld naar 27.5 maar krijgt het gewoon niet echt afgekoeld, de hitte hangt echt binnen.
Greet dat is vervelend als het zo heet is en je het benauwd hebt, sterkte.
Ik moet vanmiddag/avond werken, heerlijk gewoon, daar is klimaatcontrole en dan is het binnen lekker koel, beter als thuis.
Verder niets te melden.
Sterkte allemaa vandaag met deze temperaturen, gelukkig is het einde in zicht. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 27 Jun 2026 09:56:41 Onderwerp: |
|
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|