|
doorstart 50plusser/ouderenforum contact en uitwisseling
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dagmar57

|
Geplaatst: 18 Dec 2024 17:53:42 Onderwerp: |
|
|
Willemijn schreef: |
Als je een partij faciliteert die onze democratische rechtsstaat en mensenrechten ondergraaft, feitelijk uit is op de vernietiging van onze democratische waarden, dan is die partij voor mij de vijand en degene die dit mogelijk maakt de collaborateur.
|
Dus alle stemmers op de PVV zijn in wezen collaborateurs? Want zij hebben het mogelijk gemaakt dat de PVV die de vernietiging van onze democratische waarden mogelijk maakt aan de macht kwam met de meeste zetels..........toch?
En al die mensen zijn eigenlijk de vijand dus? |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 18 Dec 2024 17:53:42 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Willemijn
|
Geplaatst: 18 Dec 2024 18:52:26 Onderwerp: |
|
|
Dagmar57 schreef: | Willemijn schreef: |
Als je een partij faciliteert die onze democratische rechtsstaat en mensenrechten ondergraaft, feitelijk uit is op de vernietiging van onze democratische waarden, dan is die partij voor mij de vijand en degene die dit mogelijk maakt de collaborateur.
|
Dus alle stemmers op de PVV zijn in wezen collaborateurs? Want zij hebben het mogelijk gemaakt dat de PVV die de vernietiging van onze democratische waarden mogelijk maakt aan de macht kwam met de meeste zetels..........toch?
En al die mensen zijn eigenlijk de vijand dus? |
Volgens mij is dat niet wat ik schreef. Wij hadden het over partijen, niet over de individuele kiezer. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 18 Dec 2024 19:18:37 Onderwerp: |
|
|
Willemijn schreef: |
Volgens mij is dat niet wat ik schreef. Wij hadden het over partijen, niet over de individuele kiezer. |
Nee dat klopt, dat schreef je niet, daarom had ik ook een vraagteken gezet.
Maar in principe zijn de kiezers degene die een partij faciliteren toch?
Een partij kan enkel maar bestaan doordat kiezers er op stemmen en ze zo in de regering kunnen komen en daar hun standpunten in regeringsbeleid omzetten.
En als je een partij dan extreem rechts noemt en vindt dat die de democratische beginselen verkwanselt, zijn degene die er op gestemd hebben toch degene die het mogelijk gemaakt hebben dat dit kon gebeuren?
Die willen toch dat de standpunten van die partij verwezenlijkt worden?
Of zijn de kiezers onschuldig en alleen de kamerleden en fractievoorzitters en partijleden van VVD, BBB en NSC in jou optiek dan NSB-ers/collaborteurs omdat die samenwerken met de PVV?
Of hoe zie jij dat dan? |
|
Terug naar boven |
|
 |
Willemijn
|
Geplaatst: 18 Dec 2024 20:04:58 Onderwerp: |
|
|
In alle oprechtheid denk ik dat veel kiezers van de PVV onvoldoende beseffen waar ze precies op stemmen. Ze menen oprecht dat ons land overspoeld wordt door vreemdelingen, op uitnodiging van links, die onze huizen inpikken en onze veiligheid bedreigen en ons belastinggeld opslokken. Een simpele verklaring voor complexe problemen en Wilders begrijpt dat als enige en zal er wat aan gaan doen.
Ik denk dat een groot deel niet beseft hoe belangrijk en fundamenteel onze democratie is en dat er geen bedreiging groter is dan de vernietiging daarvan. Ik denk dat veel van de achterban hun informatie niet uit betrouwbare media haalt, maar van sociale media plukt en van oppervlakkige praatjes, niet gehinderd door kennis en feiten. Alleen al het gegeven dat de grootste weerstand lijkt te komen uit streken van ons land waar men zelden iemand met een migratieachtergrond ontmoet,laat staan spreekt of er mee samenwerkt. Wilders is een zeer gewiekste politicus die sentimenten van ongerustheid en onvrede feilloos weet te bespelen en problemen weet te versimpelen naar één schuldige en dus één oplossing. De kiezer is niet bewust bezig onze democratie te ondermijnen, maar wil een betere wereld voor zichzelf en zijn naasten.
Deze wens is vrij algemeen en zal voor de meeste kiezers gelden. Maar waar veel kiezers de verborgen agenda van Wilders niet zien, zien de andere politici dat wel degelijk. Zij wéten het, maar om opportunistische redenen, eigenbelang dus, kiezen zij voor samenwerking en en daarmee voor het ondermijnen van onze democratie. Die keuze voelt voor mij als iets dat dicht bij collaboratie staat, zoals de NSB-ers ooit kozen om degenen die de vrijheid van ons land bedreigden te steunen. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Klaas

|
Geplaatst: 18 Dec 2024 21:10:26 Onderwerp: |
|
|
Daar maak ik me ook al meer zorgen over, over de kiezer. Over diens bereidheid en ijver zich te laten informeren. We wisten vóór de verkiezingen dat Wilders niet kan waarmaken wat hij de kiezer belooft. Wilders laat het kabinet klappen binnenkort en zal dan beweren dat hij teveel werd tegengewerkt; ja de realiteit werkt tegen Wilders, maar niet de een of andere politieke kongsi zoals hij het zal verkopen, de realiteit dat we de grenzen niet kunnen sluiten, asielzoekers in den lande niet zomaar kunnen deporteren, we ze hier ook het bos niet in kunnen sturen, kortom dat we er niet omheen kunnen asielzoekers hier op te vangen en hen de nodige zorg te verlenen.
Misschien gaat Trump binnenkort beginnen met het deporteren van 'illegalen' wat Wilders dan zeker zal aangrijpen als een voorbeeld van 'hoe het hier ook moet', maar Nederland zou daarmee EU regels en andere internationale afspraken en overeenkomsten alsook de mensenrechten schenden waardoor dit land volkomen geïsoleerd zou raken, kortom ook hier gebiedt de realiteit dat Nederland zoiets ten enen male níet kan. En zulks natuurlijk überhaupt niet zou moeten willen, maar met moraal heeft Wilders en zijn achterban maar heel weinig op. Wat de oppositie veel meer moet laten zien is dat de voorstellen van Wilders de burger diep in zijn portemonnee gaat raken zouden die doorgedrukt worden, vanwege dat economische isolement waarin ze Nederland zouden voeren. Laat de consequenties zien van zijn schijnoplossingen, speel de Wilders kaart eens helemaal uit, ga eens helemaal mee in zijn denken en laat de burger zien in wat voor economische misere dan verzeild zal raken waar hij voor op zal draaien.
edit aanvullinkje, heel erg penibel is ook de toestand dat kennis/informatie/wetenschap per gezindheid wezenlijk uiteen begint te lopen. 1=1=2 dat zal nog wel voor alle gezindten gelden, maar alles wat zich in een politiek licht laat zetten is onderhevig aan de grootst mogelijke scepsis bij eigenlijk alleen maar radicaal-rechts, de PVV met aanhang en FvD dat gelukkig nauwelijks nog meetelt. Die laatste gemeenschap is enorm aan het groeien zoals we in de VS zien en ook hier bemerken.
Dat betekent dus dat je geen invloed kunt uitoefenen wanneer je volgens deze extreem-conservatieve en nationalistische tot de andere gemeenschap behoort. Alles wat je zegt is aan ridgide twijfel onderhevig, per definitie. De NOS liegt alleen maar, heel de NPO, alle mainstreammedia, de klimaat- en andere wetenschappers, ze kletsen maar wat, het is allemaal pr en propaganda van de linkse elite, de linkse kerk, de democraten, george soros enfin vult u maar in.
'Jij' iedereen buiten deze conservatieve gemeenschap krijgt dat op zich geprojecteerd, je kunt daar stomverbaasd over zijn maar het is zo
We kunnen elkaar dus niet meer bereiken, althans, steeds minder |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 19 Dec 2024 12:44:14 Onderwerp: |
|
|
Willemijn schreef: | In alle oprechtheid denk ik dat veel kiezers van de PVV onvoldoende beseffen waar ze precies op stemmen. Ze menen oprecht dat ons land overspoeld wordt door vreemdelingen, op uitnodiging van links, die onze huizen inpikken en onze veiligheid bedreigen en ons belastinggeld opslokken. Een simpele verklaring voor complexe problemen en Wilders begrijpt dat als enige en zal er wat aan gaan doen.
Ik denk dat een groot deel niet beseft hoe belangrijk en fundamenteel onze democratie is en dat er geen bedreiging groter is dan de vernietiging daarvan. Ik denk dat veel van de achterban hun informatie niet uit betrouwbare media haalt, maar van sociale media plukt en van oppervlakkige praatjes, niet gehinderd door kennis en feiten. Alleen al het gegeven dat de grootste weerstand lijkt te komen uit streken van ons land waar men zelden iemand met een migratieachtergrond ontmoet,laat staan spreekt of er mee samenwerkt. Wilders is een zeer gewiekste politicus die sentimenten van ongerustheid en onvrede feilloos weet te bespelen en problemen weet te versimpelen naar één schuldige en dus één oplossing. De kiezer is niet bewust bezig onze democratie te ondermijnen, maar wil een betere wereld voor zichzelf en zijn naasten.
Deze wens is vrij algemeen en zal voor de meeste kiezers gelden. Maar waar veel kiezers de verborgen agenda van Wilders niet zien, zien de andere politici dat wel degelijk. Zij wéten het, maar om opportunistische redenen, eigenbelang dus, kiezen zij voor samenwerking en en daarmee voor het ondermijnen van onze democratie. Die keuze voelt voor mij als iets dat dicht bij collaboratie staat, zoals de NSB-ers ooit kozen om degenen die de vrijheid van ons land bedreigden te steunen. |
Thx voor je uitleg.
Ik ben eens gedoken in wie die PVV stemmer nu is.
Wat er echt wel uitspringt is het opleidingsniveau, het zijn met name de lager en midden opgeleiden die op de PVV stemmen.
Hoger opgeleiden stemmen vaker richting links.
Je gaf aan dat de PVV stemmer vooral uit gebieden komt waar ze weinig met migranten te maken krijgen.
Volgens het IPSOS is de opkomst in niet stedelijk gebied erg hoog, maar die stemmen gingen vooral naar NSC.
Ik denk dat je in het algemeen kunt concluderen dat hoger opgeleiden beter geinformeeerd zijn en de betere kanalen met feitelijk nieuws onder ogen krijgen en dat lager opgeleiden vaker via sociale kanalen hun nieuws binnen krijgen.
Het is dus zaak lijkt me dat lager opgeleiden worden voorzien van beter en feitelijker nieuws, maar hoe krijg je dat voor elkaar?
Hoger opgeleiden wonen in het algemeen in de betere woonomgevingen (meer financiele draagkracht) en de laagopgeleiden in de slechtere woonomgevingen.
Migranten (zowel asielzoekers als arbeidsmigranten) wonen meestal meer in de omgeving van de lager opgeleiden dan in de omgeving van de hoog opgeleiden.
In de dagelijkse realiteit zullen dus lager opgeleiden meer te maken krijgen met migratie dan hoger opgeleiden, zowel in hun woonleef omgeving als werkomgeving.
Persoonlijk denk ik dus dat het kiezersverschil met name zit in opleidingsniveau.
https://tinyurl.com/yw935ff8
Het is dus met name zaak dat opleiding voor iedereen bereikbaar is ongeacht achtergrond en inkomen.
En ook dat inkomen en waardering meer op een gelijkwaardig level komt voor zowel hoger als laag opgeleiden, dus veel dichter bij elkaar.
Wat betreft het gevaar voor onze democratie, daar hebben we het al eens over gehad, ik heb echt heel veel vertrouwen in onze democratie en ons politieke bestel, ondanks dat er nu een behoorlijk rechtse regering zit die het bestuurlijk heel belabberd doet.
Het probleem van de opkomst van extreem rechts is veel groter dan enkel in ons land, het speelt wereldwijd.
De vraag is hierbij is hoe teren we dat tij?
Voorlopig zie ik geen omwenteling naar links ontstaan, maar hopen kunnen we altijd. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 19 Dec 2024 13:28:50 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | Wie verkiezingen wil winnen zal, kortom, de neiging moeten onderdrukken om de kiezer op te voeden – pardon, te verheffen – tot de juiste standpunten. Wie verkiezingen wil winnen, zal moeten aansluiten bij waar kiezers al staan.
En ondertussen tot vervelens toe blijven hameren op de standpunten waar je een populair links verhaal bij hebt: goedkope boodschappen, goedkope huizen, goedkope zorg, meer geld voor de middenklasse, verhoging van het minimumloon, goede arbeidsvoorwaarden en ga zo maar door. Zoals Geert Wilders alles terugbrengt tot ‘grenzen dicht’, zo moet links elk onderwerp terugbrengen naar geld.
|
https://tinyurl.com/37exwb96
Vond het wel een aardig stukje. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Klaas

|
Geplaatst: 20 Dec 2024 11:10:26 Onderwerp: |
|
|
Dagmar57 schreef: | Citaat: | Wie verkiezingen wil winnen zal, kortom, de neiging moeten onderdrukken om de kiezer op te voeden – pardon, te verheffen – tot de juiste standpunten. Wie verkiezingen wil winnen, zal moeten aansluiten bij waar kiezers al staan.
En ondertussen tot vervelens toe blijven hameren op de standpunten waar je een populair links verhaal bij hebt: goedkope boodschappen, goedkope huizen, goedkope zorg, meer geld voor de middenklasse, verhoging van het minimumloon, goede arbeidsvoorwaarden en ga zo maar door. Zoals Geert Wilders alles terugbrengt tot ‘grenzen dicht’, zo moet links elk onderwerp terugbrengen naar geld.
|
https://tinyurl.com/37exwb96
Vond het wel een aardig stukje. |
Dus ook die politieke uitspraken van Wilders zoals 'grenzen sluiten' en 'volledige asielstop' invoeren terugbrengen op geld: dat het de kiezer niets oplevert en per saldo ons land in een onvermijdelijke economische malaise stort wanneer hij zijn zin zou krijgen (hoe onmogelijk dat nu ook is je dat voor te stellen) waar zij, de sociale onderlaag (mag je dat zo zeggen?) allereerst de dupe van worden.
Het levert niet meer huizen op, spaart ons geen geld uit maar levert alleen maar de afbraak van onze nu nog redelijk goed draaiende economie op |
|
Terug naar boven |
|
 |
Keesvi

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 303 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 20 Dec 2024 11:16:54 Onderwerp: |
|
|
Het onduidelijke en m.i. veelal verkeerde beeld van links komt niet uit de lucht vallen. Dat heeft links voor een groot deel aan zichzelf te danken. De keuze voor het neoliberalisme heb ik van begin af aan een enorme fout gevonden waardoor veel potentiele stemmers uit de werknemersklasse zijn weggejaagd. Ze waren natuurlijk niet zo achterlijk om hun heil te zoeken bij de van oudsher kapitalistische partijen zoals VVD en CDA maar ze vonden wel gehoor bij populistisch rechts in hun kritiek op het establisment. Dat mechanisme zie je niet alleen in Nederland maar bij talloze vergelijkbare Europese landen. Als reactie daarop is links versnipperd geraakt in diverse partijen met het accent op een groene leefomgeving, dierenwelzijn of bestuurlijke vernieuwing of klassieke solidariteit en misschien nog wat meer aan versplintering met nog minder levensvatbaarheid.
Ik noem het geen domheid waarom zoveel kiezers op extreemrechts, dus PVV en BBB stemmen maar pure misleiding, waarbij de leiders domme volgzaamheid wel goed uit zal komen. En daarin schuilt het grote gevaar omdat die misleiding langzaam maar zeker doorgaat, totdat onze democratische rechtstaat via diezelfde democratie weggestemd zal worden. Wat mij betreft zou dat de belangrijkste inzet van links moeten zijn, gezamenlijk duidelijk maken welk gevaar we lopen via onze democratische verworvenheden. Voorbeelden genoeg, niet alleen het Duitsland van 1933 maar ook in Hongarije, Roemenie, Polen, Georgie, Italie, Frankrijk, GB dreigt het mis te gaan of het is al gaande. Democratie is geen vanzelfsprekendheid. Daar moet je voor blijven vechten. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Pien
|
Geplaatst: 20 Dec 2024 17:05:19 Onderwerp: |
|
|
Mooie post kees. Ben het er ook mee eens. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Dagmar57

|
Geplaatst: 20 Dec 2024 18:17:54 Onderwerp: |
|
|
Klaas schreef: |
Dus ook die politieke uitspraken van Wilders zoals 'grenzen sluiten' en 'volledige asielstop' invoeren terugbrengen op geld: dat het de kiezer niets oplevert en per saldo ons land in een onvermijdelijke economische malaise stort wanneer hij zijn zin zou krijgen (hoe onmogelijk dat nu ook is je dat voor te stellen) waar zij, de sociale onderlaag (mag je dat zo zeggen?) allereerst de dupe van worden.
Het levert niet meer huizen op, spaart ons geen geld uit maar levert alleen maar de afbraak van onze nu nog redelijk goed draaiende economie op |
Precies, versla Wilders op zijn eigen thema, de migrant.
Draag uit dat migranten goed zijn voor ons land en onze economie en niet zoals Wilders doet dat ze ons enkel wat kosten en niks opleveren en staaf dat met heldere standpunten die voor iedereen en voor met name de lager opgeleiden kip en klaar zijn.
Citaat: | De hoofdmoot van het migratiebeleid moet echter een selectief arbeidsmigratiebeleid zijn. Daarbij helpt het als links steevast de link legt met publieke doelen: het Zuyderland Medisch Centrum zucht onder personeelstekorten, waardoor dit Heerlense ziekenhuis een aantal afdelingen moet sluiten. Oké, waarom mag Heerlen eigenlijk geen verblijfsvergunningen uitdelen aan kundige buitenlandse dokters en verplegers die deze functies willen en kunnen vervullen? Waarom geen vergunningen voor buitenlandse bouwvakkers die onze huizen willen bouwen? En laten we vooral niet moeilijk doen over ingenieurs, ondernemers en tandartsen uit het buitenland, die bijdragen aan een beter Nederland (en nog flink belasting afdragen ook).
Dus: hoe zou een Nieuw Links Verhaal over migratie eruitzien? Ik denk dat het in de eerste plaats nodig is dat links migratiebeleid duidelijk uitdraagt dat we migranten accepteren die iets komen brengen, niet migranten die iets komen halen.
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Keesvi

|
Geplaatst: 21 Dec 2024 03:11:59 Onderwerp: |
|
|
Het gehoord willen worden of alleen het gevoel gehoord te worden speelt de belangrijkste rol voor velen om op populistisch rechts te stemmen. Althans raak ik daar steeds meer van overtuigd. Wellicht veel belangrijker dan de thema's en de oplossingen die door extreemrechts als belangrijk gepresenteerd worden. Ik zie, op dit moment vooral naar Faber heel veel meewarigheid, ergernis en vermaak, maar dat komt vooral uit de linkerhoek. Het gemak waarmee de onmacht en onkunde van vooral PVV- en BBB-bewindslieden door de oppositie getackeld wordt is eigenlijk te triest voor woorden. De vraag is in hoeverre hun kiezers daar gevoelig voor zijn. Als ze doorzien wat er vrijwel dagelijks weer gebeurt in de TK en in de media wat moeten ze dan anders dan volharden in hun keuze omdat het debacle door hen gezien zal worden als slachtofferen. Welke andere keuze hebben ze? De partijen die jarenlang in achterkamertjes over hun lot hebben bedisseld? De elitaire en vaak onbegrijpelijke retoriek van Timmermans omarmen? De VVD die hen verraden heeft en dat bewijst door kruiperig Wilders' pad te volgen? D66 dat hen nog veel elitairder bedonderd heeft en hun belangen schaadt omdat de rechters klassejustitie bedrijven? De SP dan die het levensgevaarlijke communisme in wil voeren? NSC dat nog geen mm bewezen heeft voor hun belangen op te komen? CDA die de joods-christelijk-humanistische waarden verloochend heeft? Al die lobbyclubs die de grenzen wijd opengezet hebben om ons door de islamisten te laten overheersen en immigranten onze schaarse huizen hebben laten inpikken?
Nee, dan toch liever stemmen op degene die echt luistert en het volk begrijpt. We willen veiligheid, zodat onze dochters weer onbevangen naar school kunnen fietsen, onze kinderen een huis kunnen krijgen en vooral geen moskee op iedere straathoek. Als dat stel opvreters uit Verweggistan geweerd wordt dan zal het met onze portemonnee vanzelf ook wel weer goed komen. En natuurlijk verdienen onze hardwerkende boeren, als leveranciers van ons voedsel, alle ruimte in plaats van afgeknepen te worden met zogenaamde milieumaatregelen. Dus stem PVV en als rechtgeaard plattelander kun je BBB natuurlijk overwegen. Tenslotte: "Wien Neêrlandsch bloed door d’aderen vloeit,
Van vreemde smetten vrij..." etc.
Laatst aangepast door Keesvi op 21 Dec 2024 08:36:23; in totaal 2 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Keesvi

|
Geplaatst: 21 Dec 2024 03:27:25 Onderwerp: |
|
|
Wat de boeren beweegt geldt vergelijkbaar voor veel andere Nederlanders. Niet alleen de boeren zitten in de val maar al die Nederlanders die populistisch stemden. Bijgaand artikel in het verlengde van mijn voorgaande post:
Citaat: | In 2016 stemden Amerikaanse boeren massaal op Donald Trump, aangetrokken door zijn beloften om hun industrie te beschermen. Zeven jaar later, in Nederland, deden boeren hetzelfde door in groten getale BBB te steunen. Beide groepen hoopten dat deze leiders hen zouden bevrijden van jarenlange onzekerheid en druk van bovenaf. Maar de geschiedenis herhaalt zich: de beloftes waren groot, de resultaten bedroevend.
...
In Nederland zagen we een vergelijkbaar patroon in 2023. Boeren die jarenlang knel zaten door het stikstof- en mestbeleid, stemden massaal op BBB.
...
Waarom blijven boeren op deze leiders stemmen? Identiteit speelt een cruciale rol. In de VS is de boer een symbool van de “American Dream”, terwijl in Nederland de boer wordt gezien als hoeder van het platteland.
...
Wat boeren nodig hebben, is leiderschap dat verder kijkt dan de volgende verkiezingen |
Bron: Boeren in de val: hoe populisme de landbouw misleidt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Klaas

|
Geplaatst: 21 Dec 2024 06:48:29 Onderwerp: |
|
|
CNN vandaag:
Citaat: | Elon Musk begeeft zich niet alleen in de Amerikaanse politiek, maar steunt ook een extreemrechtse Duitse politieke partij.
Musk, de miljardair en bondgenoot van Trump die een publieke rol speelt in de nieuwe regering, uitte vrijdag zijn steun voor Alternative für Deutschland (AfD) nadat de Duitse regering deze week was gevallen.
"Alleen de AfD kan Duitsland redden", schreef Musk vrijdag terwijl hij een video van de extreemrechtse politieke activiste Naomi Seibt opnieuw plaatste.
De AfD, die onlangs aan populariteit heeft gewonnen, heeft populistische en anti-immigranten standpunten van "Duitsland eerst" aangeprezen. Maar de partij is ook beschuldigd van het doen herleven van ideologie en slogans uit het nazitijdperk. In mei oordeelde een rechter dat de Duitse binnenlandse inlichtingendienst de AfD onder toezicht mocht blijven houden vanwege de vermeende bedreiging die het vormt voor de Duitse democratie, en verwierp een uitdaging van de partij.
(...)(...)(...) |
https://edition.cnn.com/2024/12/20/media/elon-musk-afd-germany-politics-far-right/index.html
Musk zal dan ook zeker Wilders willen steunen de volgende verkiezingen
Augustus vorig jaar probeerde Musk tijdens wat relletjes in het VK olie op het vuur te gieten op zijn X met de uitspraak: "dat burgeroorlog onvermijdelijk was": https://www.cnn.com/2024/08/06/tech/elon-musk-civil-war-uk-riots/index.html
Hij herhaalde die boodschap, die wens van hem dat in Europa door toedoen van immigratie van niet-westerlingen burgeroorlogen uitbreken nog zeker acht keer: https://www.nbcnews.com/tech/internet/elon-musk-predicting-civil-war-europe-nearly-year-rcna165469
Citaat: | Musks retoriek is ongekend voor een leidinggevende in een bedrijf die in het openbaar spreekt, maar de voorspelling van een burgeroorlog is een veelgehoord gespreksonderwerp geworden onder sommige extreemrechtse activisten. Zij zien een burgeroorlog in Europa of de VS niet alleen als onvermijdelijk, maar ook als iets dat moet worden toegejuicht.
"Wat je ziet in deze oproepen tot burgeroorlog is een blanke suprematistische klaroenroep. Het is een hondenfluitje," zei Jon Lewis, een onderzoeker aan het Program on Extremism van de George Washington University. |
Alus wil Musk hier in Europa chaos creëeren en een nieuw opkomend facisme van de witte man bevorderen, aan de hand van zijn ongekend vermogen (zijn steun aan Trump bedroeg $277 miljoen), en zijn invloed op X
Nog meer wind in de zeilen van Wilders
Kom zojuist nog dit bericht tegen. Naar aanleiding van een aanslag op een kerstmarkt in Duitsland
Citaat: | Tech-miljardair Elon Musk gaf zijn reactie op de aanslag op de kerstmarkt van Maagdenburg via ’X’. Hij schreef vrijdagavond: „Scholz moet onmiddellijk aftreden”. Musk noemde de bondskanselier een „incompetente dwaas.” |
Waanzinnig overdreven reactie natuurlijk, zal dan ook gespeelde emotie zijn en puur voor de búhne bedoeld
En oh ironie..... de aanslagpleger is volgens de laatste berichten anti-islam(isering) en deelde vrijdagmiddag een deepfakevideo van Elon Musk die het heeft over vermeende censuur in Duitsland .
De aanslagpleger schreef op X ook „Naar mijn ervaring is de Duitse politie de echte aanjager van het islamisme in Duitsland.” Ook zegt hij dat de politie anti-islamactivisten vervolgt. „We hebben AfD nodig om de politie tegen zichzelf te beschermen”. Dus Musk roept Scholz op direct af te treden vanwege een aanslag in Duitsland die in feite op conto van Elon Musks eigen desinformatie gepleegd is en geheel overeenkomstig diens gedachtelijn plaatsvond.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1089845204/dader-aanslag-kerstmarkt-maagdenburg-is-saoedische-arts-taleb-a-50-die-klaagde-over-islamisering-van-duitsland
Citaat: | In een interview met de krant Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) in 2019 beschrijft de verdachte zichzelf als een tegenstander van de islam, meldt Die Welt. „Ik ben de agressiefste criticus van de islam in de geschiedenis”, zegt hij tegen de krant, die hem omschrijft als een activist die vrouwen hielp Saoedi-Arabië te ontvluchten. „Er bestaat niet zoiets als een goede islam”, zegt hij tegen FAZ. | ibid
Dat plaatst ook de hysterische tweets van Wilders gister in een wonderlijk licht
Laatst aangepast door Klaas op 21 Dec 2024 13:00:49; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
Willemijn
|
Geplaatst: 21 Dec 2024 11:50:25 Onderwerp: |
|
|
Yep, de dader is een geestverwant van Wilders. Zou zomaar zijn beste vriend kunnen zijn.
Misschien tijd voor een motie voor onderzoek en monitoring naar de waarden en normen van mensen op de rechterflank van het politieke spectrum ( Vrij naar Becker)? |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 21 Dec 2024 11:50:25 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|