Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Keesvi

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 289 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 8 Dec 2024 06:49:53 Onderwerp: Explosie Den Haag |
|
|
Treurig nieuws uit Den Haag waar een enorme explosie een aantal appartementen volledig verwoestte waarbij een aantal dodelijke slachtoffers zijn te betreuren. Speculeren heeft natuurlijk geen zin en ik hou er ook niet van maar ik vraag me toch af wat de oorzaak was, een lekke gasleiding, een aanslag of een ongeluk met illegaal opgeslagen vuurwerk. Lekke gasleidingen zijn nogal eens te wijten aan achterstallig onderhoud maar aanslagen met springstoffen, waaronder dat idioot zware vuurwerk, en opslag, dus het risico op ongelukken ermee mogen wat mij betreft een zeer hoge prioriteit hebben qua opsporing en preventie. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 8 Dec 2024 06:49:53 Onderwerp: |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Keesvi

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 289 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 11 Dec 2024 05:33:59 Onderwerp: |
|
|
Inmiddels zijn er verdachten aangehouden en is er sprake van een bruidswinkel als doelwit van een bomaanslag ls oorzaak van de enorme explosie. Dan zou dat de zoveelste aanslag met springstoffen zijn, inmiddels opgelopen tot meer dan duizend, een vervijfvoudiging ten opzichte van vorig jaar. Ik vind dat huiveringwekkend. Die aanslagen worden meestal gepleegd door jonge mannen, vaak minderjarig en een aantal van die explosies blijken later 'vergisaanslagen' te zijn, waarbij de plegers een verkeerd pand probeerden op te blazen. Hoe komt het toch dat dergelijke aanslagen in korte tijd zo zijn toegenomen? Makkelijke verkrijgbaarheid van explosieven? Met een paar Cobra's kun je een pand al ontzetten, onherstelbaar bechadigen. Of is het kopieergedrag? Of laten jongeren zich makkelijk voor het karretje van drugscriminelen spannen? |
|
Terug naar boven |
|
 |
|