Kees

Geregistreerd op: 20 Aug 2024 Berichten: 828 Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug
|
Geplaatst: 3 Feb 2026 19:55:19 Onderwerp: Opzeggen abonnementen en donateurschap |
|
|
Kort geleden een telefoontje. Neem ik zo goed als nooit op als het een onbekend nummer is. Bij twijfel bel ik terug, meestal met mijn vaste aansluiting die ik wel maar MJ niet wil opzeggen en zo goed als nooit meer gebruik. Deze keer nam ik mijn mobieltje wel op. Ik had een steunbetuiging ingevuld voor Vluchtelingenwerk. Ik heb jarenlang samengewerkt met medewerkers en vrijwilligers waar ik goeie herinneringen aan heb. Omdat ik daardoor weet dat het een door en door betrouwbare organisatie is had ik mijn telefoonnummer ook ingevuld. Na een aanvankelijk aardig gesprek kwam dan toch de vraag of ik Vluchtelingenwerk financieel wilde steunen. De inzet vond ik best hoog, liefst tenminste 120 euro. Nou steun ik wel meer maar zeker dan wordt het wel een optelsom waardoor het een flinke maandelijkse aderlating kan worden. Ik heb toch toegehapt voor 10 euro per kwartaal. Het is in ieder geval te overzien en ik begrijp ook wel dat Vluchtelingenwerk dringend op zoek is naar middelen na de slijtageslag van het huidige idiotenkabinet.
Als oudere word je vaak benaderd met aanbiedingen voor kortingen. Dus toch maar de Senioren Voordeelpas aangeschaft. Daar heb ik dus never, nooit, helemaal niets aan gehad want die zognaamde kortingen kreeg ik zo goed als altijd ook wel zonder die pas. Boendien moet je de aangeboden spullen of diensten maar net nodig hebben. Bij niet op tijd betalen van het abonnementsgeld word je ook nog eens getrakteerd op bijzonder onvriendelijke aanmaningen, waar ik tamelijk ongevoelig voor ben maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Je kunt me stom, gul of een vrek vinden maar het gaat me er nu even om dat het lang niet altijd makkelijk blijkt te zijn om je donateurschap of zo'n abonnement op te zeggen, waarbij ik er even duidelijk over ben dat ik daarover geen enkele confrontatie mee heb gehad bij Vluchtelingenwerk. Ik ben wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met donateurschap en wat mij betreft niet beperkt tot goede doelen.
| Citaat: | | Lid of donateur worden van een goed doel is zo gepiept. Veel mensen zijn donateur geworden nadat ze op straat zijn aangesproken of na werving aan de voordeur. Maar als je vervolgens van je donateurschap af wilt, of je wilt je gegevens laten verwijderen uit de database? Dan sta je voor een vrijwel onmogelijke opgave, zo blijkt. Kassa vraagt zich af: waarom wordt het donateurs zo moeilijk gemaakt? |
Artikel van Kassa: Stoppen als donateur? Goede doelen maken het bijna onmogelijk |
|