50plusser/ouderenforum doorstart
contact en uitwisseling

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Kritiek op Israël is antisemitisme?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kees

BerichtGeplaatst: 1 Aug 2026 14:48:20    Onderwerp: Kritiek op Israël is antisemitisme? Reageren met citaat

Het gebeurt met de regelmaat van de klok dat kritiek op de politiek van Israël, op acties van de IDF en zelfs op de handel en wandel van de kolonisten wordt bestempeld als antisemitisme. Recent is Rob Oudkerk te pas en te onpas in allerlei talkshows aan het woord. Goede luisteraars kunnen constateren hoezeer hij verdraait wat er precies gezegd wordt. Hij liegt en misintepreteert de woorden van critici en dat doet hij herhaaldelijk, zoals in dit geval bij Frans Timmermans. Ooit had ik respect voor huisarts Rob Oudkerk, toen hij nog wethouder en kamerlid was voor de PvdA. De ophef over zijn uitspraak 'kutmarokkanen' heb ik altijd nogal overtrokken gevonden. Zoals altijd moet je zoiets zien in de context van het hele verhaal. Zijn escapades met heroïnehoertjes vond ik wel zeer kwalijk, een huisarts onwaardig. Cocaïnegebruik? Zeer onverstandig, zeker om daarover te flapuiten met mensen als Heleen van Rooyen. Maar wat hij de laatste tijd flikt vind ik ronduit stuitend. Er is niets tegen op opkomen voor de Joden, wat hij zelf ook is en dtzelfde geldt voor de strijd tegen het antisemitisme. Maar wat hij doet gaat veel en veel verder, tot het zwartmaken van zij medemensen toe, nu weer van een doorgaans zeer integere en kundige man als Frans Timmermans, wiens carrière veel te abrupt eindigde door het verlies van de PvdA bij de TK-verkiezingen. Figuren als Rob Oudkerk hebben daar absoluut een rol bij gespeeld en dat neem ik ze zeer kwalijk. In mijn ogen doet hij daarnaast de broodnodige strijd tegen het antisemitisme beslist geen goed.

In De Morgen, de Vlaame kwaliteitskrant, staat een mooi interview van Ilja Leonard Pfeiffer met Frans Timmermans, onlangs benoemd tot minister van staat. Die man had in 2019 voorzitter van de Europese Commissie moeten worden, dat was ook zo afgesproken, maar hij werd in laatste instantie gepasseerd door de bleke consensusfiguur Ursula von der Leyen. Hij had later minister-president moeten worden maar werd verslagen door een stel extreemrechtse klojo's olv Geert Wilders, die nog nooit iets van betekenis hebben bijgedragen aan het welzijn van Nederland. De drogredenering en het verdraaien van wat Timmermans gezegd heeft wordt wel aangekaart door de interviewster maar die laat vervolgcommentaar achterwege. Kijk zelf maar.

Hieronder het stukje van de WNL talkshow Goedenavond Nederland, verlengstuk van extreemrechts sensatieblad de Telegraaf met de uitspreken van Rob Oudkerk. Lees daarnaast het commentaar van Jan Groen en het volledige interview in Ge Morgen: Column Jan de Groen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 1 Aug 2026 14:48:20    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    50plusser/ouderenforum doorstart Forumindex -> Maatschappij/Politiek/Discussie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: